Przetargi.pl
Udzielenie gwarancji zapłaty za roboty budowlane dla zadania: „Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 255 Pakość – Strzelno od km 0+005 do km 21+910 Etap I – Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 255 na odc. od km 0+005 do km 2+220, dł. 2,215 km

Województwo Kujawsko-Pomorskie, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, krajowy numer identyfikacyjny 9561969539 w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy ogłasza przetarg

  • Adres: 85-010 Bydgoszcz, ul. Dworcowa
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 3705717 , fax. 52 3705740
  • Data zamieszczenia: 2020-01-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Województwo Kujawsko-Pomorskie, Pl. Teatralny 2, 87-100 Toruń, krajowy numer identyfikacyjny 9561969539 w imieniu którego działa Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
    ul. Dworcowa 80
    85-010 Bydgoszcz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 3705717, fax. 52 3705740
    REGON: 09236416000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdw-bydgoszcz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udzielenie gwarancji zapłaty za roboty budowlane dla zadania: „Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 255 Pakość – Strzelno od km 0+005 do km 21+910 Etap I – Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 255 na odc. od km 0+005 do km 2+220, dł. 2,215 km
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest usługa udzielenia gwarancji zapłaty za roboty budowlane, zwanej dalej „gwarancją zapłaty” w jednej z form przewidzianych w art. 6491 – 6495 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1025 z póżniejszymi zmianami) objęte umową na wykonanie zadania pod nazwą: „Przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 255 Pakość – Strzelno od km 0+005 do km 21+910. Etap I – Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 255 na odc. od km 0+005 do km 2+220, dł. 2,215 km w okresie jej obowiązywania i do wysokości ewentualnych roszczeń z tytułu wynagrodzenia wynikającego z tej umowy oraz robót dodatkowych lub koniecznych do wykonania tej umowy, zaakceptowanego na piśmie przez Zamawiającego, na rzecz Wykonawcy robót – PRZEDSIĘBIORSTWA BUDOWY DRÓG I MOSTÓW KOBYLARNIA S.A. z siedzibą w Kobylarni 8, 86-061 Brzoza. 2. Informacje dotyczące umowy na wykonanie robót budowlanych dotyczących drogi 255 Pakość – Strzelno: UMOWA NR: ZDW.N4.363.18.2017 data podpisania: 12 czerwca 2018 r. termin zakończenia: 31.03.2020 r. (wg aneksu nr 15) wartość wynagrodzenia: 16 277 705,20 zł (wg aneksu nr 13) kwota gwarancji zapłaty na dzień ogłoszenia postępowania: 16 277 705,20 zł – 1 219 251,54 zł = 15 058 453,66 zł (dnia 30.12.2019 zapłacono fakturę na kwotę 411 292,54 zł i dnia 31.12.2019 załącono fakture na kwotę 807 959,00 zł) umowa ZDW.N4.363.18.2017 stanowi załącznik nr 8 do SIWZ wraz z aneksem nr 13 i nr 15 (zip). 3. Zamawiający oświadcza, iż na dzień ogłoszenia niniejszego przetargu wszystkie wymagalne należności wykonawcy robót przysługujące mu wobec Zamawiającego zostały zapłacone. 4. Zamawiający posiada zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie ww. zadania w Wieloletniej Prognozie Finansowej Województwa Kujawsko – Pomorskiego: Uchwała nr II/47/18 SEJMIKU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO - POMORSKIEGO z dnia 17.12.2018 roku, załącznik nr 9 do SIWZ 5. Zadanie podlegające niniejszemu zamówieniu podlega współfinansowaniu unijnemu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach zawartej umowy o dofinansowanie Uchwała Nr 6/172/19 ZARZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO - POMORSKIEGO z dnia 13.02.2019 - załącznik nr 10 do SIWZ, Zamawiającym jest Województwo Kujawsko – Pomorskie - Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. ZDW w Bydgoszczyjest jednostką budżetową w rozumieniu ustawy o finansach publicznych czyli jednostką organizacyjną samorządu terytorialnego sektora finansów publicznych, która nie ma osobowości prawnej. Wszystkie swoje wydatki pokrywa bezpośrednio z budżetu Województwa Kujawsko - Pomorskiego, natomiast wszystkie dochody odprowadza na rachunek budżetu Województwa Kujawsko - Pomorskiego. Całość majątku, którym dysponuje Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy jest własnością Województwa Kujawsko – Pomorskiego. 6. Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy został upoważniony do prowadzenia przedmiotowego postępowania na mocy UCHWAŁY NR 22/970/19 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 05.06.2019 r. - załącznik nr 11 do SIWZ 7. Gwarancja 7.1. Gwarancją zapłaty jest zgodnie z art. 6491 §2 kc, tj.: a) gwarancja bankowa b) gwarancja ubezpieczeniowa; c) akredytywa bankowa d) poręczenie banku udzielone na zlecenie inwestora. 8.2. Gwarancja zapłaty powinna być nieodwołalna i bezwarunkowa, płatna na pierwsze pisemne żądanie Wykonawcy robót, w terminie wskazanym w żądaniu zapłaty każdej kwoty do łącznej maksymalnej wysokości: 15 058 453,66 zł po przedstawieniu przez Wykonawcę robót wymaganych umową nr ZDW.N4.363.18.2017, z dnia 12 czerwca 2018 r. dokumentów stanowiących podstawę do dokonania zapłaty przez Zamawiającego na rzecz Wykonawcy robót. 8.3. Zasadność wypłaty wysokości wynagrodzenia wynikać będzie z umowy nr ZDW.N4.363.18.2017, z dnia 12 czerwca 2018 r. zgodnie z warunkami tej umowy; w szczególności z § 7 ww. umowy pt.: Zasady rozliczeń i płatności z zastrzeżeniem, że kwota ta zostanie pomniejszona o: a) dokonane przez Zamawiającego płatności na rzecz Wykonawcy robót, b) kary umowne przysługujące Zamawiającemu od Wykonawcy robót, c) ewentualną zapłatę dokonaną na rzecz podwykonawcy robót . 9.4. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia żadnych dodatkowych kosztów związanych z udzieleniem gwarancji zapłaty poza kosztem prowizji za przygotowanie gwarancji 8.5. Zamawiającemu przysługuje możliwość odstąpienia od zawartej umowy o udzielenie Gwarancji zapłaty w trybie art. 649 1 KC w następujących przypadkach: a) jeśli wykonawca robót budowlanych wycofa żądanie gwarancji zapłaty, b) jeśli ustanie byt prawny ww. umów, c) w razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu interesowi bezpieczeństwa państwa lub bezpieczeństwu publicznemu. Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o okolicznościach wymienionych w lit a) ÷ c) (art. 145 ustawy Pzp). 8.6. Odstąpienie od umowy w powyższych przypadkach nie będzie traktowane jako odstąpienie „z winy Zamawiającego” i nie mogą go obciążać z tego tytułu jakiekolwiek kary umowne lub inne negatywne konsekwencje. 8.7. Wykonawca zobowiązany jest do ścisłej współpracy z Zamawiającym w zakresie określenia zapisów gwarancji zapłaty. 8.8. Termin ważności gwarancji zapłaty obejmuje okres co najmniej od dnia wydania dokumentu gwarancji zapłaty Zamawiającemu do dnia: 31.03.2020 r.+ 60 dni
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66000000-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą działać jako podmioty uprawnione do wykonywania działalności odpowiednio bankowej lub ubezpieczeniowej, tj. muszą posiadać odpowiednio zezwolenie, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe albo w art. 7 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunki, o których mowa powyżej (dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej) zostaną spełnione, jeżeli jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wykaże, że spełnia warunki dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej – tzn. posiada zezwolenie odpowiednio, o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe albo w art. 7 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Wykonawca na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w Rozdziale IV składa wraz z ofertą: a) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ, b) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZ. c) dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji albo uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. odpowiednio zezwolenia o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe lub w art. 7 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej. d) informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; e) Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;art. 24 ust. 1 pkt. 15, f) Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne;art. 24 ust. 1 pkt. 22 1) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ, Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZdokumentu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 2) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków polega na zasobach innych podmiotów składa informacjęw Oświadczeniu Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ, Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZ, dotyczący tych podmiotów. Oświadczenie Wykonawcy dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania – załącznik nr 3 do SIWZ, Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 4 do SIWZ, powinien być wypełniony w zakresie, w jakim Wykonawca korzysta z zasobów innego podmiotu. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ.Oświadczenie winno być złożone w siedzibie Zamawiającego w oryginale i dostarczone w kopercie oznaczonej napisem „Oświadczenie – grupa kapitałowa” W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (konsorcjum) dokumenty wymienione w Rozdziale V pkt 1 składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 3. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w Rozdziale V pkt.1 lit.d, składa informację z odpowiedniego rejestru, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy Pzp. 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów wymienionych w: Rozdziale V pkt.1 ppkt 2) składa informację z odpowiedniego rejestru, albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 5. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 4 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem albo przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania tej osoby.Dokumenty powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert– wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów. 6. W przypadku, gdy Wykonawca polega za zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, Zamawiający żąda przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów i oświadczeń wymienionych w Rozdziale V pkt 1 lit. a,b,d,e,f SIWZ. 7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Rozdziale V pkt 1, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. Jeżeli powyższe oświadczenia lub dokumenty nie są dostępne w języku polskim Wykonawca składa tłumaczenie oświadczeń lub dokumentów na język polski. 8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w Rozdziale V pkt 1, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. OFERTĘ STANOWI: 1) Wypełniony i podpisany FORMULARZ OFERTY zawierający w szczególności cenę ofertową za przedmiot zamówienia oraz wykaz dotyczący podwykonawstwa wg załącznika nr 1 do SIWZ; 2) Formularz cenowy stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ, 3) Dokumenty potwierdzające, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji albo uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. odpowiednio zezwolenia o którym mowa w art. 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe lub w art. 7 ustawy z 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, 4) Oświadczenia, o których mowa w rozdziale V pkt 1 SIWZ - w oryginale, wg załączników nr 3 i 4 do SIWZ, 5) Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 6) Oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;art. 24 ust. 1 pkt. 15, 7) Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne;art. 24 ust. 1 pkt. 22 8) Wypełniony i podpisany załączniki 5 do SIWZ - Oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązku informacyjnego (RODO). 9) Pełnomocnictwo lub inne dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub notarialnie poświadczona kopia) oraz do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 poz. 570), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 10) Pełnomocnictwo w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii, do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp. 11) Dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (tj. z dnia 24 lutego 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 570), a wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 12) Zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów oddania wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach