Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 4.388.423,10 zł w tym:1. kwota 2.765.196,64 zł na sfinansowanie: a) planowanego deficytu budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 1.075.186,13 zł w związku z realizacją zadania pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Wierzchowicach” b) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 290.150,51 zł, c) na wyprzedające finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków UE w wysokości 1.399.860,00 zł. 2. kwota 1.623.226,46 zł na sfinansowanie: a) wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 1.023.087,46 zł, b) na wyprzedające finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków UE w wysokości 600.139,00 zł.”

Gmina Gaworzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 59-180 Gaworzyce, Dworcowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 316 285, , fax. 768 316 286
  • Data zamieszczenia: 2018-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Gaworzyce
    Dworcowa 95
    59-180 Gaworzyce, woj. dolnośląskie
    tel. 768 316 285, , fax. 768 316 286
    REGON: 53389000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.gaworzyce.com.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Gaworzyce kredytu długoterminowego w kwocie 4.388.423,10 zł w tym:1. kwota 2.765.196,64 zł na sfinansowanie: a) planowanego deficytu budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 1.075.186,13 zł w związku z realizacją zadania pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Wierzchowicach” b) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 290.150,51 zł, c) na wyprzedające finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków UE w wysokości 1.399.860,00 zł. 2. kwota 1.623.226,46 zł na sfinansowanie: a) wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 1.023.087,46 zł, b) na wyprzedające finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków UE w wysokości 600.139,00 zł.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wybór banku udzielającego i obsługującego kredyt długoterminowy w kwocie w 4.388.423,10 zł (słownie: cztery miliony trzysta osiemdziesiąt osiem tysięcy czterysta dwadzieścia trzy złote 10/100) w tym na sfinansowanie: 1. Pierwsza transza w 2018 roku, kwota kredytu 2.765.196,64 zł na sfinansowanie: a) planowanego deficytu budżetu gminy na 2018 rok w wysokości 1.075.186,13 zł w związku z realizacją zadania pn. „Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Wierzchowicach” b) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 290.150,51 zł, c) na wyprzedające finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków UE w wysokości 1.399.860,00 zł. 2. Druga transza w 2019 roku, kwota kredytu 1.623.226,46 zł na sfinansowanie: a) wcześniej zaciągniętych zobowiązań w wysokości 1.023.087,46 zł, b) na wyprzedające finansowanie zadania realizowanego z udziałem środków UE w wysokości 600.139,00 zł. 3.2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia: 3.2.1. Okres kredytowania: 31.08.2018 r. do 30.12.2028 r. 3.2.2. Harmonogram spłaty kredytu określa załącznik nr 1 do wniosku. Spłaty rat kapitałowych – półrocznie tj. 30 czerwca oraz 30 grudnia każdego roku z tym że pierwsza spłata nastąpi na dzień 30.06.2021 r. Spłaty rat odsetek – miesięcznie (ostatni dzień miesiąca) Odsetki od kredytu będą naliczane od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. Odsetki od kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych w ostatnim dniu kończącego kalendarzowy miesiąc. Pierwsza płatność odsetek od 30.09.2018 r. Jeśli data spłaty kredytu i/lub odsetek przypada na dzień ustawowo wolny od pracy uważa się, iż termin został dotrzymany, jeżeli spłata nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie określonym w harmonogramie spłat. 3.2.3. Oprocentowanie kredytu będzie naliczone tylko od kwoty faktycznego zadłużenia. Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowej od zaangażowania kredytu, tj. salda niewykorzystanej części kredytu. 3.2.4. Do obliczenia oprocentowania kredytu należy przyjąć aktualna stawkę WIBOR 3 M z dnia 6.07.2018 r. + stałą marżę banku. Aktualna stawka WIBOR 3 M z dnia 06.07.2018 r. będzie służyła jedynie do porównania złożonych ofert. Oprocentowanie kredytu oparte będzie na zmiennej rocznej stopie procentowej składającej się z sumy: - stałej w okresie kredytowania marży banku, - zmiennej w okresie kredytowania stawki oprocentowania określonej dla trzymiesięcznych depozytów bankowych WIBOR 3M – notowanej na ostatni dzień roboczy kwartału poprzedzającego rozpoczęcie kolejnego kwartalnego okresu obrachunkowego. 3.2.5. Bank nie będzie pobierać żadnych dodatkowych opłat i prowizji z tytułu udzielenia i obsługi kredytu poza opłatami określonymi w punkcie 3.2.4. 3.2.6. Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie wyłącznie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową, na których złożona zostanie kontrasygnata Skarbnika Gminy. 3.2.7.Do wyliczenia ceny oraz w trakcie trwania umowy będzie obowiązywał kalendarz rzeczywisty, tj. rok 365/366 dni (rzeczywista liczba dni w miesiącu). 3.2.8.Zamawiający zastrzega sobie prawo wcześniejszej spłaty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 3.2.9.Zamawiający zastrzega sobie prawo niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 3.2.10. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany (zmniejszenia) wysokości kredytu na wyprzedzające finansowanie oraz zmiany (zwiększenia) kredytu długoterminowego na wkład własny, z zastrzeżeniem, iż całkowita wartość udzielonego kredytu nie przekroczy kwoty 4.388.423,10 zł. 3.2.11.Uruchomienie kredytu będzie następować w złotych polskich (PLN), w formie bezgotówkowej poprzez realizację dyspozycji Zamawiającego. 3.2.12.Umowę kredytową przygotuje Wykonawca z uwzględnieniem powyższych punktów oraz istotnych dla stron postanowień, o których mowa w Rdz. XVII SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, w tym na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1876, 2361 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe – inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed wejściem w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo bankowe. W przypadku Banku Państwowego wystarczy podanie rocznika, numeru i pozycji właściwego Dziennika Ustaw zawierającego rozporządzenie o utworzeniu banku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Projekt umowy przygotowany przez Wykonawcę z uwzględnieniem zapisów Rdz. XVII.SIWZ

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach