Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.887.150,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek

Gmina Lipinki ogłasza przetarg

  • Adres: 38-305 Lipinki, Lipinki
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 013 4477021 , fax. 013 4477021 w. 42
  • Data zamieszczenia: 2020-12-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipinki
    Lipinki 53
    38-305 Lipinki, woj. małopolskie
    tel. 013 4477021, fax. 013 4477021 w. 42
    REGON: 37044081500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/uglipinki

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.887.150,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu oraz na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.887.150,00 zł z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy na 2020 rok, w tym na pokrycie wkładu własnego na zadaniach inwestycyjnych realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz na spłatę zaciągniętych w latach poprzednich kredytów i pożyczek. 2. Okres kredytowania – od dnia podpisania umowy do 31.12.2031 roku. 3. Spłaty kredytu będą następowały w polskich złotych kwartalnie, w ostatnim dniu kwartału, z karencją spłaty do 31.03.2021 r. Spłata pierwszej raty kapitałowej w dniu 31 marca 2021 r. a ostatniej w dniu 31 grudnia 2031 roku, z możliwością wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu bez pobierania od tych czynności dodatkowych opłat przez bank. 4. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień od faktycznie wykorzystanych środków kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie i płatność odsetek następować będzie w okresach miesięcznych, w ostatnim dniu miesiąca. O wysokości należnych odsetek bank powiadomi Zamawiającego na dwa dni przed dniem spłaty odsetek za dany okres. O wysokości należnych odsetek bank powiadomi Zamawiającego na trzy dni przed dniem spłaty odsetek za dany okres. 5. Za spłatę odsetek i rat kredytowych przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek banku. Jeżeli termin płatności przypada na dzień uznany ustawowo za wolny od pracy, spłata następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po dniu ustawowo wolnym od pracy. 6. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 7. Oprocentowanie kredytu zmienne, tj. średnia arytmetyczna dziennych stanów stawki WIBOR 1 M liczone jako średnia stawek dziennych z miesiąca poprzedzającego kolejny miesiąc obrachunkowy plus stała marża banku w okresie obowiązywania umowy. 8. W celu sporządzenia oferty należy przyjąć stawkę WIBOR 1 M z dnia 30.11.2020 r. tj. 0,2000 p. p. powiększoną o stałą marżę banku. Kredyt nie może być obciążony innymi opłatami i prowizjami. 9. Przyjmuje się kalendarz odsetkowy 365 dni, a w roku przestępnym 366 dni. 10. Zabezpieczeniem spłaty udzielonego kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. 11. Dopuszcza się możliwość zmiany okresu kredytowana poprzez jego skrócenie lub wydłużenie, zmianę harmonogramu spłat tj. wysokości spłacanych kwot w poszczególnych latach. Zamawiający pisemnie poinformuje Wykonawcę o zmianach w celu podpisania stosownego aneksu bez ponoszenia dodatkowych opłat. Zmiana okresu kredytowania wymaga zgody banku. 12. Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania w całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, a niewykorzystana kwota zmniejsza o jednakową kwotę raty kredytu zaplanowane do spłaty w latach 2024-2031. 13. Kredyt zostanie pozostawiony do dyspozycji zamawiającego w dwóch transzach: pierwsza transza w wysokości 1 500 000,00 zł w terminie do 5 dni od podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, druga transza w wysokości 1 387 150,00 zł w terminie do 31.12.2020 r. 14. Zamawiający wymaga, aby wszystkie dokumenty dotyczące kredytu (w tym aneksy, opinie bankowe), o które będzie występował Zamawiający były wydawane bezpłatnie. 15. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) osoby wydające dyspozycję wypłaty kredytu; b) osoby dokonujące wypłaty kredytu. 16. W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie zamawiającego, w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, wykonawca lub podwykonawca złoży oświadczenie, że wszystkie osoby wykonujące czynności, o których mowa w pkt. 15, zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie czynności, jakie wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. Niezłożenie oświadczenia w terminie będzie traktowane jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane w pkt 15. 17. Wykonawca zobowiązany jest do wprowadzenia w umowach z podwykonawcami stosownych zapisów zobowiązujących do zatrudnienia osób wykonujących czynności wskazane w pkt 15 na podstawie umowy o pracę oraz zapisów umożliwiających Zamawiającemu przeprowadzenie kontroli sposobu wykonania tego obowiązku. 18. W przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się do Państwowej Inspekcji Pracy o przeprowadzenie kontroli w tym przedmiocie. 19. W przypadku stwierdzenia niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w pkt 15, wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 1000 zł za każdy stwierdzony przypadek.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Wykonawca musi posiadać zezwolenie na wykonywanie czynności bankowych w zakresie udzielania kredytów, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku - Prawo bankowe, chyba że przepisy stanowią inaczej. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wystarczające jest, aby warunki udziału spełniał co najmniej jeden z tych wykonawców.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; dokument należy złożyć wraz z ofertą, jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu; 2. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP; dokument należy złożyć w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP; wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; 3. harmonogram spłaty kredytu i odsetek wykonany w formie tabeli; dokument należy złożyć wraz z ofertą; 4. pełnomocnictwo do podpisania oferty, innych dokumentów oraz prowadzenia komunikacji z zamawiającym – w przypadku, gdy upoważnienie to nie wynika z informacji zawartych w publicznych rejestrach lub gdy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; dokument należy złożyć wraz z ofertą.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach