Przetargi.pl
„Topola Mała - budowa przedszkola (rozbudowa i przebudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego o przedszkole z zapleczem kuchennym), Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie”

Gmina Ostrów Wielkopolski ogłasza przetarg

  • Adres: 63-400 Ostrów Wielkopolski, Aleje Powstańców Wielkopolskich
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 062/7351190
  • Data zamieszczenia: 2019-03-27
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ostrów Wielkopolski
    Aleje Powstańców Wielkopolskich 12
    63-400 Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie
    tel. 062/7351190
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ostrowwielkopolski.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Topola Mała - budowa przedszkola (rozbudowa i przebudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego o przedszkole z zapleczem kuchennym), Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa i przebudowa zespołu szkolno-przedszkolnego–zlokalizowanego na działce nr 338 obręb Topola Mała. Wraz z budynkiem wykonane zostaną: utwardzenia terenu oraz niezbędne elementy infrastruktury. Projektowany obiekt to rozbudowa zespołu szkolno-przedszkolnego o przedszkole –obiekt jednokondygnacyjny, niepodpiwniczony, z dachem płaskim. Część szkolna i przedszkolna zostanie połączona. Po rozbudowie i przebudowie zespół szkolno-przedszkolny jako budynek będzie funkcjonalnie stanowić jedną zwartą całość, jednak wyodrębnić można: strefę szkolno-przedszkolna „stara” (zlokalizowana od frontu działki) – istniejąca, częściowo przebudowywana, strefę przedszkolna (zlokalizowaną w części tylnej) – objęta opracowaniem. Część nowoprojektowana – przedszkole składać się będzie z trzech sal dziecięcych. Do każdej sali przynależy magazyn podręczny oraz zaplecze sanitarne wyposażone w toalety, umywalki i prysznic. Sale zlokalizowane we wschodniej części budynku. Wejścia do nich odbywać się będą z głównej komunikacji poprzez szatnie. Oprócz wyżej wymienionych pomieszczeń na parterze znajdować się będą również wiatrołap, wózkownia, kotłownia gazowa, archiwum, gabinet intendenty, pomieszczenie porządkowe i pomocnicze, toaleta oraz toaleta dla osób niepełnosprawnych, zaplecze kuchenne, jadalnia oraz łącznik (korytarz) między częścią „starą „ i „nową”. Szczegółowy wykaz pomieszczeń w dalszej części opracowania. Budynek zasilany będzie w wodę z istniejącego lokalnego wodociągu. Ścieki odprowadzane będą do istniejącej kanalizacji sanitarnej. W nowoprojektowanej części budynek ogrzewany poprzez instalacje ogrzewania podłogowego z nowoprojektowanej kotłowni gazowej. Projektowany budynek spełnia funkcjonalnie warunki ochrony przeciwpożarowej. ŁĄCZNE ZESTAWIENIE POWIERZCHNI I KUBATURA PROJEKTOWANEGO BUDYNKU Powierzchnia zabudowy (część nowoprojektowana): 797,48 m2 Powierzchnia użytkowa (część nowoprojektowana): 684,17 m2 -Kubatura (część nowoprojektowana): 2 052,51 m3 -Liczba kondygnacji nadziemnych: 1 -Liczba kondygnacji podziemnych: 0 - dł./szer./wys. max: 36,80m /31,30m /4,40 m Zakres rzeczowy prac objętych zamówieniem : 1. Roboty budowlane: - roboty rozbiórkowe, likwidacja nasypów , niekontrolowanych - przygotowanie terenu pod budowę i roboty ziemne, - fundamenty z izolacjami, - ściany konstrukcyjne, - ściany działowe, - dach – pokrycie na stropie żelbetowym, obróbki i system odwodnienia dachu - podłoża i posadzki – warstwy izolacyjne posadzek na gruncie, okładziny posadzek - tynki wewnętrzne i okładziny ścian, - stolarka zewnętrzna i wewnętrzna, - sufity podwieszane systemowe, - stolarka otworowa zewnętrzna, - stolarka otworowa wewnętrzna, - roboty malarskie, 2. Elewacja i elementy zewnętrzne: - tynk, okładziny cokołu, słupy 3. Zagospodarowanie terenu - branża drogowa : - zieleń - nawierzchnie utwardzone 4. Branża elektryczna – instalacje elektryczne 5. Branża elektryczna – instalacje niskoprądowe 6. Branża sanitarna: - zewnętrzna instalacja kanalizacji sanitarnej, - zewnętrzna instalacja kanalizacji deszczowej, - zewnętrzna instalacja wodociągowa, - instalacja kanalizacji sanitarnej, - instalacja wodociągowa, - instalacja ogrzewania podłogowego, - technologia kotłowni gazowej, - wewnętrzna instalacja gazu, - wentylacja higrosterowalna, -wentylacja mechaniczna kuchni. 7. Wyposażenie pomieszczeń w meble - zgodnie z zestawieniem mebli. 8. Technologia kuchni 9. Wyposażenie pomieszczeń sanitarnych ZESTAWIENIE POWIERZCHNI Parter (część projektowana): Lp. Nazwa pomieszczenia Posadzka Pow. [m2] 1.1 Wiatrołap Wykładzina winylowa 6,84 1.2 Wózkownia Wykładzina winylowa 12,87 1.3 Komunikacja Wykładzina winylowa 79,11 1.4 Gabinet intendenty Wykładzina winylowa 23,31 1.5 Archiwum Wykładzina winylowa 6,20 1.6 Pomieszczenie porządkowe Płytka gresowa 4,62 1.7 Pomieszczenie socjalne Wykładzina winylowa 19,65 1.8 Zaplecze sanitarne Płytka gresowa 6,00 1.9 Kotłownia gazowa Płytka gresowa 12,37 1.10 WC ogólnodostępne Płytka gresowa 4,30 1.11 Komunikacja Wykładzina winylowa 15,00 1.12 Magazyn warzyw Wykładzina winylowa 4,42 1.13 Magazyn chłodniczy Wykładzina winylowa 5,61 1.14 Magazyn suchy Wykładzina winylowa 6,84 1.15 WC Płytka gresowa 1,85 1.16 Przedsionek Płytka gresowa 1,64 1.17 Pomieszczenie socjalne Wykładzina winylowa 7,58 1.18 Obieralnia warzyw, sterylizacja jaj Wykładzina winylowa 9,21 1.19 Zmywalnia Płytka gresowa 9,13 1.20 Kuchnia Płytka gresowa 32,95 1.21 Rozdzielnia kelnerska Wykładzina winylowa 5,49 1.22 Pomieszczenie pomocnicze Wykładzina winylowa 2,91 1.23 Jadalnia Wykładzina winylowa 73,00 1.24 Komunikacja Wykładzina winylowa 22,15 1.25 Szatnia Wykładzina winylowa 13,75 1.26 Sala Wykładzina winylowa 67,50 1.26A Magazyn podręczny Wykładzina winylowa 6,55 1.27 Zaplecze sanitarne Płytka gresowa 15,91 1.28 Zaplecze sanitarne Płytka gresowa 15,91 1.29 Sala Wykładzina winylowa 67,50 1.29A Magazyn podręczny Wykładzina winylowa 6,55 1.30 Szatnia Wykładzina winylowa 13,75 1.31 Szatnia Wykładzina winylowa 13,75 1.32 Zaplecze sanitarne Płytka gresowa 15,91 1.33 Sala Wykładzina winylowa 67,50 1.33A Magazyn podręczny Wykładzina winylowa 6,55 RAZEM: 684,17 m2 1.1. Szczegółowy zakres i rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach przedmiotu zamówienia przedstawiony został w dokumentacji projektowej zawierającej: 1) Projekt budowlano-wykonawczy: - branży budowlanej - branży drogowej - branży elektrycznej - branży sanitarnej 2) Kosztorysy przedmiarowe 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót będącej załącznikiem do niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przed złożeniem oferty zaleca się dokonanie wizji lokalnej. UWAGA: Przedmiary robót mają wyłącznie charakter pomocniczy. Mając na uwadze, że w niniejszym postępowaniu przyjęto cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia, wykonawca przygotuje ofertę jedynie na podstawie SIWZ projektów budowlanych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, stanowiących załączniki do SIWZ. Jeżeli w załącznikach do niniejszej SIWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. 1.2. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (tekst jednolity z dnia 22 czerwca 2018r. Dz. U. z 2018r. poz. 1202.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (tekst jednolity z dnia 8 września 2016 r. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570.) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. 1.3. Wszystkie nazwy własne materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne, oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Jeśli w opisie przedmiotu zamówienia lub dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Ponadto zamienne materiały lub urządzenia przyjęte do wyceny winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć; winny być kompatybilne na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych. Zgodnie z art.30 ust.5 ustawy Pzp. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych do dokumentacji technicznej (opracowanie własne zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i ilość do wbudowania) –niezłożenie takiego zestawienia oznacza, że Wykonawca zastosuje materiały i rozwiązania przyjęte w dokumentacji technicznej. 1.4. Wykonawca odpowiedzialny jest za powstałe w toku własnych prac odpady oraz za właściwy sposób postępowania z nimi, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (tekst jednolity z dnia 24 maja 2018 r. (Dz. U. z 2018 r. poz. 992) oraz ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity z dnia 30 lipca 2018 r.(Dz. U. z 2017r. poz. 1454). Wywóz odpadów budowlanych odbywa się na koszt Wykonawcy. 1.5. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji jakości i rozszerzonej rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy: niż 5 lat, licząc od terminu odbioru końcowego. Rękojmia za wady i gwarancja jakości a) Wykonawca jest odpowiedzialny względem zamawiającego z tytułu rękojmi za wady wykonanego Przedmiotu zamówienia. b) Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady wygasają po upływie okresu oznaczonego w ofercie, licząc od dnia podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego bez uwag. c) Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady Przedmiotu Zamówienia jest rozszerzona do zasad określonych w art.556 i następnych Kodeksu cywilnego. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady dotyczy wad Przedmiotu Zamówienia istniejących w chwili dokonywania czynności odbioru oraz wad powstałych po odbiorze, z przyczyn tkwiących w przedmiocie Zamówienia w chwili odbioru. d) Zamawiający, zgodnie z treścią art.579 Kodeksu cywilnego może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady, niezależnie od uprawnień wynikających z tytułu udzielonej przez wykonawcę gwarancji jakości. e) Wynagrodzenie Wykonawcy obejmuje wynagrodzenie z tytułu udzielenia rękojmi za wady wykonywania obowiązków wynikających z rozszerzonej rękojmi. f) Wykonawca jest odpowiedzialny względem Zamawiającego z tytułu udzielonej gwarancji jakości na wykonane roboty stanowiące Przedmiot Umowy za wbudowane lub / dostarczone materiały lub / i urządzenia oraz elementy wyposażenia. W przypadku gdy okres gwarancji udzielony przez producenta materiałów, urządzeń i elementów wyposażenia jest dłuższy od okresu gwarancji udzielonej przez Wykonawcę, wówczas obowiązuje gwarancja producenta i w takim wypadku Wykonawca niezwłocznie po upływie okresu gwarancji udzielonej Wykonawcy, przeniesie na Zamawiającego przysługujące mu na podstawie tej gwarancji prawa, w tym poprzez wydanie Zamawiającemu stosownych dokumentów gwarancyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 10. Wymagania dotyczące wadium. 10.1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie: 55.000,00 zł. słownie: (pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100). 10.2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 10.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 Pzp: a) pieniądzu – wpłata przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 10.4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz zamawiającego kwoty określonej w gwarancji: 10.4.1. jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 10.4.2. jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złoży oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyrazi zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Pzp, co spowoduje brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.5. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy zamawiającego BOŚ S.A. O/Ostrów Wielkopolski 80 1540 1173 2001 4000 1007 0009. Kopię polecenia przelewu lub wydruk z przelewu elektronicznego zaleca się złożyć wraz z ofertą. 10.6. Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert). 10.7. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) wykonawca składa wraz z ofertą. 10.8. Jeżeli wadium zostanie wniesione w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.9. Jeżeli wadium zostanie wniesione w formach, o których mowa w pkt 10.3. lit. b) - e) SIWZ (w formach, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 - 5 Pzp) i kwota wadium zostanie w tych formach określona w walucie obcej, kwota wadium zostanie przeliczona na PLN wg średniego kursu PLN w stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 10.10. W przypadku wadium wniesionego w pieniądzu oraz z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w art. 45 ust. 6 pkt 2 – 5 Pzp, jeżeli wadium będzie wniesione w tych formach, musi wynikać, że wadium zabezpiecza ofertę wykonawcy złożoną w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Topola Mała - budowa przedszkola (rozbudowa i przebudowa Zespołu Szkolno-Przedszkolnego o przedszkole z zapleczem kuchennym), Gmina Ostrów Wielkopolski, woj. wielkopolskie” oznaczenie sprawy: DZP-ZP.271.7.2019.1 10.11. Za zgodą zamawiającego wykonawca może dokonać zmiany formy wadium na jedną lub kilka form, o których mowa w pkt 10.3. SIWZ. Zmiana formy wadium musi być dokonana z zachowa¬niem ciągłości zabezpieczenia oferty kwotą wadium.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 6.7. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 6.5. SIWZ: 1) ppkt 1 - składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 Pzp; 2) ppkt 2-4 - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.15. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art.22a Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-8 SIWZ. 6.16. Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę odpowiada zakresowi informacji, których zamawiający wymaga poprzez żądanie dokumentów, w szczególności o których mowa w pkt 6.3., zamawiający może odstąpić od żądania tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku dowodem spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje przekazane przez wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp. 7. Do oferty należy dołączyć – wypełnione i podpisane: a) formularz oferty – zał. 1, b) oświadczenia stanowiące wstępne potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia z postępowania – zał. 2 i 3, c) dowód wniesienia wadium, d) dokumenty potwierdzające uprawnienia osób podpisujących ofertę o ile uprawnienia te nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów rejestrowych, e) projekt umowy zaakceptowany przez Wykonawcę – zał. 7. f) Wykonawca, który w załączniku nr 3 złoży oświadczenie dotyczące podmiotu, na którego zasoby się powołuje, na zasadach określonych w art. 22a Pzp, składa w formie oryginału zobowiązanie lub inne oświadczenie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach