Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. Tadeusza Kościuszki 189 w Katowicach

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej ogłasza przetarg

  • Adres: 40026 Katowice, ul. Wojewódzka
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 032 2510082-4
  • Data zamieszczenia: 2017-12-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej
    ul. Wojewódzka 11
    40026 Katowice, woj. śląskie
    tel. 032 2510082-4
    REGON: 27307296000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: strazpozarna.katowice.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. Tadeusza Kościuszki 189 w Katowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie przez Wykonawcę prac projektowych, przygotowanie placu pod budowę, wykonanie robót budowlanych i montażowych dla przedsięwzięcia inwestycyjnego pn.: „Termomodernizacja budynku Państwowej Straży Pożarnej przy ulicy Tadeusza Kościuszki 189 w Katowicach”. 2) Zakres prac obejmuje: a) Prace projektowe: uzyskanie podkładów mapowych w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu umowy, wykonanie pomiarów geodezyjnych oraz wykonanie wszelkich niezbędnych czynności koniecznych do prawidłowego wykonania dokumentacji (w tym bilanse, zapotrzebowania itp.), weryfikacja zaproponowanych przez Zamawiającego rozwiązań, wykonanie ekspertyzy – inwentaryzacji przyrodniczej w zakresie występowania chronionych gatunków zwierząt, w tym ptaków i nietoperzy, wykonanie inwentaryzacji obiektu (w wersji elektronicznej), opracowanie dokumentacji projektowej w zakresie niezbędnym do wykonania przedmiotu zamówienia oraz zgodnie z wymogami wskazanymi w Programie Funkcjonalno-Użytkowym stanowiącym załącznik do przedmiotowego zamówienia, opracowanie projektów technicznych zainstalowania wszystkich urządzeń, opracowanie informacji na temat bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ), opracowanie projektu zagospodarowania placu budowy, projektu organizacji i zabezpieczenia robót w czasie trwania budowy. Dopuszcza się sukcesywne opracowania w miarę postępu prac, w projekcie organizacji robót należy przewidzieć taki sposób prowadzenia prac, aby w pełni utrzymać mobilność Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej (każdy etap realizowanych prac będzie musiał być uzgadniany indywidualnie z wyznaczonym przedstawicielem Zamawiającego), uzyskanie ewentualnych pozwoleń i decyzji wymaganych przepisami prawa, jeżeli sposób i zakres realizowanych prac będzie tego wymagał, opracowanie dokumentacji powykonawczej budowy uwzględniającej wszystkie zmiany wprowadzone w trakcie realizacji inwestycji (Wykonawca jest zobowiązany przekazać dokumentację powykonawczą w wersji elektronicznej – pliki edytowalne np. doc, dwg, xls oraz w wersji PDF), zapewnienie nadzoru autorskiego, przekazanie praw autorskich (po zakończeniu prac). b) Przygotowanie budowy - Zagospodarowanie terenu budowy należy wykonać przed rozpoczęciem robót budowlanych, co najmniej w zakresie: zabezpieczenia istniejącej infrastruktury przeznaczonej do pozostawienia, ogrodzenia terenu i wyznaczenia stref niebezpiecznych, wykonania dróg, wyjść i przejść dla pieszych, doprowadzenia energii elektrycznej oraz wody, odprowadzenia ścieków lub ich utylizacji, urządzenia pomieszczeń higieniczno‐sanitarnych i socjalnych, zapewnienia oświetlenia naturalnego i sztucznego, zapewnienia łączności telefonicznej, urządzenia składowisk materiałów i wyrobów, teren budowy powinien być wyposażony w sprzęt niezbędny do gaszenia pożarów, który powinien być regularnie sprawdzany, konserwowany i uzupełniany, zgodnie z wymaganiami producentów i przepisów przeciwpożarowych, wykonanie i instalacja tablicy informacyjnej projektu. Wzór i sposób wykonania tablicy oraz miejsce jej instalacji winny być uzgodnione z Zamawiającym. c) Roboty budowlane W ramach przedmiotowej inwestycji wykonawca winien dokonać termomodernizacji budynku Jednostki Ratowniczo‐Gaśniczej nr 2, a w szczególności przede wszystkim prace: Docieplenie ścian zewnętrznych budynku, Docieplenie ścian części podziemnej, Docieplenie ścian części nadziemnej , Docieplenie stropów stropodachów, Wymiana zewnętrznej stolarki drzwiowej i okiennej wraz z zabudową nawietrzaków automatycznych (nawiewniki higrosterowane), Wymiana grzejników w pomieszczeniach wraz z wymianą instalacji zasilającej (prowadzenie przewodów zasilających zgodnie z obowiązującymi przepisami) wraz z zabudową zaworów termostatycznych przy grzejnikach i zaworach powrotnych przy grzejnikach, zabudowa zaworów podpionowych. W zakresie prac uwzględniono wymianę całej instalacji z wyjątkiem rozprowadzenie w poziomie piwnic (przewidziano do pozostawienia jedynie z miejscowym uzupełnieniem izolacji przewodów). W zakresie źródła (kotłowni) należy przewidzieć prace związane z dostosowaniem pracy do warunków niskotemperaturowych, Montaż sprężarkowych pomp ciepła typu powietrze/woda napędzanych elektrycznie, jako uzupełnienie dla przygotowania C.W.U., Modernizacja systemu oświetlenia - demontaż starych i montaż 174 nowych opraw ze źródłami światła, Montaż ogniw fotowoltaicznych - 131,8 m2/ 80 szt., Wykonanie i instalacja tablicy pamiątkowej projektu. Wzór i sposób wykonania tablicy oraz miejsce jej instalacji winny być uzgodnione z Zamawiającym. I. Wymagania dotyczące instalacji ‐ trwałość Sieci i instalacje w zakresie orurowania i oprzewodowania powinny zapewnić użytkowanie w okresie nie krótszym niż 30 lat, a osprzęt i przybory instalacyjne powinny zapewnić sprawne funkcjonowanie w okresie co najmniej 15 lat. Należy zastosować nowe urządzenia najwyższej jakości technicznej i użytkowej. W okresie gwarancji Wykonawca przejmuje na siebie wszelkie obowiązki wynikające z serwisowania i konserwacji zabudowanych urządzeń, instalacji i wyposażenia, mające wpływ na trwałość gwarancji producenta i ponosi koszty płatnych serwisów gwarancyjnych oraz materiałów eksploatacyjnych Zamawiający wymaga, aby gwarancja udzielona przez Wykonawcę w zakresie zabudowanych urządzeń i instalacji wymagających czynności przeglądowych i konserwacyjnych nie wskazywała konkretnego podmiotu do wykonywanych czynności, a dopuszczała każdy autoryzowany serwis producenta z terenu całego kraju. II. Ogólne warunki dostaw, zainstalowania i uruchomienia: Wykonawca zagwarantuje, że dostarczy ujęte w umowie urządzenia fabrycznie nowe, (rok produkcji 2017 lub 2018) kompletne, o wysokim standardzie, zarówno pod względem jakości jak i funkcjonalności, a także wolne od wad materiałowych i konstrukcyjnych. Zagwarantuje także, że dostarczy pełną dokumentację (w języku polskim) dotyczącą użytkowania i konserwacji oraz, że przeszkoli personel w zakresie użytkowania i konserwacji urządzeń, a po przeszkoleniu przekaże – w pełni sprawne urządzenia –protokolarnie – Zamawiającemu, Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na zainstalowane urządzenia, w której w pełni zabezpiecza technicznie i użytkowo urządzenia. Wykonawca zagwarantuje, iż praca urządzeń zainstalowanych w ramach niniejszego zamówienia nie będzie zakłócać pracy urządzeń oraz systemów technicznych obecnie funkcjonujących u Zamawiającego. Wykonawca zagwarantuje też, że pracy zainstalowanych w ramach niniejszego zamówienia urządzeń nie będzie zakłócało funkcjonowanie urządzeń technicznych wcześniej zainstalowanych na terenie Zamawiającego. W przypadku stwierdzenia ww. zakłóceń, Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie do usunięcia przyczyny zakłóceń swój koszt w trakcie trwania okresu gwarancji. Wykonawca jest odpowiedzialny za montaż urządzeń technologicznych wraz z instalacją sterowania, zabezpieczeń i sygnalizacji oraz z niezbędnym oprogramowaniem, Wykonawca przeprowadzi rozruch urządzeń technologicznych zgodnie z procedurą obowiązującą Wykonawcę w obecności przedstawicieli Zamawiającego, Wykonawca przeprowadzi szkolenia personelu Zamawiającego w niezbędnym zakresie do prowadzenia bezpiecznej i bezusterkowej eksploatacji, Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu niezbędnej dokumentacji technicznej urządzeń, dokumentacji techniczno ruchowej (dalej DTR), instrukcji obsługi, licencji oprogramowania - wszystkie dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim. Przygotowanie stanowisk pod instalacje urządzeń dostarczanych. Inwestycja prowadzona będzie w czynnym obiekcie. Sposób i realizację robót budowlanych należy przewidzieć w sposób umożliwiający bieżące funkcjonowanie obiektu z wyłączeniem czasowym wyłącznie niektórych obszarów Jednostki Ratowniczo Gaśniczej nr 2 Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach wyłącznie na niezbędny czas prowadzenia robót budowlanych. Jako wytyczną realizacyjną przy planowaniu prac budowlanych należy uwzględnić priorytetowe wykonywanie prac w części garażowej z maksymalnym skróceniem prac w szczególności w obszarach stanowiący istotny obszar dla mobilności jednostki. Zamawiający wymaga stałej dostępności wyjazdów z JRG dla wozów bojowych i stałej dostępności minimum 6 bram garażowych (z 9 istniejących w budynku garażowym). Wykonawca winien przewidzieć realizację prac i lokalizację zaplecza, aby nie zakłócać lub możliwie w najmniejszym możliwym stopniu zakłócać komunikację zewnętrzną przy obiekcie. Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy pzp Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie na podstawie umowy o pracę. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy m.in. osób wykonujących prace projektowe, osób kierujących budową, wykonujących usługi geodezyjne, geologiczne oraz usługi dostawy materiałów, usługi transportowe i sprzętowe. Miejsce realizacji zamówienia (roboty budowlane): Katowice Piotrowice, działka nr 236/1, 285/12, 285/13, 285/7, 285/18, 285/19, 285/20, 285/21, 285/17, 286 wjazd od ul. Małachowskiego 30.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45216121-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Wykonawca powinien zgodnie z art. 45 ust. 3 ustawy przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium przetargowe w wysokości 35 000 zł. 2) Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a. pieniądzu; b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c. gwarancjach bankowych; d. gwarancjach ubezpieczeniowych; e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). 3) Zamawiający informuje, że ww. gwarancje winny być wystawione na beneficjenta: Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy nr 27 1020 2313 0000 3002 0514 9911 z dopiskiem "wadium dla zamówienia pn.: „Termomodernizacja budynku Straży Pożarnej przy ul. Tadeusza Kościuszki 189 w Katowicach” Ksero dowodu wpłaty wadium należy załączyć do oferty. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w innej formie niż pieniądzu (gwarancje lub poręczenia - bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie) winien być zdeponowany w siedzibie zamawiającego: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Katowicach, 40-026 Katowice, ul. Wojewódzka 11 Sekcja Finansowa - pokój 211, w godzinach 7.30-15.30 w dni robocze od poniedziałku do piątku. Potwierdzona przez wykonawcę kopia ww. dokumentu powinna być załączona do oferty.
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w części VIII pkt 40 SIWZ: 1) Ofertę na formularzu oferty o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik do specyfikacji (załącznik nr 1) 2) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie stanowiące wstępne potwierdzenie, że wykonawca: • nie podlega wykluczeniu z postępowania • spełnia warunki udziału w postępowaniu w formie określonej w załączniku nr 2 i 3 do SIWZ 3) Jeśli Wykonawca będzie polegać na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia; 4) Dowód wniesienia wadium; 5) Kalkulację ceny ofertowej – formularz cenowy – Załącznik nr 1a; 6) W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. spółki cywilne, konsorcja) - wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Fakt ustanowienia pełnomocnika należy udokumentować dołączeniem pełnomocnictwa podpisanego przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Pełnomocnictwo winno być w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii. Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 18. Oświadczenie, o którym mowa w pkt 17 1) Oświadczenie, o którym mowa w pkt 17.2 niniejszej SIWZ wykonawca składa zgodnie z załącznikiem nr 2 i nr 3 do SIWZ. 2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu, oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 3) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenia dotyczące tych podmiotów. 4) Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu składa oświadczenie dotyczące podwykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach