Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do kwoty 2.700.000,00 PLN oraz kredytu odnawialnego do kwoty limitu 736.000,00 PLN

Targowiska Miejskie Spółka z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, ul. Sejneńska 6D
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 5666514, 5630613 , fax. 87 5666514
  • Data zamieszczenia: 2015-05-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Targowiska Miejskie Spółka z o.o.
    ul. Sejneńska 6D 6D
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 87 5666514, 5630613, fax. 87 5666514
    REGON: 79021780000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://tm-suwalki.pbip.pl/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Sp. z o.o.

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego inwestycyjnego do kwoty 2.700.000,00 PLN oraz kredytu odnawialnego do kwoty limitu 736.000,00 PLN
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na udzieleniu i obsłudze:1) złotówkowego kredytu długoterminowego inwestycyjnego do wysokości 2.700.000,00 PLN (słownie: dwa miliony siedemset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie kwoty netto na realizację inwestycji pn. Przebudowa i rozbudowa istniejącej hali mięsnej wraz z infrastrukturą techniczną, zwanego również w treści SIWZ Kredytem Nr 1 oraz 2) złotówkowego kredytu odnawialnego do kwoty limitu 736.000,00 PLN (słownie: siedemset trzydzieści sześć tysięcy złotych) z przeznaczeniem na finansowanie kwot należnych z tytułu podatku od towarów i usług dotyczącego inwestycji o której mowa w pkt.1 ppkt.1, które będzie uiszczał Zamawiający, a następnie ubiegał się o ich zwrot od właściwego organu, zwanego również w treści SIWZ Kredytem Nr 2. 1.1. Zamawiający deklaruje wniesienie wkładu własnego w kwocie 553.100,00 zł (słownie: pięćset pięćdziesiąt trzy tysiące sto złotych) na sfinansowanie przedmiotowej inwestycji, przed uruchomieniem pierwszej części Kredytu Nr 1 i 2. 2. Szczegółowe warunki zamówienia: 2.1. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego w rachunku kredytowym w banku kredytującym złotówkowy kredyt długoterminowy inwestycyjny do wysokości 2.700.000,00 zł (Kredyt Nr 1). Kredyt długoterminowy będzie uruchamiany w częściach. Termin uruchomienia pierwszej części - do dnia 01.07.2015 roku, przy czym ostateczny termin będzie uzależniony od postępu robót i wysokości poniesionych kosztów i może ulec zmianie bez konieczności aneksowania umowy kredytowej. W razie zmiany terminu uruchomienia pierwszej części kredytu Zamawiający do dnia 24.06.2015r. poinformuje o tym na piśmie Wykonawcę. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat związanych ze zmianą powyższego terminu. Uruchomienie każdej następnej części kredytu będzie uzależnione od postępu robót i wysokości ponoszonych kosztów przy realizacji inwestycji, na którą kredyt jest przeznaczony. Uruchamianie pierwszej i każdej następnej części kredytu będzie następowało w formie bezgotówkowej, na podstawie przedłożonych faktur, w terminie wskazanym w ofercie przez Wykonawcę - nie dłuższym niż 7 dni przed żądanym terminem uruchomienia części kredytu. 2.2. Wykonawca uruchomi linię kredytową złotówkowego kredytu odnawialnego do kwoty limitu 736.000,00 zł (Kredyt Nr 2). Termin uruchomienia pierwszej części do dnia 01.07.2015 roku, przy czym ostateczny termin będzie uzależniony od postępu robót i wysokości poniesionych kosztów i może ulec zmianie bez konieczności aneksowania umowy kredytowej. W razie zmiany terminu uruchomienia pierwszej części kredytu Zamawiający do dnia 24.06.2015r. poinformuje o tym na piśmie Wykonawcę. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat związanych ze zmianą powyższego terminu. Kredyt będzie uruchamiany częściami z możliwością jego wielokrotnego wykorzystania w ramach przyznanego limitu kredytowego w formie bezgotówkowej, na podstawie przedłożonych faktur, w terminie wskazanym w ofercie przez Wykonawcę - nie dłuższym niż 7 dni przed żądanym terminem uruchomienia części kredytu. 2.3.Wykonawca nie będzie pobierał żadnych opłat związanych z prowadzeniem rachunku kredytowego dla Kredytu Nr 1 i 2 w okresie trwania umowy kredytowania. 2.4. Okres kredytowania wynosi: 2.4.1. Kredytu Nr 1 - od daty zawarcia umowy do dnia 30.06.2025r. 2.4.2. Kredytu Nr 2 - od dnia zawarcia umowy do dnia 31.01.2016r. 2.5. Prowizja Wykonawcy od udzielonego Kredytu Nr 1 i Nr 2 nie może być wyższa niż 0,5%. 2.6. Prowizja Wykonawcy naliczana będzie: 2.6.1. Proporcjonalnie od faktycznej kwoty uruchomionego Kredytu Nr 1. Opłata prowizji nastąpi poprzez potrącenie przez Bank kwoty prowizji z wypłaty części kredytu w wysokości stanowiącej iloczyn stawki prowizji określonej w ofercie banku (wg Załącznika nr 1 do SIWZ) oraz kwoty wypłaconego kredytu. 2.6.2. Prowizja Wykonawcy od Kredytu Nr 2 naliczona będzie jednorazowo od wysokości limitu kredytowego, płatna w ciągu 7 dni od dnia przekazania transzy do dyspozycji. 2.7. Marża Wykonawcy jest stała w okresie umowy w stosunku do Kredytu Nr 1 i Nr 2. 2.8. Wykonawca nie będzie pobierał żadnych innych prowizji i opłat związanych z realizacją umowy o udzielenie Kredytu Nr 1 i Nr 2. 2.9. Wykonawca nie będzie pobierał odsetek i innych opłat od niewykorzystanych części Kredytów Nr 1 i Nr 2. 2.10. Bazowa stopa oprocentowania Kredytów Nr 1 i Nr 2 oparta będzie na stawce powiększonej o marżę Wykonawcy. 2.11. Kwota wykorzystanego Kredytu Nr 1 i Nr 2 jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę banku. Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego miesiąca i mająca zastosowanie do określenia wysokości oprocentowania od 1-ego dnia następnego miesiąca. W przypadku braku notowań stawki WIBOR dla drugiego dnia roboczego, do wyliczenia stopy procentowej stosuje się odpowiednio notowania z dnia poprzedzającego, w którym było prowadzone notowanie stawki WIBOR. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu jest stała. 2.12. Naliczanie odsetek od Kredytu Nr 1 i Nr 2 następować będzie w okresach miesięcznych, przy czym pierwsze naliczenie odsetek dokonane będzie za miesiąc, w którym dokonano wypłat pierwszych części kredytów, kolejne miesięczne okresy obrachunkowe liczone są od dnia zakończenia poprzedniego okresu obrachunkowego. Ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu całkowitej spłaty kredytów. Po zakończeniu okresu miesięcznego Wykonawca doręczy Zamawiającemu wyliczenie odsetek na 7 dni przed terminem płatności. Płatność odsetek będzie następowała w ostatnim dniu każdego miesiąca kalendarzowego. Odsetki będą naliczane tylko od faktycznie wykorzystanych środków. Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytów w stosunku do 365 lub 366 dni w roku. 2.13. Spłata kapitału Kredytu Nr 1 następować będzie: a) w ratach miesięcznych, płatnych w ostatnim dniu miesiąca, b) pierwsza rata kredytu będzie płatna w dniu 31.07.2015r., przy czym w razie zmiany terminu uruchomienia pierwszej części kredytu, o której mowa w Rozdziale IV pkt.2.1. zdanie trzecie i następne SIWZ, pierwsza rata kredytu będzie płatna ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym uruchomiona została pierwsza cześć kredytu. c) okres spłaty - 120 rat miesięcznych w okresie 01.07.2015r.- 30.06.2025r., d) wysokość rat - 22.500,00 (słownie: dwadzieścia dwa tysiące pięćset 00/100 złotych), 2.14. Spłata kapitału Kredytu Nr 2: a) wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy z tytułu zwrotu podatku od towarów i usług z właściwego urzędu skarbowego spowoduje spłatę i odnowienie kredytu i możliwość jego wielokrotnego wykorzystania w ramach przyznanego limitu kredytowego, b) całkowita spłata kredytu nastąpi - do dnia 31.01.2016r. c) ostateczny termin wykorzystania kredytu - do dnia 31.12.2015r. 2.15. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty większej kwoty kapitału Kredytu Nr 1 bez dodatkowych prowizji i opłat. Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy kredytowej. Zamawiający jest zobowiązany powiadomić Wykonawcę o planowanej wcześniejszej spłacie zadłużenia z wyprzedzeniem na co najmniej 7 dni kalendarzowych podając termin i wysokość planowanej spłaty. 2.16. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania części Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2 bez ponoszenia kosztów, a Wykonawca obowiązany jest wyrazić na to zgodę. W przypadku nie wykorzystania przez Zamawiającego pełnej kwoty Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2, wysokość odsetek będzie wynikała z wartości faktycznie wykorzystanego Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2. Za niewykorzystanie Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2 w pełnej wysokości Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat. 2.17. W przypadku wcześniejszej spłaty Kredytu Nr 1 lub Kredytu Nr 2, Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu. W sytuacji, kiedy Kredyt Nr 1 lub Kredyt Nr 2 będzie spłacony wcześniej, odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy (zastrzeżenie możliwości przedterminowej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów). O zmianie terminu spłaty kredytu Zamawiający poinformuje w formie pisemnej. 2.18. Za datę wykorzystania Kredytu Nr 1 i Kredytu Nr 2, od której naliczane będą odsetki, przyjmuje się datę wypłaty kolejnych części kredytu. 2.19. W przypadku, gdy termin spłaty raty Kredytu Nr 1 przypadnie w sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty raty kredytu w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 2.20. W przypadku, gdy termin spłaty odsetek Kredytu Nr 1 i Kredytu Nr 2 przypadnie w sobotę, niedzielę lub inny dzień ustawowo wolny od pracy, Zamawiający dokona wymaganej spłaty odsetek w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonej dacie spłaty. 2.21. Zabezpieczeniem Kredytu Nr 1 będzie: a) zabezpieczenie hipoteką na nieruchomości położonej w M. Suwałki o łącznej powierzchni 4,5561 ha, dla której urządzona jest księga wieczysta KW nr SU1S/00043502/5, b) poręczenie udzielone przez Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Suwałkach Spółka z o.o., ul. Przemysłowa 6A, 16-400 Suwałki, c) weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, wystawiony przez Zamawiającego. 2.22. Zabezpieczeniem Kredytu Nr 2 będzie: a) weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową, wystawiony przez Zamawiającego. 2.23. Uruchomianie kredytów będzie następowało sukcesywnie: 2.23.1. Kredyt Nr 1 na zasadach określonych w Rozdziale IV pkt 2 SIWZ, przy czym ostatnia transza wpłynie na rachunek bankowy Zamawiającego nie później niż do dnia 31.12. 2015 r. 2.23.2. Kredyt Nr 2 na zasadach określonych w Rozdziale IV pkt 2 SIWZ, z możliwością jego wielokrotnego wykorzystania w ramach przyznanego limitu kredytowego. 2.24. Realizacja dyspozycji Zamawiającego będzie następowała w formie bezgotówkowej na rachunki kredytowe Zamawiającego otworzone przez Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium w wysokości: 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 09 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2007 r., Nr 42, poz.275 ze zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Targowiska Miejskie Spółki z o. o. w Suwałkach w Banku BGŻ SA Oddział Suwałki, nr 74 2030 0045 1110 0000 0214 9360 w terminie do dnia 08 czerwca 2015r. do godz. 9:30 (decyduje data i godzina wpływu środków na rachunek Zamawiającego). Kserokopię dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty. 4. Wadium w pozostałych formach (poręczenia, gwarancje) należy złożyć w oryginale w siedzibie Targowiska Miejskie Spółki z o. o. w Suwałkach, ul. Sejneńska 6D, 16-400 Suwałki (dział księgowości), przed upływem terminu składania ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas uruchomienia pierwszej i każdej następnej części kredytu od momentu żądania Zamawiającego
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://tm-suwalki.pbip.pl/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach