Przetargi.pl
Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Węgrowie

Miasto Węgrów ogłasza przetarg

  • Adres: 07100 Węgrów, ul. Rynek Mariacki
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 25 792 23 26 , fax. 25 792 25 23
  • Data zamieszczenia: 2018-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Węgrów
    ul. Rynek Mariacki 16
    07100 Węgrów, woj. mazowieckie
    tel. 25 792 23 26, fax. 25 792 25 23
    REGON: 71158223300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.wegrow.com.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Węgrowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Węgrowie”. Zamównienie dofinansowane jest ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020. Szczegółowy zakres został opisany w Programie funkcjonalno-użytkowym (PFU) stanowiącymi załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in: Etap 1 1) Wystąpienie w imieniu Zamawiającego do miejscowego Dystrybutora Energetycznego w sprawie wydania warunków przyłączenia układu fotowoltaiki do sieci energetycznej(jeżeli wymagane); 2) Sporządzenie projektów budowlanych w zakresie niezbędnym do uzyskania prawomocnej decyzji administracyjnej (zgłoszenie lub pozwolenie na budowę) z uzyskaniem wynikających z przepisów uzgodnień, opinii, pozwoleń; 3) Sporządzenie projektów wykonawczych oraz specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót wg wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz PFU (Dz.U.2004 nr 130 poz.1389 z późń. zm.; 4) Na zakres prac źródeł energii elektrycznej opracować projekt wykonawczy urządzeń fotowoltaiki wraz z układem pomiarowo- rozliczeniowym i uzgodnić z odpowiednią jednostką energetyczną oraz projekt instalacji Zamawiającego, który należy przedłożyć do wglądu, przed podpisaniem umowy o świadczenie usługi kompleksowej lub umowy o świadczenie usług dystrybucji energii; 5) Na zakres prac źródeł ciepła opracować projekt wykonawczy urządzeń pomp ciepła wraz z projektem geologicznym, który należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającemu; 6) Na zakres prac modernizacji źródeł ciepła (kotłownie) opracować projekt wykonawczy technologii, który należy przedłożyć do wglądu Zamawiającemu i uzgodnić; 7) Opracować projekt urządzeń do monitorowania i zarządzania energią na budynkach (dla urządzeń fotowoltaiki, źródeł ciepła, instalacji c.o. i c.w.u.) i uzyskać akceptację Zamawiającego; 8) Dokumentację projektową należy opracować w wersji papierowej- 5 egz. oraz w wersji elektronicznej na nośniku CD, w szczególności zawierającej:-wykonanie koncepcji modernizowanych i projektowanych instalacji, który należy przedłożyć do akceptacji Zamawiającemu,- szczegółowy opis techniczny przyjętych rozwiązań wraz z uzasadnieniem i niezbędnymi obliczeniami technicznymi oraz opis przyjętej technologii robót, -załączniki formalno-prawne,-rysunki budowlane(rzuty, przekroje, szczegóły) w odpowiedniej skali,-dokumentację należy opracować zgodnie z aktualnymi przepisami Prawa Budowlanego i obowiązującymi warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i budowle oraz zgodnie z audytem ekologicznym,- należy uzyskać wszystkie wymagane prawem zgody i uzgodnienia, a w szczególności: uprawnionego rzeczoznawcy ds. BHP, upr. rzecz. ds. higieniczno-sanitarnych, upr. rzecz. ds. ochrony przeciwpożarowej, związane z ochroną środowiska, związane z konserwatorem zabytków,-sporządzenie karty informacyjnej przedsięwzięcia i/lub raportu o oddziaływaniu na środowisko wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowych wymaganiach (jeśli wymagana),- wykonanie harmonogramu z uwzględnieniem szczegółowego planu prac termomodernizacyjnych, prac instalacyjnych i rozruchu modernizowanych systemów grzewczych i elektrycznych,-należy uwzględnić wszystkie roboty przygotowawcze potrzebne do realizacji zadania,- teren budowy powinien być zabezpieczony w sposób zapewniający bezpieczeństwo pracowników i osób trzecich, realizacja zadania odbywać się będzie na obiekcie czynnym 2. Etap 2 – Wykonanie robót budowlanych na podstawie sporządzonych projektów i specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót w tym: 1) wykonanie termomodernizacji zgodnie z audytami energetycznymi i PFU,-wykonanie modernizacji instalacji c.o. i c.w.u. w zakresie wynikającym z audytów i energ. i PFU, 2) wykonanie instalacji pomp ciepła z odwiertami pionowymi i jednostek powietrznych, na podstawie założeń PFU, 3) wykonanie robót budowlanych w pomieszczeniach przeznaczonych na wymiennikownie, związanych z modernizacją produkcji ciepła, 4) wykonanie instalacji fotowoltaicznej wraz z układem pomiarowo-rozliczeniowym i zdalnym monitorowaniem, zgodnie z PFU, 5) instalację przyłączanego obiektu od miejsca rozgraniczenia własności urządzeń energetycznych Wykonawca winien wykonać we własnym zakresie, zgodnie z uzgodnionym z energetyką projektem i zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami, 6) wymiana istniejących opraw świetlówkowych i żarowych na nowe energooszczędne; 7) Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, przed uzyskaniem odbiorów robót i przygotowaniem dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania wybudowanych układów i obiektów; 8) montaż instalacji i urządzeń elektrycznych; 9) Przeprowadzenie wymaganych prób i badań, przed uzyskaniem odbiorów robót i przygotowaniem dokumentów związanych z oddaniem do użytkowania zmodernizowanych obiektów i instalacji; 10) dostarczenie instrukcji obsługi systemu grzewczego dla każdego modernizowanego w tym zakresie budynku oraz dokumentacji powykonawczej; 11) przeprowadzenie szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji i konserwacji wyposażenia objętego przedmiotem zamówienia; 12) zapewnienie nadzoru autorskiego w zakresie objętym przedmiotem zamówienia podczas realizacji całego przedsięwzięcia; 13) Uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu, jeżeli będzie takie wymagane 3. Zakres prac: 1) Szkoła Podstawowa ul. Kościuszki 16 budynek 4.4.1,2.4.1 i Ł1: a) ocieplenie stropodachów wentylowanych metodą wdmuchiwania granulatu wełny mineralnej, dodatkowo należy wykonać nową warstwę papy na dachu, aby zabezpieczyć nową termizolację przed zawilgoceniem, b) ocieplenie ścian zewnętrznych metodą lekką mokrą, c) modernizacja przegrody ściana na gruncie, odsłonięcie ścian do gł.1,3m i wykonanie ocieplenia styropianem wodoodpornym, następnie zasypanie wykopów, d) modernizacja przegrody stropodach łącznika nie wentylowanego: ułożenie warstwy termoizolacyjnej w 2 warstwach na mijankę. Dolna warstwa styropianu, górna styropapy, Wykonanie nowej powłoki hydroizolacyjnej z papy; 2) Szkoła Podstawowa ul. Kościuszki 16 sala gimnastyczna: a) Modernizacja przegrody stropodach nad łącznikiem docieplenie stropodachu (z wolnymi pustkami nad płytami korytkowymi- zaplecze Sali i łącznik) metodą wdmuchiwania granulatu wełny mineralnej; 3) Dla całego kompleksu budynków Szkoły Podstawowej (części objęte audytami energetycznymi: budynki 1311,1312,Ł2,441,214,Ł1) wykonać modernizację instalacji przygotowania c.w.u. poprzez montaż gruntowej pompy ciepła o mocy 38,5 kW z gruntowym pionowym wymiennikiem ciepła. Niedostatek mocy pompy ciepła będzie uzupełniany, za pośrednictwem zbiorników buforowych, z istniejącej kotłowni gazowej. Ponadto modernizacja instalacji grzewczej: kompleksowa wymiana instalacji c.o. na nową z płytowymi grzejnikami, zaworami termostatycznymi, zaworami podpionowymi, regulacja nowej instalacji, płukanie kotła przed przyłączeniem do nowej instalacji, uzupełnieniem modernizacji instalacji elektrycznej na kompleksie budynków należy zamontować instalację paneli fotowoltaicznych o mocy 10kW oraz wymienić całość oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne i/lub ledowe; 4) Gimnazjum, ul. Szamoty 35 (obecnie Szkoła Podstawowa Nr 1 ): a) Docieplenie stropodachu wentylowanego metodą wdmuchiwania, podczas planowania prac należy uwzględnić osiadanie wełny po nadmuchu, należy wykonać nową warstwę hydroizolacyjną zewnętrzną, aby zabezpieczyć nową termoizolację przed zawilgoceniem i utratą właściwości termoizolacyjnych, b) Modernizacja przegrody dachu Sali gimnastycznej: ocieplenie stropodachu styropapą i wykonanie wartwy hydroizolacyjnej z 2 warstw papy termozgrzewalnej; c) Modernizacja przegrody dach łącznika: ocieplenie pozwoli uniknąć rozbierania dotychczasowej hydroizolacji dachu wykonywania dodatkowego rusztu, ponownego wykonania hydroizolacji z nowej blachy i związanych z tym kosztów. Metodą natrysku pozwala na termoizolację bez obaw o konstrukcję, dodatkowo warstwa ta będzie dodatkową warstwą hydroizoloacji przedłużającej żywotność blachy, d) Modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej: wyposażenie budynku w instalację kolektorów słonecznych, gruntową pompę ciepła z pionowym kolektorem gruntowym, nowe zasobniki cwu i zasobnik solarny, mogący pracować indywidualnie dla instalacji cwu mieszkaniowej w okresie letnim; 5) Przedszkole nr 2, ul. 11 listopada 1: a) ocieplenie stropodachu wentylowanego metodą wdmuchiwania granulatu wełny mineralnej, podczas planowania prac należy uwzględnić osiadanie wełny po nadmuchu, należy wykonać nową warstwę hydroizolacyjną zewnętrzną, aby zabezpieczyć nową termoizolację przed zawilgoceniem i utratą właściwości termoizolacyjnych, b) ocieplenie ścian metodą lekką mokrą: należy ocieplić także ściany poniżej gruntu na głębokość 40cm, c) modernizacja instalacji ciepłej wody użytkowej: należy wymienić stare krany kurkowe w łazienkach bez perlatorów na nowe baterie czasowe z perlatorami, zaleca się zawory łokciowe. Wymiana baterii prysznicowych na nowe wodo oszczędne, d) Modernizacja instalacji grzewczej: wymiana źródła ciepła na gruntową pompę ciepła, wymiana instalacji c.o. nowe przewody w otulinie, grzejniki, zawory termostatyczne i podpionowe regulacyjne, wykonanie źródła dolnego dla pompy ciepła (pionowe kolektory gruntowe), wprowadzenie osłabienia w ogrzewaniu w weekendy, e) modernizacja oświetlenia wewnętrznego; 6) Urząd Miejski ul. Rynek Mariacki 16: a) modernizacja instalacji c.w.u: przyłącze gazowe wraz z dokumentacją, wykonanie instalacji c.o. grzejniki z zaworami termostatycznymi, montaż kotła gazowego kondensacyjnego i powietrznej pompy ciepła, regulacja i testy szczelności instalacji, rozruch, wykonanie źródła dolnego dla pompy ciepła (sondy pionowe), automatyka pogodowa, zbiornik buforowy pozwalający połączyć oba źródła ciepła, b) Modernizacja instalacji grzewczej: wykonanie instalacji c.w.u., cyrkulacji z możliwością zaprogramowania przerw, zaizolowanie przewodów i instalacja zasobnika, na ostatniej kondygnacji montaż grzejników, umożliwiających grzanie i chłodzenie pomieszczeń, z wykorzystaniem pracy rewersyjnej pompy ciepła. 7) Dom dziennego pobytu ul. Żeromskiego 4a: a) Modernizacja przegrody strop zewnętrzny: ocieplenie stropodachu metodą wdmuchiwania, wełną mineralną granulowaną o współczynniku lambda=0,037 W/m*K, podczas planowania prac należy uwzględnić osiadanie wełny przy wykonaniu warstwy końcowej, b) Modernizacja przegrody podłoga na gruncie zerwanie starych warstw wyrównawczych, przygotowanie podłoża do wyrównania, wykonanie warstwy wyrównawczej, termoizolacyjnej, wylewki warstwy wykończeniowej; 8) Budynek USC , ul. Gdańska 2: a) modernizacja przegrody strop nad i pod poddasze: wykonanie ocieplenie granulatem z wełny mineralnej metodą wdmuchiwania, b) modernizacja przegrody podłoga na gruncie: zerwanie starych warstw wykończeniowych, przygotowanie podłoża do wyrównania, wykonanie warstwy wyrównawczej, termoizolacyjnej, wylewki i warstwy wykończeniowej z terakoty/ parkietu mozaikowego dębowego, c) modernizacja przegrody ściana zewnętrzna poddasza: ocieplenie metodą lekką suchą z ociepleniem grubości 15 cm w dwóch warstwach wełny, ponieważ ściana jest między poddaszem a powierzchnią dachową, nie przewiduje się dodatkowego obijania rusztu warstwą wykończeniową, mocowanie wełny sznurkami, d) modernizacja przegrody ściana zewnętrzna: skucie tynku c-w, wykonanie termoizolacji bez spoinowym systemie płytami gr 7 cm z styropianu o współczynniku lamba=0,031 W/m*K z elewacją z tynku ciepłochronnego co pozwoli nie zasłonić zabytkowego gzymsu budynku, a znacznie poprawi parametry cieplne budynku, ocieplenie należy wykonać także 30 cm poniżej poziomu gruntu, grubość termoizolacji ograniczona jest zachowaniem oryginalnego gzymsu budynku, e) Modernizacja przegrody okna: wymiana okien na drewniane o Uw= 1,3 o podziałach jak okna oryginalne wg wytycznych konserwatora zabytków, f) modernizacja przegrody drzwi: zewnętrzna stolarka szczelna(o,5<a<1), drzwi drewniane o Ucałk = 1,5, g) usprawnienie modernizacja instalacji grzewczej, montaż automatyki pozwalającej zarządzać energią tj. wprowadzać przerwy w ogrzewaniu dobowe, weekendowe i świąteczne. Końcowy zakres termomodernizacji w budynku USC winien być zaopiniowany przez Konserwatora Zabytków Uwaga Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia harmonogramu rzeczowo – finansowego wykonania robót przed podpisaniem umowy (według proponowanego wzoru). Szczegółowy zakres wyznaczają: program funkcjonalno – użytkowy oraz ekspertyzy budowlane. Wykonawca zobowiązany jest do ponoszenia odpowiedzialności za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczących pracowników i osób trzecich a powstałych w związku z prowadzonymi robotami.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Składający ofertę winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości 30 000,00 zł (trzydzieści tysięcy złotych 0/100) 2.Wadium może być wnoszone w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.) 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego Miasto Węgrów, ul. Rynek Mariacki 16, 07-100 Węgrów, numer konta : 61 1020 4476 0000 8702 0365 0132 z dopiskiem: przetarg nieograniczony na zadanie pn. „Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej w Węgrowie” Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 5.1 gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 5.2 okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w specyfikacji istotnych warunków zamówienia 6. Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 6.1 poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 6.2 poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), samodzielnie (bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego) przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 PZP) – wg załącznika Nr 8. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokument winien być złożony przez każdego z wykonawców. 2.Oświadczenia i dokumenty wymagane w sekcji 5-7 specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3.Formularz ofertowy (wg załącznika nr 6) – w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 4.Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych ( dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 5.Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty. 6. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty i oświadczenia składające się na ofertę powinny być podpisane przez pełnomocnika. 7. Zobowiązanie podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia – jeśli dotyczy 8. Dowód wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach