Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 000 000,00 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Alwernia w roku 2020

Gmina Alwernia ogłasza przetarg

  • Adres: 32-566 Alwernia, Z. Gęsikowskiego
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 12 283 11 15, , fax. 12 283 17 92
  • Data zamieszczenia: 2020-06-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Alwernia
    Z. Gęsikowskiego 7
    32-566 Alwernia, woj. małopolskie
    tel. 12 283 11 15, , fax. 12 283 17 92
    REGON: 35155596700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.alwernia.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 000 000,00 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Alwernia w roku 2020
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    4. Opis przedmiotu zamówienia 4.1. Usługa udzielenia i obsługi kredytu długoterminowego w wysokości 5.000.000,00 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Alwernia w roku 2020. CPV : 66113000-5 – usługi udzielania kredytu 4.2. Udzielenie kredytu następować będzie w transzach uruchamianych na wniosek Zamawiającego. 4.3. Okres kredytowania do 31.12.2027 roku, w tym: I transza - 2 000 000 zł - 30.09.2020 r. II transza - 1 000 000 zł - 31.10.2020 r. III transza - 1 000 000 zł - 30.11.2020 r. IV transza - 1 000 000 zł - 22.12.2020 r. Wysokość transz i termin ich uruchomienia określone będą przez zamawiającego na piśmie z 3-dniowym wyprzedzeniem przed uruchomieniem transzy przez wykonawcę. Jednocześnie Zamawiający informuje, że termin uruchomienia kredytu nastąpi nie później niż do dnia 30.12.2020 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany wysokości i terminu wypłaty poszczególnych transz kredytu. 4.4. Spłata kredytu (kapitału) – karencja do 30.09.2021 r. Spłata kapitału w latach 2021 – 2027. Raty płatne kwartalnie w wielkościach i terminach podanych w załączniku nr 1a do SIWZ. 4.5. Spłata odsetek od wykorzystanego kredytu – bez karencji, naliczane w okresach kwartalnych, a płatne w miesiącu następnym po upływie kwartału kalendarzowego, za który są naliczane, na podstawie zawiadomienia przesyłanego przez Bank, w terminie 3 dni od jego otrzymania. Ostatnie odsetki płatne będą do 31.12.2027 r. 4.6. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, uzależnione od stawki WIBOR jedno miesięcznej, wyliczonej jako średnia arytmetyczna notowań pomiędzy pierwszym, a ostatnim dniem miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane są odsetki, powiększonej o marżę banku, która nie ulegnie zmianie w trakcie obowiązywania umowy. 4.7. Odsetki naliczane będą w oparciu o rzeczywiste saldo zadłużenia. Przy naliczaniu odsetek przyjmuje się , że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 365 dni. Przy naliczaniu odsetek w roku przestępnym należy przyjąć, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok 366 dni. 4.8. Bank naliczy jednorazową prowizję od przyznanego kredytu. 4.9. Cenę oferty stanowi suma odsetek (stawka WIBOR + stała marża banku) oraz jednorazowej prowizji od przyznanego kredytu. Nie dopuszcza się naliczania żadnych innych dodatkowych opłat (np. za prowadzenie rachunków, przelewy). 4.10. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wykorzystania mniejszej kwoty kredytu oraz wcześniejszej jego spłaty, bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek kosztów. W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. W związku z powyższym dopuszcza się możliwość zmiany harmonogramu spłat kredytu i wydłużenia lub skrócenia spłaty kredytu na wniosek zamawiającego, a dokonane zmiany zostaną zapisane w formie Aneksu do umowy. 4.11. Zabezpieczeniem spłaty kredytu będzie weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslową. 4.12. Zamawiający udostępni wykonawcom celem zbadania zdolności kredytowej: - uchwały budżetowe - sprawozdania budżetowe - opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej W/w dokumenty stanowią załącznik nr 1b do SIWZ Szczegółowy opis przedmioty zamówienia stanowi załącznik nr 1a do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wadium i zabezpieczenie należytego wykonania umowy 1. Wadium. 1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę poprzez wniesienie wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach: a)pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy Gminy Alwernia (decyduje termin zaksięgowania wpłaty na rachunku): Bank Spółdzielczy Chrzanów Oddział Alwernia, Nr rachunku 40 8444 0008 0040 0400 0013 0058 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 4) Jeżeli wadium zostanie wniesione w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy, Wykonawca dołącza do oferty kserokopię wpłaty wadium z potwierdzeniem dokonanego przelewu. Na poleceniu przelewu należy wpisać: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5 000 000,00 zł. z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Alwernia w roku 2020”. 5)Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek Gminy Alwernia będzie skuteczne, jeżeli w terminie składania ofert wadium będzie się znajdować na rachunku bankowym Gminy. 6) Jeżeli wadium wniesione zostało w innej formie niż przelew, oryginał dokumentu należy dołączyć, jako odrębny załącznik do oferty, umożliwiający łatwe oddzielenie od pozostałych dokumentów ofertowych. Kopia tego dokumentu powinna być dołączona do oferty. 7) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 8) Wykonawca, którego oferta nie zostanie zabezpieczona wadium w wymaganej wysokości, dopuszczonej formie, w określonym terminie i na wymagany okres, zostanie wykluczony a jego ofertę Zamawiający uzna za odrzuconą. 9) Zamawiający zwróci wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 12) i 13). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10) Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11) Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 9), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust 1 Ustawy, oświadczenia o których mowa w art. 25a ust 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust 2 pkt. 3 Ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 13) Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn lezących po stronie wykonawcy. 14) Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 15) Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w art. 45 ust 6 pkt 2-5 Ustawy i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN we średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga posiadania stosownych uprawnień do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. prawo bankowe ( Dz. U. z 2018 r., poz. 2187 z późn. zm.) tj. aktualne zezwolenie uprawniające do wykonywania czynności bankowych lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, wydany przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Pełnomocnictwo powinno być przedstawione w formie: a)oryginału podpisanego przez osoby, których uprawnienie do reprezentacji wynika z dokumentu rejestracyjnego (ewidencyjnego) Wykonawcy, zgodnie ze sposobem reprezentacji określonym w tych dokumentach, lub b) kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (oryginał pieczęci). 16.9. W przypadku udzielenia pełnomocnictwa, wymagana jest forma, rodzaj i zakres pełnomocnictwa właściwy do poszczególnych czynności. 16.10. Wszystkie miejsca w ofercie, w których Wykonawca naniósł poprawki lub zmiany muszą być parafowane przez osobę (osoby) podpisującą(e) ofertę. Zaleca się, aby wszystkie strony oferty były ponumerowane i razem spięte (zszyte). Oferta wraz z załącznikami powinna być podpisana przez Wykonawcę lub osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy. Jeżeli osoba (osoby) podpisująca(e) ofertę działa na podstawie pełnomocnictwa, pełnomocnictwo to w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, musi zostać dołączone do oferty.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach