Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.223.489,00 PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu”

Prezydent Miasta Świdnicy ogłasza przetarg

  • Adres: 58-100 Świdnica, ul. Armii Krajowej
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 562 850 , fax. 748 523 110
  • Data zamieszczenia: 2020-11-02
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Prezydent Miasta Świdnicy
    ul. Armii Krajowej 49
    58-100 Świdnica, woj. dolnośląskie
    tel. 748 562 850, fax. 748 523 110
    REGON: 57958900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.um.swidnica.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.223.489,00 PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 3.223.489,00 PLN. (słownie złotych: trzy miliony dwieście dwadzieścia trzy tysiące czterysta osiemdziesiąt dziewięć 00/100 ) 2. Oznaczenie przedmiotu zamówienia według klasyfikacji Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5 Usługi udzielania kredytu. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca udzieli Zamawiającemu w 2020 roku kredytu w walucie polskiej w kwocie 3.223.489,00 PLN (słownie złotych: trzy miliony dwieście dwadzieścia trzy tysiące czterysta osiemdziesiąt dziewięć 00/100)na warunkach określonych w umowie. 2) Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na finansowanie planowanego deficytu budżetu. 3) Uruchomienie kredytu nastąpi w transzach na rachunek podstawowy Gminy Miasto Świdnica – Urząd Miejski w Świdnicy. 4) Wysokość i termin przekazania środków będą każdorazowo uzgodnione z Wykonawcą i przedkładane w postaci wniosku przed uruchomieniem transzy faksem lub e-mail. 5) Oprocentowanie kredytu ustalone kwartalnie na podstawie zmiennej stawki WIBOR 3M – notowanej w ostatnim dniu roboczym miesiąca poprzedzającego okres, za jaki naliczane są odsetki powiększone o marżę w wysokości wynikającej z oferty. 6) Karencja w spłacie kapitału do dnia 14.12.2021 r. 7) Kredyt zostanie spłacony do 15.12.2032 r. 8) Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty przyznanego kredytu oraz prawo wcześniejszej jego spłaty bez dodatkowych opłat i prowizji. 9) Spłata kapitału będzie dokonywana zgodnie z harmonogramem – 15.12.2021 r. 22 352,00 15.12.2022 r. 22 353,00 15.03.2023 r. 75 000,00 15.06.2023 r. 75 000,00 15.09.2023 r. 75 000,00 15.12.2023 r. 75 000,00 15.03.2024 r. 75 000,00 15.06.2024 r. 75 000,00 15.09.2024 r. 75 000,00 15.12.2024 r. 75 000,00 15.03.2025 r. 80 587,00 15.06.2025 r. 80 587,00 15.09.2025 r. 80 587,00 15.12.2025 r. 80 587,00 15.03.2026 r. 80 587,00 15.06.2026 r. 80 587,00 15.09.2026 r. 80 587,00 15.12.2026 r. 80 587,00 15.03.2027 r. 80 587,00 15.06.2027 r. 80 587,00 15.09.2027 r. 80 587,00 15.12.2027 r. 80 587,00 15.03.2028 r. 80 587,00 15.06.2028 r. 80 587,00 15.09.2028 r. 80 587,00 15.12.2028 r. 80 587,00 15.03.2029 r. 97 348,00 15.06.2029 r. 97 348,00 15.09.2029 r. 97 348,00 15.12.2029 r. 97 348,00 15.03.2030 r. 75 000,00 15.06.2030 r. 75 000,00 15.09.2030 r. 75 000,00 15.12.2030 r. 75 000,00 15.03.2031 r. 75 000,00 15.06.2031 r. 75 000,00 15.09.2031 r. 75 000,00 15.12.2031 r. 75 000,00 15.03.2032 r. 75 000,00 15.06.2032 r. 75 000,00 15.09.2032 r. 75 000,00 15.12.2032 r. 75 000,00 10) Spłata odsetek będzie następowała do 15 – go dnia miesiąca po upływie kwartału kalendarzowego. 11) Odsetki naliczane będą tylko od faktycznie wykorzystanego zadłużenia wg zmiennej stopy procentowej. 12) Pierwsze odsetki od kwoty aktualnego zadłużenia zostaną zapłacone do 31 grudnia 2020 r. 13) Ostatnie odsetki od kwoty zadłużenia zostaną zapłacone łącznie z ostatnią ratą kapitałową tj.15.12.2032 r. 14) Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy, uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie. 15) Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji od uruchomionego kredytu ani żadnych dodatkowych opłat. 16) Marża bankowa jest wielkością stałą przez cały okres kredytowania. 17) W przypadku wcześniejszej spłaty kredytu, odsetki liczone będą za okres jego faktycznego wykorzystania. 18) W przypadku niewykorzystania przez Zamawiającego części kredytu lub dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 19) Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego, tj., gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz.U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy. 20) Zabezpieczenie kredytu: weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową , z kontrasygnatą Skarbnika. 21) Wszystkie płatności wynikające z umowy będą płatne w złotych polskich. 22) Dodatkowo Zamawiający informuje, że: a) podpisze, oświadczenie o poddaniu się egzekucji z kontrasygnatą Skarbnika, b) nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń społecznych oraz wobec Urzędu Skarbowego, c) nie posiada zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec banków i innych instytucji, d) nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 23) Celem zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do Specyfikacji dołącza się następujące dokumenty:  Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS na koniec IV kwartału 2019 r.  Sprawozdania Rb-27S, Rb-28S, Rb-N, Rb-Z, Rb-NDS za III kwartał 2020 r.  Uchwała nr III/18/18 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Świdnicy na 2019r.  Uchwała nr XIV/137/20 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Świdnicy na 2020 r.  Uchwała nr III/17/18 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Świdnicy na lata 2019-2041  Uchwała nr XIV/136/20 Rady Miejskiej w Świdnicy z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Świdnicy na lata 2020-2041  Uchwała nr XIII/15/2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 22 stycznia 2020 roku w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale Rady Miejskiej w Świdnicy nr XIV/137/19 z dnia 22 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia budżetu Miasta Świdnicy na rok 2020.  Uchwała nr XIII/14/2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 22 stycznia 2020 roku w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w uchwale Rady Miejskiej w Świdnicy nr XIV/136/19 z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Świdnicy oraz uchwale Rady Miejskiej nr XIV/137/19 z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie uchwalenie budżetu Miasta Świdnicy na rok 2020.  Wykaz posiadanych udziałów i akcji. 4.2 INNE POSTANOWIENIA 1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. 2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 3. Zamawiający nie przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp, 4. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych), przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto w Banku PeKaO. S.A. I Oddział w Świdnicy nr rachunku 96 1240 1978 1111 0010 0166 5724, z dopiskiem na przelewie „Wadium w postępowaniu nr P-110/XI/20 na Udzielenie i obsługę kredytu długoterminowego w wysokości 3.223.489,00 zł PLN na finansowanie planowanego deficytu budżetu. 4. W przypadku korzystania przez Wykonawcę z systemu umożliwiającego dokonywanie natychmiastowych przelewów między kontami w różnych bankach, Wykonawca zobowiązany jest tak opisać tytuł przelewu aby wynikało z niego kto wpłaca wadium i jakiego przetargu dotyczy wpłata. 5. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. X, ust. 3 niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 6. Zamawiający: 1) zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) wymaga aby w przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz – dokument potwierdzający wniesienie wadium został dołączony w oryginale do oferty. 7. Uwaga !!! Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 8. Uwaga !!! W treści gwarancji/poręczenia powinny znaleźć się informacje dotyczące elementów, które winno zawierać żądanie zapłaty tj. 1) żądanie zapłaty musi być podpisane przez Beneficjenta gwarancji lub osoby przez niego umocowane, ze wskazaniem podstawy umocowania, 2) żądanie zapłaty musi być oparte na zdarzeniach, które zaszły w okresie ważności gwarancji, 3) żądanie zapłaty musi być doręczone do ……………….(podać nazwę i adres oraz adres poczty elektronicznej, na który zostanie przesłane wezwanie żądania zapłaty) najpóźniej w terminie 3 dni po okresie ważności gwarancji w formie pisemnej lub w postaci elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym pod rygorem nieważności, 4) żądanie zapłaty musi zawierać oznaczenie rachunku bankowego, na który ma nastąpić wypłata z gwarancji, 5) żądanie zapłaty musi wskazać przypadek określony w ust. 7 gwarancji, którego zaistnienie stanowiło przyczynę zatrzymania wadium. 9. W treści każdej gwarancji/poręczenia winien być podany adres poczty elektronicznej. 10. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 11. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: - Wykonawca musi posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 2357 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia umowy. b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp). 2) pisemne zobowiązanie innego podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – Załącznik nr 5 do SIWZ. 3) w zakresie wskazanym w Załączniku nr 4 do SIWZ - o korzystaniu przy wykonywaniu zamówienia z podwykonawców

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach