Przetargi.pl
udzielanie kredytu długoterminowego

Gmina Brody ogłasza przetarg

  • Adres: 68-343 Brody, Ul. Rynek 2
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 68 3712155 w. 38 , fax. 68 3712015
  • Data zamieszczenia: 2014-07-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Brody
    Ul. Rynek 2 2
    68-343 Brody, woj. lubuskie
    tel. 68 3712155 w. 38, fax. 68 3712015
    REGON: 00053392000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.brody.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    udzielanie kredytu długoterminowego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    udzielanie Gminie Brody kredytu długoterminowego w kwocie 467.000,00zł na sfinansowanie inwestycji Budowa sieci wodociągowej magistralnej i rozdzielczej wraz z przyłączami oraz stacji uzdatniania wody w m. Janiszowice, Zasieki i Brożek- Gmina Brody (sieć wodociągowa Zasieki-Brożek) na okres 8 lat . 2. Charakterystyka kredytu 1. Kwota kredytu: 467.000 zł (słownie: czterysta sześćdziesiąt siedem tysięcy złotych). 2. Okres kredytowania: od daty podpisania umowy kredytowej do dnia 30.12.2022 r. 3. Wykonawca postawi środki kredytu do dyspozycji Zamawiającego: - w okresie: najwcześniej od dnia podpisania umowy a najpóźniej do 31 grudnia 2014r. - w terminach określonych przez Gminę z 2 dniowym wyprzedzeniem do dnia 31.08.2014r.- kota 275.411,32 i do dnia 31.10.2014r.- kwota 191.588,68 - uruchomienie kredytu nastąpi bezgotówkowo przelewem na dobro rachunku bankowego Zamawiającego, tj. Urzędu Gminy Brody, nr 76 1090 1564 0000 0000 5600 1656. 4. Zabezpieczeniem kredytu jest: weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą skarbnika na deklaracji wekslowej i na umowie). 5. Dla potrzeb umowy kredytowej, przy obliczaniu odsetek przyjmuje się, iż rok wg kalendarza liczy 365/366 dni ( kalendarz rzeczywisty). 6. Prowizja za rozpatrzenie wniosku kredytowego stanowi koszt Banku. 7. Bank nalicza odsetki w stosunku rocznym za okres od dnia powstania zadłużenia z tytułu udzielonego Kredytu do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. Odsetki naliczane będą wyłącznie od kwoty wykorzystanego kredytu. 8. Spłata odsetek następować będzie bezgotówkowo w okresach miesięcznych. Odsetki naliczane będą za okres od pierwszego dnia miesiąca do ostatniego dnia miesiąca, i płatne będą również do ostatniego dnia miesiąca za dany miesiąc. 9. Pierwsza płatność odsetek powinna nastąpić do ostatniego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym uruchomiono pierwszą cząstkową kwotę kredytu. 10. Zmiana stopy oprocentowania kredytu nie wymaga aneksowania Umowy kredytowej. O zmianie stopy procentowej, spowodowanej zmianą stawki bazowej WIBOR 1M Bank będzie powiadamiał Kredytobiorcę w formie: pisemnie lub drogą mailową na adres: finanse@brody.pl 11. O wysokości odsetek do zapłaty Bank będzie informował każdorazowo Kredytobiorcę, na co najmniej 3 dni przed terminem płatności w formie : pisemnie lub drogą mailową na adres: finnse@brody.pl 12. Zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnego wykorzystania przyznanego kredytu bez obciążania Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami. 13. Zamawiający zastrzega sobie możliwość przedterminowej spłaty kredytu lub jego rat bez obciążenia jakimikolwiek dodatkowymi kosztami (prowizją) Kredytobiorcy, przy jednoczesnym powiadomieniu banku na 3 dni przed terminem spłaty. W przypadku, gdy kredyt zostanie spłacony przed terminem spłaty, odsetki liczone będą do dnia poprzedzającego dzień spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy. 14. Zamawiający zastrzega sobie możliwość wydłużenia terminu spłaty kredytu, zmiany kwot poszczególnych rat spłaty na wniosek Kredytobiorcy złożony w Banku na 14 dni przed terminem spłaty, bez obciążania Kredytobiorcy dodatkowymi kosztami, na okres nie dłuższy niż do ostatniego dnia następnego roku kalendarzowego. W przypadku prolongaty spłaty kredytu Bank nie będzie pobierał dodatkowej prowizji 15. Spłata kapitału: zgodnie z zapisami rozdziału IV niniejszej SIWZ. 16. Wykonawca nie będzie naliczał odsetek od kwoty niewykorzystanego kredytu. 17. W każdym okresie obrachunkowym wchodzącym w skład umownego okresu kredytowania marża kredytu będzie stała. 18. W przypadku, gdy termin spłaty raty kredytu i odsetek przypadnie w dzień ustawowo wolny od pracy to Zamawiający ureguluje wymaganą ratę najpóźniej w pierwszym dniu roboczym po wyznaczonej dacie spłaty. 19. Koszty obsługi kredytu stanowią: a) oprocentowanie kredytu - ustalane będzie dla każdego miesięcznego okresu odsetkowego w oparciu o: - stawkę referencyjną WIBOR 1M obowiązującą na każdy pierwszy dzień miesiąca kalendarzowego . - powiększoną o marżę Wykonawcy (banku), która będzie stała w całym okresie kredytowania (obowiązywania umowy). b) prowizja - (zawierająca wszystkie opłaty związane z procedurą udzielenia kredytu i jego uruchomieniem) stanowi jednorazową opłatę wyliczoną z uwzględnieniem stawki procentowej prowizji zaoferowanej w przetargu, jednak nie większej niż 0,2 pkt procentowego wartości udzielanego kredytu. Prowizja płatna będzie poprzez pomniejszenie dostępnej kwoty kredytu w terminie uruchomienia pierwszej transzy kredytu. 20. Zamawiający nie dopuszcza możliwości pobierania innych prowizji i opłat, w tym w szczególności z tytułu: a) przedterminowej spłaty kredytu, b) niewykorzystania części przyznanego kredytu, c) zmiany warunków zawartej umowy, d) i innych nie wymienionych. 21. Zamawiający zastrzega sobie prawo do rezygnacji z wykorzystania w całości lub części kredytu bez ponoszenia dodatkowych kosztów. 22. Jeżeli występuje taka konieczność Wykonawca otworzy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy kredytowej i prowadzić go będzie nieodpłatnie w okresie jej obowiązywania. 23. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i częściowych. 24. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówienia uzupełniającego, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy PZP.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661130005
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brody
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach