Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 880.000,00 zł dla Gminy Lewin Kłodzki na pokrycie planowanego deficytu (udział własny w zadaniach inwestycyjnych z udziałem środków UE) – Część I oraz udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego do kwoty 2.940.000,00 zł dla Gminy Lewin Kłodzki na pokrycie środków na wyprzedzające finansowanie z UE – Część II.”

Gmina Lewin Kłodzki ogłasza przetarg

  • Adres: 57-343 Lewin Kłodzki, ul. Nad Potokiem
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 748 698 428 , fax. 748 698 273
  • Data zamieszczenia: 2020-04-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lewin Kłodzki
    ul. Nad Potokiem 4
    57-343 Lewin Kłodzki, woj. dolnośląskie
    tel. 748 698 428, fax. 748 698 273
    REGON: 89071812000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lewin-klodzki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego do kwoty 880.000,00 zł dla Gminy Lewin Kłodzki na pokrycie planowanego deficytu (udział własny w zadaniach inwestycyjnych z udziałem środków UE) – Część I oraz udzielenie i obsługa kredytu krótkoterminowego do kwoty 2.940.000,00 zł dla Gminy Lewin Kłodzki na pokrycie środków na wyprzedzające finansowanie z UE – Część II.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa dwóch kredytów: długoterminowego i krótkoterminowego w walucie polskiej w wysokości: Część I – Kredyt w wysokości 880.000,00 zł (osiemset osiemdziesiąt tysięcy złotych), Część II – Kredyt w wysokości 2.940.000,00 zł (dwa miliony dziewięćset czterdzieści tysięcy złotych) na warunkach określonych w umowie kredytu. 2. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Lewin Kłodzki w 2020 roku (udział własny w zadaniach inwestycyjnych z udziałem środków UE) oraz na pokrycie środków na wyprzedzające finansowanie z UE. 3. Kredyt udzielony będzie na okres: Część I – Kredyt w wysokości 880.000,00 zł (osiemset osiemdziesiąt tysięcy złotych) - od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2025 r. Część II – Kredyt w wysokości 2.940.000,00 zł (dwa miliony dziewięćset czterdzieści tysięcy złotych) od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2020 r. 4. Wykonawca postawi do dyspozycji Zamawiającego środki kredytu w dniu podpisania umowy. 5. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 6. Wykonawca uruchomi środki kredytu w wysokości i terminach wskazanych przez Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 7. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 31.12.2020 r. 8. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 9. Kwota wykorzystanego kredytu będzie oprocentowana w stosunku rocznym, według zmiennej stopy procentowej. 10. Stopa procentowa o której mowa w pkt 11 będzie równa wysokości stawki bazowej powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustaloną na podstawie złożonej oferty. 11. Zobowiązania Zamawiającego z tytułu odsetek od kredytu regulowane będą w miesięcznych okresach obrachunkowych jako suma zmiennej stawki bazowej WIBOR dla złotowych depozytów 1- miesięcznych na rynku międzybankowym, z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym miesiąc, za który naliczane będą odsetki, powiększonej o stałą marżę Wykonawcy ustaloną na podstawie złożonej oferty. 12. Odsetki będą naliczane na bazie 365 dni w roku, przy czym w miesiącu przyjmuje się liczbę dni kalendarzowych przypadających w danym miesiącu, a każdy dzień za 1/365 część roku. 13. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 14. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego i płatne będą nie później niż 30 dnia miesiąca za miesiąc, za który zostały naliczone, za wyjątkiem miesiąca lutego w którym odsetki płatne będą ostatniego dnia roboczego miesiąca przy czym: 1) pierwszy okres obrachunkowy liczony jest od dnia wypłaty pierwszej transzy kredytu i kończy się ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego, 2) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 15. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania stopa oprocentowania kredytu będzie stała. 16. Zamawiający ma prawo do przedterminowej spłaty całości lub części kredytu, bez pobierania przez Wykonawcę prowizji za wcześniejszą spłatę 17. W sytuacji, gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 18. W przypadku dokonania wcześniejszej spłaty części kredytu lub jego całości Wykonawca dokona rekalkulacji odsetek. 19. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu. 20. Wcześniejsza spłata całości lub części kredytu nie oznacza jego wypowiedzenia. 21. Na wniosek Zamawiającego możliwe będzie sporządzenie aneksu w celu przedłużenia spłaty kredytu, bez obciążania Zamawiającego dodatkowymi kosztami. 22. Zamawiający nie przewiduje oprócz oprocentowania od udzielonego kredytu, uiszczania dodatkowych opłat manipulacyjnych z tytułu przyznania kredytu, oraz jakichkolwiek opłat za prowadzenie rachunku bankowego. 23. Kredyt zostanie spłacony: Część I do dnia 31.12.2025 r. Część II do dnia 31.12.2020 r. 24. Przewiduje się karencję w spłacie rat kapitałowych część I - do 18 stycznia 2021 r. 25. Spłata kredytu nastąpi w terminach podanych w SIWZ. 26. Harmonogram spłaty kredytu będzie stanowił Załącznik do Umowy. 27. Jeżeli data spłaty kredytu lub odsetek przypada na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, że termin został zachowany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w umowie kredytu. 28. Kwota spłaconego kredytu ani kwota przedterminowo spłacona nie podlega ponownemu wykorzystaniu. 29. Spłata kredytu będzie zabezpieczona w następujący sposób: 1) weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 30. Dokumentację związaną z prawnym zabezpieczeniem stanowią: 1) weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 31. Zamawiający nie wyraża zgody na zamianę sposobu zabezpieczenia udzielonego kredytu w trakcie trwania umowy. 32. Dopuszcza się sytuację, gdy w bieżącym roku budżetowym Zamawiający będzie znajdował się w dobrej sytuacji finansowej, Zamawiający wykorzysta środki kredytu w niepełnej wysokości lub ich nie wykorzysta. 33. Przewiduje się możliwość zmiany harmonogramu spłaty kredytu, bez obciążania Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami. 4. Obowiązek zatrudnienia w ramach umowy o pracę. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę na pełny etat minimum 1 osoby, wykonującej czynności w zakresie realizacji zamówienia (tj. na stanowisku pracy ds. obsługi kredytu oraz kontaktów z Zamawiającym) jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 ze zm.). Wykonawca jest zobowiązany do złożenia w terminie do 10 dni licząc od dnia podpisania umowy, oświadczenia potwierdzającego zatrudnienie na umowę o pracę osób wykonujących ww. czynności w zakresie realizacji zamówienia, zawierającego informacje o ilości osób przeznaczonych do realizacji zamówienia w powyższym zakresie zatrudnionych na umowę o pracę. Każdorazowo, w okresie realizacji przedmiotu umowy, na żądanie Zamawiającego, w terminie 3 dni roboczych od zgłoszenia wniosku, Wykonawca umożliwi dostęp do dokumentacji (umowy o prace, dowody odprowadzania składek) W przypadku nieudostępnienia dokumentacji w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia wniosku przez Zamawiającego, Wykonawca za każdy taki przypadek zapłaci karę umowną w wysokości kwoty minimalnego miesięcznego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia tych obowiązków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawcy, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w Rozdziale XII pkt 8, przekazują zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (załącznik nr 4 SIWZ). 2. Formularz Ofertowy – wzór - Załącznik nr 1 do SIWZ, 3. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach