Przetargi.pl
„Udzielenie dla Gminy Głogów długoterminowego kredytu bankowego ”

Gmina Głogów ogłasza przetarg

  • Adres: 67-200 Głogów, Piaskowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 836 55 55, , fax. 076 836 55 67
  • Data zamieszczenia: 2020-10-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Głogów
    Piaskowa 1
    67-200 Głogów, woj. dolnośląskie
    tel. 076 836 55 55, , fax. 076 836 55 67
    REGON: 39064731100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://gminaglogow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Udzielenie dla Gminy Głogów długoterminowego kredytu bankowego ”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 2.000.000,00 zł (słownie: dwa miliony złotych 00/100) z przeznaczeniem na : - pokrycie planowanego deficytu budżetu w 2020r. oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów. Na następujących warunkach: 1) Dzień podpisania umowy będzie dniem postawienia kredytu do dyspozycji Zamawiającego w terminach i transzach dostosowanych do potrzeb Zamawiającego. 2) Wykorzystanie kredytu nastąpi przez przekazanie środków na rachunek Gminy prowadzony w Banku na podstawie pisemnych dyspozycji Zamawiającego. 3) Ostateczny termin wykorzystania kredytu to dzień 31 grudnia 2020r. 4) Brak prowizji, opłat, kosztów za niewykorzystany kredyt w pełnej wysokości. 5) Brak prowizji, opłat, kosztów za wcześniejszą spłatę kredytu. W przypadku spłaty kredytu we wcześniejszym terminie, odsetki będą liczone do dnia faktycznej spłaty kredytu, a nie do końca umowy czy postawionego do dyspozycji , bez prowizji rekompensacyjnej. 6) Brak prowizji przygotowawczej. 7) W przypadku niewykorzystania kredytu w pełnej wysokości, ostatnie raty kredytu zostaną pomniejszone o niewykorzystaną kwotę kredytu. 8) Spłata kredytu wraz z odsetkami następować będzie w ratach kwartalnych: raty kredytu – od 31.03.2021r. na ostatni dzień roboczy każdego kwartału, odsetki – w zależności od terminu uruchomienia kredytu. 9) Odsetki od kredytu będą naliczane od faktycznie wykorzystanej kwoty kredytu. 10) Spłata kredytu wraz z odsetkami będzie przebiegać w następujący sposób: w 2020 r. – odsetki w 2021 r. – rata 100.000,00 + odsetki w 2022 r. – rata 100.000,00 + odsetki w 2023 r. – rata 100.000,00 + odsetki w 2024 r. – rata 100.000,00 + odsetki w 2025 r. – rata 400.000,00 + odsetki w 2026 r. – rata 400.000,00 + odsetki w 2027 r. – rata 400.000,00 + odsetki w 2028 r. – rata 400.000,00 + odsetki 11) Dopuszczalną formą zabezpieczenia spłaty kredytu będzie weksel in blanco. 12) Jedynym kosztem kredytu będzie oprocentowanie, nie przewiduje się prowizji ani żadnych innych kosztów. Wysokość oprocentowania kredytu będzie określona w następujący sposób: WIBOR 3M na dzień 30.09.2020 + marża banku (stała na cały okres spłaty). W skład marży banku wchodzą wszelkie opłaty, prowizje, odsetki i inne świadczenia bankowe. 13) Stawka WIBOR 3M będzie obowiązywać w okresie od pierwszego do ostatniego dnia każdego kwartału kalendarzowego stanowiącego dany okres odsetkowy. Odsetki od wykorzystanego kredytu naliczane będą od kwoty aktualnego zadłużenia i podlegają spłacie w terminie do ostatniego dnia każdego kwartału w okresie kredytowania, począwszy od miesiąca, w którym nastąpiło uruchomienie kredytu, pod warunkiem przesłania Zamawiającemu przez Bank stosownego wyliczenia odsetek, najpóźniej na 5 dni przed terminem płatności. Wyliczenie odsetek winno pokazać w sposób szczegółowy sposób ich wyliczenia (kwotę wykorzystanego kredytu, liczbę dni, zastosowaną stopę procentową itp.). 14) Postawienie środków do dyspozycji w ciągu 5 dni kalendarzowych od otrzymania od Zamawiającego pisemnego zapotrzebowania na uruchomienie transzy, poprzez przelew na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego z możliwością wykorzystania do dnia 31 grudnia 2020 roku. Kwota kredytu nie uruchomiona do końca bieżącego roku, nie będzie wykorzystana. Bank nie obciąży Zamawiającego dodatkowymi kosztami z tytułu niewykorzystania całości kredytu. 15) Dopuszcza się możliwość niewykorzystania pełnej kwoty kredytu bez ponoszenia dodatkowych opłat. Niewykorzystana kwota kredytu obniża kwotę kredytu. 16) Zamawiający nie przewiduje złożenia oświadczenia o poddaniu się egzekucji. 17) Rok odsetkowy: równy 365 dni. 18) Odsetki będą płatne na koniec każdego kwartału. 19) Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego do specyfikacji dołącza się następujące dokumenty oraz przedstawia informacje o dostępnych dokumentach na stronie internetowej: a) Rb-27s za I i II kw. 2020 oraz za rok 2019 b) Rb-28s za I i II kw. 2020 oraz za rok 2019 c) Rb-N za I i II kw. 2020 oraz za rok 2019 d) Rb-NDS za I i II kw. 2020 oraz za rok 2019 i rok 2017 e) Rb-Z za I i II kw. 2020 oraz za rok 2019 i rok 2017 f) Rb-PDP za 2015 r., 2016 r., 2017 r., g) Rb NWS za II kw.2020 h) Rb 28 NWS za I kw.2020 i) Zaświadczenia o nadaniu numerów NIP i REGON, j) Zaświadczenie o bezpośrednim wyborze Wójta Gminy Głogów, k) Uchwała o powołaniu Skarbnika Gminy Głogów, l) Opinia RIO o możliwości spłaty kredytu, m) Zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek z ZUS dostarczone w terminie późniejszym, przed zakończeniem postępowania o udzielenie kredytu, n) Zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach z US dostarczone w terminie późniejszym, przed zakończeniem postępowania o udzielenie kredytu, o) Uchwała w sprawie opinii o prawidłowości planowanej kwoty długu p) Opinia w sprawie przyjęcia WPF na 2020 rok. q) Opinia z wykonania budżetu za rok 2018 i 2019 r) Sprawozdania opisowe z wykonania budżetu Gminy Głogów za 2019 rok s) Opinia w sprawie projektu uchwały budżetowej na 2020 rok. t) Opina w sprawie sfinansowania deficytu. u) Wykaz zaangażowania – kredyty i pożyczki Gminy Głogów. 20) Zamawiający oświadcza, że terminowo reguluje wszystkie zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek, a na rachunkach bankowych nie występują tytuły egzekucyjne. Zamawiający przedstawi opinie bankowe tylko w przypadku zażądania ich przez Bank, który wygra przetarg,
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66113000-5
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium ustala się w kwocie 6.000,00 zł słownie: sześć tysięcy złotych 00/100. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Głogów Oddział Bank Spółdzielczy w Głogowie Nr 44 8646 0008 0000 0000 6161 0004 2. Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 3. Wadium może być wnoszone w formie: w pieniądzu, poręczenia bankowego, poręczenia pieniężnego SKOK, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed¬siębiorczości, które należy w formie oryginału zdeponować u Zamawiającego, a kopię załączyć do oferty. 4. W zależności od wybranej formy wymienionej w pkt. 3, wniesienie wadium należy potwierdzić poprzez złożenie do oferty : a) oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę: dowodu dokonania przelewu lub poręczenia udzielanego przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed-siębiorczości, b) oryginału: gwarancji bankowej, poręczenia bankowego, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczenia pieniężnego spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej. 5. Z treści gwarancji powinno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w okresie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 6. Treść gwarancji wadialnej musi zawierać następujące informacje: 1) nazwa i adres Zamawiającego; 2) nazwę przedmiotu zamówienia; 3) nazwę i adres Wykonawcy; 4) termin ważności gwarancji; 7. Wadium musi być wniesione nie później niż do wyznaczonego terminu składania ofert. 8. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie rachunek bankowy Zamawiającego zostanie uznany pełną kwotą wymaganego wadium. 9. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 11. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim wykonawcom po unieważnieniu postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego. 12. Zamawiający będzie żądał ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium w okolicznościach, jak w pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 13. W przypadku wniesienia odwołania, Zamawiający nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wezwie wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie skieruje jedynie do wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą. 14. Zatrzymanie wadium nastąpi w okolicznościach, jeżeli: a) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art.25a ust.1 , pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, c) wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: • Posiadają zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe ( Dz. U. z 2019 r., poz. 2357 ze zmianami), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo Bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 ustawy Prawo Bankowe.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach