Przetargi.pl
„Udzielenie Gminie Dragacz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie: 1 000 000,00 zł”

Wójt Gminy Dragacz ogłasza przetarg

  • Adres: 86134 Dragacz, Dragacz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 52 332 49 69 , fax. 52 332 49 74
  • Data zamieszczenia: 2017-09-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Dragacz
    Dragacz
    86134 Dragacz, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 52 332 49 69, fax. 52 332 49 74
    REGON: 53437400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.https://gm.dragacz.rbip.mojregion.info/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie Gminie Dragacz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie: 1 000 000,00 zł”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia: „Udzielenie Gminie Dragacz długoterminowego kredytu bankowego w kwocie: 1 000 000,00 zł”. Udzielenie Gminie Dragacz kredytu długoterminowego w kwocie: 1.000.000,00 zl (słownie: jeden milion złotych) dotyczy pokrycia wydatków inwestycyjnych nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach gminy na realizację zadnia inwestycyjnego pn.: „Modernizacja pomieszczeń w Szkole Podstawowej w Grupie". Zakres zamówienia: 1) Kredyt będzie dostępny od dnia podpisaniu umowy a jego uruchomienie nastąpi nie później niż w ciągu 2 dni roboczych po podpisaniu umowy. 2) Przelew środków nastąpi na rachunek budżetu Gminy Dragacz w Banku Spółdzielczym w Świeciu O/Dragacz. 3) Kredyt zostanie udzielony w złotych polskich (PLN). 4) Karencja w spłacie kredytu - do 31.12. 2017 r. 5) Termin spłaty kredytu: od 01.01.2018 r. do 30.12.2024 r. 6) Spłata rat kredytu będzie następowała w okresach kwartalnych : Rok 2018 Przewidywane Data spłaty kredytu Raty Wysokość raty Razem rok 30.03.2018 1 37.500,00 29.06.2018 2 37.500,00 28.09.2018 3 37.500,00 28.12.2018 4 37.500,00 150.000,00 Rok 2019 29.03.2019 5 37.500,00 28.06.2019 6 37.500,00 30.09.2019 7 37.500,00 30.12.2019 8 37.500,00 150.000,00 Rok 2020 31.03.2020 9 37.500,00 30.06.2020 10 37.500,00 30.09.2020 11 37.500,00 30.12.2020 12 37.500,00 150.000,00 Rok 2021 31.03.2021 13 37.500,00 30.06.2021 14 37.500,00 30.09.2021 15 37.500,00 30.12.2021 16 37.500,00 150.000,00 Rok 2022 31.03.2022 17 37.500,00 30.06.2022 18 37.500,00 30.09.2022 19 37.500,00 30.12.2022 20 37.500,00 150.000,00 Rok 2023 31.03.2023 21 37.500,00 30.06.2023 22 37.500,00 29.09.2023 23 37.500,00 29.12.2023 24 37.500,00 150.000,00 Rok 2024 29.03.2024 25 25.000,00 28.06.2024 26 25.000,00 30.09.2024 27 25.000,00 30.12.2024 28 25.000,00 100.000,00 Kwota kredytu: 1.000.000,00 7) Oprocentowanie kredytu: zmienne oparte o stawkę WIBOR 3M i stałą marżę banku. Wysokość stawki WIBOR dla depozytów 3M przyjmowanej do obliczenia odsetek będzie ustalana na podstawie notowania w ostatnim dniu roboczym każdego kwartału kalendarzowego poprzedzającego okres naliczenia odsetek i będzie obowiązywać od pierwszego dnia następnego kwartału. 8) Odsetki będą naliczane tylko od kwoty rzeczywistego zadłużenia i płatne będą przez Zamawiającego na koniec każdego kwartału kalendarzowego, na podstawie not odsetkowych wystawianych przez Wykonawcę, informujących Zamawiającego o wysokości należnych odsetek za dany okres. Wykonawca będzie wystawiał noty z 14 - dniowym wyprzedzeniem. 9) Jeżeli termin spłaty kapitału i odsetek przypadnie na dzień ustawowo wolny od pracy, wtedy spłata raty kredytu i odsetek nastąpi w dniu poprzedzającym termin spłaty, czyli poprzedzającym dzień wolny od pracy. 10) Do obliczenia kwoty odsetek przyjmuje się rzeczywistą liczbę dni kalendarzowych 11) Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 12) Wykonawca nie będzie pobierał dodatkowych opłat ani prowizji w związku z udzieleniem kredytu. 13) Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów związanych z prowadzeniem rachunku bankowego za pomocą, którego będzie następowała spłata rat kredytu. 14) Formą zabezpieczenia kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Dragacz przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Wykonawca nie może żądać dodatkowego zabezpieczenia obok weksla. Zabezpieczenie zostanie ustanowione w momencie podpisywania umowy kredytowej. Nie przewiduje się uzależnienia wypłaty transz kredytu od spełnienia przez Zamawiającego jakichkolwiek dodatkowych warunków. 15) Zamawiający przewiduje możliwość przedterminowej spłaty zaciągniętego kredytu lub jego części bez ponoszenia jakichkolwiek obciążeń z tego tytułu, bez powiadamiania banku o zamiarze dokonania takiej spłaty. 16) W przypadku wcześniejszej spłaty części lub całości kredytu odsetki będą naliczane tylko za okres do terminu spłaty. 17) W przypadku wcześniejszej spłaty części kredytu, Strony ustalą nowy harmonogram Spłat kredytu w formie aneksu do umowy. Wykonawca lub Podwykonawca ma obowiązek zatrudnienia na umowę o prace, na zasadach określonych w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks Pracy (Dz. U z 2014 r., poz. 1502 z późn. zm.) osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia np.: pracownicy Banku wykonujący czynności techniczno – formalne związane z udzieleniem i obsługą kredytu. 1) W trakcie realizacji zamówienia, na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oświadczenie potwierdzające spełnienie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa powyżej. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. Niezłożenie przez Wykonawcę w/w oświadczenia w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia osób wykonujących czynności w zakresie realizacji robót na podstawie umowy o pracę. 2) Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związane z bezpośrednią realizacją przedmiotu zamówienia, o których mowa powyżej, Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Zamawiający określa standardy jakościowe przedmiotu zamówienia, o których mowa w art. 91 ust. 2a Ustawy Pzp: 1) przedmiot zamówienia jest udzielenie długoterminowego kredytu bankowego - jest to produkt finansowy o ustalonych standardach jakościowych (cechuje go przede wszystkim powtarzalność i typowość) - tylko cena umożliwia odróżnienie od siebie przedmiotu zamówienia, który charakteryzuje się ustalonymi w przepisach prawa i niniejszej SIWZ standardami jakościowymi, 2) kredyt zostanie udzielony w złotych polskich (PLN), 3) w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego mogą wziąć udział wszystkie banki, działające w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, 4) zasady polityki kredytowania regulują powszechnie obowiązujące przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe, 5) szczegółowy przedmiot zamówienia został wskazany w niniejszej SIWZ, 6) cena kredytu zostanie wyliczona w oparciu o metodologię: oprocentowanie kredytu zmienne oparte o stawce WIBOR 3M i stałej marży banku. 7) formą zabezpieczenia kredytu będzie weksel własny in blanco z deklaracją wekslową podpisany przez Wójta Gminy Dragacz przy kontrasygnacie Skarbnika Gminy. Wykonawca nie może żądać dodatkowego zabezpieczenia obok weksla. 8) spłata kredytu nastąpi zgodnie z harmonogramem, określonym powyżej
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1988 z późn. zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe. Wymagania określone powyżej są wymaganiami minimalnymi i mają zastosowanie do wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów,musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia – z wykorzystaniem wzoru Załącznika nr 5 do SIWZ. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa powyżej, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną , o których mowa powyżej. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13 - 22 i ust 5 pkt. 1 Ustawy Pzp.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: inne dokumenty wymagane przez Zamawiającego w SIWZ (np.: w przypadku składania oferty wspólnej - pełnomocnictwo, w przypadku udostępnienia zasobów – pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia), na wezwanie Zamawiającego składa, Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach