Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 852 295,00 zł (słownie złotych: cztery miliony osiemset pięćdziesiąt dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt pięć 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”

Gmina Wojnicz ogłasza przetarg

  • Adres: 32-830 Wojnicz, Rynek
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 790 108 , fax. 146 790 100
  • Data zamieszczenia: 2020-07-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojnicz
    Rynek 1
    32-830 Wojnicz, woj. małopolskie
    tel. 146 790 108, fax. 146 790 100
    REGON: 85166097300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojnicz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 852 295,00 zł (słownie złotych: cztery miliony osiemset pięćdziesiąt dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt pięć 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.2. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w kwocie 4 852 295,00 zł (słownie złotych: cztery miliony osiemset pięćdziesiąt dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt pięć 00/100) z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań”. Wykonawca udzieli Zamawiającemu w 2020r. kredytu długoterminowego w walucie polskiej w kwocie 4 852 295,00 PLN (słownie złotych: cztery miliony osiemset pięćdziesiąt dwa tysiące dwieście dziewięćdziesiąt pięć 00/100) na warunkach określonych w umowie. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań. 3.3. Okres kredytowania: lata 2020 – 2030. 3.4. Kredyt będzie pobrany w jednej transzy od dnia 20 sierpnia do 30 września 2020r. 3.5. Zamawiający przed uruchomieniem transzy kredytu przedłoży w Banku pisemna dyspozycję uruchomienia kredytu na formularzu bankowym a w przypadku braku takiego formularza w postaci własnego wniosku i przekaże ja Wykonawcy faksem lub e-mailem. 3.6. Okres karencji w spłacie kapitału do 28 stycznia 2021 roku. 3.7. Kredyt zostanie spłacony do 31.12.2030r. 3.8. Spłata rat kapitałowych kredytu dokonywana będzie w miesięcznych ratach w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca w następujących terminach i kwotach: a) w 2021r. w kwocie 550 000,00 złotych (11 rat po 45 834,00 zł, 12 rata 45 826,00 zł); b) w 2022r. w kwocie 550 000,00 złotych (11 rat po 45 834,00 zł, 12 rata 45 826,00 zł); c) w 2023r. w kwocie 143 616,00 złotych (11 rat po 11 969,00 zł, 12 rata 11 957,00 zł); d) w 2024r. w kwocie 335 855,00 złotych (11 rat po 27 989,00 zł, 12 rata 27 976,00 zł); e) w 2025r. w kwocie 850 824,00 złotych (11 rat po 70 903,00 zł, 12 rata 70 891,00 zł); f) w 2026r. w kwocie 804 000,00 złotych (12 rat po 67 000,00 zł); g) w 2027r. w kwocie 580 000,00 złotych (11 rat po 48 334,00 zł, 12 rata 48 326,00 zł); h) w 2028r. w kwocie 346 000,00 złotych (11 rat po 28 834,00 zł, 12 rata 28 826,00 zł); i) w 2029r. w kwocie 346 000,00 złotych (11 rat po 28 834,00 zł, 12 rata 28 826,00 zł); j) w 2030r. w kwocie 346 000,00 złotych (11 rat po 28 834,00 zł, 12 rata 28 826,00 zł). 3.9. Spłata odsetek w okresach miesięcznych w latach 2020-2030 następować będzie w ostatnim dniu roboczym miesiąca. Pierwsza płatność odsetek nastąpi ostatniego dnia roboczego miesiąca w miesiącu uruchomienia kredytu. 3.10. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku. 3.11. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M wyliczona jako średnia z ostatniego miesiąca poprzedzającego miesiąc, za który naliczane jest oprocentowanie. 3.12. Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania. 3.13. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym miesiącu w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym). 3.14. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych prowizji przygotowawczych, prowizji od uruchomionego kredytu ani żadnych dodatkowych prowizji i opłat od wcześniejszej spłaty kredytu a także innych stosowanych przez Bank prowizji i opłat związanych z obsługą kredytu. 3.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu w dogodnych dla siebie terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty. 3.16. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu w przypadku zmiany sytuacji finansowej Zamawiającego tj. gdy w okresie obowiązywania umowy kredytowej zaistnieje zagrożenie przekroczenia relacji, o której mowa w art. 243 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2019r., poz. 869 ze zm.), wówczas Zamawiający może zwrócić się do Wykonawcy z wnioskiem o zmianę harmonogramu spłat, który zostanie zaakceptowany przez obie strony umowy. 3.17. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany harmonogramu spłaty, bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 3.18. Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy). 3.19. Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 k.p.c. 3.20. Dla potrzeb ustalenia ceny oferty należy przyjąć, że WIBOR 1M wynosi 0,23% oraz spłata rat kapitałowych będzie następowała w ostatnim dniu roboczym każdego miesiąca. 3.21. Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 3.22. Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach. 3.23. Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US. 3.24. U Zamawiającego nie był prowadzony program postepowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 3.25. U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków. 3.26. Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 3.27. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 3.28. Wykonawca wybrany do realizacji zamówienia zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy, który nie może wykraczać poza określone w Specyfikacji Istotnych Warunkach Zamówienia warunki. Po akceptacji projektu umowy przez Zamawiającego umowa zostanie zawarta w terminie ustalonym przez Zamawiającego. 3.29. W ciągu ostatnich lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu Zamawiającego. 3.30. Zamawiający nie może dopuścić do powstania zadłużenia przeterminowanego, ponieważ skutkowałoby to naruszeniem dyscypliny finansów publicznych. Zamawiający wyraża zgodę, aby oprocentowanie od zadłużenia przeterminowanego ustalane było w wysokości i wg zasad obowiązujących u Wykonawcy. 3.31. Zamawiający nie przewiduje tzw. „raty balonowej” tj. spłaty całości kapitału na koniec okresu kredytowania. 3.32. Zamawiający posiada 19 136 udziałów o wartości nominalnej 500,00 zł każdy na wartość 9 568 000,00 zł w Rejonowym Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji w Brzesku Sp. z o.o. REGON:850233890 oraz 1 akcję o wartości nominalnej 5 000,00 zł w Tarnowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego w Tarnowie S.A REGON: 850367515. 3.33. Zamawiający nie zawierał umów wsparcia. 3.34. Zamawiający dopuszcza umieszczenie w umowie kredytowej zapisu „W sytuacji, gdy suma stawki bazowej WIBOR 1M oraz marży Banku będzie równa lub mniejsza 0 (słownie: zero), strony Umowy zgodnie postanawiają, że oprocentowanie Kredytu wyniesie 0,00% (słownie: zero procent)”. 3.35. Zamawiający nie dopuszcza umieszczenia w umowie kredytowej zapisu „W przypadku, gdy stawka WIBOR 1M osiągnie wartość równą lub niższą od 0 (słownie: zero), do określenia stopy procentowej przyjmuje się stawkę WIBOR 1M na poziomie 0 (słownie: zero), powiększoną o marżę Wykonawcy”. 3.36. W przeszłości nie wystąpiło i nie jest planowane przejęcie z mocy prawa przez Gminę Wojnicz zadłużenia żadnych innych podmiotów. 3.37. Zamawiający nie posiada odrębnej uchwały Rady Miejskiej w Wojniczu w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Limit zobowiązań z tytułu zaciąganego kredytu z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań a także upoważnienie Burmistrza do zaciągnięcia w/w zobowiązania zostały określone odpowiednio w § 4 pkt 4 oraz § 5 pkt 9 Uchwały budżetowej Gminy Wojnicz na rok 2020 Nr XIV/138/2019 z dnia 30 grudnia 2019r. zmienionej Uchwałą Nr XVII/180/2020 Rady Miejskiej w Wojniczu z dnia 4 czerwca 2020r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Wojnicz na 2020 rok. 3.38. Sprawozdania budżetowe Gminy Wojnicz są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wojniczu w zakładce: Budżet i majątek – z podziałem na lata. 3.39. Informacje o stanie mienia Gminy Wojnicz są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wojniczu w zakładce: Budżet i majątek – Majątek - z podziałem na lata. 3.40. Opinie Regionalnej Izby Obrachunkowej do budżetu i WPF za lata 2017-2020 są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wojniczu w zakładce: Budżet i majątek. 3.41. Zarządzenia Burmistrza Wojnicza dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wojniczu w zakładce: Burmistrz – Zarządzenia. 3.42. Uchwały Rady Miejskiej w Wojniczu dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Wojniczu w zakładce: Rada – Uchwały
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8. WYMAGANIA DOTYCZĄCE WADIUM: 8.1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości: 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 8.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert w następujących formach: 8.2.1. pieniądzu, 8.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 8.2.3. gwarancjach bankowych, 8.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych, 8.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku – o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299). 8.3. Uwaga: Wadium wnoszone w formie gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej powinno zawierać następujące elementy: 8.3.1. określenie terminu obowiązywania poręczenia lub gwarancji przez cały okres związania ofertą; 8.3.2. określenie kwoty poręczenia lub gwarancji; 8.3.3. wskazanie gwaranta poręczenia lub gwarancji; 8.3.4. wskazanie beneficjenta poręczenia lub gwarancji; 8.3.5. zapis, iż poręczyciel/gwarant zobowiązuje się bezwarunkowo tj. na pierwsze żądanie, do zapłaty pełnej kwoty zabezpieczenia na rzecz beneficjenta, 8.3.6. nieodwołalność poręczenia lub gwarancji, 8.4. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej należy je wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Gmina Wojnicz BSR Kraków o/Wojnicz: 70 8589 0006 0010 0000 0202 0013 powołując się na nazwę postępowania oraz nr sprawy. 8.5. Za skuteczne wniesione wadium w pieniądzu, Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie (przed upływem terminu składania ofert lub wniosków) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego (decyduje data i godzina uznania rachunku Zamawiającego). 8.6. Oryginalne dokumenty wadium należy złożyć w oddzielnej kopercie w tym samym miejscu w którym składana jest oferta. Potwierdzone „za zgodność z oryginałem” kopie dokumentów należy dołączyć do oferty (nie dotyczy polecenia przelewu). Zamawiający dopuszcza złożenie wadium w kilku formach przy jednoczesnym spełnieniu powyższych obowiązków.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 5.3.1. O udzielenie zamówienia może ubiegać się wykonawca który: 5.3.1.1. spełnią warunki dotyczące posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działaności zawodowej tj: posiada zezwolenie na prowadzenie działaności bankowej a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia , zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.08.1997 r. Prawo bankowe (Dz. U z 2016 r. poz. 1988 z późn zm) a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działaności przed dniem wejścia w życie ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.1. Do oferty każdy wykonawca zobowiązany jest dołączyć: 6.1.1. Dokumenty, z których wynika umocowanie do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy (przynajmniej do złożenia oferty) – np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub CEIDG (o ile dotyczy). Jeżeli wykonawca działa przez pełnomocnika należy dodatkowo załączyć stosowne pełnomocnictwo dla danej osoby. 6.1.2. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy - stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ. 6.1.3. Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie potwierdzającym: 6.1.3.1. brak podstaw do wykluczenia wykonawcy w zakresie określonym w pkt 5.2. SIWZ; 6.1.3.2. spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez wykonawcę w zakresie określonym w pkt 5.3. SIWZ. 6.1.4. Wzory oświadczeń, o których mowa w pkt 6.1.3. stanowią załącznik nr 2 do SIWZ. 6.1.5. W przypadku korzystania z zasobów innego podmiotu na zasadach określonych w pkt 5.3.2.: 6.1.5.1. dowód potwierdzający, że Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami tego podmiotu. Dowody mają precyzować w szczególności: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów od podmiotu trzeciego, sposób ich wykorzystania, zakres i okres udziału podmiotu udostępniającego zasoby w realizacji zamówienia. 6.1.5.2. Wykonawca dodatkowo zobowiązany jest zamieścić informacje o tych podmiotach w oświadczeniu własnym Wykonawcy o którym mowa w pkt 6.1.4. 6.1.6. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w pkt. 6.1.4 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 6.2. Zamawiający przypomina o obowiązku wynikającym z art. 24 ust. 11 PZP – tj. obowiązku przekazania przez Wykonawcę w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP, oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Dokumenty te należy złożyć w formie pisemnej, we wskazanym terminie w siedzibie Zamawiającego. 6.3. Dokumenty składane przez Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona: 6.3.1. Zamawiający po dokonaniu czynności badania i oceny ofert wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona do złożenia w terminie 5 dni, aktualnych na dzień ich złożenia, oświadczeń i dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w pkt 5.3 SIWZ, które to dokumenty wymienione są poniżej. 6.3.2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę: 6.3.2.1. posiadania uprawnień do prowadzenia określonej działaności zawodowej: a) zezwolenie na prowadzenie działaności bankowej, a także realizacji usług objetych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 1988 z póżn. Zm) a w przypadku określonym w art. 178 ust.1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działaności przed dniem wejścia w życie ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach