Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 4 900 000,00 zł. na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych gm. Wisznia Mała

Gmina Wisznia Mała ogłasza przetarg

  • Adres: 55-114 Wisznia Mała, ul. Wrocławska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 713 127 025 , fax. 713 127 068
  • Data zamieszczenia: 2020-08-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wisznia Mała
    ul. Wrocławska 9
    55-114 Wisznia Mała, woj. dolnośląskie
    tel. 713 127 025, fax. 713 127 068
    REGON: 93193489700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wiszniamala.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 4 900 000,00 zł. na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych gm. Wisznia Mała
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 4 900 000,00 zł. na pokrycie planowanego deficytu budżetu gminy, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wykupu papierów wartościowych zgodnie z Uchwałą Nr VIII/XXI/229/20 Rady Gminy Wisznia Mała z dnia 27.05.2020r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. 2. Szczegółowe warunki udzielenia i spłaty kredytu: 1) Kredyt będzie pobrany transzami od dnia podpisania umowy do 31 grudnia 2020 r. a) Określenie wartości wypłat kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 dni od dnia złożenia zapotrzebowania przesłanego faksem lub pocztą elektroniczną. b) Zamawiający zobowiązany jest dokonać ostatecznej spłaty wykorzystanego kredytu, odsetek i innych należności w dniu 31-12-2031 r. c). Za datę faktycznej spłaty kredytu przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek kredytu. d). Jeżeli termin spłaty kredytu, odsetek lub innych należności przypada na dzień wolny od pracy, uważa się, że termin został dotrzymany, jeśli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po tym terminie, z zastrzeżeniem, że odsetki od kredytu będą naliczane do dnia poprzedzającego faktyczną spłatę. 2). Spłata odsetek w okresach kwartalnych na podstawie zawiadomienia przez Bank. a) Odsetki od kredytu naliczane będą za pełny kwartał od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach kwartalnych i płatne w okresach kwartalnych w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału lub do 7 dnia następnego kwartału począwszy od pierwszego kwartału uruchomienia kredytu. Spłata ostatnich odsetek płatna w dniu całkowitej spłaty kredytu. b) Dla wyznaczenia wysokości odsetek przyjmuje się rok równy 365/365 dni oraz rzeczywistą liczbę dni w miesiącu. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie odsetki będą naliczane do dnia spłaty. 3) Oprocentowanie kredytu będzie zmienne. Zmiana oprocentowania następuje każdego pierwszego dnia następnego kwartału. 4) Stopa bazowa do ustalenia oprocentowania: - do oferty: według stawki WIBOR 3M na dzień 17.08.2020r. (tj. 0,23%). - do umowy: Wykorzystana kwota kredytu oprocentowana jest według zmiennej stawki WIBOR dla 3 - miesięcznych depozytów międzybankowych, powiększonej o stałą w trakcie trwania Umowy marżę Banku w wysokości wynikającej z oferty. 5) Przy naliczaniu odsetek za każdy kolejny okres odsetkowy Wykonawca stosuje stawkę WIBOR 3M z ostatniego roboczego dnia kwartału poprzedzającego kwartał obrachunkowy, powiększoną o marżę Wykonawcy. Zmiana oprocentowania wynikająca ze stawki WIBOR 3M nie stanowi zmiany warunków umowy i nie wymaga aneksowania. 6) Prowizja z tytułu udzielonego kredytu będzie płatna jednorazowo w terminie do 30 dni od dnia uruchomienia kredytu. Zamawiający dopuszcza wyłącznie jednorazową prowizję tzn. z tytułu uruchomienia kredytu. Prowizja będzie wyliczona procentowo od faktycznie udzielonego kredytu i nie może wynosić więcej niż 0,04% wartości kredytu. 7) Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel „in blanco” wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy). Zabezpieczenie może być realizowane w przypadku zwłoki w spłacie rat kapitałowych lub odsetek przekraczającej 30 dni. Zamawiający nie wyraża zgody: na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji zgodnie z art. 97 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe i nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777.par 1 pkt 5 k.p.c. 8) Cenę oferty stanowi suma odsetek oraz jednorazowa prowizja z tytułu udzielenia kredytu. Nie dopuszcza się naliczenia żadnych innych dodatkowych opłat i prowizji niż wskazanych w niniejszym SIWZ (np. za prowadzenie rachunku, przelewy, wydanie opinii co do realizacji spłaty kredytu, wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, ubezpieczenie itp.) 9) Zamawiający bez ponoszenia dodatkowych opłat i prowizji ze strony Wykonawcy zastrzega sobie: a) możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej. b) prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. c) możliwość przesunięcia wysokości spłaty kredytu w poszczególnych latach w przypadku nie uzyskania wskaźnika spłaty z art. 243 ustawy o finansach publicznych uzależnionego od planowanego budżetu na kolejne lata budżetowe. Wysokość i termin spłaty kredytu/raty kredytu mogą być zmienione w drodze aneksu do umowy, bez dodatkowych opłat i prowizji, na pisemny wniosek Zamawiającego złożony wraz z odpowiednim uzasadnieniem na 14 dni przed terminem płatności raty kapitałowej W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty 10) Do rozstrzygania sporów związanych z wykonywaniem niniejszej umowy, będzie sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 11) Karencja w spłacie kapitału do dnia 30.03.2023r. 12) Raty kapitałowe kredytu – płatne kwartalnie. Spłata kwartalnych rat kredytu płatna w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału, począwszy od I kwartału 2023r., wg poniższego harmonogramu: Do dnia 31 grudnia 2030 roku w kwocie – 4.900.000,00 złotych Rok Termin spłaty Wielkość spłaty kapitału zł Wysokość spłaty kapitału w danym roku budżetowym zł 2023 31 marzec 25 000 100 000 30 czerwiec 25 000 30 wrzesień 25 000 31 grudzień 25 000 2024 31 marzec 75 000 300 000 30 czerwiec 75 000 30 wrzesień 75 000 31 grudzień 75 000 2025 31 marzec 125 000 500 000 30 czerwiec 125 000 30 wrzesień 125 000 31 grudzień 125 000 2026 31 marzec 100 000 400 000 30 czerwiec 100 000 30 wrzesień 100 000 31 grudzień 100 00 2027 31 marzec 50 000 200 000 30 czerwiec 50 000 30 wrzesień 50 000 31 grudzień 50 000 2028 31 marzec 225 000 900 000 30 czerwiec 225 000 30 wrzesień 225 000 31 grudzień 225 000 2029 31 marzec 225 000 900 000 30 czerwiec 225 000 30 wrzesień 225 000 31 grudzień 225 000 2030 31 marzec 225 000 900 000 30 czerwiec 225 000 30 wrzesień 225 000 31 grudzień 225 000 2031 31 marzec 175 000 700 000 30 czerwiec 175 000 30 wrzesień 175 000 31 grudzień 175 000
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29.08.1997 Prawo Bankowe (t.j. Dz.U.2019.2357 ze zm.) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA WYMAGANE OD WSZYSTKICH WYKONAWCÓW, KTÓRE NALEŻY ZŁOŻYĆ WRAZ Z OFERTĄ: 1). Wypełniony formularz oferty – załącznik nr 1 2). Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeśli dotyczy). a) W przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) W przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy). 3). Dokumenty i oświadczenia wymagane przy poleganiu na zasobach podmiotów trzecich (jeśli dotyczy) 1. Pisemne zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmioty, na zdolnościach, których wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizują roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach