Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.450.000 zł na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu Gminy oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek

Gmina Kościelisko ogłasza przetarg

  • Adres: 34511 Kościelisko, ul. Strzelców Podhalańskich
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 182 079 100
  • Data zamieszczenia: 2018-09-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kościelisko
    ul. Strzelców Podhalańskich 44
    34511 Kościelisko, woj. małopolskie
    tel. 182 079 100
    REGON: 49052655000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminakoscielisko.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.450.000 zł na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu Gminy oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1 Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze kredytu długoterminowego w wysokości 3.450.000 zł (słownie: trzy miliony czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu Gminy Kościelisko oraz na spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek. Dokumenty umożliwiające ocenę zdolności kredytowej Gminy Kościelisko zawarte są w załączniku nr 7 do SIWZ. 3.1.1 Zamawiający informuje, że : 3.1.1.1 Kwota kredytu w wysokości 3 450 000,00 zł pozostanie w dyspozycji zamawiającego w okresie od podpisania umowy do dnia 15.12.2018r., przy czym Zamawiający przewiduje realizację zamówie-nia w trzech transzach: I transza - do 04.10.2018r. w wysokości 1 000 000,00 zł II transza – do 31.10.2018r. w wysokości 1 000 000,00 zł III transza – do 15.12.2018r. w wysokości 1 450 000,00 zł Kredyt na sfinansowanie planowanego na rok 2018 deficytu budżetu gminy oraz na spłatę zacią-gniętych wcześniej kredytów i pożyczek z czego kwota: - kwota 106.839 zł zostanie przeznaczona na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek - kwota 3.343.161 zł zostanie przeznaczona na pokrycie planowanego deficytu, w tym kwota 1.200.000 zł dotyczy Przychodów z tytułu kredytów powstających w związku z umową na reali-zację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 finansowanych w co najmniej 60% środkami, o których mowa powyżej. Finan-sowanie dotyczy inwestycji pn. "Przebudowa i rozbudowa istniejącego budynku mieszkalnego w Dzianiszu na cele społeczne i kulturalne (ośrodek zdrowia, przedszkole, ośrodek kultury, bi-blioteka)" Uruchomienie kredytu nastąpi, po podpisaniu umowy, poprzez przelanie środków na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego. Termin przelania środków: do 24 godzin od momentu dostarczenia prawidłowo wypełnionego zlecenia płatniczego. Zamawiający Zastrzega sobie prawo do zmiany liczby, terminów oraz wysokości transz zgodnie z jego zapotrzebowaniem bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Zamawiający Zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu w całości lub części bez pono-szenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów. 3.1.1.2 Wykonawca udzieli Zamawiającemu karencji w spłacie zaciągniętego kredytu –kapitału do 28 marca 2020 roku. 3.1.1.3 Spłata kapitału następować będzie upływie karencji, w latach 2020-2029 (koniec II kwartału), jeden raz na kwartał (do 28 dnia m-ca kończącego kwartał) zgodnie z harmonogramem. 2020 rok - 4 raty po 50 000,00 zł 2021 rok – 4 raty po 50 000,00 zł 2022 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2023 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2024 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2025 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2026 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2027 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2028 rok – 4 raty po 100 000,00 zł 2029 rok – 2 raty 1. 100 000,00 zł 2. 150 000,00 zł (płatna na koniec II kwartału) 3.1.1.3 Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wystawiony przez Kredytobiorcę wraz z deklaracją wekslową, przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy (lub osoby upoważnionej do złoże-nia kontrasygnaty) na wekslu i deklaracji wekslowej. 3.1.1.4 Odsetki za okres od uruchomienia kredytu do (w całości lub części) końca okresu kredytowania, tj. do 28 czerwca 2029 roku naliczane będą w okresach kwartalnych od kwoty faktycznie wykorzy-stanego kredytu z uwzględnieniem rzeczywistej liczby dni w poszczególnych kwartałach. Odsetki płatne będą do 28 dnia miesiąca kończącego kwartał którego dotyczą. 3.1.1.5 Oprocentowanie kredytu będzie stanowiła zmienna stopa procentowa oparta na stawce bazowej WIBOR 3M (ogłoszonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego), zaokrąglona do dwóch miejsc po przecinku, powiększona o marżę banku stałą w okresie kredytowania. 3.1.1.6 Zamawiający nie dopuszcza pobrania prowizji (opłaty przygotowawczej). 3.1.1.7 Zamawiającemu będzie przysługiwało prawo, bez ponoszenie jakichkolwiek dodatkowych opłat i kosztów, do: - niewykorzystania kredytu w całości lub części - zmiany liczby, terminów oraz wysokości transz - przedterminowej spłaty części lub całości kredytu, - zmiany warunków spłaty kredytu W takich przypadkach Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat lub prowizji, a pozo-stałą kwotę należną do spłaty rozłoży na raty zgodnie ze wskazaniem Zamawiającego. W przy-padku spłaty całości kredytu lub jego części przed terminem, oprocentowanie będzie liczone za okres faktycznego korzystania z kredytu. 3.1.1.8 Stosownie do treści art. 29 ust. 3a Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrud-nienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na postawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wyko-nywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 roku poz. 1502 z późniejszymi zmianami), tj. osób wykonujących czynności administracyjno-księgowe związane z udzieleniem i obsługą kredytu dla zamawiającego 3.1.1.8.1. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wy-konujących wskazane w punkcie 3.1.1.8 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: - żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wy-mogów i dokonywania ich oceny, - żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, - przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.1.1.8.2. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczo-nym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane przez zamawiającego z poniżej wymienionych dowodów w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.1.1.8 czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umo-wy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiają-cego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie reali-zacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli zo-stał sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w spo-sób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega ano-nimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; - zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wyko-nawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytu-łu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; - poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę da-nych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anoni-mizacji. 3.1.1.8.3. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3.3 czynno-ści zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w projekcie umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnie-nia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub pod-wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonują-cych wskazane w punkcie 3.1.1.8 czynności. 3.1.1.8.4. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Uwaga !!! wymogi opisane w pkt.3.1.1.8 niniejszej siwz znajdują odniesienie także do dal-szych podwykonawców 3.1.1.9. Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp (odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia): Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Pzp, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone w niniejszej SIWZ i za-łącznikach do niej. Niniejsza siwz opisuje przedmiot zamówienia w sposób kompletny i wyczerpujący. Zasady i standardy jakościowe świadczenia usług udzielenia kredytu długo-terminowego regulują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności usta-wa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. z 2015 r.poz.128 z późn.zm) . Koszty cy-klu życia są równe szacunkowej wartości zamówienia i zostały uwzględnione przez zama-wiającego w opisie przedmiotu zamówienia. 3.1.1.10. Nomenklatura Wspólnego Słownika Zamówień Publicznych (CPV) 66.11.30.00-5 usługi udzielania kredytu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Przystępując do przetargu Wykonawcy zobowiązani są wnieść wadium w wysokości: 15 000,00 zł (słownie: pięt-naście tysięcy złotych 00/100). 10.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:  pieniądzu,  poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że porę-czenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,  gwarancjach bankowych,  gwarancjach ubezpieczeniowych,  poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późniejszy-mi zmianami). 10.3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem z rachunku bankowego Wykonawcy na rachunek ban-kowy Zamawiającego: PBS o/Zakopane numer rachunku 03 8821-0009-0000-0000-1443-0006 (z dopiskiem „wa-dium przetargowe ZP.272.44.2018). 10.4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 26 września 2018 roku do godz. 10.00. (Decyduje data uznania wpłaty na rachunku Zamawiającego). 10.5. Wadium musi obejmować okres związania ofertą.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, na terenie Polski zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz.U. z 2017r. poz. 1876 z późn.zm) a w przypadku określonym w art.178 ust.1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy o której mowa w art.193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto Wykonawca powinien złożyć -wypełniony i pod-pisany formularz oferty – ew. pełnomoc-nictwo – ew. Zobowiązanie innego podmiotu ( na zasobach którego polega wykonawca) do oddania do dys-pozycji wykonawcy niezbęd-nych zasobów na potrzeby realiza-cji za-mówienia ponadto w terminie 3 dni od dnia upublicz-nienia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert o których mowa w art. 86 ust 5 ustawy pzp, , każdy wykonawca, w celu wykaza-nia braku pod-staw do wykluczenia z postępo-wania o udzielenie zamó-wienia publicznego przekazuje zamawiającemu oświadcze-nie, o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy pzp. W przypadku przynależ-ności do tej samej grupy kapita-łowej, wraz ze złoże-niem oświadcze-nia, wykonawca powinien przestawić, pod rygorem wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, dowo-dy, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadza do zakłócenia konkurencji w postę-powaniu o udzielenie za-mó-wienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach