Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.240.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu gminy Jeżewo na 2018r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów

Gmina Jeżewo ogłasza przetarg

  • Adres: 86131 Jeżewo, ul. Świecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (052)3318025, 3318077, 3318451 , fax. (052) 3318068
  • Data zamieszczenia: 2018-07-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jeżewo
    ul. Świecka 12
    86131 Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (052)3318025, 3318077, 3318451, fax. (052) 3318068
    REGON: 9235101500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ug-jezewo.lo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu w wysokości 5.240.000,00 PLN na sfinansowanie planowanego deficytu gminy Jeżewo na 2018r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego w wysokości 5.240.000,00 zł na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Jeżewo na 2018 rok oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów. Sfinansowanie planowanego deficytu na częściowe pokrycie inwestycji: a) Budowa stacji uzdatniania wody i rozprowadzenie sieci wodociągowej w miejscowości Pięćmorgi kwota kredytu 86 378,87 zł (słownie: osiemdziesiąt sześć tysięcy trzysta siedemdziesiąt osiem złotych 87/100), b) Przebudowa drogi powiatowej nr 1204C Jaszczerek-Lipinki-Dąbrowa kwota 500 000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100), c) Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni bitumicznej Ciemniki-Dubielno kwota 450 000,00 zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), d) Modernizacja pokrycia dachowego budynku Szkoły Podstawowej w Krąplewicach kwota 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100), e) Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej im. J. Kusocińskiego w Laskowicach kwota 350 000,00 zł (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), f) Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Jeżewie wraz z budową kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Jeżewo kwota 3 450 000,00 zł (słownie: trzy miliony czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100), Spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów kwota 303 621,13 zł (słownie: trzysta trzy tysiące sześćset dwadzieścia jeden złotych 13/100). 2.1. Uruchomienie kredytu planuje się od dnia (dzień uruchomienia podany orientacyjnie dla celów wyceny i sporządzenia oferty): a) Budowa stacji uzdatniania wody i rozprowadzenie sieci wodociągowej w miejscowości Pięćmorgi w jednej transzy 28 września 2018r. kwota 86 378,87 zł, b) Przebudowa drogi powiatowej nr 1204C Jaszczerek-Lipinki-Dąbrowa w jednej transzy 15 października 2018r. kwota 500 000,00 zł, c) Modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni bitumicznej Ciemniki-Dubielno w jednej transzy 15 października 2018r. kwota kwota 450 000,00 zł, d) Modernizacja pokrycia dachowego budynku Szkoły Podstawowej w Krąplewicach w jednej transzy 15 października 2018r. kwota 100 000,00 zł, e) Rozbudowa budynku Szkoły Podstawowej im. J. Kusocińskiego w Laskowicach w jednej transzy 12 grudnia 2018r.kwota 350 000,00 zł,, f) Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Jeżewie wraz z budową kanalizacji sanitarnej na terenie Gminy Jeżewo w dwóch transzach 28 września 2018r. kwota 2 800 000,00 zł, 12 grudnia 2018r. kwota 650 000,00 zł, g) Spłata wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów w jednej transzy 28 września 2018r. kwota 303 621,13 zł. 2.2. Okres spłaty kredytu w następujących terminach i ratach: 2020-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2020-12-31 kwota 163 750,00 zł, 2021-03-31 kwota 163 750,00 zł 2021-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2021-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2021-12-31 kwota 163 750,00 zł, 2022-03-31 kwota 163 750,00 zł 2022-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2022-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2022-12-30 kwota 163 750,00 zł, 2023-03-31 kwota 163 750,00 zł 2023-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2023-09-29 kwota 163 750,00 zł, 2023-12-29 kwota 163 750,00 zł, 2024-03-29 kwota 163 750,00 zł 2024-06-28 kwota 163 750,00 zł, 2024-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2024-12-31 kwota 163 750,00 zł, 2025-03-31 kwota 163 750,00 zł 2025-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2025-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2025-12-31 kwota 163 750,00 zł, 2026-03-31 kwota 163 750,00 zł 2026-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2026-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2026-12-31 kwota 163 750,00 zł, 2027-03-31 kwota 163 750,00 zł 2027-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2027-09-30 kwota 163 750,00 zł, 2027-12-31 kwota 163 750,00 zł, 2028-03-31 kwota 163 750,00 zł 2028-06-30 kwota 163 750,00 zł, 2.3. Zamawiający dopuszcza refundację już poniesionych wydatków na spłaty rat kredytów i pożyczek oraz pokrycia deficytu do pełnej kwoty kredytu. 2.4.Okres kredytowania od dnia podpisania umowy kredytowej do 30.06.2028 r. 2.5.Karencja w spłacie rat kapitałowych kredytu do 30 września 2020 r. 2.6. Zamawiającemu przysługuje prawo wykorzystania kredytu w kwocie niższej niż kwota 5.240.000,00PLN, bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). 2.7. Zabezpieczenie : weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 2.8. Spłata kredytu (kapitału) dokonywana będzie w 32 ratach po 163.750,00 zł. na ostatni roboczy dzień każdego kwartału poczynając od 30.09.2020 r. 2.9. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczone będą w miesięcznych okresach obrachunkowych i płatne w terminie na ostatni roboczy dzień każdego miesiąca poczynając od 28.09.2018 r. 2.10. Kredyt będzie wykorzystany do 31 grudnia 2018 roku („na żądania”).tj. po pisemnej dyspozycji do uruchomienia kredytu na rachunek bankowy gminy. 2.11. Oprocentowanie kredytu będzie liczone w oparciu o WIBOR 3M z notowań na dzień 30.07.2018 r. na potrzeby badania ofert. 2.12. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami niż wymienione w SIWZ. 2.13. Zamawiającemu przysługuje prawo przedterminowej spłaty kredytu w całości lub części, bez dodatkowych kosztów (opłat, prowizji itp.). Oprocentowanie liczone będzie wówczas za okres faktycznego korzystania z kredytu. 2.14. Zamawiający określa sposób ustalania WIBORU 3M do naliczania oprocentowania kredytu liczony według stawki WIBOR 3M obowiązującej na pierwszy dzień miesiąca. Oprocentowanie kredytu zmienne w stosunku rocznym oparte o zmienną stawkę WIBOR 3M powiększone o stałą marżę banku wyrażoną w punktach procentowych i niezmienną w okresie obowiązywania umowy. 2.15. Bank nie będzie pobierał jednorazowej prowizji za udzielenie kredytu, w tym za rozpatrzenie wniosku, za wypłatę transz, za zmianę harmonogramu, za aneksowanie umowy, za wcześniejszą spłatę oraz za otwarcie i obsługę rachunku na potrzeby kredytu. 2.16. Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 2.17. Wykonawca, będzie terminowo przekazywał środki pieniężne na rachunek Zamawiającego. 2.18. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą będą prowadzone w walucie polskiej (PLN). 2.19. Gmina nie złoży oświadczenia o poddaniu się egzekucji w trybie art. 777 .par. 1 pkt.5 k.p.c. 2.20. Na rachunkach Gminy w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne. 2.21. Gmina nie posiada zaległych zobowiązań w bankach. 2.22. W Gminie nie był prowadzony program postepowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27.08.2009r o finansach publicznych 2.23. W Gminie nie były prowadzone za pośrednictwem komornika sądowego działania windykacyjne wszczynane na wniosek banków. 2.24. Do naliczania odsetek od kredytu należy przyjąć kalendarz rzeczywisty. 2.25. Zamawiający nie udzielił poręczeń i gwarancji innym podmiotom. 2.26. Wykonawca jest zobowiązany do uwzględnienia w ofercie wszystkich kosztów związanych z realizacją zamówienia. 2.27. W celu wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego, Zamawiający dołącza do Specyfikacji następujące dokumenty finansowe: 1. Uchwała Nr XXXVIII/281/2017 Rady Gminy Jeżewo z dnia 28 grudnia 2017r w sprawie uchwalenia budżetu gminy Jeżewo na 2018r. i jej zmiana. 2. Uchwała Nr XXXVIII/282/2017 Rady Gminy Jeżewo z dnia 28 grudnia 2017r w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jeżewo na lata 2018 – 2032 i jej zmiana. 3. Uchwały RIO w sprawie opinii o możliwości spłaty kredytu planowanego do zaciągnięcia przez Gminę Jeżewo w 2018r. 4. Uchwała RIO w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w uchwale budżetowej Gminy Jeżewo na 2018r. 5. Uchwała RIO w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Jeżewo za 2017r. 6. Sprawozdanie Rb-NDS o nadwyżce i deficycie za 2017 rok oraz za II kwartał 2018r. 7. Sprawozdanie Rb-Z o zobowiązaniach za 2017 rok oraz za II kwartał 2018r. 8. Sprawozdanie Rb-N o należnościach za 2017 rok oraz za II kwartał 2018r. 9. Sprawozdanie Rb-28S z wykonania planu wydatków budżetowych za 2017 rok oraz za II kwartał 2018r. 10. Sprawozdanie Rb-27S z wykonania planu dochodów budżetowych za 2017 rok oraz za II kwartał 2018r. 11. Uchwała Nr XLVI/356/2018 Rady Gminy Jeżewo z dnia 28 czerwca 2018r w sprawie zaciągnięcia i zabezpieczenia kredytu długoterminowego z przeznaczeniem na pokrycie deficytu budżetowego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów. 12. Uchwała Nr XLVI/358/2018 Rady Gminy Jeżewo w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy za rok 2017.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca spełni warunki jeżeli wykaże, że posiada zezwolenie Komisji Nadzoru Finansowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe, lub inny dokument z którego wynika zezwolenie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: wypełniona „Karta przewodnia oferty – formularz ofertowy”, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji. b) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące grupy kapitałowej – należy złożyć w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 upzp.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach