Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Zgorzelec kredyt długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wyemitowanych obligacji oraz na sfinansowanie planowanego deficytu gminy w wysokości 7.000.000 zł”

Gmina Zgorzelec ogłasza przetarg

  • Adres: 59-900 Zgorzelec, ul. Kościuszki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 75 77 21 400 , fax. 75 77 56 564
  • Data zamieszczenia: 2019-06-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Zgorzelec
    ul. Kościuszki 70
    59-900 Zgorzelec, woj. dolnośląskie
    tel. 75 77 21 400, fax. 75 77 56 564
    REGON: 23082136800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.bip.gmina.zgorzelec.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Zgorzelec kredyt długoterminowego na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów oraz wyemitowanych obligacji oraz na sfinansowanie planowanego deficytu gminy w wysokości 7.000.000 zł”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia dotyczy udzielenia na rzecz Gminy Zgorzelec kredytu bankowego długoterminowego na następujących warunkach: 1.1. Wykonawca udzieli Zamawiającemu kredytu w walucie polskiej w kwocie do 7.000.000,00 zł (słownie: siedem milionów złotych i 00/100) na warunkach określonych w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 1.2. Planowane daty uruchomienia poszczególnych transz kredytu: a) I transza - do dnia 26 lipca 2019 r. w wysokości 2.000.000,00 złotych; b) II transza - do dnia 15 września 2019 r. w wysokości 2.000.000,00 złotych; c) III transza – do dnia 15 października 2019 r. w wysokości 1.500.000 złotych; d) IV transza – do dnia 15 listopada 2019 r. w wysokości 1.000.000 złotych; e) IV transza – do dnia 15 grudnia 2019 r. w wysokości 500.000 złotych. 1.3. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych papierów wartościowych oraz na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w 2018 r., zgodnie z art. 89 ust 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 869). 1.4. Kredyt udzielony zostanie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 30 kwietnia 2026 r. 1.5. Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić go będzie nieodpłatnie w trakcie realizacji niniejszej umowy kredytowej. 1.6. Wykonawca dokona uruchomienia wszystkich transz kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego bez naliczania prowizji od niewykorzystanej części kredytu. 1.7. Wykonawca uruchomi środki kredytu zgodnie z dyspozycjami Zamawiającego w dyspozycjach składanych do Wykonawcy, bez składania odrębnego wniosku kredytowego podlegającego rozpatrzeniu. 1.8. Ostateczny termin wykorzystania kredytu upływa z dniem 28 grudnia 2019 r. 1.9. Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do złożenia pisemnego oświadczenia o rezygnacji z dalszego wykorzystania kredytu. 1.10. Wykorzystanie kredytu następować będzie w walucie polskiej. 1.11. Kwota wykorzystanego kredytu oprocentowana będzie w stosunku rocznym według zmiennej stopy procentowej. Stopa procentowa będzie równa wysokości stawki bazowej WIBOR dla terminu 1 miesięcznego obowiązującej w okresie, za który odsetki są naliczane powiększonej o stałą marżę Wykonawcy, ustalonej na podstawie złożonej oferty. 1.12. Wysokość stawki bazowej WIBOR dla terminu 1 miesięcznego ustalana jest jako stawka średnia z okresu jednego m-ca i publikowana na koniec każdego okresu przez Bank. 1.13. Stawka opublikowana obowiązuje od pierwszego dnia rozpoczynającego kolejny okres, tj. pierwszy dzień miesiąca, do ostatniego dnia okresu tj. ostatniego dnia m-ca. 1.14. Odsetki są naliczane codziennie od wykorzystanej kwoty kredytu według stóp procentowych obowiązujących w czasie trwania Umowy, począwszy od dnia wypłaty kredytu lub jego transzy, do dnia poprzedzającego jego spłatę. 1.15. Do celów obliczania oprocentowania przyjmuje się, że rok liczy 365 dni, a miesiąc rzeczywistą ilość dni. 1.16. O wysokości stawki bazowej (WIBOR 1M) stanowiącej podstawę obliczenia oprocentowania kredytu w danym miesiącu oraz o kwocie naliczonych odsetek za dany miesiąc, Zamawiający będzie powiadamiany pisemnie przez Wykonawcę w terminie do 20 dnia tego miesiąca. 1.17. Marża Wykonawcy jest stała w umownym okresie kredytowania. 1.18. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany treści umowy w zakresie terminów harmonogramu spłat rat kapitałowych i ich wysokości bez naliczania z tego tytułu prowizji. 1.19. Zamawiający nie ponosi innych dodatkowych kosztów związanych z obsługą kredytu. 1.20. Dodatkowo Zamawiający informuje, że: a) na wekslu in blanco oraz deklaracji wekslowej Skarbnik dokonana kontrasygnaty b) przewiduje podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji z kontrasygnatą Skarbnika c) nie posiada zaległości wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i wobec Urzędu Skarbowego. 2. Szczegółowy opis i pozostałe istotne postanowienia umowy: 2.1. Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową. 2.2. Możliwość wcześniejszej spłaty kredytu bez dodatkowych kosztów. 2.3. Naliczanie odsetek od faktycznie wykorzystanego kredytu. 2.4. Kredyt udzielany jest w złotych PLN. 2.5. Harmonogram spłat kredytu: a) 30 kwietnia 2020 r. rata w kwocie 200.000,00 zł, b) 30 kwietnia 2021 r. rata w kwocie 200.000,00 zł, c) 30 kwietnia 2022 r. rata w kwocie 800.000,00 zł, d) 30 kwietnia 2023 r. rata w kwocie 1.200.000,00 zł, e) 30 kwietnia 2024 r. rata w kwocie 1.000.000,00 zł, f) 30 kwietnia 2025 r. rata w kwocie 1.800.000,00 zł, g) 30 kwietnia 2026 r. rata w kwocie 1.800.000,00 zł.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Warunek w odniesieniu do kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2187 z późn. zm.). Ponadto Zamawiający oceni czy Wykonawca spełnia powyższy warunek w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, stanowiący Załącznik nr 4 do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Formularz Ofertowy, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, b) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące spełnienia warunków udziału w postępowaniu składane na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy pzp, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ, c) Zobowiązanie podmiotu trzeciego albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy – zgodnie z Działem VIII pkt 2 SIWZ, o ile wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotu trzeciego (Wzór zobowiązania podmiotu trzeciego do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia określa załącznik nr 5 do SIWZ), d) Pełnomocnictwo, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - określające zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza, e) Pełnomocnictwo Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, o ile Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (jeżeli dotyczy),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach