Przetargi.pl
Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 840 000,00 zł, na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na 2009 r oraz spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki.

Gmina Stare Juchy ogłasza przetarg

  • Adres: 19-330 Stare Juchy, Plac 500-lecia 4
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 087 6199053 , fax. 087 6199053
  • Data zamieszczenia: 2009-11-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Stare Juchy
    Plac 500-lecia 4 4
    19-330 Stare Juchy, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 087 6199053, fax. 087 6199053
    REGON: 00053952600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.stare-juchy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 840 000,00 zł, na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na 2009 r oraz spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: 1. Udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego w wysokości 840 000,00 zł,( słownie: osiemset czterdzieści tysięcy złotych) na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego na 2009r., wynikającego z realizacji zadań inwestycyjnych oraz spłatę wcześniej zaciągniętej pożyczki. 2. Kredyt wykorzystany będzie w dwóch transzach: - pierwsza transza w dniu 15 grudnia 2009 roku, - druga transza w dniu 29 grudnia 2009 roku. 3. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o kwotach zaciąganego kredytu odpowiednio do transz tj. 14 grudnia 2009r oraz 28 grudnia 2009r. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo dysponowania kwotą kredytu od dnia podpisania umowy. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tego tytułu. 6.W przypadku zaciągnięcia kredytu w wysokości niższej od planowanej nie będzie to skutkować rozwiązaniem umowy kredytowej oraz nie będzie powodować żadnych innych roszczeń Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego. 7. Okres kredytowania wynosi 5 lat (w tym 2 m-ce karencji, 58 miesiący spłaty kredytu). 8. Karencja w spłacie kredytu - do 28 lutego 2010 roku. 9. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi począwszy od 31 marca 2010 roku do 31 grudnia 2014 roku włącznie, w ratach miesięcznych malejących (równe raty spłat kapitału, malejące odsetki), płatnych w ostatnim dniu miesiąca przy przyjęciu zasady, że w przypadku gdy termin spłaty raty kredytu upływał będzie w dniu ustawowo wolnym od pracy, albo nie będącym dniem roboczym dla Banku, to spłata kredytu nastąpi w pierwszym dniu roboczym po tym terminie. 10. Kredyt oprocentowany będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1M z dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, powiększoną o marżę banku przedstawioną w ofercie. Marża banku nie może ulec zwiększeniu w trakcie obowiązywania umowy kredytowej. Odsetki naliczane będą od wykorzystanej kwoty kredytu. W sytuacji gdy kredyt spłacony będzie wcześniej - odsetki liczone będą do dnia spłaty kredytu i nie zostaną pobrane żadne opłaty i prowizje z tego tytułu. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna. 11. Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową - z kontrasygnatą skarbnika. 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez żadnych opłat i prowizji z tego tytułu, a odsetki naliczone będą tylko od kwoty aktualnego zadłużenia pozostałego do spłaty. 13. Zamawiający nie przewiduje oprócz oprocentowania kredytu i kwoty jednorazowej prowizji od udzielenia kredytu ponoszenia żadnych dodatkowych opłat manipulacyjnych i innych kosztów z tytułu przyznania, wykorzystania i spłaty kredytu. 14. Prowizja płatna jest w wysokości podanej w ofercie następnego dnia po uruchomieniu kredytu. W przypadku niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości, prowizja płatna jest proporcjonalnie do wysokości zaciągniętego kredytu. 15. Dokumenty finansowe tj. Uchwała budżetowa na 2009 r ze zmianami, Projekt budżetu na 2010 rok, Sprawozdania z wykonania budżetu, Statut Gminy dostępne są na stronie internetowej http://bip.stare-juchy.pl
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy - Pzp, tj.: a)posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, tj: - posiadają zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o którym mowa w art.36 ustawy Prawo Bankowe, - nie posiadają zaległości podatkowych udokumentowane zaświadczeniem z właściwego Urzędu Skarbowego oraz nie zalegają w opłaceniu składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego udokumentowane zaświadczeniem o niezaleganiu w opłaceniu składek z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, b)posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia, c)znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, d)nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ustawy. Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia warunki wymagane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia (wg zasady spełnia/ nie spełnia) na podstawie dokumentów przedstawionych przez Wykonawcę w ofercie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy są obowiązani przedłożyć: 1.aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert złożone w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę; 2.zezwolenie Komisji Nadzoru Bankowego na rozpoczęcie działalności bankowej, o której mowa w art. 36 Prawo bankowe. 3.aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie potwierdzające, że Wykonawca uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert); 4.aktualne zaświadczenie właściwego oddziału ZUS lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 i art. 24 ustawy - Pzp - zał. nr 2; Wymagane dokumenty mogą być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę upoważnioną do reprezentowania wykonawcy. W przypadku spółek cywilnych, gdzie nie ma osoby upoważnionej do reprezentowania spółki, dokumenty wyżej wymienione muszą być potwierdzone przez wszystkich wspólników. Podmioty występujące wspólnie zobowiązane są do załączenia do oferty pełnomocnictwa do reprezentowania ich w postępowaniu lub reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.stare-juchy.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach