Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 2.928.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Pniewy w 2019

Urząd Gminy Pniewy ogłasza przetarg

  • Adres: 05-652 Pniewy, Pniewy
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 048 6686424, 6686429, , fax. 486 686 424
  • Data zamieszczenia: 2019-10-21
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Pniewy
    Pniewy 2
    05-652 Pniewy, woj. mazowieckie
    tel. 048 6686424, 6686429, , fax. 486 686 424
    REGON: 54952090967000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.pniewy.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu złotowego w wysokości 2.928.000,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Pniewy w 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego, nieodnawialnego w walucie polskiej do wysokości 2.928.000,00 zł, słownie: (dwa miliony dziewięćset dwadzieścia osiem tysięcy złotych 00/100), przeznaczonego na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań Gminy Pniewy w 2019 roku. 2. Kredyt zostanie zaciągnięty na okres 10 lat z uwzględnieniem karencji w spłacie kapitału do 31 marca 2020. Zamawiający zobowiązuje się do ostatecznej spłaty wykorzystanego kredytu do dnia 31 grudnia 2029 roku. 3. Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. 4. Wyżej wymieniona kwota kredytu zostanie postawiona do dyspozycji Zamawiającego w okresie 3 dni od dnia podpisania umowy. Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat. 5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania kredytu, a także do wykorzystania niższej od określonej w umowie kredytowej kwoty kredytu bez kosztów obciążających Zamawiającego. 6. Wykorzystanie kredytu następować będzie w drodze realizacji przez Wykonawcę dyspozycji uruchomienia transzy kredytu, której wzór stanowił będzie załącznik do umowy o kredyt – na dobro rachunku bankowego Zamawiającego wskazanego w ww. dyspozycji bez prowizji i opłat. Karta wzorów podpisów, osób upoważnionych do składania dyspozycji wypłaty kredytu w imieniu Kredytobiorcy będzie stanowiła załącznik do umowy o kredyt. Kredyt uruchamiany będzie przez Wykonawcę w terminach wskazanych przez Zamawiającego. 7. W przypadku pilnego zapotrzebowania na środki Wykonawca przeleje transzę kredytu najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych od dnia złożenia pisemnego polecenia, które zostanie doręczone w pierwszej kolejności faksem lub skan e-mailem (nr faksu oraz e-mail podany będzie przez Wykonawcę w umowie o kredyt), a oryginał osobiście lub listem poleconym, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. 8. Pod pojęciem „dnia roboczego” rozumie się każdy dzień, z wyjątkiem sobót, niedziel, świąt oraz dni ustawowo wolnych od pracy. 9. Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu dzienne wyciągi bankowe potwierdzające dokonane operacje na rachunku kredytowym (w tym naliczone i spłacone odsetki) w terminie 1-go dnia po dniu dokonania operacji, bez prowizji i opłat. 10. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalane jako suma wysokości stawki WIBOR 1M i stałej marży Banku - określonej w ofercie przetargowej - w stosunku rocznym. Oprocentowanie zostanie ustalone po raz pierwszy według stawki WIBOR 1M ogłoszonej na 2 dni robocze przed dniem pierwszego uruchomienia kredytu. Stawka bazowa WIBOR 1M na kolejne okresy odsetkowe wyznaczana będzie na 2 dni robocze przed końcem miesiąca. Wysokość marży będzie stała w całym okresie obowiązywania umowy. W celu złożenia oferty należy przyjąć WIBOR 1M na dzień 30 września 2019 roku. 11. O wysokości oprocentowania obowiązującego w każdym miesiącu oraz o wysokości kwoty należnych odsetek Wykonawca zawiadomi Zamawiającego w terminie do 15 – go dnia każdego miesiąca w formie pisemnej, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 12. Wykonawca będzie naliczał odsetki w wysokości wynikającej z aktualnego zadłużenia. 13. Spłata odsetek, naliczanych co miesiąc, następować będzie w okresach miesięcznych w 30 – tym dniu każdego następnego miesiąca, na podstawie pisemnych informacji o wysokości należnych kwot, przekazywanych przez Wykonawcę najpóźniej w 15-tym dniu każdego następnego miesiąca – bez obciążania Zamawiającego kosztami. W okresie karencji odsetki płatne będą od zaciągniętej kwoty kredytu, w okresie spłaty kapitału – od kwoty kredytu pozostałej do spłaty. 14. Odsetki za ostatni okres odsetkowy, od dnia ostatniego naliczenia do dnia poprzedzającego ostateczną spłatę kredytu, spłacone zostaną łącznie z ostatnią ratą spłacanego kredytu w terminie określonym „Harmonogramem spłaty rat kapitałowych”. Informację o wysokości kwoty odsetek spłacanych wraz z ostateczną spłatą kredytu Wykonawca przekaże na 3 dni robocze przed terminem spłaty, bez obciążania Zamawiającego kosztami. 15. Za spłatę kredytu lub odsetek należy przyjąć dzień wpływu należności na rachunek Wykonawcy. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata rat następować będzie w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. Wyjątek stanowić będzie spłata rat kapitałowych w miesiącu grudniu – nastąpią one w przedostatnim dniu roboczym tego miesiąca. 16. Dla potrzeb umowy przyjmuje się, że rok obrotowy ma 365 17. Oprocentowanie zadłużenia przeterminowanego będzie odpowiadało półtorakrotności stawki standardowej (WIBOR 3M+stała marża). 18. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 3M zostanie ona, za porozumieniem stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 3M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 3M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 19. Spłata rat kapitałowych wynikających z umowy kredytowej następować będzie w ostatnim dniu miesiąca wymienionego w poniższym harmonogramie z wyjątkiem: a) spłaty rat kapitałowych w miesiącu grudniu, które nastąpią w przedostatnim dniu roboczym tego miesiąca. 20. Spłata kapitału odbywać się będzie wg poniższego harmonogramu spłaty rat kapitałowych: Harmonogram spłaty rat kapitałowych Kwota raty w zl Data spłaty 2020 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2021 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2022 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2023 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2024 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2025 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2026 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2027 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2028 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień 2029 73.200,00 Marzec 73.200,00 Czerwiec 73.200,00 Wrzesień 73.200,00 Grudzień Wykaz instytucji powiązanych kapitałowo i organizacyjnie z JST (z uwzględnieniem nazwy, nr REGON i NIP): PSP im. Generała Franciszka Kamińskiego w Ciechlinie REGON 670117884 NIP 7971842018 PSP im. o. Kazimierza Wyszyńskiego w Jeziorze REGON 001146266 NIP 7971842024 PSP im. św. Maksymiliana Marii Kolbego w Karolewie REGON 001146250 NIP 7971842053 PSP im. Papieża Jana Pawła II w Kruszewie REGON 001146243 NIP 7971842047 Gminny Ośrodek Pomocy REGON 672775663 NIP 7971816877 Społecznej w Pniewach 21. Wykonawca przyjmie przedterminową spłatę części kredytu, po uprzednim zawiadomieniu przez Zamawiającego o zamiarze takiej spłaty w terminie 14 dni przed jej realizacją, bez kosztów obciążających Zamawiającego. W przypadku gdy Zamawiający zamierza dokonać wcześniejszej spłaty całości kredytu Wykonawca poinformuje Zamawiającego o kwocie należnych odsetek po 3 dniach roboczych od otrzymania informacji o planowanej przedterminowej spłacie kredytu. Zamawiający dokona ostatecznej spłaty kredytu wraz z należnymi odsetkami. 22. W przypadku wykorzystania mniejszej kwoty kredytu lub przedterminowej spłaty części kredytu Zamawiający dokona aktualizacji „Harmonogramu spłat rat kapitałowych kredytu”, bez kosztów obciążających Zamawiającego. Aktualizacja harmonogramu spłaty rat kredytu ustalona zostanie w formie aneksu do umowy, podpisanego przez obie strony. 23. Zamawiający zastrzega możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu bez dodatkowych prowizji i opłat. 24. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany w poszczególnych latach wysokości rat przyjętych do spłaty bez dodatkowych prowizji i opłat. 25. Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania. 26. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia, Zamawiający nie będzie wystawiał osobnych weksli i deklaracji wekslowych na każdy bank z konsorcjum. Dokumenty te wystawione będą na bank umocowany do zawarcia umowy kredytowej. 27. Przedłożenie pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o możliwości spłaty wnioskowanego kredytu, stanowić będzie warunek uruchomienia kredytu. 28. Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 29. Okres wypowiedzenia umowy kredytu będzie wynosił 30 dni, zarówno dla Wykonawcy, jak i Zamawiającego. 30. Zamawiający nie dopuszcza możliwości podpisania kilku umów kredytowych. 31. Wszelkie spory powstałe w związku z umową o kredyt będą ostatecznie rozstrzygane przed sądem właściwym miejscowo dla siedziby Zamawiającego. 32. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza w przedmiotowym postępowaniu, złożył w terminie do 3 dni od dnia wyboru oferty, parafowany projekt umowy kredytowej, który będzie uwzględniał wszystkie warunki określone w SIWZ, w szczególności istotne dla Zamawiającego postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy, opisane w rozdziale XVIII niniejszej SIWZ. Zamawiający nie będzie związany przedstawionym przez Wykonawcę projektem umowy kredytowej i zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian do tego projektu, przed podpisaniem umowy w wersji ostatecznej. 33. Podstawowe dane o budżecie Gminy Pniewy: Zamawiający informuje, że materiały dotyczące budżetu Gminy są dostępne w załącznikach do SIWZ oraz na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.pniewy.pl. Przed złożeniem oferty w razie powstania jakichkolwiek wątpliwości przysługuje złożenie pisemnego zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają: Zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizacji usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z 29 sierpnia 1997 Prawo Bankowe (t. j. Dz. U. 2017 poz. 1876 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zał. Nr 2 do SIWZ), 2) zezwolenie (zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo Bankowe (tj. Dz. U. z 2017 roku, poz. 1876) a w przypadku, o którym mowa w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy), 3) oświadczenie, o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 3); 4) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 5) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 6) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 24 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 8) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 798 ze zmianami) albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust.1 pkt 23 pzp. (zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: 1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 24 wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 3) lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 4. Inne dokumenty 1) Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru – Załącznik nr 1 do SIWZ. 2) Pełnomocnictwo do podpisania oferty lub do podpisania oferty i zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy, składającego ofertę, o ile nie wynika to z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo wymaga formy oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (zgodnie z art. 98 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie – Dz. U. z 2017, poz. 2291). Pełnomocnictwo musi wyraźnie wskazywać zakres umocowania.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach