Przetargi.pl
„Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu” – zamówienie polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia”

Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu ogłasza przetarg

  • Adres: 33-386 Podegrodzie, Podegrodzie
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 448 49 54 , fax. 18 448 49 51
  • Data zamieszczenia: 2021-01-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Komunalnej w Podegrodziu
    Podegrodzie 248
    33-386 Podegrodzie, woj. małopolskie
    tel. 18 448 49 54, fax. 18 448 49 51
    REGON: 12184938000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://bip.malopolska.pl/zgkpodegrodzie

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu” – zamówienie polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    2. Zamówienie obejmuje: 1. Przedmiotem zamówienia jest załadunek ustabilizowanego komunalnego osadu ściekowego o kodzie odpadu 19 08 05 wytworzonego na gminnej oczyszczalni ścieków w Podrzeczu i transport odpadów do miejsc przetwarzania z zachowaniem wymogów określonych przepisami:  Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. 2020 r. poz. 797 z późn. zm.),  Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 lutego 2015 r. w sprawie komunalnych osadów ściekowych (Dz. U. 2015 r. Poz. 257),  Ustawy Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001r. (Dz. U. z 2020 poz. 1219 z późn. zm.). Wykonawca zobowiązany będzie do transportu i zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych (kod odpadu 19 08 05) w ilości 54,22 Mg, przez co rozumie się załadunek na samochody ciężarowe, transport do miejsc przetwarzania i ich przetwarzanie z zachowaniem wymogów określonych przepisami ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.) Zamawiający nie dopuszcza możliwości zagospodarowania komunalnych osadów ściekowych zgodnie z art. 96 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach (jednolity tekst: Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.). Komunalne osady ściekowe po stabilizacji w komorze stabilizacji tlenowej, poddawane są procesowi odwadniania. Wytworzone osady ściekowe na oczyszczalni ścieków w Podrzeczu odwadniane są na prasie hydraulicznej o stopniu odwadniania około 18 - 20% s.m.o. i występują w postaci ziemistej. Aktualne badania ustabilizowanych osadów ściekowych stanowią załącznik nr 1a do istotnych warunków zamówienia Miejsce załadunku znajduje się na placu utwardzonym z dojazdem (kostka brukowa). Wybrany Wykonawca, posiadający wymagane przepisami prawa zezwolenie na prowadzenie działalności na przetwarzanie odpadów zgodnie z ustawą o odpadach z chwilą ich odbioru przejmuje odpowiedzialność za gospodarowanie odpadami zgodnie z art. 27 ust 3. ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.). Wykonawca musi posiadać zezwolenie na przetwarzanie, w przypadku gdy zamierza prowadzić przetwarzanie we własnym zakresie. W przypadku gdy Wykonawca zamierza przekazywać odpady innemu podmiotowi w celu ich przetworzenia, powinien zawrzeć umowę na wskazany zakres z podmiotem posiadającym zezwolenie w tym zakresie, wydanym przez właściwy organ. 2. Ponadto w ramach zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do wykonania wszelkich prac niezbędnych przy realizacji zamówienia m. in.: a) zachowanie czystości w miejscu wykonywania usługi, b) zabezpieczenie prac pod względem BHP, c) pokrycie szkód powstałych w trakcie realizacji zamówienia, również wobec osób trzecich, d) oznakowanie pojazdów wykonujących usługi zgodnie z przepisami w tym zakresie. 3. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę: a) co najmniej 1 pracownika - kierowcę posiadającego uprawnienia do prowadzenia pojazdu, który służyć będzie wywożeniu odpadów w ramach realizacji umowy, który będzie wykonywać czynności w zakresie realizacji zamówienia, stanowiącego przedmiot niniejszego postępowania, (z wyłączeniem osób samodzielnie wykonujących daną czynność w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej tzw. „samozatrudnienie” lub prowadzących działalność w formie spółki cywilnej albo spółki osobowej i czynność będą wykonywały osoby będące wspólnikami tej spółki). 4. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu świadczenia pracy. 5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; • zaświadczenie właściwego oddziału ZUS, potwierdzające opłacanie przez wykonawcę lub podwykonawcę składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę za ostatni okres rozliczeniowy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię dowodu potwierdzającego zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń, zanonimizowaną w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 6. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w umowie w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 8. Miejsce realizacji zamówienia – Gmina Podegrodzie, miejscowość Podrzecze, powiat nowosądecki, województwo małopolskie. 3. Szacunkowa wartość zamówienia: a) zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2019 r. w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro stanowiącego podstawę przeliczania wartości zamówień publicznych kurs euro wynosi 4,2693 zł. b) wartość szacunkowa zamówienia (wartość netto) wynosi 28.465,50 zł, co po przeliczeniu daje równowartość 6.667,49 euro. c) po uwzględnieniu podatku VAT wartość brutto wynosi 30.742,74 zł. 4. Proponowany tryb zamówienia: zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. art. 67 ust. 1 pkt. 6) w zw. z art. 134 ust. 6 pkt. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z późn. zm.) jako zamówienie polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia o wartości nieprzekraczającej 50% wartości zamówienia Zamówienie zostało przewidziane przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego nr 527969-N-2020 z dnia 2020-03-31 r. (Zamawiający przewidział udzielenia zamówień o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 w zw. z art. 134 ust. 6 pkt. 3 ustawy Pzp polegające na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia w ilości do 50% wartości zamówienia podstawowego.Zamówienie zostanie udzielone na warunkach tożsamych z warunkami zamówienia podstawowego (w szczególności w oparciu o ceny jednostkowe i wartości wskazane w formularzu ofertowym) przeprowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości szacunkowej dot. zamówienia „Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu”. Powołując się na zapisy umowy nr ZGK-ZP.272-1-5/2020 z dnia 07.05.2020 r. pn: „Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu” § 1 ust. 6 cyt: Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia w ilości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Zamówienie zostanie udzielone na warunkach tożsamych z warunkami zamówienia podstawowego (w szczególności w oparciu o ceny jednostkowe i wartości wskazane w formularzu ofertowym). Z uwagi na mniejszą ilość wytworzonych osadów komunalnych w okresie obowiązywania umowy dla zamówienia podstawowego pn „Transport i zagospodarowanie komunalnych osadów ściekowych wytworzonych na Gminnej Oczyszczalni Ścieków Komunalnych w Podrzeczu” w związku z koniecznością zapewnienia ciągłości eksploatacji oczyszczalni ścieków w Podrzeczu konieczne jest zapewnienie odbioru osadów do 15.10.2020 w ramach możliwości powtórzenia tego zamówienia na zasadach obowiązujących w zamówieniu podstawowym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach