Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.400.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok

Gmina Rogowo ogłasza przetarg

  • Adres: 87-515 Rogowo, Rogowo
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 542 801 622, , fax. 542 802 832
  • Data zamieszczenia: 2019-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Rogowo
    Rogowo 51
    87-515 Rogowo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 542 801 622, , fax. 542 802 832
    REGON: 910866732
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.rogowo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.400.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Rodzaj zamówienia: Usługi 3.2. Nazwa zamówienia nadana przez Zamawiającego: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.400.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok 3.3. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na: Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 2.400.000,00 zł na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy Rogowo na 2019 rok 3.4. Waluta: PLN 3.5. Kwota Kredytu: 2 400 000,00 zł (słownie: dwa miliony czterysta tysięcy złotych 00/100) 3.6. Okres kredytowania: od uruchomienia kredytu do 18 grudnia 2026 roku, 3.7. Uruchomienie kredytu nastąpi bez prowizji i opłat, 3.8. Koszt kredytu składać się będzie wyłącznie z odsetek (zawierających stałą marżę banku), które Wykonawca będzie naliczał od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. 3.9. Zamawiający wyklucza pobieranie przez Wykonawcę innych prowizji i opłat poza wskazanymi w pkt. 3.8. 3.10. Oprocentowanie kredytu będzie zmienne, ustalone jako suma bazowej stopy procentowej liczonej według stawki WIBOR 1M obowiązującej na dwa dni robocze przed rozpoczęciem każdego okresu odsetkowego i stałej w całym okresie obowiązywania umowy marży banku, określonej na dzień otwarcia oferty, obejmującej wszystkie, ewentualne opłaty i prowizje. 3.11.Kredyt będzie przekazywany na rachunek podstawowy kredytobiorcy, bez innych dodatkowych opłat, w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego, zgodnie z pisemną dyspozycją kredytobiorcy, z wykorzystaniem do 30.12.2019 r. 3.12. Karencja w spłacie kredytu: do 31 grudnia 2019 r. 3.13. Termin spłaty kredytu: do 18 grudnia 2026 r. 3.14. Spłata Kapitału w 84 ratach miesięcznych, płatnych ostatniego dnia każdego miesiąca (z wyjątkiem miesiąca grudnia 2026 r., w którym spłata raty kredytu przypadać będzie na dzień 18 grudnia), począwszy od dnia 31 stycznia 2020r. do dnia 18 grudnia 2026 r., według Harmonogramu spłaty kredytu, stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ. Powyższy harmonogram spłat dotyczy zaciągnięcia przez Zamawiającego kredytu w maksymalnej wysokości, tj. 2 400 000,00 zł. W przypadku zaciągnięcia przez Zamawiającego kredytu w wysokości niższej niż 2 400 000,00 zł, lub przedterminowej spłaty części kredytu, Zamawiający dokona aktualizacji powyższego harmonogramu, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 3.15. Zamawiający zastrzega sobie prawo nieskorzystania z kredytu w pełnej wysokości – bez konieczności poniesienia z tego tytułu dodatkowych opłat i prowizji, 3.16. Dopuszcza się możliwość wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat, pod warunkiem powiadomienia kredytodawcy o zamiarze takiej spłaty w terminie 7 dni kalendarzowych przed jej realizacją. 3.17. Spłata odsetek: a) w okresie od dnia uruchomienia kredytu do końca całego okresu kredytowania. b) w ratach miesięcznych malejących, płatnych do 15 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni (na podstawie informacji przekazywanych przez Bank najpóźniej w 10-tym dniu każdego następnego miesiąca – bez obciążania Zamawiającego kosztami- dotyczących wysokości oprocentowania obowiązującego w danym miesiącu oraz wysokości należnych odsetek). W przypadku odsetek dotyczących miesiąca grudnia 2026 r. – płatne do 31 grudnia 2026 r. na podstawie informacji przekazanej przez bank do 23 grudnia 2026 r. c) odsetki naliczane będą od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu, za rzeczywistą liczbę dni wykorzystania kredytu. Postawienie środków do dyspozycji Zamawiającego nie będzie stanowiło podstawy do naliczania odsetek. 3.18. Za rok obrachunkowy przyjmuje się 365 dni, a w przypadku roku przestępnego 366 dni. 3.19. Zabezpieczenie kredytu dopuszczalne przez Zamawiającego: weksel własny „In blanco” z deklaracją wekslową. 3.22. Zamawiający przy zawieraniu umowy zgadza się na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji. 3.23. Wykonawca określi informacje i dokumenty odzwierciedlające rzeczywistą sytuację finansową Zamawiającego, które Zamawiający zobowiązany będzie składać w okresie kredytowania. 3.24. W przypadku likwidacji stawki WIBOR 1M zostanie ona, za porozumieniem Stron, zamieniona na stawkę, która zastąpi stawkę WIBOR 1M, albo na stawkę najbardziej zbliżoną wielkością i charakterem do stawki WIBOR 1M, bez kosztów obciążających Zamawiającego. 3.25. Wykonawca wyznaczy pracownika upoważnionego do kontaktów z Zamawiającym w sprawach związanych z wykorzystywanym kredytem. 3.26. Dla celów przygotowania wyceny oferty, Wykonawcy uczestniczący w niniejszym przetargu przyjmą następujące założenia: a) w całym okresie kredytowania oprocentowanie oparte o stawkę WIBOR 1M z dnia 05.12.2019r. tj. 1,63 % plus stałą marżę banku, b) wykorzystanie kredytu w pełnej wysokości, jednorazowo w dniu 30.12.2019 r. c) spłata kapitału zgodnie z harmonogramem, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 3.000 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). 10.2. Wadium wnosi się na okres związania ofertą. 10.3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 10.4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 310 z późn.zm.). 10.5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego: BGŻ S.A. O/Rypin nr konta: 76 2030 0045 1110 0000 0221 1210. 10.6. Wadium wnoszone w pieniądzu musi być wniesione, czyli musi być na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu składania ofert. 10.7. Oryginał dowodu dokonania przelewu lub kopię dowodu dokonania przelewu poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę należy dołączyć do oferty. 10.8. Niedopuszczalne jest wpłacanie wadium w kasie Zamawiającego. 10.9. Wadium wnoszone w formie poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczenia udzielonego przez Polska Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości należy dołączyć do ofert w formie oryginału, przy czym oryginał można złożyć rozdzielnie, ale w tym samym opakowaniu co oferta, a potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię wpiąć do oferty. 10.10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza 10.11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający wymaga by Wykonawca przedłożył dokument (w szczególności: zezwolenie) uprawniający do prowadzenia działalności bankowej na terytorium RP w zakresie objętym niniejszym zamówieniem - zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Prawo bankowe (tj. tekst jednolity Dz.U. z 2018 r. poz. 2187 z późn.zm.), Dodatkowe objaśnienie: w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe od Wykonawcy wymaga się przedłożenia dokumentu potwierdzającego rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe. Wykonawca powinien złożyć stosowne oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postepowaniu. Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnieniu warunku udziału w postepowaniu. Ocena spełnienia warunków będzie dokonywana na zasadzie: spełnia/nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Wypełniony i podpisany Formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do Specyfikacji. 2) Zaakceptowany Wzór umowy stanowiący Załącznik nr 2 do Specyfikacji. 3) Zaakceptowany harmonogram spłat kredytu – załącznik nr 3 4) Informacja dot. podwykonawców, w tym zawierająca wskazanie części zamówienia, której wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 7 do Specyfikacji – jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, 5) Pełnomocnictwo w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz do reprezentowania Wykonawcy przez Pełnomocnika – jeżeli został ustanowiony (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza) . 6) Potwierdzenie wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach