Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 774 059,00 zł”

Gmina Gromnik ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, Witosa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146514202 , fax. 146514095
  • Data zamieszczenia: 2020-04-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gromnik
    Witosa 2
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 146514202, fax. 146514095
    REGON: 85166095000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 774 059,00 zł”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 774 059,00 zł (słownie: jeden milion siedemset siedemdziesiąt cztery tysiące pięćdziesiąt dziewięć zł 00/100), na sfinansowanie następujących zadań inwestycyjnych: 1) „Budowa Szkoły Podstawowej wraz z Przedszkolem w miejscowości Siemiechów – roboty budowlane, instalacyjne oraz wykończeniowe” – 1 376 328,00 zł, 2) „Budowa chodnika wraz z kanalizacją deszczową w ciągu drogi wojewódzkiej nr 980 Jurków – Biecz w m. Rzepiennik Marciszewski odc. 080 w km 2+939.00 do 3+385.63 – etap I” – 397 731,00 zł, 2. Spłata kredytu w latach i kwotach: 1) 2021 – 197 118,00 zł, 2) 2022 – 197 118,00 zł, 3) 2023 – 197 119,00 zł, 4) 2024 – 197 119,00 zł, 5) 2025 – 197 118,00 zł, 6) 2026 – 197 118,00 zł, 7) 2027 – 197 125,00 zł, 8) 2028 – 197 118,00 zł, 9) 2029 – 197 106,00 zł, Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu. Środki z kredytu zostaną przeznaczone na finasowanie wydatków wcześniej poniesionych (refundacja)lub wydatków przewidzianych do poniesienia do 31 grudnia 2020 r. Wykonawca załączy do oferty symulację spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową. Symulację należy przygotować przy założeniu, iż całkowita kwota kredytu zostanie wypłacona w dniu wskazanym w pkt. 6 niniejszego rozdziału. 3. Ustala się karencję w spłacie należności głównej do 29 stycznia 2021 r. Odsetki będą naliczane od faktycznie pobranej kwoty kredytu do końca roku 2020 – płatne do 15 stycznia 2021. 4. Spłata kredytu nastąpi w ratach miesięcznych wykazanych w pkt. 18, ppkt. 7), płatnych na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca, począwszy od 29.01.2021 r . – z wyjątkiem ostatniej raty płatnej do 20.12.2029 r. 5. Odsetki od zaciągniętego kredytu naliczane będą od faktycznego zadłużenia oraz do faktycznego dnia wpływu raty na konto Wykonawcy w danym miesiącu i płacone będą w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po upływie miesiąca za które zostały naliczone w oparciu o przesłaną przez bank notę odsetkową lub inny dokument potwierdzający kwotę naliczonych odsetek (dopuszcza się możliwość przekazania noty odsetkowej czy innego dokumentu drogą elektroniczną). 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji kwoty kredytu w transzach z zastrzeżeniem, że ostateczny termin jej wykorzystania upływa w dniu 29.12.2020 r. Uruchomienie kredytu na wniosek Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycje Zamawiającego (forma złożenia dyspozycji – fax, e – mail). 7. Zamawiający zastrzega, sobie prawo do przesunięcia spłaty raty lub rat kredytowych na kolejne lata, w sytuacji gdy wymagać tego będzie konieczność spełnienia wymogów prawnych w zakresie dopuszczalnego limitu obsługi długu o jakim mowa w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 869 ze zm.). Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zamiarze dokonania zmian w celu podpisania stosownego aneksu do umowy kredytowej. Zawarcie aneksu do umowy kredytowej zostanie dokonane bez ponoszenia dodatkowych opłat. 8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim zawiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed jej realizacją bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (prowizji, odsetek za okres za który zostanie dokonana przedterminowa spłata) oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych rat kredytowania bez dodatkowej marży. 9. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: % dla danego okresu zależny od wielkości wykorzystanego kredytu a ustalony w oparciu o stawkę WIBOR 3M i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży Wykonawcy (Banku). Przez cały okres kredytowania przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M, notowana w dniu opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gromnik /dalej: BIP/, (tj. w dniu 27.04.2020 r.). 10. Stosownie do art. 92 ust. 1, pkt. 2) ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 poz. 869 ze zm.), kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 11. Do obliczenia wysokości odsetek należy przyjąć WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w BIP (tj. z dnia 27.04.2020 r.). 12. Kredyt udzielony będzie bez prowizji bankowej. 13. Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem. 14. Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu obciążają Wykonawcę. 15. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający w okresie kredytowania były wydawane bezpłatnie. 16. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową. 17. Informacje dodatkowe: 1) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SIWZ dołącza się następujące dokumenty: a) sprawozdanie o nadwyżce/deficycie gminy za 2019 rok, b) sprawozdanie o dochodach Rb-27S za 2019 rok, c) sprawozdanie o wydatkach Rb-28S za 2019 rok, sprawozdanie o należnościach Rb-N za 2019 rok, d) sprawozdanie kwartalne Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za 2019 rok, e) inne dokumenty finansowe Zamawiającego tj.:  Uchwała Budżetowa Gminy Gromnik na rok 2020 Nr XII/109/2019 Rady Gminy Gromnik z dnia 30 grudnia 2019 roku; dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,328852,2020.html  Uchwała Nr XII/110/2019 Rady Gminy Gromnik z dnia 30 grudnia 2019 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gromnik na 2020 - 2029, ze zm.; dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,1711082,u-c-h-w-a-l-a-nr-xii1102019-rady-gminy-gromnik-z-dnia-30-grudnia-2019-roku-w-sprawie-wieloletniej-pr.html oraz https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,1732033,uchwala-nr-xiii-1262020-rady-gminy-gromnik-z-dnia-12-lutego-2020r-w-sprawie-zmiany-wieloletniej-prog.html https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,1752743,u-c-h-w-a-l-a-nr-xiv-132-2020-rady-gminy-gromnik-z-dnia-7-kwietnia-2020-r-w-sprawie-zmiany-wieloletn.html  Uchwała Nr XIV/ 130 /2020 Rady Gminy Gromnik z dnia 7 kwietnia 2020 roku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,1752739,u-c-h-w-a-l-a-nr-xiv-130-2020-rady-gminy-gromnik-z-dnia-7-kwietnia-2020-r-w-sprawie-zaciagniecia-kre.html  Uchwała Nr S.O.VIII-426-2/14/20 Składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie: opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Gromnik; dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,328852,2020.html  Uchwała Nr S.O.VIII-426-3/24/20 Składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie z dnia 30 stycznia 2020 r. w sprawie: opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w Uchwale Budżetowej Gminy Gromnik na rok 2020; dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,328852,2020.html 18. Pozostałe informacje: 1) Zamawiający nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych. 2) Zamawiający nie posiada na rachunkach bankowych zajęć egzekucyjnych. 3) Zamawiający informuje, że nie był prowadzony program naprawczy. 4) Zamawiający nie będzie wypełniał żadnych druków (tabel) dostarczonych przez Oferentów (w tym przez Wykonawcę), jak również przedstawiał opłaconych faktur na potwierdzenie poniesionych wydatków finansowych środkami kredytu. 5) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia odsetek umownych za opóźnienie w uruchomieniu kredytu w wysokości 0,5% ceny ofertowej za każdy dzień opóźnienia. 6) Zamawiający zastrzega sobie prawo naliczenia kar umownych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy z następujących tytułów:  za odstąpienie od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy w wysokości 5% ceny ofertowej określonej w formularzu ofertowym;  Zamawiający zastrzega sobie prawo do dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, przewyższającego wysokość kar umownych, do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego. 7) Do wyliczenia oferty należy przyjąć terminy spłaty miesięcznych rat kredytu wykazane w Dziale III, pkt. 18, ppkt. 7) SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada zezwolenie lub dokument potwierdzający, posiadania uprawnienia do wykonywania czynności bankowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2019, poz. 2357) poprzez dołączenie zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego lub innego dokumentu uprawniającego do wykonywania czynności bankowych;
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wynikającym ze wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiącego odpowiednio wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 4. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /Załącznik nr 4 do SIWZ/. 5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia /konsorcjum/ winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 6. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz ofertowy wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1, 2) Symulację spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową, 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach