Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 1 179 000 zł

Gmina Piława Górna ogłasza przetarg

  • Adres: 58-240 Piława Górna, ul. Piastowska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 324 934 , fax. 748 371 386
  • Data zamieszczenia: 2019-10-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Piława Górna
    ul. Piastowska 69
    58-240 Piława Górna, woj. dolnośląskie
    tel. 748 324 934, fax. 748 371 386
    REGON: 52715000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.pilawagorna.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do wysokości 1 179 000 zł
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia kredytu długoterminowego. 2. Zakres przedmiotu zamówienia: 1) Kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w 2019 roku związanego z realizacją zadań majątkowych oraz spłatą wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych, pożyczek i kredytów. 2) Kwota kredytu: 1.179.000,00 zł. 3) Okres kredytowania: lata 2019 – 2026. 4) Uruchomienie kredytu nastąpi jednorazowo na rachunek Kredytobiorcy do dnia 30.12.2019r. 5) Określenie wartości wypłaty kredytu oraz termin postawienia ich do dyspozycji Zamawiającego następować będzie poprzez złożenie przez Zamawiającego zapotrzebowania na środki w terminie 2 dni od dnia złożenia zapotrzebowania. 6) Okres karencji w spłacie kapitału będzie obowiązywał do dnia 30.03.2023 roku. 7) Spłata rat kapitałowych następować będzie kwartalnie począwszy od 30 marca 2023 roku do 30 grudnia 2026 roku w 16 ratach w następujących wysokościach: 7. 1) Rok 2023– 200.000,00 złotych; 7. 2) Rok 2024 – 300.000,00 złotych; 7. 3) Rok 2025 – 340.000,00 złotych; 7. 4) Rok 2026– 339.000,00 złotych. 8) Spłata odsetek w okresach kwartalnych w latach 2019-2026 następować będzie 30-go dnia miesiąca kończącego kwartał. 9) Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa równa jest wysokości stawki referencyjnej, powiększonej o marżę banku. 10) Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 3M oznaczająca stopę procentową dla międzybankowych depozytów 3-miesiecznych, wyliczonej jako średnia z ostatnich 3 miesięcy poprzedzających okres za który naliczane jest oprocentowanie. 11) Marża banku jest stała w umownym okresie kredytowania. 12) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni w każdym kwartale w stosunku do rzeczywistej liczby dni w roku (365/365 oraz 366/366 w roku przestępnym). 13) Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. Bank nie będzie pobierał od Kredytobiorcy żadnych innych opłat i prowizji związanych z obsługą kredytu za wyjątkiem prowizji od udzielonego kredytu. 14) Zamawiający zastrzega sobie: 14. 1) możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie niższej od ustalonej bez dodatkowych opłat i prowizji na rzecz Wykonawcy. 14. 2) niewykorzystania całej kwoty kredytu (rezygnacji z całości lub części przyznanego kredytu) bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów z tego tytułu. 14. 3) prawo wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu przez Zamawiającego w dogodnych dla niego terminach, po uprzednim zawiadomieniu Wykonawcy o zamiarze dokonania spłaty w terminie 3 dni przed jej dokonaniem. W takiej sytuacji odsetki od kredytu naliczone będą wyłącznie od aktualnego zadłużenia i za faktyczny okres jego występowania a Zamawiający nie będzie ponosił żadnych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty. 14. 4) możliwość zmiany harmonogramu spłaty, bez pobierania dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu na rzecz Wykonawcy. W takich przypadkach Strony ustalą nowy harmonogram spłaty w formie aneksu do umowy. 15) Zabezpieczenie kredytu stanowić będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową (kontrasygnowany przez Skarbnika Gminy Piława Górna). 16) Zamawiający nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art.777 § 1 punkt.5 k.p.c. 17) Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 18) Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 19) Zamawiający nie był i nie jest w restrukturyzacji w innych bankach. 20) U Zamawiającego nie był prowadzony program postepowania naprawczego i nie przystępuje on do jego realizacji w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych. 21) U Zamawiającego nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne na wniosek banków. 22) Zamawiający nie posiada zobowiązań z tytułu wykupu wierzytelności, forfaitingu, faktoringu, eFinancingu, leasingu. 23) Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 24) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków dostarczanych przez Wykonawców. 25) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu zostanie udostępniona w terminie późniejszym, po otrzymaniu jej przez Zamawiającego. 26) Sprawozdania budżetowe Gminy Piława Górna są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Piława Górna w zakładce: Budżet. 27) Opinie Regionalne Izby Obrachunkowej we Wrocławiu dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Piława w zakładce: Budżet. 28) Uchwały Rady Miejskiej Piława Górna dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Piława Górna w zakładce: Prawo lokalne – Uchwały. 29) Zarządzenia Burmistrza Miasta Piława Górna dostępne są Biuletynie Informacji Publicznej Gmina Piława Górna w zakładce: Prawo lokalne – Zarządzenia. UWAGA !!! Dla celów oceny ofert przyjmuje się, że WIBOR3M wynosi 1,72 %. 3. Zamówienie winno być zrealizowane zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa oraz standardami jakościowymi dla usług finansowych związanych z udzielaniem kredytu. 4. Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami określonymi dla zamówienia. 5. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 6. Wymagania dotyczące zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z przepisem art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. 1) Zamawiający wymaga, aby osoby uczestniczące w realizacji zamówienia i wykonujące czynności związane z realizacją zamówienia były zatrudnione przez Wykonawcę (lub podwykonawcę, jeżeli Wykonawca powierza wykonanie części zamówienia podwykonawcy) na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz.U. 2019 poz. 1040). 2) Czynności, o których mowa w pkt 1 obejmują: 2.1) czynności związane z udzieleniem kredytu, 2.2) czynności związane z obsługą kredytu. 3) Wykonawca musi zatrudniać osoby wykonujące wyżej wymienione czynności na podstawie umowy o pracę, a w przypadku rozwiązania umowy przez osobę zatrudnioną lub przez pracodawcę, Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę na to miejsce innej osoby wykonującej ww. czynności. 4) Najpóźniej w dniu podpisania umowy Wykonawca doręczy Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające, że wymagane przez Zamawiającego czynności wymienione w pkt 2, będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z oznaczeniem liczby tych osób odpowiadających poszczególnym rodzajom czynności, określeniem rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu. Oświadczenie powinno określać podmiot, w imieniu którego oświadczenie jest składane (odpowiednio Wykonawca lub podwykonawca) oraz być opatrzone datą i podpisem osoby upoważnionej do reprezentowania tego podmiotu. 5) Wykonawca jest zobowiązany przed przystąpieniem do realizacji umowy oraz w trakcie jej realizacji na każde wezwanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, a jeżeli strony nie ustalą innego terminu – w terminie 3 dni roboczych, przedstawić do wglądu Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem (odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę) kopie aktualnych umów o pracę potwierdzających, że czynności o których mowa w ust. 2 są wykonywane przez osoby zatrudnione na umowę o pracę, zgodnie z deklaracją Wykonawcy. 6) Kopie umów, o których mowa w pkt 5 powinny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności pozbawione imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę, wymiar etatu i wynagrodzenie za pracę albo stawka godzinowa powinny być możliwe do zidentyfikowania. 7) Nieprzedłożenie lub przedstawienie w liczbie mniejszej niż wskazana w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 4 przez Wykonawcę kopii umów zawartych przez Wykonawcę (podwykonawcę) z pracownikami wykonującymi w ramach zamówienia czynności, o których mowa w pkt 2 w terminie wskazanym przez Zamawiającego zgodnie z pkt 5 będzie traktowane jako niewypełnienie obowiązku zatrudnienia pracowników wykonujących czynności pkt 2 na podstawie umowy o pracę. 8) W ramach czynności kontrolnych przestrzegania wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający oprócz weryfikacji dokumentów, o których mowa w pkt 4 i pkt 5 jest uprawniony także do żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogu lub do przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zezwolenie Komisji nadzoru Bankowego zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. Prawo Bankowe (Dz.U. 2018 poz. 2187 ze zm.) lub inny dokument równoważny potwierdzający, że Wykonawca jest uprawniony do wykonywania czynności bankowych, w przypadku gdy nie działa na podstawie zezwolenia wydanego przez Komisję Nadzoru Finansowego.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wzór umowy składany przez Wykonawcę

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach