Przetargi.pl
Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej. Termomodernizacja i remont obiektów Szkoły Podstawowej nr 1 w Sulechowie w części dotyczącej budynków C i D - II przetarg.

Gmina Sulechów ogłasza przetarg

  • Adres: 66-100 Sulechów, Plac Ratuszowy
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 683 851 120, , fax. 683 854 686
  • Data zamieszczenia: 2019-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sulechów
    Plac Ratuszowy 6
    66-100 Sulechów, woj. lubuskie
    tel. 683 851 120, , fax. 683 854 686
    REGON: 52676500000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.sulechow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej. Termomodernizacja i remont obiektów Szkoły Podstawowej nr 1 w Sulechowie w części dotyczącej budynków C i D - II przetarg.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.1. Zamówienie obejmuje realizację zadania pn. „Termomodernizacja obiektów użyteczno-ści publicznej. Termomodernizacja i remont obiektów Szkoły Podstawowej nr 1 w Sulechowie” w części dotyczącej budynków C i D. Budynki C i D Szkoły Podstawo-wej nr 1 zlokalizowane są na nieruchomościach oznaczonej w ewidencji gruntów nume-rami 367/1, 368 i 369 przy ul. Styczniowej 21 w Sulechowie. Realizacja zadania przewi-dziana jest z udziałem środków Regionalnego Programu Operacyjnego – Lubuskie 2020 w ramach Osi Priorytetowej 3 Gospodarka niskoemisyjna, Działanie 3.2 Efektywność energetyczna, Poddziałanie 3.2.3 Efektywność energetyczna – ZIT Zielona Góra. 1.2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają projekty budowlane, projekty wy-konawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót, opracowane przez Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych Budownictwa Zygmunt Sztuka z siedzibą w Zielonej Górze Przy ul. Monte Cassino 33, które stanowią integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 1.3. Wykonawca zrealizuje roboty z nowych materiałów własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt zakupu oraz dostawy w miejsce wbudowa-nia wszelkich materiałów wykorzystanych do realizacji przedmiotu zamówienia uwzględ-niony jest w wynagrodzeniu Wykonawcy. Materiały rozbiórkowe stanowią własność Za-mawiającego. 1.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo uzgadniania propozycji rozwiązań materiałowych oraz parametrów planowanych do zamontowania urządzeń. Użycie przez Wykonawcę materiałów i urządzeń wskazanych przez Zamawiającego nie zwalnia Wykonawcy z od-powiedzialności, jeżeli nie uprzedził Zamawiającego o ryzyku związanym z użyciem okre-ślonych materiałów i urządzeń. 1.5. Wykonawca zobowiązuje się do: 1) przekazania Zamawiającemu, w dniu podpisania umowy, oświadczenia kierownika budowy o przyjęciu obowiązków, 2) przystąpienia do realizacji przedmiotu umowy nie później niż w terminie do 14 dni od dnia przekazania terenu budowy, 3) przedstawienia Zamawiającemu do akceptacji, w terminie do 14 dni od dnia podpisa-nia umowy, harmonogramu realizacji robót, 4) zabezpieczenia i ogrodzenia terenu budowy, 5) zapewnienia dozoru mienia na terenie budowy, na własny koszt, 6) zapewnienia obsługi geodezyjnej, obejmującej wytyczenie geodezyjne oraz geodezyj-ną inwentaryzację powykonawczą przez uprawnione służby geodezyjne, 7) zabezpieczenia punktów osnowy geodezyjnej występujących w obrębie prowadzonych robót, a w przypadku zniszczenia ww. punktów ich odtworzenia na własny koszt, 8) umożliwienia wstępu na teren budowy pracownikom organu nadzoru budowlanego, 9) uzgodnienie we własnym zakresie miejsca poboru wody i energii, ewentualnie punktu zrzutu ścieków, a także dopełnienia wszelkich formalności i pokrycia kosztów z tym związanych, oraz pokrycia kosztów zużycia poszczególnych mediów, 10) zorganizowanie we własnym zakresie i na własny koszt: a) zaplecza socjalno-magazynowego budowy w miejscu przez siebie uzgodnionym z właścicielem terenu, b) terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń, przy czym Zamawiający nie wskaże nieruchomości niezbędnych do urządzenia terenu budowy i terenu niezbędnego do składowania materiałów, postoju maszyn i urządzeń, a także miejsca poboru wody i energii elektrycznej oraz nie będzie ponosił kosztów związanych z ewentualnym ich wydzierżawieniem, użyczeniem itp., 11) wykonania robót będących przedmiotem umowy zgodnie z aktualnym poziomem wie-dzy technicznej i należytą starannością oraz zgodnie z Polskimi Normami, w tym nor-mami technicznymi oraz zgodnie z innymi właściwymi normami, 12) stosowania w czasie prowadzenia robót wszelkich przepisów prawa dotyczących ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa pracy; opłaty i kary za przekrocze-nie w trakcie robót norm określonych w odpowiednich przepisach dotyczących ochro-ny środowiska i bezpieczeństwa pracy ponosi Wykonawca, 13) przedstawiania inspektorowi nadzoru na piśmie materiałów i urządzeń do akceptacji przed ich zakupem, przy czym parametry proponowanych materiałów nie mogą być gorsze niż opisane w dokumentacji projektowej lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia; w przypadku zastosowania przez Wykonawcę materiałów bądź urządzeń, które nie zostały zaakceptowane przez inspektora nadzoru, Zamawiający może od-mówić zapłaty za roboty wykonane z użyciem takich materiałów bądź urządzeń, 14) zgłaszania inspektorowi nadzoru i Zamawiającemu gotowości do odbiorów robót, w tym robót zanikających i ulegających zakryciu, z odpowiednim wyprzedzeniem, ce-lem umożliwienia dokonania odbioru we właściwym terminie, 15) zabezpieczenia terenu budowy i właściwego oznakowania robót oraz dbania o stan techniczny i prawidłowość oznakowania przez czas trwania realizacji zadania, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony zdrowia i życia ludzi, 16) utrzymania terenu budowy: a) w należytym porządku, w tym przestrzegania przepisów BHP i przeciwpożarowych oraz zasad właściwej gospodarki materiałami, b) w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci na własny koszt, 17) zapewnienia bezpiecznego korzystania z terenu przylegającego do terenu budowy oraz zapewnienia, na własny koszt, podczas całego okresu robót, dostępu do terenów i nieruchomości położonych w pobliżu terenu budowy, 18) wykonania, w jednym egzemplarzu, pełnej dokumentacji fotograficznej z realizacji robót w wersji drukowanej i elektronicznej, 19) przygotowania i przekazania Zamawiającemu trzech egzemplarzy geodezyjnej doku-mentacji powykonawczej, 20) przekazania Zamawiającemu, po zakończeniu robót, nie później jednak niż przed roz-poczęciem odbioru końcowego: a) kompletu dokumentów - atestów, certyfikatów, deklaracji zgodności itp. - potwier-dzających dopuszczenie materiałów wykorzystanych do realizacji robót do stoso-wania w budownictwie, zgodnie z obowiązującymi w tym względzie przepisami prawa, a nadto badań i sprawdzeń, wraz z ich zestawieniem, b) dokumentacji fotograficznej, o której mowa w pkt. 18 powyżej, c) geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, o której mowa w pkt. 19 powyżej, bądź zaświadczenia uprawnionego geodety, że prace geodezyjne dotyczące pomiarów powykonawczych zostały zrealizowane, a dokumentacja powykonawcza zostanie przekazana Zamawiającemu niezwłocznie po jej otrzymaniu ze Starostwa Powia-towego, a także informację uprawnionego geodety o zgodności usytuowania obiek-tu budowlanego z projektem budowlanym, d) wszelkich innych dokumentów, wraz z wykazem tych dokumentów, ww. dokumenty mają być spakowane w odpowiedni karton lub wpięte w segregator; do tak spakowanych dokumentów musi być załączony szczegółowy spis zawartości, 21) uporządkowanie terenów zielonych w obrębie prowadzonych robót po ich zakończe-niu, 22) uporządkowanie terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadują-cych, zajętych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji robót, łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów w zieleń i odtworzeniem uszkodzonych, w szczególności wskutek poruszania się sprzętu budowlanego i transportu ciężkiego, nawierzchni drogowych, poza terenem budowy 23) ponoszenia odpowiedzialności wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku z nienależytym wykonaniem lub niewykonaniem przez Wykonawcę przedmiotu umo-wy, prowadzenia robót w sposób wyłączający powstanie szkód; w przypadku powsta-nia szkód, koszt ich usunięcia obciąża Wykonawcę, 24) ubezpieczenia realizowanego przedmiotu umowy na czas realizacji umowy od wszel-kich ryzyk, łącznie z klauzulą zabezpieczającą szkody powstałe w częściach ukończo-nych, w takim zakresie, by ochroną ubezpieczeniową objęte były również roboty wy-konywane przez podwykonawców, jeśli Wykonawca posługuje się podwykonawcami, w terminie do 14 dni od dnia zawarcia umowy, 25) posiadania przez cały czas realizacji umowy, ubezpieczenia od odpowiedzialności cy-wilnej w zakresie prowadzonej działalności, w tym robót realizowanych na podstawie niniejszej umowy, 26) prowadzenie robót w sposób zapewniający bezpieczeństwo uczniów, personelu szkoły oraz osób trzecich. 1.6. Wykonawca musi uwzględnić: 1) konieczność uzgodnienia z Zamawiającym harmonogramu realizacji robót oraz ich realizację etapami uzgodnionymi z inspektorami nadzoru, uwzględniającymi możliwość funkcjonowania jednostki – poza okresem wakacji i ferii nie planuje się przerw w funkcjonowaniu szkoły; w trakcie budowy należy przewidzieć realizację robót w taki sposób, aby zapewniony był dostęp do obiektu, 2) wywiezienie odpadów z terenu budowy - w cenie należy uwzględnić transport do podmiotu zajmującego się odzyskiem odpadów lub transport, utylizację oraz składowanie na składowisku odpadów – dot. tej części materiałów, które zgodnie z odrębnymi przepisami zalicza się do opadów; Wykonawca winien posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów lub wykonać tę część zamówienia przy pomocy podmiotu, który takowe posiada, 3) załadunek, wywiezienie i rozładunek materiałów rozbiórkowych i innych, które wskaże inspektor nadzoru w miejsce wskazane przez Zamawiającego, na terenie miasta Sulechów lub wsi bezpośrednio sąsiadujących z Sulechowem. 1.7. Ponieważ roboty budowlane wykonywane będą w obrębie funkcjonującej szkoły Zama-wiający dopuszcza wykonywanie części robót poza godzinami pracy jednostki oraz w dni wolne od pracy, po uprzednim uzgodnieniu z Zamawiającym i dyrektorem szkoły. Prace uciążliwe tj. powodujące hałas, kurz, pylenie itp. powinny być wykonane poza godzinami pracy szkoły. Pomieszczenia, w których będą wykonywane roboty należy oddzielić i za-bezpieczyć przeciwpyłowo od pozostałych foliami odgradzającymi. 1.8. Zamawiający oczekuje, że Wykonawca: 1) w okresie wakacji wykona wszystkie roboty wewnątrz budynku w zakresie umożliwia-jącym prowadzenie zajęć dydaktycznych od 1 września 2019 r., 2) będzie równolegle wykonywać inne roboty objęte przedmiotem zamówienia. 1.9. Wykonawca zobowiązany jest, przez cały okres realizacji umowy, do zatrudniania osób wykonujących bezpośrednio czynności w zakresie robót objętych umową wyłącznie na podstawie umów o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Ko-deks pracy (Dz. U. z 2018 r., poz. 917 z późn. zm.). Postanowienie powyższe stosuje się do podwykonawców Wykonawcy, jeśli będą uczestniczyli w realizacji zamówienia. 1.10. Zamawiający ma prawo samodzielnie lub za pośrednictwem innych upoważnionych osób, w każdym momencie realizacji zamówienia, do kontroli sposobu wykonania przez Wykonawcę zamówienia w zakresie opisanym w ppkt 1.9. powyżej. W ramach upraw-nień kontrolnych Zamawiający ma prawo w szczególności: 1) żądać od Wykonawcy złożenia wyjaśnień na piśmie w sprawach dotyczących zatrud-niania pracowników przy realizacji czynności opisanych w ppkt 1.9. powyżej, 2) żądać od Wykonawcy okazania dokumentów na potwierdzenie spełnienia obowiązków opisanych w ppkt 1.9. powyżej, 3) przyjmować od osób uczestniczących w realizacji czynności opisanych w ppkt 1.9. po-wyżej oświadczenia odnośnie faktu i podstaw ich zatrudnienia. 1.11. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych i/lub częściowych. 1.12. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust 1 pkt 6 i 7. 1.13. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. W przypadku gdy w przedmiarze robót, kosztorysie ofertowym oraz dokumentacji projektowej użyte są nazwy własne materiałów i urządzeń Wykonawca może przewidzieć realizację zadania przy pomocy równoważnych materiałów i urządzeń o parametrach nie gorszych od zaprojektowanych. 1.14. Zamawiający nie będzie dokonywał wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej. 1.15. Zamawiający oczekuje, że Wykonawca wykona w 2019 r. roboty o wartości ok. 0,5 mln zł. Należność Wykonawcy z tytułu wynagrodzenia za realizację przedmiotu za-mówienia uiszczana będzie w roku 2019 i w roku 2020 do wysokości środków prze-znaczonych w budżecie Gminy Sulechów na realizację zadania. 1.16. Zgodnie z art. 93 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zastrze-ga sobie możliwość unieważnienia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie zostaną mu przydzielone środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które za-mierzał przeznaczyć na sfinansowanie niniejszego zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 40.000,00 zł (słownie: czterdzieści tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia, przez Zamawiającego, na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ww. ustawy , przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369 z późn. zm.). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Pozostałe dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 2.1. Formularz oferty na załączniku nr 1. 2.2. Dane Wykonawcy na załączniku nr 1a. 2.3. Uproszczone kosztorysy ofertowe zawierające co najmniej następujące kolumny: liczba porządkowa, opis, jednostka miary, cena jednostkowa netto, wartość netto. W przypadku gdy Wykonawca zamieści w kosztorysach ofertowych podstawy na-kładów lub podstawy nakładów odmienne niż w złączonych do siwz przedmiarach robót, Zamawiający nie będzie brał zastosowanych podstaw nakładów pod uwagę przy ocenie ofert. Zamawiający zwraca uwagę, aby opisy robót w załączonych do oferty uproszczonych kosztorysach ofertowych były zgodne z opisami za-wartymi w załączonych do siwz przedmiarach robót. 2.4. W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia: 1) zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, ustanawiają oni pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówie-nia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamó-wienia publicznego, pełnomocnictwo to musi być podpisane przez wszystkich Wykonawców, 2) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zobo-wiązany jest złożyć do oferty oświadczenie potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy w Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia, o którym mowa w pkt III.3. 3. Dysponowanie zasobami innych podmiotów: 3.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępo-waniu, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finan-sowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiąza-ny jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowią-zanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na po-trzeby realizacji zamówienia (zobowiązanie należy dołączyć do oferty). 3.2. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowej lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3.3. Zgodnie z art. 25a ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmio-tach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt III.3. 3.4. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasa-dach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych, musi, na we-zwanie Zamawiającego, przedstawić w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w pkt III.4.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach