Przetargi.pl
„Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Irządze wraz pracami polegającymi na prowadzeniu robót budowlanych i konserwatorskich.”

Urząd Gminy w Irządzach ogłasza przetarg

  • Adres: 42-446 Irządze, Irządze 124
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 343 543 009 , fax. 343 543 110
  • Data zamieszczenia: 2020-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Irządzach
    Irządze 124
    42-446 Irządze, woj. śląskie
    tel. 343 543 009, fax. 343 543 110
    REGON: 99124900000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.irzadze.bip.jur.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Irządze wraz pracami polegającymi na prowadzeniu robót budowlanych i konserwatorskich.”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Irządze wraz pracami polegającymi na prowadzeniu robót budowlanych i konserwatorskich. Prace budowlane polegające na : 1. Wymiana więźby dachowej (odtworzenie konstrukcji drewnianej ) wraz z pokryciem z blachą cynkowo – tytanową na deskowaniu pełnym, obróbkami blacharskimi, orynnowaniem, instalacją odgromową i elementami wyposażenia dachu. 2. Wykonaniu izolacji pionowej fundamentów : wykonanie wykopu odsłaniającego mur fundamentowy, usunięcie zabrudzeń, skucie istniejących powłok, uszkodzonego tynku i zmurszałych fragmentów muru, usunięcie zwietrzałych spoin na głębokość ok. 2 cm, usunięcie śladów wykwitów solnych za pomocą szczotek stalowych, szpachlowanie kawern, zagłębień i ubytków zaprawą cementową zarobioną z roztworem emulsji kontaktowej, wykonanie właściwej izolacji w postaci nierozcieńczonej, nie zawierającej smoły emulsji bitumicznej, nanoszonej 3 krotnie na przygotowany mur fundamentowy, dozbrojenie pierwszej warstwy izolacji siatką z włókna szklanego, usunięcie betonowej opaski wokół budynku i wykonanie nowej opaski, żwirowej 3. Elewacje. Wykonanie naprawy spękań muru poprzez zastosowanie elementów metalowych. Wykonać cało powierzchniowe oczyszczenie tynkowanych fragmentów elewacji przez usunięcie istniejących, popękanych i odspojonych starych powłok do warstwy licowej wyprawy tynkarskiej ewentualnie także popękanych i odspojonych fragmentów (lub całościowo) tynków licowych i podkładowych do zasadniczego podłoża murowego. Czyszczenie wykonać ręcznie, mechanicznie lub za pomocą strumieniowania ciśnieniowego ścierniwem kwarcowym; usunięcie tynków przez skucie i odmuch sprężonym powietrzem. Po oczyszczeniu i przygotowaniu podłoża, w miejscach ubytków wgłębnych lub na całej powierzchni wykonać obrzutkę kontaktową z zaprawy mineralnej. Następnie na wszystkie te miejsca (lub cało powierzchniowo) licując do płaszczyzny tynków zachowanych założyć podkładowy tynk mineralny, trasowo-wapienny. Na uzupełnione podłoże nałożyć nową warstwę licową przy użyciu zbrojonego włóknami, nawierzchniowego, drobnoziarnistego tynku z trasem. Strukturę ostateczną wykonać przez zafilcowanie drugiej, cienkiej warstwy drobnoziarnistej szpachówi z trasem. Gzymsowanie wykonać na zasadzie analogii i kontynuacji formy gzymsu wieńczącego, koronującego wszystkie elewacje, biegnącego wokół budynku. Ponadto wykonać uproszczony profil gzymsowy biegnący pod kątem wzdłuż nakryw, do szczytu każdego z tympanonów, tworząc zamknięte pola pomiędzy gzymsami frontonów. Ponadto projekt zakłada wprowadzenie prostych w formie, gzymsów podokiennych (parapetowych), podkreślających rytm otworów okiennych i tradycyjną formę stolarki. Przemurowanie uszkodzonego trzonu kominowego. Do wykonania kolorystyki elewacji należy zastosować jednoskładnikową farbę krzemianową (silikatowa) z dodatkiem substancji hydrofobizujących, przeznaczoną do wykonywania powłok malarskich na zewnątrz budynków, wyłącznie na podłożach mineralnych 3.1 Stolarka okienna i drzwiowa. Stolarka drzwiowa w całości do wymiany. Nowoprojektowana stolarka o konstrukcji drewnianej, płycinowa, nawiązująca stylistycznie do charakteru obiektu zgodnie z rysunkami elewacyjnymi. Drzwi dwuskrzydłowe, dzielone niesymetrycznie ze względu na konieczność zapewnienia szerokości światła otworu skrzydła głównego 90 cm. Stolarka drzwiowa odtwarzająca istniejący kształt naświetli prostokątnych i półkolistych, ze szprosami konstrukcyjnymi. Stolarka drzwiowa malowana w kolorze palisander. Stolarka okienna ze względu na stan techniczny przeznaczona do wymiany w całości. Nowa stolarka okienna z drewna klejonego z szybą zespoloną o parametrach izolacyjności cieplnej Ug=1,0 W/m2K, w kolorze białym. Kształt, podział konstrukcyjny i szprosowy oraz sposób otwierania analogiczny do istniejącego, zgodnie z rysunkami elewacyjnymi. Zastosować nawiewniki podokiennych lub nawiewników higrosterowane w celu zwiększenia wydajności wentylacji grawitacyjnej wewnątrz budynku. 4. Taras i schody wejściowe. Schody wejściowe, betonowe w konstrukcji monolitycznej, wykonane jak schody na gruncie, posiadają współczesną okładzinę z płytek gresowych. Istniejące okładziny gresowe przeznaczone są do usunięcia. Nowoprojektowana posadzka wykonana zostanie z płyt piaskowcowych o wymiarach 30x30x1,5 cm struktura nawierzchni gładka matowa. Stopnice i podstopnice wykonane z piaskowca jako elementy gotowe o gr. 3 cm. Po usunięciu istniejącej posadzki podłoże należy wyrównać zaprawą cementową lub zaprawą klejową. Przed ułożeniem posadzki, powierzchnie cementową zagruntować preparatem gruntującym. Płyty kamienne należy mocować na wysokoelastycznym kleju przeznaczonym do montażu piaskowca. 5. Taras ogrodowy. Taras wykonany jest w formie płyty żelbetowej, monolitycznej na profilach stalowych opartej za pomocą wieńca na murze zewnętrznym elewacji południowej i ceglanych słupach na zewnętrznej krawędzi płyty . Płyta betonowa w całości (góra, spód, krawędzie) do naprawy w technologii PCC. Główne czynności naprawcze płyty tarasowej: oczyszczenie podłoża, skucie luźnych skorodowanych fragmentów betonu do warstwy nośnej, naprawa rys: ze względu na charakter konstrukcji, do wypełnienia rys należy zastosować żywice epoksydowe, które stosuje się jako wypełnienie rys statycznych nie zmieniających już swojego rozwarcia. Jeżeli po oczyszczeniu elementów zlokalizowane zostaną rysy o rozwarciu >3mm to należy je naprawiać za pomocą mikro cementów. Zabezpieczenie stali zbrojeniowej: ze skorodowanych prętów zbrojeniowych należy usunąć otulinę betonową aż do miejsc nieskorodowanych. Pręty zbrojeniowe oczyścić z rdzy ręczne lub mechaniczne (poprzez szczotkowanie, piaskowanie) tak aby uzyskały jasny, metaliczny wygląd, a potem oczyścić sprężonym, bezolejowym powietrzem i ewentualnie odtłuścić acetonem. Na tak przygotowaną powierzchnię należy nałożyć mineralną powłokę antykorozyjną. Zaprawę antykorozyjną nakładać najpÛźniej do 3 godzin po oczyszczeniu prętów zbrojeniowych. Montaż marek stalowych dla nowych balustrad: Przed uzupełnianiem ubytków w betonie płyty żelbetowej zaleca się wklejenie nowych marek stalowych do późniejszego mocowania balustrad. Wykonanie warstwy kontaktowej: Po wykonaniu zabezpieczenia stali zbrojeniowej, tuż przed przystąpieniem do uzupełnienia ubytków betonu (również w przypadku napraw niekonstrukcyjnych) przygotowaną powierzchnię starego betonu należy obficie zwilżyć wodą i doprowadzić do stanu matowo wilgotnego. Na tak przygotowane podłoże nakłada się warstwę kontaktową z zaprawy mineralnej. Kolejne zaprawy systemu PCC nakładać po wstępnym przeschnięciu warstwy kontaktowej, gdy zaprawa stanie się matowo wilgotna, czyli w ciągu 30-60 minut po aplikacji. W przypadku przekroczenia tego czasu, warstwę kontaktową należy położyć ponownie, ale dopiero po całkowitym stwardnieniu warstwy poprzedniej. Uzupełnienie ubytków: Należy zastosować jednoskładnikowe zaprawy do wyrównywania powierzchni betonowych i żelbetowych, wypełniania ubytkÛw i miejsc uszkodzonych, stanowiące część systemu naprawy betonu PCC. Zakres stosowania zapraw drobnoziarnistych wynosi od 5 do 30 mm oraz gruboziarnistych od 30 do 100 mm. Wyrównanie powierzchni: W systemie PCC do wypełniania ubytków do 5mm, a także do zamykania porów i szczelin przewidziano drobnoziarnistą, jednoskładnikową szpachlówkę do wyrównywania powierzchni betonowych i żelbetowych, która może być stosowana zarówno na powierzchniach pionowych, jak i poziomych. Zabezpieczenie elementów stalowych konstrukcji płyty. Widoczne od spodu płyty elementy konstrukcji stalowej należy poddać renowacji. Odrdzewić i oczyścić ze starych powłok malarskich, zabezpieczyć podwójną warstwą farby antykorozyjnej do metalu. Montaż nawierzchni z płyt piaskowcowych o wymiarach 30x30x1,5 cm struktura nawierzchni gładka matowa. Przed ułożeniem posadzki z płyt kamiennych, powierzchnie cementową zagruntować preparatem gruntującym. Płyty kamienne należy mocować na wysokoelastycznym kleju przeznaczonym do montażu piaskowca. Schody tarasu Zewnętrzne schodki wykonane w formie odlewów betonowych ze względu na ich zły stan techniczny należy w całości rozebrać i odtworzyć jako żelbetowe monolityczne w istniejących proporcjach i układzie. Stopnice i podstopnice schodów wykonane z piaskowca jako elementy gotowe o gr. 3 cm. Przed ułożeniem kamienia, powierzchnie cementową zagruntować preparatem gruntującym. Płyty kamienne należy mocować na wysokoelastycznym kleju przeznaczonym do montażu piaskowca. 6. Doświetlacze okienne. Istniejące doświetlacze ze względu na zły stan techniczny i konieczność odtworzenia izolacji pionowej należy w całości zdemontować. W ich miejscu wykonać nowe żelbetowe wykonywane na miejscu lub prefabrykowane i montowane w całości. Doświetlacze posiadać będą wpusty odpływowe zainstalowane w płycie dolnej, które podłączone zostaną do istniejącej instalacji burzowej, w którą obecnie włączone są rynny spustowe budynku. 7. Instalacja elektryczna. Punkty oświetleniowe zewnętrzne. Podczas prac związanych z wymianą tynków, należy zlikwidować istniejące punkty oświetleniowe i rozprowadzić instalację elektryczną do zasilenia kinkietów zewnętrznych zlokalizowanych na wszystkich elewacjach budynku. Oprawy kinkietowe metalowe przeszklone, w formie klasycznej nawiązującej stylistycznie do latarni. Przewidziano wykonanie 7 punktów oświetleniowych na wszystkich elewacjach. 8. Instalacja odgromowa. Istniejącą instalację odgromową należy zdemontować, po wymianie poszycia dachowego wykonać nową instalację odgromową . Wykonać pomiary. 9. Balustrady. W całości do wymiany na nowe, wykonane z pełnych kwadratowych profili stalowych. Balustrady o wysokości pochwytów 110 cm od nawierzchni. Według wzoru na rysunkach elewacyjnych. Malowane farbą antykorozyjną do metalu w kolorze czarnym. 10. Ocieplenie stropu. Wykonać ocieplenie stropu nad parterem wełną mineralną grubości 25 cm oraz zabezpieczenie z folii paro przepuszczalnej oraz dojście technologiczne z płyt OSB zapewniające dojście do włazu dachowego. 11. Wymiana źródła ciepła wraz z instalacją c.o. w budynku. Wymiana kotła Kocioł na za podajnikiem 100 kW ( dostawa plus montaż ) Klasa 5 wg normy PN-EN 303-5:2012 w zakresie sprawności cieplnej, emisji zanieczyszczeń oraz wymagań dotyczących bezpieczeństwa, rozbudowany wymiennik ciepła z elementami ceramicznymi i turbulatorami w ciągach spalinowych , sprawność 90,3÷90,9 % Komin spalinowy w poziomie od kotła do szachtu. Zasobniki ciepłej wody użytkowej 750l, Grzejniki kolumnowe, aluminiowe do 20 żeber- 16 szt. wymiana instalacji ok. 100 mb. 12. Roboty towarzyszące. Wykonanie remontu korytarza wejściowego polegającego na przebudowie sanitariatów ( 2 szt.) wykonanie posadzki z płytek ceramicznych, montażu sufitu podwieszonego, wymiany drzwi wewnętrznych oraz wykonanie malowania ścian wewnętrznych. Wymiana umywalki i miski ustępowej. Podłączenie do wentylacji grawitacyjnej. Dostosować jedno pomieszczenie wc dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażyć go w niezbędne urządzenia. Ściany wewnętrzne należy ocieplić multipolem gr.10 cm. Montaż elementów stalowych - stal nierdzewna - do montażu flag. Wykonanie instalacji monitoringu wraz z 4 kamerami. Remont piwnicy polegający na wykonaniu remontu sanitariatu : wymiana posadzki, ściany z płytek, sufit podwieszany w płyt gipsowo – kartonowych oraz wymianie drzwi wewnętrznych. Wykonać wymianę urządzeń sanitarnych : umywalka i miski ustępowa. Remont pomieszczeń ( 3 szt.) polegający na wymianie posadzki z płytek oraz wykonanie napraw ścian i sufitów wraz z wykonaniem malowania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 15 000,00 PLN (słownie: piętnaście tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U z 2020, poz. 299 ). 3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na następujący nr konta: Bank Spółdzielczy Szczekociny Filia Irządze: 39 8277 0002 0010 0000 0030 0020 z dopiskiem: „Termomodernizacja budynku Urzędu Gminy Irządze wraz pracami polegającymi na prowadzeniu robót budowlanych i konserwatorskich.” Uwaga nr 5: Wadium w tej formie uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne wpłyną na konto Zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 5. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio w kopercie, która zawiera ofertę. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez Zamawiającego nie naruszył integralności oferty wraz z załącznikami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 6. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 11 lit. a) niniejszego rozdziału SIWZ. 7. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z zapisem ust. 6 niniejszego rozdziału SIWZ, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 10. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 11. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej, b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, - nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy na zasadach określonych w SIWZ, - zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 12. Wszelkie spory wynikające z wniesionego wadium rozpatrywał będzie wg prawa polskiego sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem), stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ. Uwaga: W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy - nie należy składać wraz z ofertą, ponieważ w pierwszej fazie ofertowania Wykonawca nie zna uczestników procedury, a co za tym idzie nie wie w stosunku do kogo miałby składać przedmiotowe oświadczenie. W/w Oświadczenie składają wszyscy Wykonawcy, którzy złożyli oferty w niniejszym postępowaniu.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach