Przetargi.pl
Udrożnienie i zabezpieczenie Chodnika diagonalnego

Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu ogłasza przetarg

  • Adres: 41-800 Zabrze, Georgiusa Agricoli
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 630 30 91, , fax. 32 277 11 25
  • Data zamieszczenia: 2020-07-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
    Georgiusa Agricoli 2
    41-800 Zabrze, woj. śląskie
    tel. 32 630 30 91, , fax. 32 277 11 25
    REGON: 24322042000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.muzeumgornictwa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Udrożnienie i zabezpieczenie Chodnika diagonalnego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    W ramach zamówienia będą wykonywane: 1.Roboty w oparciu o Prawo geologiczne i górnicze. 2.Roboty w wyrobiskach podziemnych. Przedmiotem zamówienia jest: a.udrożnienie i zabezpieczenie Chodnika diagonalnego w pokładzie 510, Zamawiający przewiduje w ramach niniejszego zamówienia możliwość skorzystania z prawa opcji. b.wykonanie w ramach prawa opcji załadunku oraz transportu urobku pozyskanego z udrażnianego Chodnika diagonalnego w pokładzie 510. Przedmiotowe wyrobisko górnicze należy udrożnić i zabezpieczyć na odcinku od tamy izolacyjnej TI-12/IV zabudowanej ok. 8,0m na północny - wschód od skrzyżowania z Chodnikiem podstawowym w pokł. 510 do komory zabierkowej (tzw. pustki północnej) – Zał. nr 1 i 2. Do udrożnienia i zabudowy obudowy drewnianej stanowiącej zabezpieczenie udrażnianego wyrobiska jest odcinek o długości 109,0m. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z opracowanym przez Zamawiającego „Projektem docelowego zabezpieczenia Chodnika diagonalnego w pokładzie 510” z grudnia 2018r. (Zał. nr 3) oraz Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót (Zał. nr 4). Na potrzeby realizacji prac Wykonawca wykona wnękę stanowiącą magazyn materiałów specjalnego przeznaczenia – Zał. nr 3. Urobek pochodzący z wykonania wnęki stanowiącej magazyn materiałów specjalnego przeznaczenia, którym będzie skała płonna stanowiąca odpad, Wykonawca wytransportuje na powierzchnię. Na powierzchni Wykonawca na własny koszt załaduje odpad na środki transportu, wytransportuje i przekaże do utylizacji. Dla zapewnienia prawidłowego zasilania urządzeń elektrycznych do prac technologicznych w Chodniku diagonalnym Wykonawca dokona przebudowy rozdzielni głównej 500 V – RG-500 S w stacji transformatorowej STR 6/0,5/0,4 kV SKANSEN zgodnie z „PROJEKTEM wykonawczym przebudowy RG-500S w STR 6/0,5/0,4 kV Skansen” z sierpnia 2019r. - Zał. nr 6. W ramach niniejszego zamówienia prawo opcji obejmuje. Transport pozyskanego z Chodnika diagonalnego urobku zawierającego węgiel prowadzony będzie drogami publicznymi na trasie o długości około 6 km z placu składowego w niecce parkingowej MGW w Zabrzu, ul. Wolności 408 do Zakładu Mechanicznej Przeróbki Węgla PGG S.A. Oddział KWK Ruda Ruch Bielszowice ul. Halembska 160 w Rudzie Śląskiej. Przedmiotowy transport prowadzony będzie pod nadzorem Wykonawcy. Operatem mierniczym Zamawiający oszacował, iż ilość węgla pokładu 510, która zostanie odspojona i wytransportowana podczas udrażniania Chodnika diagonalnego, wynosi ok. 700Mg (Zał. nr 8). W ramach prawa opcji Zamawiający przewiduje maksymalną ilość odspojonego węgla do wysokości 1000 Mg Uruchomienie prawa opcji następuje poprzez złożenia oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. Warunkiem koniecznym do realizacji zamówienia objętego prawem opcji jest złożenie przez Zamawiającego pisemnego zlecenia w terminie nie krótszym niż 5 dni przed rozpoczęciem o zamiarze skorzystania z prawa opcji. W przypadku pisemnego zlecenia w przedmiocie skorzystania z prawa opcji Zamawiający nie przewiduje zawarcia odrębnej umowy. Zapisy zawartej umowy w zakresie realizacji zamówienia objętego prawem opcji stosuje się odpowiednio. Zamawiający oświadcza, iż z prawa opcji może skorzystać przez cały okres trwania umowy. Zamówienia w ramach prawa opcji będą realizowane równolegle z zamówieniem podstawowym. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zamówienie w całości, to jest w zakresie gwarantowanym i poszerzonym (objętym opcją). Zamawiający może wykonać prawo opcji w dowolnym dniu od momentu podpisania umowy do terminu wygaśnięcia umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo rezygnacji w dowolnym momencie realizacji prawa opcji. W przypadku rezygnacji z wykonywania prawa opcji pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą nastąpi rozliczenie faktycznie zrealizowanego (załadunku oraz transportu urobku) do momentu pisemnej rezygnacji złożonej przez Zamawiającego. Zamawiający, korzystając z prawa opcji zastrzega sobie prawo do rezygnacji z usługi załadunku i transportu, a Wykonawcy nie przysługuje roszczenie z tytułu rezygnacji z realizacji wyżej wymienionej części zamówienia. Prawo opcji jest wyłącznie zamiarem przewidzianym przez zamawiającego i jego uprawnieniem, a nie obowiązkiem. Instytucja prawa opcji stwarza po stronie zamawiającego zobowiązanie do realizacji zamówienia jedynie w zakresie zadeklarowanym − podstawowym, natomiast żądanie realizacji zamówienia w zakresie poszerzonym jest jego uprawnieniem. Obowiązkiem wykonawcy jest realizacja zamówienia w całości, to jest w zakresie zadeklarowanym i poszerzonym – jeżeli zamawiający tego zażąda. Wykonawcy nie przysługuje natomiast prawo domagania się realizacji zamówienia w zakresie poszerzonym, jeśli zamawiający nie skorzysta ze swego uprawnienia do opcji w toku realizacji umowy. Zamawiający wymaga, aby gwarancja na zamontowane urządzenia, była równa gwarancji producenta ale nie krótsza niż 24 miesiące.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45255500-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1)Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości: 50.000 PLN, (słownie pięćdziesiąt tysięcy złotych) zabezpieczającego ofertę na okres 30 dni. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 2)Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a)pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo–kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c)gwarancjach bankowych; d)gwarancjach ubezpieczeniowych; e)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2016 r. poz. 359). 3)Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Alior Bank Nr konta 37 2490 0005 0000 4600 8061 5490. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 4)W przypadku wniesienia wadium w pozostałych formach, oryginał wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w odrębnej kopercie odpowiednio opisanej (wadium, numer i nazwa postępowania) w siedzibie Zamawiającego, tj. Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, przy ul. Georgiusa Agricoli 2, 41-800 Zabrze (sekretariat pok. 47). 5)W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczeń Zamawiający dopuszcza złożenie oryginału w postaci dokumentu elektronicznego opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osób upoważnionych do jego wystawienia (Gwaranta), Wykonawca składa przesyłając na adres e-mail: zamowienia@muzeumgornictwa.pl. 6)Wykaz elementów, jakie powinny zawierać gwarancje bankowe / ubezpieczeniowe: a)zobowiązanie banku / towarzystwa ubezpieczeniowego do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp., b)dokładną nazwę postępowania stanowiącego przyczynę wystawienia gwarancji, c)wskazanie sumy gwarancyjnej, d)wskazanie Zamawiającego, czyli beneficjenta gwarancji / ubezpieczonego, Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, przy ul. Georgiusa Agricoli 2, 41-800 Zabrze. e)wskazanie Wykonawcy, czyli zleceniodawcy gwarancji / ubezpieczyciela f)określenie okresu ważności gwarancji tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym gwarancja o charakterze terminowym nie może zostać odwołana. 7)Wykaz elementów, jakie powinny zawierać poręczenia bankowe / poręczenia innej instytucji (tj. poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej / poręczenia udzielane przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359): a)zobowiązanie banku / innej instytucji do zapłaty sumy wadium w przypadku gdy zajdą ku temu ustawowe okoliczności, określone w przepisie art. 46 ust 4a i ust. 5 Pzp., b)wskazanie podmiotu, za który bank / inna instytucja dokonuje poręczenia, c)dokładna nazwa zobowiązania będącego przedmiotem poręczenia, d)kwota do wysokości, której bank / inna instytucja będzie zobowiązany, e)określenie okresu ważności poręczenia tj. wskazanie terminu, w którym zobowiązanie powstaje oraz wygasa, przy czym poręczenie o charakterze terminowym nie może zostać odwołane. 8)Z treści dokumentu wadialnego winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie wystawcy do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, w przypadku gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana, odmówił lub uchyla się od podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie i SIWZ. 9)Zgodnie z art. 89 ust.1 pkt 7b pzp Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy, jeżeli zamawiający żądał wniesienia wadium. 10)Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia, o których mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 11)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12)Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13)Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 11 SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14)Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15)Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wyko¬nania umowy; c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunków w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. – składane w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach