Przetargi.pl
Termomodernizacja Szkoły Podstawowej nr 1 w Międzybrodziu Bialskim

GMINA CZERNICHÓW ogłasza przetarg

  • Adres: 34-311 Tresna, ul. Żywiecka 2
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338661325
  • Data zamieszczenia: 2024-05-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA CZERNICHÓW
    ul. Żywiecka 2
    34-311 Tresna, woj. śląskie
    tel. 338661325
    REGON: 072182580
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.czernichow.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja Szkoły Podstawowej nr 1 w Międzybrodziu Bialskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania p.n.: „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej nr 1 w Międzybrodziu Bialskim”. Termomodernizacja budynków polegająca na częściowej wymianie stolarki okiennej i drzwiowej, ociepleniu przegród oraz modernizacja instalacji, m.in.: wymiana instalacji c.o. z grzejnikami, c.u.w., budowa kotłowni gazowej wraz z instalacją gazową, montażem pieców, instalacja ogrzewania powietrznego sali gimnastycznej, wykonaniem energooszczędnego oświetlenia oraz wykonaniem instalacji fotowoltaicznej.Miejsce realizacji: Szkoła Podstawowa nr 1 w Międzybrodziu Bialskim, ul. Bielska 2, 34-312 Międzybrodzie Bialskie, gmina Czernichów.Szczegółowy zakres przedmiotu niniejszego zamówienia precyzuje: Dokumentacja Projektowa (projekt budowlano – wykonawczy), Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót, Przedmiar robót (pomocniczo).Pożądane jest, aby przed złożeniem Oferty Wykonawca przeprowadził wizję lokalną terenu, w którym zlokalizowane będą roboty objęte przedmiotem niniejszego zamówienia. Przeprowadzenie wizji nie jest warunkiem dla złożenia oferty w niniejszym postępowaniu. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu budowy poniesie Wykonawca.Zamawiający informuje o trwającej przebudowie drogi wojewódzkiej nr 948 na terenie gminy Czernichów oraz gmin ościennych (od DK 52 (rondo w m. Kobiernice) do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 946 w m. Żywiec (Oczków)). W związku z trwającą przebudową wprowadzana jest tymczasowa organizacja ruchu oraz ograniczenia w poruszaniu się po poszczególnych odcinkach drogi związane zarówno z zamknięciami drogi wojewódzkiej 948 dla ruchu pojazdów, jak i objazdami i ograniczeniami tonażowymi na tychże objazdach. Wykonawca powinien powyższe okoliczności uwzględnić w składanej przez siebie ofercie, bowiem nie będą one stanowiły podstawy zamiany zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Ponadto Zamawiający informuje, że w związku z trwającą przebudową drogi wojewódzkiej nr 948 następują czasowe zajęcia nieruchomości (działek) na terenie szkoły (wokół budynków szkoły). Skan mapy z zakresem czasowych zajęć terenu wokół szkoły znajduje się w dokumentacji projektowej.Zamawiający podkreśla, że inwestycja będzie realizowana na terenie czynnych, użytkowanych budynków Szkoły Podstawowej nr 1. Szkoła Podstawowa składa się z trzech budynków – segmentów (A, B, C) oraz 2 przewiązek pomiędzy nimi. W budynkach znajdują się: szkoła podstawowa, sala gimnastyczna i przedszkole, Gminny Zespół Oświatowy. Wykonawca jest zobowiązany do utrzymania dostępu do budynków, wejść/wyjść ewakuacyjnych, bezpiecznego dojścia dla pieszych z ul. Bielskiej lub/i Żywieckiej/Szkolnej, bezpiecznej komunikacji pieszej na terenie budynków (między segmentami oraz dojść do boisk szkolnych) w okresie trwania realizacji inwestycji aż do zakończenia i odbioru ostatecznego robót. Zamawiający dopuszcza możliwość czasowego ograniczenia w użytkowaniu maksymalnie jednego segmentu budynku w związku z prowadzonymi robotami z jednoczesnym zapewnieniem bezpiecznych wejść do budynków, bezpiecznej komunikacji pieszej do/z budynków, pomiędzy segmentami oraz zapewnieniem dróg ewakuacyjnych. Zamawiający nie przewiduje zamknięcia stołówki, zaplecza kuchennego oraz szatni w trakcie trwania roku szkolnego. Prace budowlane na terenie stołówki, zaplecza kuchennego oraz szatni Wykonawca zaplanuje i wykona w okresie przerw w nauce (przerwa wakacyjna, ferie). Wykonawca ograniczy do minimum zakłócenia w sposobie użytkowania budynku. Przed przystąpieniem do robót Wykonawca przedstawi do zatwierdzenia przez Zamawiającego, Inspektora Nadzoru oraz Dyrektora placówki projekt organizacji robót i zabezpieczenia terenu robót w okresie trwania budowy. W zależności od potrzeb i postępu robót w/w projekt organizacji powinien być aktualizowany przez Wykonawcę na bieżąco. W czasie wykonywania robót Wykonawca dostarczy, zainstaluje i będzie obsługiwał wszystkie tymczasowe urządzenia zabezpieczające takie jak: ogrodzenia, barierki, zabezpieczenia, zapory, oznakowanie, światła ostrzegawcze, itp., zapewniając w ten sposób bezpieczeństwo użytkowników szkoły. Wszystkie znaki i urządzenia zabezpieczające będą akceptowane przez Inspektora Nadzoru.Fakt przystąpienia do robót Wykonawca obwieści publicznie przed ich rozpoczęciem w sposób uzgodniony z Inspektora Nadzoru oraz przez wykonanie i umieszczenie, w miejscach (na terenie szkolnym) i w ilościach określonych przez Inspektora Nadzoru, tablic informacyjnych, których treść będzie zatwierdzona przez Inspektora Nadzoru. Tablice informacyjne będą utrzymywane przez Wykonawcę w dobrym stanie przez cały okres realizacji robót. Na tablicach informacyjnych zamieszony zostanie kontakt telefoniczny czynny całodobowo do wyznaczonej przez Wykonawcę osoby odpowiedzialnej za stan bezpieczeństwa terenu budowy.Dodatkowo przed rozpoczęciem robót Wykonawca wykona i umieści w miejscu uzgodnionym z Zamawiającym tablicę informacyjną wykonaną zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 7 maja 2021 r. w sprawie określenia działań informacyjnych podejmowanych przez podmioty realizujące zadania finansowane lub dofinansowane z budżetu państwa lub z państwowych funduszy celowych (Dz.U. 2021 poz. 953 z późniejszymi zmianami), dla dofinansowania z Programu Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych oraz Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych - Fundusz Przeciwdziałania COVID-19 dla gmin i powiatów. Wzór logo oraz tablicy znajduje się na stronie internetowej BGK Polski Ład w zakładce „Materiały promocyjne dla JST”: https://www.bgk.pl/polski-lad/edycja-pierwsza/#c21674 oraz w załączniku nr 6 do uchwały nr 102 RM z dnia 23 lipca 2020 r. w sprawie wsparcia na realizację zadań inwestycyjnych przez jednostki samorządu terytorialnego. Przed wykonaniem Wykonawca przedstawi treść tablicy do zatwierdzenia Zamawiającemu.Roboty budowlane stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia należy wykonać zgodnie z niniejszym Zaproszeniem, Dokumentacją projektową, Specyfikacjami Technicznymi Wykonania i Odbioru Robót, przedmiarem robót (pomocniczo), Projektem Umowy oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, wiedzy technicznej, obowiązującymi przepisami i normami. Zobowiązanie wykonania robót zgodnie z powyższymi dokumentami nie zwalnia Wykonawcy m. in. od obowiązku weryfikacji tej dokumentacji w trakcie trwania umowy i zgłaszania Zamawiającemu wykrytych w niej wad czy uchybień skutkujących możliwością niedochowania warunków umowy lub naruszeniem przepisów prawa.Wykonawca robót jest odpowiedzialny za jakość Wykonywanych robót i bezpieczeństwo wszelkich czynności na terenie budowy w budynku i terenie przyległym do budowy oraz bezpieczeństwo terenów, na których mogą wystąpić zagrożenia dla ludzi i mienia w związku z prowadzonymi robotami. Metody użyte przy budowie: technologia, maszyny, urządzenia i sprzęt muszą zapewniać skuteczną ochronę ludzi, środowiska, budynków i budowli, w tym infrastruktury, na tych obszarach w szczególności przed:- hałasem,- wibracją,- drganiami i wstrząsami,- zanieczyszczeniem odpadami poprodukcyjnymi i komunalnymi gleb, wód i powietrza,- zanieczyszczeniem powietrza emisją gazów, pyłów i dymów,- zanieczyszczeniem środowiska przetrwalnikami zarazków chorobotwórczych i metalami ciężkimi,- znaczącymi lub gwałtownymi zmianami poziomu wód gruntowych.Wykonawca zapewni skuteczną ochronę przed:- pogorszeniem istniejącego stanu technicznego budynków i budowli, których dotyczy inwestycja oraz sąsiadujących z budową,- zamuleniem cieków, kanalizacji wewnętrznej i zewnętrznej produktami pochodzącymi z budowy lub gruntem,- zalewaniem przyległego do budowy terenu w związku z procesami budowy.W przypadku zaistnienia konieczności wejścia w tereny przyległe poza zakresem opracowania, celem wykonania prac budowlanych objętych przedmiotem zamówienia, Wykonawca pozyska zgody właścicieli na wykonanie prac i dopełni niezbędnych formalności. Wszystkie koszty udostępnienia terenu zarówno w zakresie, jak i poza zakresem opracowania wraz z odtworzeniem stanu pierwotnego obciążają Wykonawcę robót.Wykonawca ubezpieczy swoją działalność przed roszczeniami wynikającymi z wystąpienia szkód, których źródłem byłyby zdefiniowane powyżej zagrożenia. W celu wyeliminowania lub ograniczenia przedmiotowych zagrożeń Wykonawca, wg własnej oceny, opracuje i wdroży program monitoringu i zabezpieczenia ludzi, środowiska i obiektów budowlanych w trakcie trwania robót i w okresie gwarancyjnym. Elementem wyjściowym programu monitorowania powinna być opracowana przez wykonawcę dokumentacja techniczna oceniająca i dokumentująca istniejący stan techniczny budynków i budowli zlokalizowanych w obszarze oddziaływania budowy.Istniejąca na terenie budowy, w budynkach i terenie przyległym infrastruktura techniczna (wodociąg, kanalizacja, gazociąg, linie kablowe, napowietrzne lub ziemne elektroenergetyczne oraz teletechniczne, itp.) musi pozostać czynna do końca prowadzenia robót chyba, że projekt przewiduje jej likwidację, lub przewidziana jest jej przebudowa/budowa i nastąpi przełączenie starych instalacji do nowobudowanej, co pozwoli zachować ciągłość dostaw mediów. Przed rozpoczęciem prac Wykonawca wykona przekopy kontrolne, celem wykrycia nieujętych w dokumentacji sieci uzbrojenia terenu, sieci niepodlegających ewidencji uzbrojenia terenu, jak np.: sieci drenarskie. Ponadto Wykonawca wykona inwentaryzację pozostałych elementów zagospodarowania terenu mogących kolidować z inwestycją. W razie potrzeby Wykonawca zabezpieczy, przebuduje lub usunie napotkane elementy. Wszystkie koszty związane z przekopami oraz zabezpieczeniem, przebudową i usunięciem napotkanych elementów zagospodarowania terenu obciążają Wykonawcę i powinny zostać ujęte w cenie kontraktowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach