Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 638 000,00 zł”

Gmina Gromnik ogłasza przetarg

  • Adres: 33-180 Gromnik, Witosa
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146514202 , fax. 146514095
  • Data zamieszczenia: 2018-05-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gromnik
    Witosa 2
    33-180 Gromnik, woj. małopolskie
    tel. 146514202, fax. 146514095
    REGON: 851660950
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gromnik.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 638 000,00 zł”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu bankowego, długoterminowego w kwocie 1 638 000,00 zł (słownie: jeden milion sześćset trzydzieści osiem tysięcy zł 00/100), na sfinansowanie następujących zadań inwestycyjnych: 1) „Budowa chodnika wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej w ciągu DW 977 w miejscowości Chojnik i Gromnik – etap I” ¬– 260 600,00 zł, 2) Wzrost atrakcyjności turystycznej i rekreacyjnej Subregionu tarnowskiego etap I – Budowa Rotundy – Centralnego punktu Informacyjnego „Źródlanego Szlaku” na terenie parku w centrum miejscowości Gromnik – 377 400,00 zł, 3) „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Gromniku i Golance z rozbudową i przebudową oczyszczalni ścieków do przepustowości 400 m3/d w Gromniku” – 1 000 000,00 zł. 2. Spłata kredytu w latach i kwotach: 1) 2019 – 163 800,00 zł, 2) 2020 – 163 800,00 zł, 3) 2021 – 163 800,00 zł, 4) 2022 – 163 800,00 zł, 5) 2023 – 163 800,00 zł, 6) 2024 – 163 800,00 zł, 7) 2025 – 163 800,00 zł, 8) 2026 – 163 800,00 zł, 9) 2027 – 163 800,00 zł, 10) 2028 – 163 800,00 zł. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej kwoty kredytu. Wykonawca załączy do oferty symulację spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową. Symulację należy przygotować przy założeniu, iż całkowita kwota kredytu zostanie wypłacona w dniu wskazanym w pkt. 5 niniejszego rozdziału SIWZ. 3. Spłata kredytu nastąpi w ratach miesięcznych malejących, płatnych na ostatni dzień roboczy każdego miesiąca, począwszy od 31.01.2019 r . -– z wyjątkiem ostatniej raty płatnej do 20.12.2028 r. 4. Odsetki od zaciągniętego kredytu naliczane będą od faktycznego zadłużenia oraz do faktycznego dnia wpływu raty na konto Wykonawcy w danym miesiącu i płacone będą w terminie do dnia 15 miesiąca następującego po upływie miesiąca za które zostały naliczone w oparciu o przesłaną przez bank notę odsetkową lub inny dokument potwierdzający kwotę naliczonych odsetek, 5. Zakładana data udostępnienia pełnej kwoty kredytu 25.06.2018r. Zamawiający zastrzega sobie prawo do realizacji kwoty kredytu w transzach z zastrzeżeniem, że ostateczny termin jej wykorzystania upływa w dniu 20.12.2018 r. Uruchomienie kredytu na wniosek Zamawiającego w oparciu o pisemną dyspozycje Zamawiającego. 6. Zamawiający zastrzega, sobie prawo do przesunięcia raty lub rat kredytowych na kolejne lata, w sytuacji gdy wymagać tego będzie konieczność spełnienia wymogów prawnych w zakresie dopuszczalnego limitu obsługi długu o jakim mowa w ustawie o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (t. j. Dz. U. z 2017 poz. 2077). 7. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty części lub całości kredytu po uprzednim zawiadomieniu banku o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni przed jej realizacją bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (prowizji, odsetek za okres za który zostanie dokonana przedterminowa spłata) oraz możliwość przesunięcia spłaty kredytu w ramach ustalonych rat kredytowania. 8. Sposób ustalenia wysokości stopy procentowej: % dla danego okresu zależny od wielkości wykorzystanego kredytu a ustalony w oparciu o stawkę WIBOR 3M dla depozytów międzybankowych, właściwy dla danego okresu rozliczeniowego i niezmiennej w całym okresie kredytowania marży Wykonawcy (Banku). Przy naliczaniu odsetek za dany miesiąc kalendarzowy będzie przyjmowana stawka WIBOR 3M, notowana w ostatnim dniu roboczym miesiąca, poprzedzającego ten miesiąc i mająca zastosowanie od 1 – go dnia kalendarzowego następnego miesiąca. 9. Zmiana wysokości oprocentowania odsetek w okresie kredytowania, dopuszczalna jest w przypadku jedynie zmiany stawki WIBOR 3M, stosownie do art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2077 ze zm.). Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 10. Do obliczenia wysokości odsetek należy przyjąć WIBOR 3M z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych oraz Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Gromnik (tj. z dnia 25.05.2018 r.). 11. Brak prowizji za gotowość od kwoty niewykorzystanego kredytu. 12. Brak prowizji rekompensacyjnej od kwoty kredytu spłaconej przed terminem. 13. Wszelkie dodatkowe koszty związane z udzieleniem kredytu Zamawiającemu obciążają Wykonawcę. 14. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową. 15. Informacje dodatkowe: 1) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do SIWZ dołącza się następujące dokumenty: a) sprawozdanie o nadwyżce/deficycie gminy za 2017 r., oraz za I kwartał 2018r., b) sprawozdanie o dochodach Rb-27S za 2017 r., oraz za I kwartał 2018r c) sprawozdanie o wydatkach Rb-28S za 2017 r., oraz za I kwartał 2018r d) sprawozdanie o należnościach Rb-N za 2017 r., oraz za I kwartał 2018r e) sprawozdanie kwartalne Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń za 2017 r., oraz za I kwartał 2018r f) inne dokumenty finansowe Zamawiającego tj.:  Uchwała Budżetowa na rok 2018 Gminy Gromnik Nr XXXII/312/2017 Rady Gminy Gromnik z dnia 28 grudnia 2017 ze zm; dostępne na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,303706,2018.html  Uchwała Nr XXXII/313/2017 Rady Gminy Gromnik z dnia 28 grudnia 2017 w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Gromnik na 2018 - 2020, ze zm. dostępna na stronie: https://bip.malopolska.pl/uggromnik,a,1421720,uchwala-nr-xxxii3132017-rady-gminy-gromnik-z-dnia-28-grudnia-2017-ro-w-sprawie-wieloletniej-prognozy.html oraz https://bip.malopolska.pl/uggromnik,m,303706,2018.html  Uchwała Nr S.O.VIII-426-2/21/18 Składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie z dnia 2 lutego 2018 r. w sprawie: opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Gromnik,  Uchwała Nr S.O.VIII-426-3/21/18 Składu Orzekającego Kolegium RIO w Krakowie z dnia 2 lutego 2018 r. w sprawie: opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w Uchwale Budżetowej Gminy Gromnik na rok 2018, 16. Zamawiający informuje, że: 1) gmina nie posiada udziałów i akcji, 2) gmina nie posiada zobowiązań pozabilansowych, 3) gmina nie posiada zobowiązań wobec podmiotów powiązanych, 4) gmina nie posiada na rachunek bankowych zajęć egzekucyjnych, 5) gmina informuje, że nie był prowadzony program naprawczy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony gdy Wykonawca wykaże, iż posiada uprawnienia do wykonywania czynności bankowej zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876)
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 7.1. Oświadczenia i dokumenty składane wraz z ofertą: 1. Do oferty Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wynikającym ze wzoru stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, stanowiącego odpowiednio wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu; 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców w/w oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 1. 4. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu o którym mowa w ust 1. 5. Jeżeli Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w postępowaniu polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia /Załącznik nr 4 do SIWZ/. 6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia /konsorcjum/ winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego (do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo) chyba, że w przypadku spółki cywilnej, z umowy tej spółki wynika sposób jej reprezentowania (do stwierdzenia czego niezbędne będzie załączenie do oferty umowy spółki cywilnej). Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkie podmioty występujące wspólnie. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy. 7. Inne dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) Formularz ofertowy wg wzoru zawartego w Załączniku nr 1, 2) Symulację spłat kredytu z podziałem na część odsetkową oraz kapitałową, 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie (jeżeli dotyczy). 7.2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej 1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. 2. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP (informacje z otwarcia ofert), przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP (Załącznik nr 3). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 3. Oświadczenie winno być złożone w oryginale/formie pisemnej na adres siedziby Zamawiającego: Urząd Gminy Gromnik, ul. Witosa 2, 33-180 Gromnik (dziennik podawczy/sekretariat).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach