Przetargi.pl
„Transport i zagospodarowanie odwodnionych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków Związku Międzygminnego „Nidzica” w Kazimierzy Wielkiej”

Związek Międzygminny "Nidzica" ogłasza przetarg

  • Adres: 28-500 Kazimierza Wielka, Zielona
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 41 3521801, , fax. 41 3521801
  • Data zamieszczenia: 2020-11-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Międzygminny "Nidzica"
    Zielona 12
    28-500 Kazimierza Wielka, woj. świętokrzyskie
    tel. 41 3521801, , fax. 41 3521801
    REGON: 29052342800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nidzicakw.biuletyn.net
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Związek Międzygminny

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Transport i zagospodarowanie odwodnionych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków Związku Międzygminnego „Nidzica” w Kazimierzy Wielkiej”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Transport i zagospodarowanie odwodnionych osadów ściekowych z oczyszczalni ścieków Związku Międzygminnego „Nidzica” w Kazimierzy Wielkiej – odpadów o kodzie 19 08 05 – ustabilizowane komunalne osady ściekowe”. Wykonawca będzie zobowiązany do gospodarowania przedmiotowymi odpadami, przez co rozumie się , odbiór i wywóz mas osadowych poza teren oczyszczalni, a następnie ich przetworzenie w procesie odzysku lub unieszkodliwienia (z wyłączeniem bezpośredniego stosowania komunalnych osadów ściekowych tj. rozprowadzania na powierzchni ziemi lub wprowadzania ich do gleby) z zachowaniem wymogów określonych przepisami:  ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019, poz. 701 ze zm.),  rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6.02.2015r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz.U. z 2015, poz. 257 ze zm.),  ustawy z dnia 27.04.2001r. prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2019, poz. 1396 ze zm.). Wybrany w drodze przetargu Wykonawca, który posiada decyzję wymienioną w art. 27 ust. 2 pkt 1 lub 2 ustawy o odpadach albo posiada wpis do rejestru w zakresie, o którym mowa w art. 50 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o odpadach, zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy o odpadach, staje się posiadaczem odpadów z wszelkimi konsekwencjami wynikającymi z przepisów w/w ustawy w tym zakresie, a w szczególności przejmuje odpowiedzialność za dalsze postępowanie z osadami od momentu załadunku osadów na terenie oczyszczalni ścieków w Kazimierzy Wielkiej. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zobowiązany jest do posiadania ważnych zezwoleń (decyzji) lub wpisu do rejestru właściwego organu na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów (odzysku i/lub unieszkodliwiania) oraz transportu odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Ww. dokumenty muszą posiadać termin ważności obejmujący cały okres realizacji zamówienia. W przypadku, gdy ważność ww. dokumentów wygasa w trakcie realizacji zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest wypełnić w treści oferty oświadczenie deklarujące złożenie we właściwym czasie wniosku o przedłużenie ważności zezwolenia (decyzji) i uzyskanie stosownego nowego, prawomocnego zezwolenia (decyzji), lub wniosku o wpis do rejestru, tak aby zapewnić ciągłość ważności ww. dokumentów, a tym samym zapewnić ciągłość realizacji zamówienia. Ww. decyzje, muszą potwierdzać techniczną zdolność Wykonawcy do pełnej realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie rocznej ilości odbieranych odpadów ustalonej jako 1800Mg/rok 3.2. Zakres przedmiotu zamówienia. Osad będący przedmiotem zagospodarowania pochodzi z procesów oczyszczania ścieków w oczyszczalni Kazimierza Wielka. Osad został poddany biologicznej stabilizacji tlenowej i mechanicznemu odwodnieniu na wirówce. Kod odpadu 19 08 05 /ustabilizowane komunalne osady ściekowe/. Przewidywana ilość odwodnionego osadu do odbioru w okresie 12 miesięcy ok. 1800 Mg Zawartość suchej masy ok. 20-27 % Załadunek osadu na środki transportowe Wykonawcy leży po stronie Zamawiającego. Odbiór odwodnionych osadów ściekowych będzie odbywać się etapami z zadaszonych poletek osadowych na terenie Oczyszczalni Ścieków w Kazimierzy Wielkiej przy ul. Zielonej 12, po wcześniejszym pisemnym zgłoszeniu (fax) od Zamawiającego o realizacji w/w usługi. Na poletkach zadaszonych można zgromadzić jednorazowo ok. 250 Mg osadu. Ważenie osadu odbywać się będzie na legalizowanej wadze samochodowej w Kazimierzy Wielkiej przy ul. Łabądź 5. Zamawiający zastrzega, że podana ilość osadów ściekowych jest ilością szacunkową, została podana w celu sporządzenia oferty i ich ilość może ulec zmianie. Faktyczna ilość osadów ściekowych może nie pokrywać się z podanymi przez Zamawiającego. Podaną ilość osadów ściekowych należy traktować jako orientacyjną i Wykonawcy nie przysługuje prawo odszkodowania za nieosiągnięcie wskazanych ilości. Wyżej przedstawiona wartość osadów ściekowych jest uzależniona od ilości i jakości dopływających do oczyszczalni ścieków surowych jak również od stopnia odwodnienia osadów ściekowych. Odbioru należy dokonywać po każdym pisemnym zgłoszeniu (fax lub mail) od Zamawiającego o realizacji w/w usługi w terminie wskazanym w Ofercie Wykonawcy, przy czym czasem maksymalnym odbioru odpadów jest czas do 5 dni roboczych. Przedmiot zamówienia będzie realizowany od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00 po uprzednim otrzymaniu zgłoszenia od Zamawiającego, o którym mowa powyżej. Przy transporcie i wyładunku odpadu będącego przedmiotem zamówienia Wykonawca odpowiada za utrzymanie czystości i stanu nawierzchni dróg zakładowych i publicznych. Osady wytwarzane w Oczyszczalni Ścieków w Kazimierzy Wielkiej poddawane są badaniom z częstotliwością i w zakresie zgodnym z Rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. z 2015 r. poz.257). Szczegółowa analiza biologiczna oraz fizyko–chemiczna dotycząca właściwości osadu stanowi załącznik nr 7 SIWZ. Dodatkowe informację dot. realizacji przedmiotu zamówienia: • Wykonawca zobowiązany jest do posiadania wpisu w rejestrze BDO – Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zgodnie z ustawą o odpadach (Dz. U 2019, poz. 701 z póź.zm). • Zamawiający sporządzi karty przekazania odpadów w BDO za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zgodnie z przepisami ustawy o odpadach. • Wykonawca każdorazowo, bezzwłocznie po przejęciu odpadów oraz zakończeniu transportu, zobowiązany jest potwierdzić w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami przejęcie odpadów oraz ich transport. • W okresie do dnia 31 grudnia 2020 r. dopuszcza się prowadzenie karty przekazania odpadów w formie papierowej, jeżeli Zamawiający – przekazujący odpady- wystawił karty przekazania odpadów w formie papierowej. • W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami jest prowadzona, uniemożliwiającej sporządzanie karty przekazania odpadów przez Zamawiającego w BDO za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami zgodnie z przepisami ustawy o odpadach, dopuszcza się sporządzanie karty przekazania odpadów w formie papierowej lub elektronicznej poza BDO, przez czas trwania awarii. Informacje o przejęciu odpadów oraz potwierdzenie transportu Wykonawca wprowadza niezwłocznie w BDO po wystawieniu karty przekazania odpadów przez Zamawiającego w BDO. • Rozliczenie za wykonaną usługę nastąpi za rzeczywiście wywiezioną ilość odpadu , potwierdzoną kartami przekazania odpadów w BDO. • WYKONAWCA podczas przeprowadzenia prac związanych z wykonaniem usługi zobowiązany jest do przestrzegania zasad BHP i ochrony środowiska. Wykonawca musi posiadać aktualne decyzje oraz wpisy w bazie BDO na wykonywanie usług będących przedmiotem zamówienia wymagane obowiązującymi przepisami ochrony środowiska: a) Wpisy w bazie BDO w zakresie transportu oraz odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, obejmujące swoim zakresem rodzaj odpadu będącego przedmiotem zamówienia, b) Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów wymagane przez ustawę o odpadach (Dz. U 2019, poz. 701 z późn. zm.), obejmujące swoim zakresem rodzaj odpadu będącego przedmiotem zamówienia, zaoferowaną metodę jego przetwarzania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90513800-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 17.1 Wadium w wysokości 5 000,00 PLN (pięć tysięcy złotych), należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 17.2 Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 17.2.1. pieniądzu, 17.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 17.2.3. gwarancjach bankowych; 17.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 17.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359). 17.3. Wadium w innej formie niż pieniądz należy złożyć w oryginale w Związku Międzygminny „Nidzica” w Kazimierzy Wielkiej, ul. Zielona 12, 1 piętro, pokój 102 przed upływem terminu składania ofert, a kserokopię dokumentu, poświadczoną „za zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę składającego ofertę wraz z pieczątką, datą i godziną wpływu do Zamawiajacego, zaleca się dołączyć do oferty. 17.4. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy: Nr rachunku : Nr BS Kielce 44 8493 0004 0180 0140 2270 0007 z dopiskiem „Wadium" i znak sprawy: ZM.KZZ.271.14.2020 17.5. Zamawiający uzna za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu, które przed upływem terminu składania ofert zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Kserokopię dowodu wniesienia wadium w pieniądzu, poświadczoną „za zgodność z oryginałem” przez wykonawcę składającego ofertę, należy dołączyć do oferty. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. Uwaga: Zamawiający informuje, iż zgodnie z ustawą z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 723 z późn. zm.) wyklucza się dokonywanie wpłat gotówkowych na rachunek Zamawiającego, w kasie banku prowadzącego rachunek Zamawiającego czy też innego banku. 17.6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych. 17.7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 17.8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 17.9. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli: 17.9.1. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 17.9.2. wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 17.9.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 17.10. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczeń, powinny być one bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzone zgodnie z obowiązującym prawem.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, na potwierdzenie należy złożyć oświadczenie zgodnie z założeniami w pkt. 9.3.SIWZ oraz przedłożyć następujące dokumenty: a) Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na przetwarzanie odpadów o kodzie 19 08 05 ustabilizowane komunalne osady ściekowe wydane przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019, poz. 701 z późn.zm) albo ważne zezwolenie na odzysk i/lub unieszkodliwianie odpadów o kodzie 19 08 05 ustabilizowane komunalne osady ściekowe wydane przez właściwy organ na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019, poz. 701 z późn.zm.) b) zezwolenie na transport odpadów o kodzie 19 08 05 ustabilizowane komunalne osady ściekowe wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019, poz. 701 z późn.zm). c) potwierdzenie wpisu do rejestru BDO w formie kopii dokumentu wydanego przez marszałka województwa, w którym zawarto numer rejestrowy podmiotu zgodnie z art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2019, poz. 701 z późn.zm). d) Dokumenty, o których mowa w pkt. a) muszą potwierdzać techniczną zdolność Wykonawcy do pełnej realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie rocznej ilości odbieranych odpadów ustalonej jako 1800 Mg/rok.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej której udostępniono SIWZ informacji o ofertach złożonych w postępowaniu zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy, składa stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej załącznik nr 5 oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, wraz z ofertą składa pełnomocnictwo. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach