Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój pożyczki bankowej długoterminowej w wysokości 800.000,00 PLN: - na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej”.

Gmina Jedlina-Zdrój ogłasza przetarg

  • Adres: 58330 Jedlina-Zdrój, ul. Poznańska
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 74 8455215; 8455216; 8855054 , fax. 74 8855269
  • Data zamieszczenia: 2017-10-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jedlina-Zdrój
    ul. Poznańska 2
    58330 Jedlina-Zdrój, woj. dolnośląskie
    tel. 74 8455215; 8455216; 8855054, fax. 74 8855269
    REGON: 89071820200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.jedlinazdroj.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój pożyczki bankowej długoterminowej w wysokości 800.000,00 PLN: - na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej”.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest „Udzielenie Gminie Jedlina-Zdrój pożyczki bankowej długoterminowej w wysokości 800.000,00 PLN: - na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej”. 2. Opis przedmiotu zamówienia: 1) uruchomienie pożyczki w całości od dnia przekazania Wykonawcy pisemnego wniosku (dyspozycji uruchomienia pożyczki) – zgodnie z deklaracją zawartą w ofercie Wykonawcy. Maksymalny termin, w którym Wykonawca pozostawi do dyspozycji Zamawiającego środki pożyczki – 5 dni roboczych włącznie, 2) pożyczka udzielona będzie na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2027 r. 3) ostateczny termin wykorzystania pożyczki upływa z dniem 29 grudnia 2017 r., 4) pożyczka zostanie spłacona do dnia 31 grudnia 2027 r., 5) spłata pożyczki nastąpi w 30 równych ratach kwartalnych, płatnych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca, przy czym spłata pierwszej raty nastąpi w dniu 29 marca 2018 r., 6) harmonogram spłaty pożyczki będzie stanowił integralny załącznik do Umowy, 7) oprocentowanie pożyczki będzie zmienne w całym okresie kredytowania – oparte na stopie procentowej rynku międzybankowego WIBOR 1M, powiększone o marżę Banku. Stawka WIBOR 1M przyjęta zostanie do wyliczenia ceny oferty z dnia 29 września 2017 r. –1,66%, 8) nie przewiduje się karencji w spłacie odsetek, spłata odsetek będzie następowała ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Odsetki od całego okresu kredytowania liczone będą metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366 dni. Dopuszcza się inny sposób naliczania odsetek stosowany przez Bank. Do wyliczenia kosztu pożyczki należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni w poszczególnych miesiącach rzeczywistą liczbę dni w roku tj. 365 lub 366 dni, 9) pierwsza płatność odsetek nastąpi w dniu 31 stycznia 2018 r., 10) prowizja od udzielonej pożyczki wg oferty Wykonawcy, pobrana zostanie w całości przy pierwszym uruchomieniu pożyczki, 11) Zamawiający wyklucza pobranie innych prowizji, opłat poza prowizją wskazaną w pkt 10 powyżej, 12) wyklucza się założenie rachunku bieżącego lub pomocniczego przez Zamawiającego w banku Wykonawcy, 13) Zamawiający zastrzega sobie możliwość wcześniejszej spłaty pożyczki bez dodatkowych prowizji i opłat, 14) zabezpieczeniem spłaty pożyczki będzie weksel In blanco z deklaracją wekslową opatrzony kontrasygnatą Skarbnika, a oświadczenie o poddaniu się egzekucji zostanie podpisane przez Zamawiającego. 3. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej oraz opracowania własnych informacji przez kredytobiorcę, Zamawiający dołącza do SIWZ następujące dokumenty, stanowiące Załącznik Nr 7 do SIWZ: 1) Rb-NDS sprawozdanie o nadwyżce / deficycie jednostki samorządu terytorialnego za okres od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2017, 2) Rb-Z kwartalne sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji, 3) Rb-N kwartalne sprawozdanie o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych, 4) Rb-28S sprawozdanie z wykonania planu wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2017, 5) Rb-27S sprawozdanie z wykonania planu dochodów budżetowych jednostki samorządu terytorialnego okres sprawozdawczy: od początku roku do dnia 30 czerwca roku 2017, 6) Uchwała Nr XXXII/188/17 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 września 2017 r. w sprawie zaciągnięcia długoterminowej pożyczki bankowej na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (skan), 7) Uchwała Nr III/6/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 stycznia 2017r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w chwale Nr XXIII/133/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jedlina-Zdrój oraz w uchwale Nr XXIII/132/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2017r. (skan), 8) Uchwała Nr III/7/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 2 stycznia 2017r. w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w chwale Nr XXIII/132/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2017r. (skan), 9) Uchwała Nr 192/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 7 września 2017r. w sprawie opinii o przedłożonej przez Burmistrza Miasta Jedlina-Zdrój informacji o przebiegu wykonaniu budżetu za I półrocze 2017 roku (skan), 10) Uchwała Nr III/224/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 9 października 2017r., w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Jedlina-Zdrój pożyczki długoterminowej w kwocie: 800.000,00 zł zaciąganej na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (skan), 11) Zaświadczenie z dnia 17 listopada 2014 r. o bezpośrednim wyborze Burmistrza Miasta Jedlina –Zdrój (skan), 12) Uchwałę Nr V/23/07 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 28 lutego 2007 r. w sprawie powołania Skarbnika Miasta Jedlina-Zdrój (skan), 13) oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne (skan), 14) oświadczenie o niezaleganiu z opłacaniem podatków (skan), 15) Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym Gminy Jedlina-Zdrój REGON (skan), 16) Decyzję o numerze NIP Gminy Jedlina-Zdrój (skan), 17) Wykaz zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów przez Gminę Jedlina-Zdrój (skan). 4. W Biuletynie Informacji Publicznej Zamawiający na stronie http://www.bip.um.jedlina.pl udostępnia następujące dokumenty: 1) Uchwała Nr XXIII/132/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016 r. w sprawie budżetu Gminy Jedlina-Zdrój na 2017r. http://www.bip.um.jedlina.pl/upload/upload/2016/11/sesja/30/Uchwa%C5%82a%20nr%20XXIII.132.16.pdf 2) Uchwała Nr XXIII/133/16 Rady Miasta Jedlina-Zdrój z dnia 30 listopada 2016r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Jedlina-Zdrój. http://www.bip.um.jedlina.pl/upload/upload/2016/11/sesja/30/Uchwa%C5%82a%20nr%20XXIII.133.16.pdf 5. Zamawiający nie określa wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym realizuje usługi objęte przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz.U. z 2016 r. poz. 1988 z poźn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe - inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do Formularza Oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 1 do SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest dołączyć, aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca: 1) nie podlega wykluczeniu z postępowania, 2) spełnia warunki udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne. 2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Wykonawca składa oświadczenie, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 12 - 23 ustawy, oraz 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w zakresie art. 24 ust. 5 pkt 1 i pkt 8 ustawy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ. 3. W celu oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego w Rozdziale III. ust. 1 pkt 2) SIWZ, Wykonawca składa oświadczenie w zakresie, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2) i ust. 1b ustawy - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 2 do SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu - zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 2 i 3 powyżej. 5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów (w formie oryginału) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia - według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ oraz złożenia oświadczenia, o którym mowa w ust. 2 powyżej (wg wzoru stanowiącego Załącznika Nr 3 do SIWZ) dotyczącego tego podmiotu – jeżeli dotyczy. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, (konsorcjum, spółka cywilna) wymagany jest dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego oraz wymagane jest złożenie oświadczenia w zakresie braku podstaw do wykluczenia, w zakresie w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy. 7. Do oferty należy dołączyć dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty względnie innych dokumentów składanych wraz z ofertą chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2017 r. poz. 570 z późn.zm.), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty. 8. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio z treści dokumentów wymienionych w ust. 7 powyżej do oferty należy dołączyć również stosowne pełnomocnic¬two (a) w formie oryginałów lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 9. OŚWIADCZENIE, KTÓRE WYKONAWCA SKŁADA PO OTWARCIU OFERT: Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy przekazuje Zamawiającemu oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Powyższe oświadczenie należy złożyć - wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach