Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko o numerze inwentarzowym 142/94

Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko ogłasza przetarg

  • Adres: 62-095 Murowana Goślina, Łopuchówko 1
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. + 48 61 8 122 161 , fax. +48 (61) 8 122 161 w. 128
  • Data zamieszczenia: 2023-08-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Łopuchówko
    Łopuchówko 1
    62-095 Murowana Goślina, woj. wielkopolskie
    tel. + 48 61 8 122 161, fax. +48 (61) 8 122 161 w. 128
    REGON: 630011510
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - inny zamawiającypaństwowa jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko o numerze inwentarzowym 142/94
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane i instalacyjne polegające na wykonaniu zadania pn. „Termomodernizacja budynku siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko o numerze inwentarzowym 142/94” wraz z wymianą źródła ciepła (pieca c.o.) w budynku siedziby Nadleśnictwa Łopuchówko – adres: Łopuchówko 1, 62-095 Murowana Goślina. Obecnie kotłownia Nadleśnictwa Łopuchówko wyposażona jest w kocioł olejowy z 1996 r. W ramach prac przewiduje się likwidację kotła olejowego oraz pozostałych elementów instalacji olejowej i montaż kotła na pellet 100 kW wraz z buforem pojemności 2000 dm3. Potrzeba wymiany kotła olejowego na ekologiczny kocioł na pellet 5 klasy wynika z dostosowania do uchwały antysmogowej dla województwa wielkopolskiego: Uchwała nr XXXIX/941/17 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 18 grudnia 2017 r. - dotyczy obszaru województwa wielkopolskiego. W ramach przebudowy kotłowni planuje się wykonać roboty budowlane dotyczące m.in.: robót rozbiórkowych, wywozu i utylizacji gruzu, wymiany stolarki okiennej na nową - drewnianą, wymiany okładzin ściennych i podłogowych, malowania sufitów, wymiany i wkucia instalacji elektrycznej, dostawa i montaż nowego kotła oraz rur c.o., wykonanie niezbędnej przeróbki wewnętrznej instalacji w kotłowni budynku wynikającej z wymiany kotła. Zakres robót obejmuje również przebudowę piwnic, wewnętrznej instalacji c.o. elewacji oraz roboty w zakresie zagospodarowania terenu. Zadanie realizowane będzie na działce o numerze ewidencyjnym 126, obręb Głębocki (0005), gmina Murowana Goślina (115).Szczegółowy zakres robót określony został w dokumentach stanowiących Załącznik nr 10 do SWZ, na który składa się:- projekt techniczny dla termomodernizacji Nadleśnictwa Łopuchówko – przebudowa kotłowni (nr inw. 142/94);- przedmiar robót dla termomodernizacji Nadleśnictwa Łopuchówko – przebudowa kotłowni (nr inw. 142/94);- Ogólna specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót OST;- Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót ST-M;- Szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót ST-R;- Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące wykonania robót budowlanych;- mapa poglądowa ze wskazaną lokalizacją robót budowlanych.We wszystkich miejscach SWZ i załącznikach do SWZ, w których użyto przykładowego znaku towarowego, patentu, pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego wykonawcę lub, jeżeli Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 oraz ust. 3 ustawy Pzp, w każdym przypadku, działając zgodnie z art. 99 ust. 6 i art. 101 ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne w stosunku do określonych w SWZ i dokumentacji przetargowej, oznaczając takie wskazania lub odniesienia odpowiednio wyrazami „lub równoważny” lub „lub równoważne”, pod warunkiem zapewnienia parametrów nie gorszych niż określone w opisie przedmiotu zamówienia. Rozwiązanie równoważne jest także dopuszczalne w sytuacji, gdyby wyraz „równoważny” lub „równoważne” nie znalazło się w opisie przedmiotu zamówienia.Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśl art. 101 ust. 5 Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do norm, ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy Pzp), jest obowiązany udowodnić w ofercie, że oferowane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają przez niego wymagania określone w SWZ. Brak wskazania tych elementów będzie traktowane, jako wybór elementów opisanych w SWZ.Zamawiający zobowiązuje Wykonawców do wykazania rozwiązań równoważnych do zastosowania w stosunku do dokumentacji postępowania. W myśli art. 101 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne (w sytuacji, gdy opis przedmiotu zamówienia odnosi się do wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt. 1 ustawy Pzp) jest obowiązany udowodnić w ofercie, że obiekt budowlany, dostawa lub usługa, spełniają wymagania dotyczące wydajności lub funkcjonalności, określonej przez Zamawiającego. Do wykonania przedmiotu zamówienia Wykonawca używać będzie własnych narzędzi, materiałów i urządzeń dostarczonych na miejsce realizacji robót własnym staraniem. Ilość narzędzi i urządzeń wykorzystywanych do realizacji przedmiotowego zadania winna zapewnić właściwe tempo realizacji w okresie objętym umową. Wszystkie narzędzia i urządzenia winny być dobrane w taki sposób, by nie spowodować niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych robót budowlanych.Materiały użyte do wykonania zadania muszą posiadać deklarację zgodności lub certyfikat z Polską Normą lub aprobatą techniczną, a w przypadku braku Polskich Norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane. Wykonawca musi dostarczyć przedmiotowe dokumenty przy odbiorze robót budowlanych. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów Unii Europejskiej. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia, a przed ich składowaniem lub wbudowaniem w obiekt (jeżeli Wykonawca nie będzie ich składował), uzyska akceptację Zamawiającego, co do ich zgodności z dokumentacją projektową oraz przyjętym standardem użytkowym.Zamawiający nie przewiduje obowiązku odbycia przez Wykonawcę wizji lokalnej lub sprawdzenia przez Wykonawcę dokumentów niezbędnych do realizacji zamówienia. Niemniej jednak zalecane jest dokonanie przez Wykonawcę wizji lokalnej miejsca przeznaczonego do realizacji robót budowlanych i ich otoczenia, a także zdobycie wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej ponosi wykonawca. Wizję lokalną można przeprowadzić po uprzednim kontakcie z pracownikiem, o którym mowa w pkt. 10.1. SWZ i po ustaleniu dogodnego dla obu stron terminu spotkania, przy uwzględnieniu godzin pracy siedziby Zamawiającego – biuro Nadleśnictwa Łopuchówko czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00, z wyłączeniem dni wolnych od pracy.Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialności za szkody, jakie mogą wyniknąć na skutek niewłaściwego prowadzenia robót, złej organizacji transportu i składowania materiałów budowlanych oraz za szkody jakie mogą powstać w majątku Zamawiającego na skutek prowadzonych prac, od chwili rozpoczęcia robót, aż do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Do obowiązków Wykonawcy należy również naprawa na własny koszt wszelkich uszkodzeń na drogach dojazdowych powstałych w związku z wykonywaniem zleconych robót, w tym transportu materiału. Po wykonaniu prac Wykonawca doprowadzi do należytego stanu i porządku, tj. co najmniej do istniejącego przed rozpoczęciem prac miejsca prowadzenia robót, w szczególności te, które Wykonawca naruszy lub uszkodzi w celu realizacji przedmiotu zamówienia.Zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wchodzące w skład przedmiotu zamówienia tj. pracowników fizycznych (robotników budowlanych) przy robotach wskazanych w dziale I i II przedmiaru robót, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (tekst jedn.: Dz. U. z 2020 r. poz. 1324 z późn. zm.). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę, a także uprawnienia Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 95 ust. 1, oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań określa wzór umowy stanowiący załącznik nr 11 do SWZ.Zamawiający nie wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.Roboty budowlane należy prowadzić zgodnie z przepisami wymienionymi w pkt. 3.13. SWZ.Wykonawca udzieli na przedmiot zamówienia gwarancji jakości i rękojmi za wady na okres 36 miesięcy licząc od daty podpisania protokołu odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Jeżeli na poszczególne materiały lub urządzenia udzielona zostanie gwarancja jakości producenta na okres dłuższy niż 36 miesięcy, okres gwarancji jakości udzielonej przez Wykonawcę odpowiada okresowi gwarancji udzielonej przez producenta.Zakres robót wskazany w SWZ nie wymaga pozwolenia na budowę oraz zgłoszenia robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 z późn. zm.).Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach