Przetargi.pl
„Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotówkowego w wysokości 1.618.974,50 zł” - RIZPiFZ.271.54.2018

Gmina Celestynów ogłasza przetarg

  • Adres: 05-430 Celestynów, ul. Regucka
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 7897060 w. 114 , fax. 227 897 011
  • Data zamieszczenia: 2018-09-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Celestynów
    ul. Regucka 3
    05-430 Celestynów, woj. mazowieckie
    tel. 22 7897060 w. 114, fax. 227 897 011
    REGON: 1326896500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.celestynow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotówkowego w wysokości 1.618.974,50 zł” - RIZPiFZ.271.54.2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego złotówkowego do maksymalnej wysokości 1.618.974,50 z (słownie: jeden milion sześćset osiemnaście tysięcy dziewięćset siedemdziesiąt cztery złote pięćdziesiąt groszy). 2. Kredyt długoterminowy zostanie przeznaczony na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich pożyczek i kredytów. 3. Kredyt refinansuje poniesione wydatki na spłatę rat kredytów i pożyczek w 2018 roku przed podpisaniem umowy kredytowej. 4. Kredyt będzie wykorzystany do 30.12.2018 roku. 5. Kredyt będzie uruchamiany w transzach. Zamawiający określi każdorazowo wysokość kredytu i termin jego uruchomienia. Uruchomienie poszczególnych transz kredytu nastąpi w terminie 2 dni, po złożeniu przez Zamawiającego pisemnej dyspozycji wypłaty, bez składnia odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 6. Udostepnienie kredytu nastąpi nie później niż w terminie 7 dni od dnia podpisania umowy. 7. Spłata kapitału będzie następowała w latach 2019 - 2027, w ratach według poniższego harmonogramu: - 28.02.2019 r. – 25.000,00 zł - 31.05.2019 r. – 25.000,00 zł - 31.08.2019 r. – 25.000,00 zł - 31.10.2019 r. – 25.000,00 zł - 29.02.2020 r. – 25.000,00 zł - 31.05.2020 r. – 25.000,00 zł - 31.08.2020 r. – 25.000,00 zł - 31.10.2020 r. – 25.000,00 zł - 28.02.2021 r. – 35.000,00 zł - 31.05.2021 r. – 35.000,00 zł - 31.08.2021 r. – 35.000,00 zł - 31.10.2021 r. – 33.974,50 zł - 28.02.2022 r. – 25.000,00 zł - 31.05.2022 r. – 25.000,00 zł - 31.08.2022 r. – 25.000,00 zł - 31.10.2022 r. – 25.000,00 zł - 28.02.2023 r. – 45.000,00 zł - 31.05.2023 r. – 45.000,00 zł - 31.08.2023 r. – 45.000,00 zł - 31.10.2023 r. – 45.000,00 zł - 29.02.2024 r. –100.000,00 zł - 31.05.2024 r. – 50.000,00 zł - 31.08.2024 r. – 50.000,00 zł - 31.10.2024 r. – 50.000,00 zł - 28.02.2025 r. –100.000,00 zł - 31.05.2025 r. – 50.000,00 zł - 31.08.2025 r. – 50.000,00 zł - 31.10.2025 r. – 50.000,00 zł - 28.02.2026 r. –100.000,00 zł - 31.05.2026 r. – 50.000,00 zł - 31.08.2026 r. – 50.000,00 zł - 31.10.2026 r. – 50.000,00 zł - 28.02.2027 r. –100.000,00 zł - 31.05.2027 r. – 50.000,00 zł - 31.08.2027 r. – 50.000,00 zł - 31.10.2027 r. – 50.000,00 zł 8. Jeżeli termin spłaty kredytu upływa w dniu ustawowo wolnym od pracy, spłata kredytu może nastąpić w pierwszym dniu roboczym po tym dniu. Dla potrzeb obliczenia ceny należy przyjąć, iż spłata rat kapitałowych będzie następowała w ostatnim dniu danego miesiąca. 9. Zamawiającemu przysługuje prawo do wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu niż określa harmonogram bez dodatkowych opłat i prowizji ze strony banku. 10. Zamawiający zastrzega możliwość wzięcia mniejszej kwoty kredytu. Bank nie będzie pobierał z tego tytułu żadnych opłat i prowizji. 11. Karencja spłaty kapitału od dnia wpłaty przez Wykonawcę pierwszej transzy kredytu do dnia 27 lutego 2019 r. 12. Kwota wykorzystanego kredytu jest oprocentowana w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Oprocentowanie kredytu stanowić będzie sumę zmiennej stawki WIBOR 1M i marży banku niezmiennej w okresie kredytowania. 13. Odsetki naliczane będą na koniec każdego miesiąca od faktycznie wykorzystanych kwot kredytu, za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu, płatne w terminie 10 dni od dnia otrzymania przez Zamawiającego pisemnego powiadomienia o wysokości oprocentowania i kwocie naliczonych odsetek. 14. Przy naliczaniu odsetek zamawiający zastosuje formułę 365/365(366) czyli odsetki naliczane będą za rzeczywistą liczbę dni – 365, a w przypadku lat przestępnych 366. 15. Oprocentowanie nie spłaconych w terminie rat kredytu naliczane będzie w wysokości określonej jak dla odsetek ustawowych. 16. Spłata kredytu i odsetek będzie następować przelewem. 17. Za sporządzanie aneksów do umowy kredytu Bank nie będzie naliczał prowizji. 18. Za datę spłaty rat kredytu lub odsetek przyjmuje się dzień wpływu środków na rachunek Wykonawcy. 19. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 20. Kredyt ewidencjonowany będzie na rachunku kredytowym, który Wykonawca otworzy dla zamawiającego w dniu zawarcia umowy. Otwarcie i prowadzenie przez Wykonawcę rachunku niezbędnego do realizacji umowy nastąpi bez jakichkolwiek opłat. 21. W przypadku dokonania przez Zamawiającego przedterminowej spłaty części kredytu Strony ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 22. W przypadku wykorzystania przez Zamawiającego do dnia 30.12.2018 r. mniejszej kwoty kredytu niż wynikająca z podpisanej umowy Strony dokonają zmiany treści umowy oraz ustalą nowy harmonogram spłaty kredytu w formie aneksu do umowy. 23. Dla potrzeb obliczenia całkowitej ceny brutto wykonania zamówienia należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M w wysokości 1,64 %. Do stawki WIBOR 1 M należy dodać marżę Banku, co stanowić będzie oferowane oprocentowanie. 24. Dla potrzeb obliczenia całkowitej ceny brutto należy przyjąć termin 31.10.2018 r. wykorzystania przez Zamawiającego kredytu w jednej transzy. 25. Nie przewiduje się prowizji i innych opłat na rzecz Wykonawcy z tytułu udzielenia kredytu. 26. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy wraz z harmonogramem spłaty kredytu i odsetek. 27. Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, deklaracja wystawcy weksla in blanco). 28. Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych. 29. Zamawiający nie korzysta z emisji papierów wartościowych. 30. Zamawiający nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym. 31. Przedmiot zamówienia został opisany przy pomocy następującego kodu CPV
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66611300-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 6.000,00 zł. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo–kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359 z późn.zm.). Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Bank Spółdzielczy w Otwocku oddział w Celestynowie Nr konta bankowego:23 8001 0005 2002 0008 6091 0012 z dopiskiem: „Wadium” „Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotówkowego (..) RIZPiFZ.271.54.2018 Uwaga: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 4. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innych formach niż w pieniądzu należy dołączyć do oferty w taki sposób, aby Zamawiający swobodnie mógł w wyznaczonym terminie zwrócić Wykonawcy wadium. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania działalności tj. posiada aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w rozdziale VI, Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, którego wzór stanowi Załącznik nr I.2 do SIWZ. 2. W zakresie braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w rozdziale V Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego, którego wzór stanowi Załącznik nr I.3 do SIWZ. 3. Powyższe Oświadczenia stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia o którym mowa w ust.1 i w ust 2 składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 5. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w ust. 1 i w ust. 2. 6. Wykonawca wraz z oferta składa ewentualnie załącznik nr I.6 do SIWZ wykaz podwykonawców i załącznik nr I.5 do SIWZ Zobowiązanie. 7. W przypadku złożenia przez Wykonawcę dokumentu, oświadczenia na potwierdzenie warunków udziału w postępowaniu, z którego będą wynikać kwoty wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego z dnia, w którym opublikowano ogłoszenie w Biuletynie Zamówień Publicznych. 8. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – Wzór stanowi załącznik nr I.5 do SIWZ. 9. Dokumenty składane są w formie przewidzianej w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U z 2016 r. poz. 1126). 10. Oświadczenia, składane przez Wykonawcę i inne podmioty, na zdolnościach których polega Wykonawca, składane są w postaci oryginału. Za oryginał uważa się oświadczenie złożone w formie pisemnej podpisane własnoręcznym podpisem. Dokumenty, inne niż oświadczenia, składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonywane są w formie pisemnej przez Wykonawcę albo podmiot, na którego zdolnościach polega Wykonawca albo Wykonawcę wspólnie ubiegającego się o udzielenie zamówienia publicznego – odpowiednio w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną