Przetargi.pl
Termomodernizacja Zespołu Szkół w Opatówku – budynek główny z salą gimnastyczną

Powiat Kaliski ogłasza przetarg

  • Adres: 62800 Kalisz, Plac Św. Józefa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2018-02-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Kaliski
    Plac Św. Józefa 5
    62800 Kalisz, woj. wielkopolskie
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.kalisz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja Zespołu Szkół w Opatówku – budynek główny z salą gimnastyczną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zamówienia obejmująca termomodernizację Zespołu Szkół w Opatówku – budynek główny z salą gimnastyczną. 2. Zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa (załącznik nr 6 SIWZ). W ramach realizacji przedmiotowego zamówienia wykonane zostanie m.in.: docieplenie ścian, montaż rusztowania oraz instalacji fotowoltaicznej, demontaż wraz z montażem obróbek blacharskich, rur spustowych, instalacji odgromowej, instalacja c.o. 3. Zamawiający określa następujące warunki wykonania przedmiotu zamówienia: 1) Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu umowy z własnych materiałów, 2) Wykonawca wykona prace objęte przedmiotem zamówienia zgodnie ze sztuką budowlaną, 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca we własnym zakresie zapewnił składowanie i sprzątanie odpadów, 4) Wykonawca jest zobowiązany usunąć gruz i odpady powstałe w czasie realizacji robót z terenu placu budowy i unieszkodliwić lub złożyć w miejscu przeznaczonym na składowanie odpadów zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. 2018 r. poz. 21 z późn. zm.), koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji ponosi Wykonawca, 5) prace przygotowawcze (m.in. zabezpieczenie placu robót, ustawienie urządzeń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia), Wykonawca wykona we własnym zakresie i na własny koszt, 6) Wykonawca utrzyma ład i porządek na terenie robót, a po zakończeniu robót usunie poza teren robót wszelkie urządzenia tymczasowego zaplecza oraz pozostawi cały teren robót czysty i nadający się do użytkowania, 7) od daty rozpoczęcia robót do daty obioru końcowego (bez uwag), Wykonawca będzie odpowiedzialny za ochronę robót oraz za wszelkie materiały i urządzenia używane do realizacji przedmiotu zamówienia, 8) wszystkie prace należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną, przepisami Prawa Budowlanego oraz przepisami BHP. 4. Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudnienia osób na umowę o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę: 1) Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.). Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli pracowników fizycznych (wykonujących roboty z branż: budowlanej i sanitarnej), kierowców środków transportu, operatorów maszyn i urządzeń. 2) Wymóg zatrudnienia, o którym mowa w ppkt 1 nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub osób posiadających uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, w tym kierownika budowy i kierownika robót. 3) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę wszystkich osób wykonujących wskazane wyżej czynności. 4) W terminie 14 dni od zawarcia umowy, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić Zamawiającemu oświadczenie, że osoby wykonujące czynności określone w ppkt 1, zatrudnione są na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 28 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108 z późn. zm.) wraz z wykazaniem m.in. imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz stanowiska (zakresu wykonywanych czynności). 5) Ponadto w trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności w trakcie realizacji zamówienia, tj.: poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopie umów o pracę zanonimizowanych, w sposób zapewniający ochronę danych osobnych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dni 29 sierpnia 1997 r. ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników), imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. 6) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w ppkt 1 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do : a) żądania wyjaśnień, oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełnienia ww. wymogu i dokonania ich oceny, b) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania robót, c) w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzanie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 7) Sankcje z tytułu niespełnienia wymogu, o którym mowa w ppkt 1: a) w przypadku nie złożenia dokumentów, o których mowa w ppkt 4-5, Zamawiający naliczy karę umowną w wysokości 0,2% kwoty brutto określonej w § 3 ust. 1 Istotnych postanowień umowy, b) za oddelegowaniem do wykonywania prac na stanowiskach wskazanych w ppkt.1 osób niezatrudnionych na podstawie umów o pracę – w wysokości 0,05% kwoty brutto, o której mowa w § 3 ust. 1 Istotnych postanowień umowy, za każdy stwierdzony przypadek. 5. Standardy jakościowe zostały określone w dokumentacji projektowej stanowiącej zał. nr 6 do SIWZ. 6. Przy realizacji zamówienia Wykonawca będzie zobowiązany do stosowania jedynie wyrobów dopuszczonych do używania w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2017 r. poz. 1332 z późn. zm.) oraz ustawy o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016r. poz.1570) oraz innych przepisów, o ile mają zastosowanie. W przypadku użycia w załącznikach do SIWZ nazw materiałów, producentów, znaków towarowych, patentów, typów i symboli, ich oznaczenia zostały określone w celu sprecyzowania parametrów i warunków techniczno-użytkowych przedmiotu zamówienia i należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje robót w zgodzie z SIWZ i zapewnią uzyskanie parametrów nie gorszych od założonych oraz będą zgodne pod względem parametrów technicznych użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w SIWZ i jej załącznikach. We wszystkich zapisach SIWZ oraz jej załącznikach, w których Zamawiający odwołuje się do norm, aprobat, specyfikacji technicznych lub systemów referencji technicznych, zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać (udowodnić) w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku zastosowania materiałów równoważnych Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych do dokumentacji technicznej (opracowanie własne zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i ilość – niezłożenie takiego zestawienia oznacza, że Wykonawca zastosuje materiały i rozwiązania przyjęte w dokumentacji technicznej). 7. Zaleca się dokonania przez Wykonawców wizji lokalnej na terenie będącym przedmiotem niniejszego zamówienia w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach niniejszego postępowania przez Zamawiającego oraz pozyskania wszelkich informacji, które mogą być niezbędne w przygotowaniu oferty. 8. Kody opisujące przedmiot zamówienia, zgodnie z CPV: 45321000-3 - izolacja cieplna, 45111300-1 - roboty rozbiórkowe, 45262100-2 - roboty przy wznoszeniu rusztowań, 45261320-3 – kładzenie rynien, 45260000-7 – roboty w zakresie wykonywania pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty, 45431000-7 – kładzenie płytek, 45421100-5 – instalowanie drzwi i okien i podobnych instalacji, 45261215-4 – pokrywanie dachów panelami ogniw słonecznych, 45331100-7 – Instalowanie centralnego ogrzewania. 9. Wykonawca udzieli co najmniej 5 letniej rękojmi za wady na wykonany przedmiot zamówienia, licząc od dnia odbioru końcowego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45321000-3
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Formę wniesienia wadium wybiera Wykonawca spośród przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium w pieniądzu (zł) należy wnieść przelewem na rachunek: Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej z siedzibą w Koźminku nr 97 8404 0006 2104 0080 4288 0005 z dopiskiem „Wadium - nr sprawy ZP.272.1.8.2018. 4. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniężna oryginał dowodu ich wniesienia należy włożyć do koperty z ofertą w osobnej koszulce (nie wpinać trwale do oferty). 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, poręczenia z ich treści musi jednoznacznie wynikać: nazwa zlecającego, beneficjenta gwarancji, gwaranta wraz z adresami ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, kwota gwarancji, termin ważności gwarancji, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 7. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Formularz oferty (sporządzony wg formularza określonego w Rozdziale 1 Specyfikacji istotnych warunków zamówienia). 2. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 3. Jeżeli ofertę podpisuje pełnomocnik, pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, zawierające zakres czynności do których uprawnia, jeżeli nie wynika ono z dokumentów o których mowa w ust. XI pkt 3 ppkt 1 SIWZ. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. 4. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 5. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp - załącznik nr 5 do SIWZ. Dokumenty przedstawiane w formie kserokopii należy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną, z zachowaniem sposobu reprezentacji (na każdej zapisanej stronie).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach