Przetargi.pl
Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej "NASZ DOM" w Gliwicach przy ul. Derkacza 10

Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych ogłasza przetarg

  • Adres: 44-100 Gliwice, Ul. Zwycięstwa
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 238 55 30 , fax. 32 238 55 27
  • Data zamieszczenia: 2020-05-11
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych
    Ul. Zwycięstwa 21
    44-100 Gliwice, woj. śląskie
    tel. 32 238 55 30, fax. 32 238 55 27
    REGON: 27625533500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gliwice.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej "NASZ DOM" w Gliwicach przy ul. Derkacza 10
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania: „Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej „NASZ DOM” w Gliwicach przy ul. Derkacza 10”, polegająca na wykonaniu robót budowlanych w zakresie: Zadanie nr 1: Docieplenie przegród budowlanych 1.1. Cały dach z częściową wymianą konstrukcji i tarasami; 1.2. Docieplenie ścian (bez części podziemnej); 1.2a. Daszki nad balkonami Zadanie 1.1. Cały dach z częściową wymianą konstrukcji i tarasami Zakres robót obejmuje roboty rozbiórkowe, ocieplenie dachu, częściową wymianę konstrukcji, wymianę obróbek blacharskich, roboty izolacyjne i porządkowe na tarasach. Szczegółowy zakres prac wg dokumentacji wykonawczej i przedmiaru robót dla zadania 2 poz. 55-93/100-111. Pozycje STWiOR odpowiednio w pozycjach przedmiarowych. Przedmiar jest elementem pomocniczym do wyceny robót. Zadanie 1.2. Docieplenie ścian Termomodernizacja ścian budynku wełną mineralną i styropianem, wykonanie nowych tynków, obróbek blacharskich. Prace wykonać zgodnie z projektem wykonawczym i przedmiarem robót poz. 1-52 pozycje STWiOR w odpowiednich pozycjach przedmiarowych. Zadanie 1.2a. Daszki nad balkonami Zakres prac obejmuje demontaż istniejących i wykonanie nowych zgodnie z dokumentacją i przedmiarem robót poz. 94-99 pozycje STWiOR w odpowiednich pozycjach przedmiarów. Zadanie 2. Wymiana stolarki Wymontowanie istniejących okien i drzwi zewnętrznych zgodnie z projektem wykonawczym i zamontowaniem nowej stolarki. Zakres wg projektu wykonawczego i przedmiaru poz. 1-24 nr STWiOR przy pozycjach przedmiaru. Zadanie 3. Wykonanie instalacji solarnej Zakres robót obejmuje zamontowanie instalacji solarnej wg projektu wykonawczego na powierzchni dachów. Wykonanie węzła solarnego i robót budowlanych – pomocniczych. Zakres wg projektu wykonawczego i przedmiaru robót pozycje 1.1.1-1.1.32, 1.2.1.–1.2.33, 1.3.1.– 1.3.15 Zadanie 4. Modernizacja oświetlenia wewnętrznego Zakres prac obejmuje demontaż oświetlenia świetlówkami i żarowego, montaż oświetlenia w systemie lamp ledowych z wykorzystaniem istniejącego podłoża. Zakres wg projektu wykonawczego i przedmiaru poz. 1-10 nr STWiOR przy pozycjach przedmiaru. Zadanie 5. Renowacja ścian fundamentowych Zakres prac obejmuje odsłonięcie odkopowe ścian fundamentowych, wykonanie izolacji poziomych, pionowych, izolacji termicznej. Po zasypaniu wykopów uporządkowanie terenów zielonych i odtworzenie opaski i terenów utwardzonych z kostki. Zakres zgodnie z projektem wykonawczym i przedmiarem robót poz. 1-29 pozycje STWiOR do pozycji przedmiaru. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został ujęty w załącznikach do SIWZ: wzorze umowy, dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót opracowanych przez firmę Pracownia Konstrukcyjno-Architektoniczna "KONSTRUKTOR" Marcin Korłub, ul. Bytnara Rudego 20a/1, 45-256 Opole na którą składają się: a) projekt budowlany - wszystkie branże, b) projekt wykonawczy - wszystkie branże, c) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót, d) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót - Instalacja solarna, e) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót – Instalacja elektryczna, f) Przedmiary robót. Inne wymagania Zamawiającego: 1) Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji kolorystyki i faktury tynków na etapie realizacji umowy. W celu uzyskania akceptacji Wykonawca przedstawi Zamawiającemu próbki tynków na płytach styropianowych. 2) Wykonawca musi zorganizować teren budowy w taki sposób by umożliwić jednostce prowadzenie swojej działalności. Wykonawca uwzględni specyfikę pracy w czynnym obiekcie i dostosuje do niej sposób realizacji robót budowlanych. Prace będą prowadzone w czynnym obiekcie - Dom Pomocy Społecznej "NASZ DOM" zapewniający całodobową opiekę osobom w podeszłym wieku, niepełnosprawnym i przewlekle chorym. 3) Zamawiający wymaga wykonania prac w sposób i w czasie nie zakłócającym jego funkcjonowanie, przy zachowaniu bezpieczeństwa korzystania z budynku przez pracowników Zamawiającego i użytkowników obiektu. 4) Wykonawca ma obowiązek zapewnić bieżące utrzymanie czystości na ciągach komunikacyjnych wykorzystywanych do transportu materiałów oraz na terenie prowadzenia prac i wokół niego, a w szczególności ochronę mienia i bezpieczeństwa ppoż. oraz przestrzeganie przepisów BHP. 5) Prowadzenie robót uciążliwych (wymiana okien) wymaga uzgodnienia z Zamawiającym. 6) Demontaż i montaż okien z uwagi na charakter obiektu należy prowadzić w sposób minimalizujący zapylenie w pomieszczeniach, po uprzednim zabezpieczeniu wnętrza pomieszczenia. 7) Zamawiający informuje, że zadanie pod nazwą: "Termomodernizacja Domu Pomocy Społecznej "NASZ DOM" w Gliwicach przy ul. Derkacza 10", w ramach którego wykonywana będzie przedmiotowa termomodernizacja budynku przy ul. Derkacza 10, został wybrany do dofinansowania w ramach: REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA 2014-2020 (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego) dla osi priorytetowej: IV. Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna dla działania: 4.3. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej dla poddziałąnia: 4.3.4. Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej – konkurs. 8) Wynagrodzenie wykonawcy z tytułu wykonanych prac w 2020 r. nie przekroczy 1 298 284,19 zł brutto. UWAGA!! Przedstawione w w.w dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako odniesienie do oczekiwanych przez Zamawiającego parametrów technicznych i użytkowych oraz jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych a zwłaszcza art. 29 do 31. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne do opisywanych w dokumentach norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy pzp. Oznacza to, że Wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień, w tym zaakceptowania zmian materiałowych przez projektanta i Zamawiającego. UWAGA !! Zgodnie z PKOB grupa 113 klasa 1130 (Polska Klasyfikacja Obiektów Budowlanych) budynek Domu Pomocy Społecznej "Nasz Dom" w Gliwicach jest sklasyfikowany jako budynek zamieszkania zbiorowego, w związku z powyższym na roboty budowlane polegająca na termomodernizacji budynku zastosowanie ma 8% stawka podatku VAT. Wymagany termin gwarancji: minimum 36 miesięcy, maksimum 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót, przy czym termin gwarancji ma być równy terminowi rękojmi, Wymagany termin rękojmi: minimum 36 miesięcy, maksimum 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru robót, przy czym termin rękojmi ma być równy terminowi gwarancji. Opis sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań, rodzaju czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1) Zamawiający określa następujące warunki związane z koniecznością zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę osób realizujących zamówienie: 1. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/ Dalszego Podwykonawcę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia roboty związane z wykonaniem docieplenia elewacji, wymianą pokrycia dachu wraz z dociepleniem, wymianą stolarki okiennej, wykonaniem instalacji solarnej oraz modernizacją oświetlenia wewnętrznego, które polegają na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1040 z pózn. zm.). 2. W trakcie realizacji przedmiotu umowy Zamawiający zastrzega sobie prawo do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy w zakresie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, na każde wezwanie Zamawiającego w terminie wyznaczonym w wezwaniu, a jeśli termin nie zostanie wyznaczony - w terminie 5 dni roboczych od przekazania wezwania, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy/Dalszego Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy/Dalszego Podwykonawcy. 4. Wykonawca lub Podwykonawca/Dalszy Podwykonawca zatrudni osoby wykonujące czynności wskazane powyżej na cały okres realizacji tych czynności. W przypadku rozwiązania/wygaśnięcia stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub Podwykonawca/Dalszy Podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia od następnego dnia po ustaniu stosunku pracy innej osoby na to samo stanowisko pracy. Jednocześnie w dniu rozpoczęcia pracy przez nowo zatrudnioną osobę Wykonawca jest zobowiązany przekazać Zamawiającemu aktualne oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę wszystkich osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia roboty, o których mowa w pkt. 1. 5. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, Zamawiający przewiduje sankcje w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej określonej we wzorze umowy, stanowiącym załącznik do SIWZ. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 6. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę/Dalszego Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: -wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 - o treści ZAŁĄCZNIKA NR 3. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia, -wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca w takiej sytuacji musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Przykładowy wzór zobowiązania podmiotu trzeciego stanowi ZAŁĄCZNIK NR 9 do SIWZ. Pisemne zobowiązanie lub inne dokumenty muszą zawierać informacje dotyczące co najmniej: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu. b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą; w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane, -wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt III.3) - III.6) .

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach