Przetargi.pl
„Udzielenie długoterminowego kredytu Gminie Sobótka na dofinansowanie zadania inwestycyjnego „Utworzenie Regionalnego Centrum Kultury Słowiańskiej - przebudowa budynku Ślężańskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji"

Gmina Sobótka ogłasza przetarg

  • Adres: 55050 Sobótka, Rynek
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 071 3162043 do 045 , fax. 713 162 123
  • Data zamieszczenia: 2017-12-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sobótka
    Rynek 1
    55050 Sobótka, woj. dolnośląskie
    tel. 071 3162043 do 045, fax. 713 162 123
    REGON: 93193511200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sobotka.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie długoterminowego kredytu Gminie Sobótka na dofinansowanie zadania inwestycyjnego „Utworzenie Regionalnego Centrum Kultury Słowiańskiej - przebudowa budynku Ślężańskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji"
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Sobótka kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000,00 zł (słownie jeden milion pięćset tysięcy złotych) na dofinansowanie zadania inwestycyjnego „Utworzenie Regionalnego Centrum Kultury Słowiańskiej – przebudowa budynku Ślężańskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji”. Szczegółowy opis warunków udzielania kredytu: 1. Waluta kredytu: złoty polski (PLN); 2. Udzielenie kredytu w 2017 roku w wysokości 1.500.000,00 zł w maksymalnej liczbie 2 transz w terminie do 28 grudnia 2017 roku. 3. Określenie terminu postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego nastąpi poprzez złożenie przez Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na środki. Transza kredytu zostanie przelana przez Bank na rachunek bankowy Zamawiającego wskazany w umowie kredytowej w terminie 3 dni od dnia otrzymania pisemnego zapotrzebowania na środki. 4. Na podstawie art. 144 ust 1 pkt. 1 ustawy Pzp Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo do wcześniejszej spłaty kredytu, niż określona w umowie o udzielenie kredytu, bez dodatkowych kosztów. 5. Za niewykorzystanie kredytu w pełnej wysokości oraz za wcześniejszą spłatę kredytu Zamawiający nie będzie ponosił żadnych kosztów. 6. Formę zabezpieczenia kredytu stanowić będzie weksel własny „in blanco” wraz z deklaracją wekslowa. 7. Jedynym kosztem kredytu będzie jego oprocentowanie, a Zamawiający nie zostanie z tytułu udzielonego kredytu obciążony innymi kosztami i dodatkowymi prowizjami 8. Oprocentowanie kredytu liczone według zmiennej stawki WIBOR dla depozytów jednomiesięcznych (WIBOR 1M), obowiązujące na każdy dzień okresu odsetkowego (miesiąca), powiększonej o stałą marżę banku wyrażona w punktach procentowych, ewentualnie pomniejszonej o bonifikatę wyrażoną w punktach procentowych. W przypadku gdy pierwszy dzień okresu odsetkowego jest dniem ustawowo wolnym od pracy stosuje się stawkę z kolejnego dnia roboczego następującego po tym dniu. Jeżeli dniem wolnym od pracy dla Wykonawcy jest sobota niebędąca dniem świątecznym stosuje się stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego pierwszy dzień okresu odsetkowego. 9. O wysokości oprocentowania w każdym kolejnym okresie odsetkowym Bank będzie informował Kredytobiorcę na piśmie. 10. Doliczona do stawki WIBOR 1M marża banku liczona w % od kwoty faktycznie udzielonego kredytu obejmująca wszystkie koszty związane z uruchomieniem, zabezpieczeniem spłaty i obsługa kredytu nie może ulec zwiększeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. 11. Odjęta ewentualnie od stawki WIBOR 1M i stałej marży banku bonifikata nie może ulec pomniejszeniu w trakcie trwania umowy kredytowej. 12. Należne odsetki naliczane będą za każdy dzień korzystania z kredytu, licząc od dnia jego udzielenia. Naliczanie odsetek dokonuje się w miesięcznych okresach i o ich wysokości należy poinformować Kredytobiorcę. 13. Kredyt spłacany będzie w ratach, a odsetki liczone będą od salda kredytu. 14. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą płatne po zakończeniu miesiąca w terminie 7 dni od daty otrzymania noty obciążeniowej (informacji) o wysokości naliczonych odsetek przy czym: 1) pierwszy okres obrachunkowy liczony będzie od dnia wypłaty kredytu i kończy się 31 grudnia 2017 roku, 2) kolejne miesięczne okresy obrachunkowe liczone są od następnego dnia po zakończeniu poprzedniego okresu obrachunkowego, 3) ostatni okres obrachunkowy kończy się w dniu poprzedzającym całkowitą spłatę kredytu. 15. Ostatnia rata odsetek będzie płatna w terminie spłaty ostatniej raty kredytu. 16. Za spłatę odsetek przyjmuje się dzień wpływu należności na rachunek kredytowy. Jeżeli termin płatności przypada na sobotę lub dzień uznany za ustawowo wolny od pracy, spłata odsetek następuje w pierwszym dniu roboczym przypadającym po sobocie lub dniu ustawowo wolnym od pracy. 17. Odsetki od całego okresu kredytowania powinny być liczone metodą oparta na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i rzeczywistej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366. 18. Odsetki od zaciągniętego kredytu nie będą kapitalizowane. 19. Karencja w spłacie kredytu – do 31.05.2018 roku. 20. Spłata rat kredytu następować będzie w latach 2018 – 2020 w trzech równych rocznych ratach kapitałowych: 500.000,00 zł rocznie, w terminie do 30 czerwca każdego roku. 21. W sytuacji gdy termin spłaty raty kapitału przypadnie na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy ostatnim dniem terminu płatności raty kapitału będzie pierwszy dzień roboczy po wyznaczonych spłatach raty kapitałowej. 22. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie kredytu, zgodnie z art. 93 ustawy Pzp. 23. W celu dokonania analizy finansowej Gminy Sobótka, Zamawiający udostępni poprzez zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie http://bip.sobotka.pl/ następujące informacje: 1) Sprawozdanie RB-NDS o nadwyżce/deficycie Gminy Sobótka za 2016 rok i III kwartały 2017 roku, 2) Sprawozdanie Rb-27S o dochodach Gminy Sobótka za 2016 rok oraz za okres od początku roku do 30 września 2017 roku, 3) Sprawozdanie Rb-28S o wydatkach Gminy Sobótka za 2016 rok oraz za okres od początku roku do 30 września 2017 roku, 4) Sprawozdanie Rb-N o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych według stanu na koniec IV kwartału 2016 roku oraz według stanu na koniec III kwartału 2017 roku, 5) Sprawozdanie Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń według stanu na koniec IV kwartału 20116 roku oraz według stanu na koniec III kwartału 2017 roku, 6) Bilans z wykonania budżetu Gminy sobótka sporządzony na dzień 31 grudnia 2016 roku, 7) Uchwałę Nr V/238/2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 12 grudnia 2016 r. w sprawie opinii o przedłożonym projekcie uchwały budżetowej Miasta i Gminy Sobótka na 2017 rok, 8) Uchwałę nr V/28/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 25 stycznia 2017 r. w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu przedstawionej w uchwałach Rady Miejskiej w Sobótce nr XXVIII/2015/16 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka na lata 2017 – 2020 oraz nr XXVII/2016/16 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie budżetu Miasta i Gminy Sobótka na 2017 rok, 9) Uchwałę nr V/239/2016 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 12 grudnia 2016 roku w sprawie opinii o projekcie uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej Gminy Sobótka przedstawionym wraz z projektem uchwały budżetowej na rok 2017, 10) Uchwałę nr V/145/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 21 czerwca 2017 roku w sprawie opinii o możliwości spłaty przez Gminę Sobótka kredytu długoterminowego w wysokości 1.500.000,00 zł, wnioskowanego na finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w 2017 r. w związku z realizacją zadania inwestycyjnego pn. „Utworzenie Regionalnego Centrum Kultury Słowiańskiej – przebudowa budynku Ślężańskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji”, 11) Zarządzenie Nr 30 Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka z dnia 15 marca 2017 roku w sprawie przedstawienia Radzie Miejskiej w Sobótce oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej we Wrocławiu sprawozdania z wykonania budżetu gminy Sobótka za 2016 rok, 12) Uchwałę nr V/122/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 24 maja 2017 r. w sprawie opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Sobótce o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka za 2016 rok, 13) Uchwała nr V/69/2017 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie opinii o przedłożonym przez Burmistrza Miasta i Gminy Sobótka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy Sobótka za 2016 rok, 14) Uchwałę nr XXXIV/255/17 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2016, 15) Uchwałę nr XXXIV/256/17 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 29 czerwca 2017 r. w sprawie udzielenia Burmistrzowi Miasta i Gminy Sobótka absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2016, 16) Uchwałę nr XXVIII/205/16 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka na lata 2017 - 2020 17) Uchwałę nr XXVIII/206/16 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie budżetu Miasta i Gminy Sobótka na 2017 rok, 18) Uchwałę nr XXXII/245/17 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 27 kwietnia 2017 roku w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sobótka na lata 2017 – 2020, 19) Uchwała nr XXXII/246/17 Rady Miejskiej w Sobótce z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie zmiany budżetu gminy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 1. Nie podlegają wykluczeniu w oparciu o art. 24 ust.1 pkt 12-23 oraz dodatkowo art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp (tj. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1508) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2016 r. poz. 2171 z późn. zm.); 2. Nie naruszyli obowiązków dotyczących płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych , z wyjątkiem przypadku o, którym mowa w ust.1 pkt.15, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności art.24 ust.5 pkt. 8 ustawy pzp. V.2. Spełniają warunki udziału w postępowaniu określone przez Zamawiającego, a dotyczące; a) posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów; Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizacje usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876); Określenie warunku: Zamawiający będzie je oceniał: Złożył stosowne oświadczenie - spełnia warunek. Nie złożył oświadczenia - nie spełnia. Ponadto Wykonawca złożył oświadczenie o spełnieniu warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zostanie wezwany przez Zamawiającego do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pzp w terminie nie krótszym niż 5 dni: 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia - wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert na podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 oraz art. 24 ust.1 pkt. 8 ustawy Pzp, 2) Zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3) Zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości. 4) posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizacje usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku prawo bankowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 1876);

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach