Przetargi.pl
„Termomodernizacja obiektów oświatowych w Gminie Strzelce Krajeńskie – etap II” Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 3 „Gospodarka niskoemisyjna”, Działanie 3.2 „Efektywność energetyczna”, Poddziałanie 3.2.1 „Efektywność energetyczna – projekty realizowane poza formułą ZIT” Część I - „Termomodernizacja Przedszkola nr 1 w Strzelcach Krajeńskich” Część II - „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Ogardach”

Gmina Strzelce Krajeńskie ogłasza przetarg

  • Adres: 66-500 Strzelce Krajeńskie, Al. Wolności
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
  • Data zamieszczenia: 2018-04-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Strzelce Krajeńskie
    Al. Wolności 48
    66-500 Strzelce Krajeńskie, woj. lubuskie
    tel. 95 763 11 30, , fax. 957 633 294
    REGON: 21096676300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.strzelce.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja obiektów oświatowych w Gminie Strzelce Krajeńskie – etap II” Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach regionalnego Programu Operacyjnego - Lubuskie 2020, Oś Priorytetowa 3 „Gospodarka niskoemisyjna”, Działanie 3.2 „Efektywność energetyczna”, Poddziałanie 3.2.1 „Efektywność energetyczna – projekty realizowane poza formułą ZIT” Część I - „Termomodernizacja Przedszkola nr 1 w Strzelcach Krajeńskich” Część II - „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Ogardach”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część I - „Termomodernizacja Przedszkola nr 1 w Strzelcach Krajeńskich” Opis budynku istniejącego. Budynek dwukondygnacyjny, wolnostojący, całkowicie podpiwniczony, ze stropodachem wentylowanym. Konstrukcja budynku tradycyjna, murowana. Stropy żelbetowe. Ściany fundamentowe żelbetowe. Dach płaski pokryty papą. Szczegółowy zakres robót. - ocieplenie ścian zewnętrznych i piwnicznych - ocieplenie stropodachu budynku - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej wraz z parapetami - modernizacja kotłowni i c.o. - wykonanie instalacji fotowoltaicznej - likwidacja tarasów, wykonanie nowych chodników, wykonanie schodów zewnętrznych - rozebranie i wykonanie nowych schodów na szczycie budynku, przesunięcie poręczy schodowych zewnętrznych - rozebranie wsypu betonowego i wykonanie nowych chodników - naprawa kominów - wykonanie nowego pokrycia dachu zgodnego z wymogami p.poż. - wykonanie nowych obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych - naprawa gzymsów i elementów dekoracyjnych na elewacji - naprawa zadaszeń nad wejściem - naprawa pochylni dla niepełnosprawnych - naprawa schodów głównych i bocznych - naprawa studzienek piwnicznych - roboty uzupełniające -wykonanie zaleceń ornitologicznych (zawieszenie 2 podwójnych budek dla wróbla wykonanych z trocinobetonu) - wykonanie instalacji odgromowej Opis rozwiązań projektowych. Z uwagi na zmianę warunków technicznych związanych z warunkami p.poż., aktualizacją audytów oraz w celu uzyskania zalecanych przez UE wskaźników, przedstawiony Opis Przedmiotu Zamówienia jest nadrzędny w stosunku do danych zawartych w dokumentacji projektowej w zakresie podanych niżej informacji: 1. Ocieplenie ścian zewnętrznych – ściany nadziemia i ściany piwnic. 1.1. Ściany nadziemia • przygotowanie podłoża pod klejenie płyt styropianowych i wełny mineralnej • przyklejenie płyt styropianowych o współczynniku przewodzenia ciepła 0,032W/mK i grubości 14cm • przyklejenie pasów szerokości 0,8m w poziomie stropu z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła 0,032W/mK i grubości 14cm zgodnie z Warunkami Technicznymi §223 • zabezpieczenie izolacji poprzez wykonanie warstwy zbrojonej siatką z klejem • wyprawy tynkarskie wykonane z tynków silikonowych, cienkowarstwowych typu baranek gr. 2mm, odpornych na działanie glonów i grzybów • powłoki malarskie wykonać z farby silikonowej odpornej na działanie glonów i grzybów na podkładzie gruntującym • wykonanie prac dekarskich z blachy tytan–cynk – wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych 1.2. Ściany piwnic • wykonanie wykopów do poziomu fundamentów • oczyszczenie powierzchni ścian • wykonanie izolacji powłokowe bitumiczne dwuwarstwowe • przyklejenie płyt styropianowych XPS o współczynniku przenikania ciepła 0,032W/mK i grubości 10cm • ułożenie folii kubełkowej z systemowym zakończeniem • zasypanie wykopów piskiem z dowozu z zagęszczeniem warstwami gr. 15cm • odtworzenie chodników z kostki 2. Ocieplenie stropodachu 2.1. Stropodachy • przygotowanie powierzchni i odtworzenie izolacji – papa NRO. • wykonanie ocieplenia z granulatu z wełny mineralnej o współczynniku przenikania ciepła 0,04W/mK i grubości 23cm. 3. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej 3.1. Okna • wymiana okien zewnętrznych na okna o współczynniku przenikania ciepła 0,9W/mK • wymiana parapetów wewnętrznych na parapety PCV i zewnętrznych na parapety z blachy tytan-cynk • prace malarskie na całej ścianie z oknami oraz obróbki okien po wymianie 3.2. Drzwi • wymiana drzwi zewnętrznych na drzwi o współczynniku przenikania ciepła 1,3W/mK • prace malarskie na całej ścianie z drzwiami oraz obróbki drzwi po wymianie Przed wykonaniem, wymiary należy sprawdzi na budowie 4. Modernizacja kotłowni i c.o. 4.1. Demontaż i montaż nowej instalacji c.o. w budynku i kotłowni 4.2. Demontaż i montaż nowych grzejników 4.3. Szpachlowanie i malowanie całych ścian w miejscu demontażu starych instalacji i grzejników 5. Instalacja fotowoltaiczna 5.1. wykonanie systemu instalacji fotowoltaiczna wraz z automatyką sterującą pracą falowników. 5.2. moc modułów fotowoltaicznych wynosi 9 kWp, które zostaną zainstalowane na dachu i mocowane do konstrukcji dachu. 5.3. adaptacja pokrycia dachowego i konstrukcji dachu na potrzeby montażu instalacji fotowoltaicznej, 6. Pozostałe prace 6.1. Tarasy (82,6m2 i wys. 0,8m) wraz z poręczami zostaną rozebrane przez Zamawiającego, w ich miejsce należy wykonać nowe chodniki (82,60m2), wykonanie schodów zewnętrznych z podestami (9,72m2) 6.2. Rozebranie i wykonanie nowych schodów na szczycie budynku, przesunięcie poręczy pozostałych schodowych zewnętrznych (5,6 m2 i wysokości 0,6 m) 6.3. Rozebranie wsypu betonowego i wykonanie nowych chodników (2,25 m2) 6.4. Wykonanie napisu zgodnie z wytycznymi Zamawiającego „Przedszkole Samorządowe nr 1” 6.5. Wymiana skrzynki gazowej naściennej z materiału stal, kolor zbliżony do elewacji Część II - „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Ogardach” Opis budynku istniejącego. Budynek wykonany w technologii tradycyjnej, dwukondygnacyjny z nieużytkowym poddaszem, częściowo podpiwniczony. Dach wykonany w konstrukcji drewnianej pokryty blachodachówką. Do budynku przylega dwukondygnacyjna dobudówka z dachem płaskim pokrytym papą oraz jednokondygnacyjna od strony wschodniej z dachem płaskim pokrytym papą. Szczegółowy zakres robót. - ocieplenie ścian zewnętrznych i piwnicznych - ocieplenie dachów budynku - wymianę stolarki okiennej i drzwiowej - montaż parapetów zewnętrznych i wewnętrznych - modernizację instalacji c.o. - wykonanie instalacji fotowoltaicznej - wykonanie nowych obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych - naprawa gzymsów i elementów dekoracyjnych na elewacji - naprawa zadaszeń nad wejściem - rezygnacja z naprawy schodów głównych - naprawa pozostałych schodów - roboty uzupełniające -wykonanie zaleceń ornitologicznych (montaż 3-ch podwójnych budek lęgowych dla wróbla wykonanych z trocinobetonu) - wykonanie instalacji odgromowej Opis rozwiązań projektowych. Z uwagi na zmianę warunków technicznych związanych z warunkami p.poż., aktualizacją audytów oraz w celu uzyskania zalecanych przez UE wskaźników, przedstawiony Opis Przedmiotu Zamówienia jest nadrzędny w stosunku do danych zawartych w dokumentacji projektowej w zakresie podanych niżej informacji: 1. Ocieplenie ścian zewnętrznych – ściany nadziemia i ściany piwnic. 1.1. Ściany nadziemia • przygotowanie podłoża pod klejenie płyt styropianowych i z wełny mineralnej • przyklejenie płyt styropianowych o współczynniku przewodzenia ciepła 0,032W/mK i grubości 14cm • przyklejenie pasów szerokości 0,8m w poziomie stropu z wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła 0,032 W/mK i grubości 14 cm zgodnie z Warunkami Technicznymi §223. • zabezpieczenie izolacji poprzez wykonanie warstwy zbrojonej siatką z klejem • wyprawy tynkarskie wykonane z tynków silikonowych, cienkowarstwowych typu baranek gr. 2mm, odpornych na działanie glonów i grzybów • powłoki malarskie wykonać z farby silikonowej odpornej na działanie glonów i grzybów na podkładzie gruntującym. • wykonanie prac dekarskich z blachy tytan–cynk – wymiana obróbek blacharskich, rynien i rur spustowych 1.2. Ściany piwnic • wykonanie wykopów do poziomu fundamentów • oczyszczenie powierzchni ścian • wykonanie izolacji powłokowe bitumiczne dwuwarstwowe • przyklejenie płyt styropianowych XPS o współczynniku przenikania ciepła 0,033W/mK i grubości 10cm • ułożenie folii kubełkowej z systemowym zakończeniem • zasypanie wykopów piskiem z dowozu z zagęszczeniem warstwami gr. 15cm oraz wykonanie opaski żwirowej 2. Ocieplenie stropodachu 2.1. Strop poddasza • wykonanie ocieplenia z piany zamkniętokomórkowej PUR o współczynniku przewodzenia ciepła 0,023W/mK i grubości 13cm • wykonanie nowego pokrycia stropu z płyt OSB na legarach pośrednich. 2.2. Stropodachy • przygotowanie powierzchni pod ułożenie styropapy • wykonanie ocieplenia ze styropapy o współczynniku przewodzenia ciepła 0,04W/mK i grubości 13cm • wykonanie nowej izolacji z papy zgrzewalnej gr. 5,20mm 3. Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej 3.1. Okna • wymiana okien zewnętrznych na okna o współczynniku przenikania ciepła 0,9W/mK • wymiana parapetów wewnętrznych na parapety PCV i zewnętrznych na parapety z blachy tytan-cynk • prace malarskie na całej ścianie z oknami oraz obróbki okien po wymianie 3.2. Drzwi • wymiana drzwi zewnętrznych na drzwi o współczynniku przenikania ciepła 1,3W/mK • prace malarskie na całej ścianie z drzwiami oraz obróbki drzwi po wymianie Prace wykonać na podstawie załączonego zestawienia na okna i drzwi. Przed wykonaniem, wymiary należy sprawdzi na budowie. Okna po demontażu do utylizacji na koszt Wykonawcy. 4. Modernizacja kotłowni i c.o. 4.1. Czyszczenie chemiczne i konserwacja instalacji. 4.2. Demontaż i wykonanie nowej izolacji rur zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 6 listopada 2008r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2008r., nr 201, poz.1238 ze zm.). 5. Instalacja fotowoltaiczna. 5.1. wykonanie systemu instalacji fotowoltaiczna wraz z automatyką sterującą pracą falowników. 5.2. moc modułów fotowoltaicznych wynosi 9kWp, które zostaną zainstalowane na dachu i mocowane do konstrukcji dachu. 5.3.adaptacja pokrycia dachowego i konstrukcji dachu na potrzeby montażu instalacji fotowoltaicznej, 6. Rezygnacja z naprawy schodów głównych (39,42 m2), wykonanie schodów pozostałych. 7. Wykonanie napisu zgodnie z wytycznymi Zamawiającego „Szkoła Podstawowa w Ogardach” 8. Załączone przedmiary pełnią funkcje pomocniczą przy wycenie robót. 3. Jeżeli powyższy opis przedmiotu zamówienia wskazywałby, w odniesieniu do niektórych materiałów i urządzeń, znaki towarowe lub pochodzenie, Zamawiający zgodnie z treścią art. 29 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, dopuszcza składanie rozwiązań równoważnych. Wszelkie rozwiązania pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe lub cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis dotyczących minimalnych wymagań parametrów jakościowych, Zamawiający rozumie wymagania towarów dostępne w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych lub cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów lub cech użytkowych wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach/cechach użytkowych lub lepszych. 4. Roboty budowlane będą prowadzone na obiektach czynnych, w związku z czym Wykonawca obowiązany jest ustalić z Użytkownikiem i uwzględnić w harmonogramie rzeczowo-finansowym terminy realizacji robót jak najmniej kolidujące z funkcjonowaniem placówek. Wykonawca przygotowując harmonogram musi uwzględnić utrudnienia w realizacji robót budowlanych w okresie nauczania. Prace uciążliwe nie mogą być realizowane w czasie trwania nauki w szkole. 5. Wymagania Zamawiającego dot. naprawy uszkodzeń: a) Wykonawca w trakcie wykonywania robót zabezpieczy wyposażenie pomieszczeń (m. in. meble i sprzęt komputerowy) przed zanieczyszczeniem i uszkodzeniem, a w razie uszkodzenia lub zanieczyszczenia pokryje związane z tym koszty b) Wszelkie materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca zapewni we własnym zakresie a roboty budowlane wykonane z należytą starannością, zgodnie z zobowiązującymi przepisami. Wykorzystane materiały musza posiadać wszelkie atesty i certyfikaty wymagane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami c) Wykonawca jest zobowiązany chronić przed uszkodzeniem lub kradzieżą wykonane przez siebie roboty i materiały przeznaczone do wykonania robót, do dnia odbioru końcowego robót z wyłączeniem wykonanych robót przyjętych przez Zamawiającego do użytkowania d) Uszkodzenia w robotach lub materiałach powstałe w okresie o którym mowa w lit. a - Wykonawca jest zobowiązany naprawić na własny koszt w sposób zapewniający zgodność robót i materiałów z wymaganiami STWiORB, odpowiednimi aprobatami i obowiązującymi przepisami prawa e) Wykonawca jest odpowiedzialny za uszkodzenia w robotach lub materiałach przeznaczonych do wbudowania w obiekt, którego dotyczą roboty budowlane będące przedmiotem umowy f) Przed rozpoczęciem prac, wykonawca jest zobowiązany uzgodnić z Zamawiającym warunki i terminy ich wykonywania na czynnym obiekcie. Wykonawca jest zobowiązany do zabezpieczenia terenu prac na czas robót budowlanych i będzie ponosił z tego tytułu pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób wykonujących ww. prace oraz innych osób upoważnionych do przebywania na terenie prowadzonych prac. 6. Wykonawca opracuje w 3 egz. w wersji drukowanej i w 3 egz. w wersji elektronicznej dokumentacje powykonawczą opracowaną zgodnie z przepisami Prawa budowlanego. 7. Wykonawca zrealizuje roboty z materiałów własnych, które zakupi i dostarczy na teren budowy na własny koszt i ryzyko. Koszt wszelkich materiałów wymaganych do wykonania zamówienia, w tym materiałów, które przewiduje w ewentualnym projekcie zamiennym, jak również koszt ich składowania na placu budowy lub poza nim oraz koszt ich ubezpieczenia i zabezpieczenia Wykonawca uwzględni w ofertowym wynagrodzeniu. Wykonawca uwzględni w swojej ofercie koszty: 1. wywiezienia ziemi, materiałów rozbiórkowych i gruzu z terenu budowy – jeżeli zajdzie taka potrzeba – w cenie należy uwzględnić transport do podmiotu zajmującego się odzyskiem odpadów lub transport i składowanie na składowisku odpadów – dot. tej części materiałów, które zgodnie z odrębnymi przepisami zalicza się do odpadów. Wykonawca winien posiadać stosowne zezwolenie na transport odpadów lub wykonać tę część zamówienia przy pomocy podmiotu, który takowe posiada, 2. uporządkowania terenu budowy, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących, zajętych przez Wykonawcę na potrzeby realizacji robót, łącznie z przywróceniem zagospodarowania terenów zieleni i odtworzeniem uszkodzonych nawierzchni, w szczególności wskutek poruszania się sprzętu budowlanego i transportu ciężkiego, nawierzchni drogowych, poza terenem budowy, 3. zorganizowania we własnym zakresie i na własny koszt: a) zagospodarowania placu budowy, w tym ogrodzenia zaplecza budowy, oświetlenia, placów składowych, b) zorganizowania terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń. Zamawiający nie jest zobowiązany do wskazania Wykonawcy nieruchomości niezbędnych do urządzenia terenu budowy i terenu niezbędnego do składowania materiałów oraz postoju maszyn i urządzeń oraz nie będzie ponosił kosztów związanych z ewentualnymi ich wydzierżawieniem, wynajęciem itp. 4. uzgodnienia we własnym zakresie miejsca poboru wody i energii oraz ewentualnie punktu zrzutów ścieków oraz koszty poboru wody, energii, 5. kosztów przeprowadzenia wszystkich prób, badań, sprawdzeń, przeglądów, pomiarów i odbiorów, kosztów opracowania planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), kosztów obsługi geodezyjnej wraz z geodezyjną dokumentacją powykonawczą. Wykonawca, w celu opracowania Oferty, zobowiązany jest do sprawdzenia zakresu prac i ilości. Wykonawca do oferty załączy kosztorys ofertowy. Uważać się będzie, że prace ujęte w dokumentacji przetargowej, a nie opisane w formularzu cenowym Wykonawcy, zostały ujęte w cenach jednostkowych podanych przez Wykonawcę w Ofercie. Inne nie ujęte w opisie elementy lub problemy zaistniałe w trakcie realizacji wyjaśniane będą na budowie w ramach nadzoru inwestorskiego. Wszystkie roboty ogólnobudowlane prowadzić należy zgodnie z obowiązującymi przepisami i „Technicznymi warunkami wykonania i odbioru robót budowlano – montażowych” pod nadzorem uprawnionych osób. Wszystkie roboty budowlane należy wykonać zgodnie ze sztuką budowlaną oraz przepisami BHP i PPOŻ. i Ochrony Środowiska. Technologia wykonania robót może być zmieniona na inną pod warunkiem, że nie będzie o niższych parametrach technicznych i użytkowych po uzyskaniu pisemnej zgody Inwestora. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres prac oraz wymagania dot. wykonania i odbioru przedmiotu zamówienia określa, poniższa dokumentacja: a) Część I - „Termomodernizacja Przedszkola nr 1 w Strzelcach Krajeńskich”: – Audyt (audyt energetyczny, efekt ekologiczny), – Przedmiary (branża sanitarna, branża elektryczna, branża budowlana, fotowoltaika), – Projekt budowlany (branża budowlana, branża elektryczna, branża sanitarna), - Specyfikacje Techniczne, - Decyzja Konserwatora Zabytków, - Ekspertyza ornitologiczna, - Projekt koncepcyjno–techniczny System fotowoltaiczny, - Tabela równoważności, - Zgłoszenie rozpoczęcia robót b) Część II - „Termomodernizacja Szkoły Podstawowej w Ogardach”: – Audyt (audyt energetyczny, efekt ekologiczny), – Specyfikacje techniczne na okna i drzwi, zestawienie stolarki, – Przedmiary (branża budowlana, branża sanitarna, branża elektryczna, fotowoltaika), - Projekt budowlany (branża budowlana, branża elektryczna), - Specyfikacje Techniczne, - Ekspertyza ornitologiczna, - Projekt Techniczny (branża sanitarna), - Projekt Techniczny (fotowoltaika), - Tabela równoważności, - Zgłoszenie rozpoczęcia robót ww. dokumentacja stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, oraz wzór umowy - stanowiący załącznik nr 3 do SIWZ. 9. Załączony do SIWZ przedmiar robót jest jedynie materiałem pomocniczym do sporządzania własnej kalkulacji i kosztorysów, uwzględniając całość zakresu robót, co oznacza, że Zamawiający dopuszcza naniesienie dodatkowych pozycji kosztorysowych lub modyfikacji ich treści. Zawarte w załączonym przez Zamawiającego przedmiarze robót zestawienia robót mają zobrazować skalę robót budowlanych i pomóc w oszacowaniu kosztów inwestycji, wobec czego kosztorysom sporządzonym przez Wykonawcę i zawartych w nich przedmiarach robót należy przypisać wyłącznie charakter dokumentów pomocniczych. Uwagi ogólne: Wszystkie elementy ujęte w opisach technicznych, a nie ujęte na rysunkach lub ujęte na rysunkach, a nie ujęte w opisach technicznych, winny być traktowane tak jakby były ujęte w obu. Podobnie wszystkie elementy ujęte w dokumentacji projektowej, a nie ujęte w kosztorysach lub ujęte w kosztorysach, a nie ujęte w dokumentacji projektowej winny być traktowane tak jakby były ujęte w obu. W dokumentacji, przedmiarach robót – jeśli podane zostały nazwy i producenci materiałów i technologii – to podane zostały one jedynie jako przykładowe, w celu określenia parametrów technicznych i innych wymogów jakie spełnione muszą być, by mogły być użyte w czasie realizacji zadania inwestycyjnego. Dopuszcza się stosowanie innych równoważnych materiałów, technologii o ile zachowane zostaną ich parametry w stosunku do przyjętych w dokumentacji. Symbole czy oznaczenia przyjęte na potrzeby kosztorysów należy także traktować jako typ-przykład. Bezwzględnie dopuszcza się inne materiały, innych producentów o podobnych – nie gorszych parametrach i standardach, o właściwościach takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały określone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem pochodzeniem. Produkt powinien mieć te same cechy funkcjonalne. 10. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.). Zamawiający wymaga aby osoby realizujące przedmiot zamówienia i wykonujące czynności związane z pracami ogólnobudowlanymi, robotami związanymi z wymianą centralnego ogrzewania oraz robotami elektrycznymi, były zatrudnione przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, zgodnie z ustawą z dnia 26.06.1974r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2018r. poz. 108, z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia tych osób, uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli tego zatrudnienia oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań zawarte są we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. 11. Zgodnie z treścią §10 wzoru umowy, Wykonawca zobowiązany jest do posiadania polisy odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 1.000.000,00zł (słownie: jeden milion zł 00/100), przez cały okres trwania umowy, która obejmować będzie jego odpowiedzialność kontraktową jak i deliktową. 12. Zaleca się aby przed sporządzeniem oferty Wykonawca zapoznał się z w/w dokumentami, wskazanymi w pkt 2 ppkt 4, terenem wykonania przyszłych robót budowlanych oraz zapisami Części X i XI SIWZ. 13. Gwarancja i rękojmia: Wykonawca udzieli gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres minimum 36 miesięcy. Wykonawca może zaproponować wydłużenie okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia do 60 miesięcy. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia stanowi kryterium oceny ofert – patrz cześć XIII SIWZ. 14. Podwykonawcy: 1) Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia dotyczącego obowiązku osobistego wykonania kluczowych części zamówienia przez Wykonawcę. 2) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed podpisaniem umowy, wskazał Zamawiającemu czy zamówienie wykona własnymi siłami, czy też zamierza powierzyć Podwykonawcom wykonanie części zamówienia (należy wówczas wskazać zakres przewidziany do realizacji przez Podwykonawców oraz firmę Podwykonawcy). 3) Dopuszcza się na etapie realizacji zamówienia możliwość dokonania zmiany albo rezygnacji z Podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż Podwykonawca, na którego zasoby Wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 4) Zamawiający we wzorze umowy określił wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu. 5) Zamawiający we wzorze umowy określił informacje o umowach o podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, które podlegają obowiązkowi przedkładania Zamawiającemu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45400000-1
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany, przed upływem terminu składania ofert, wnieść wadium na cały okres związania ofertą, w wysokości: Dla części 1: 6 000,00 zł (słownie: sześć tysięcy złotych 00/100) Dla części 2: 7 000,00 zł (słownie siedem tysięcy złotych 00/100) 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku z następujących form, w zależności od wyboru Wykonawcy: 2.1. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy nr 49 8362 0005 0399 1819 2000 0020; Kserokopię dowodu wpłaty należy dołączyć do oferty. Za wadium skutecznie wniesione w pieniądzu Zamawiający uznaje wadium, które w terminie składania ofert znajdzie się na koncie Zamawiającego; 2.2 poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy musi być zawsze poręczeniem pieniężnym; 2.3. gwarancjach bankowych; 2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych; 2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. 2016 poz. 359 z późn. zm.). 2.6. Wadia wniesione w formie gwarancji lub poręczeń powinny w swej treści mieć wymienionych wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o wykonanie i realizację zamówienia publicznego tj. członków konsorcjum/spółki cywilnej. 2.7. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna oryginał dokumentu należy złożyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię w ofercie. 3. Wadium musi obejmować cały okres związania ofertą. 4. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, musi być złożone w oryginale i musi obejmować cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium w wysokości określonej w pkt 19.1., w formie lub formach oraz w terminie, o których mowa w pkt 19.2. jego oferta zostanie odrzucona. 6. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp). 6.1. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10.Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz Zamawiającego w przypadku, gdy: 10.1. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie; 10.2. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 10.3. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Składana przez Wykonawcę oferta, sporządzona zgodnie z wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w części X SIWZ, składa się z: - wypełnionego formularza ofertowego - załącznik nr 1 do SIWZ, - Tabela Elementów Ceny Ryczałtowej (zgodnie z załącznikiem nr 1a lub 1b) - Wykonawca załączy do oferty: kosztorys/y ofertowy/e (zgodnie z przedmiarami robót załącznik nr 8 do siwz) - odpowiednio do części zamówienia, na którą/e składana jest oferta. Do każdego kosztorysu ofertowego należy załączyć stronę tytułową. 2) Ponadto do oferty należy dołączyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie określonym przez Zamawiającego w Części IV pkt 1 ppkt 1) lit. c) SIWZ, o treści zgodnej z wzorem stanowiącym załącznik nr 2a do SIWZ, b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie Wykonawcy stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania, w zakresie określonym przez Zamawiającego w Części IV pkt 1 ppkt 2) SIWZ o treści zgodnej z wzorem stanowiącym załącznik nr 2b do SIWZ. c) dokument (np. Pełnomocnictwo, odpis z właściwego rejestru np. Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczpospolitej Polskiej lub umowa spółki cywilnej itp.) potwierdzający, że oferta została podpisana przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli nie wynika to z innych załączonych do oferty dokumentów, d) jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zobowiązany jest zamieścić informacje o tych podmiotach w oświadczeniach (załączniki nr 2a oraz 2b do SIWZ), o których mowa w ppkt 2) lit. a) i b) oraz musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności załączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, należy złożyć na piśmie w formie oryginału, a jego treść musi w sposób wyraźny i jednoznaczny wyrażać wolę oddania Wykonawcy ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu. Zamawiający wymaga aby składany dokument wskazywał w szczególności: - sposób wykorzystania zasobów przez Wykonawcę oraz zakres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego (w przypadku udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia należy imiennie wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia), - okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - jakie prace wykona podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, których wskazane zdolności dotyczą. Wzór zobowiązania stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. W odniesieniu do warunków dotyczących zdolności technicznych lub zawodowych, doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują prace, do realizacji których te zdolności są wymagane. 3) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert przekazuje Zamawiającemu (bez wezwania) oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ww. oświadczenie powinno być złożone w oryginale (w formie pisemnej). Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ. W przypadku Wykonawców występujących wspólnie, oświadczenie składa każdy z Wykonawców oddzielnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach