Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Przychodni Rejonowo – Specjalistycznej w Zawierciu ul. Piłsudskiego 80

Powiat Zawierciański ogłasza przetarg

  • Adres: 42-400 Zawiercie, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 450 71 00 , fax. 326 721 971
  • Data zamieszczenia: 2018-10-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Zawierciański
    ul. Sienkiewicza 34
    42-400 Zawiercie, woj. śląskie
    tel. 32 450 71 00, fax. 326 721 971
    REGON: 27625525200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zawiercie.powiat.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Przychodni Rejonowo – Specjalistycznej w Zawierciu ul. Piłsudskiego 80
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych dla zadania pn. „Termomodernizacja budynku Przychodni Rejonowo – Specjalistycznej w Zawierciu ul. Piłsudskiego 80”. 2. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 (EFRR) – Oś priorytetowa 4 Efektywność energetyczna, odnawialne źródła energii i gospodarka niskoemisyjna; Działanie 4.3 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej; Poddziałanie 4.3.1 Efektywność energetyczna i odnawialne źródła energii w infrastrukturze publicznej i mieszkaniowej – ZIT. 3. Zakres robót objętych niniejszym zamówieniem obejmuje w szczególności: a) Docieplanie ścian piwnic i cokołu b) Kanalizacja deszczowa c) Docieplanie ścian d) Docieplanie stropodachów e) Remont pokrycia dachu f) Docieplenie wewnętrzne piwnic g) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej h) Instalacja odgromowa i) Montaż budek lęgowych dla jerzyka. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres robót i obowiązków Wykonawcy określają również: dokumentacja projektowa, STWiOR, przedmiary robót, wszelkie uzgodnienia, warunki, opinie, decyzje i zgłoszenia, Decyzja RDOŚ nr WPN.6401.486.2018.MS z 13.09.2018 r. oraz Projekt umowy, stanowiące załączniki do SIWZ. 5. Wykonawca zobowiązany jest do udzielenia minimum 48 miesięcznego okresu gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia. Wykonawca winien określić w formularzu ofertowym okres gwarancji, który stanowić będzie jedno z kryteriów oceny ofert (podać pełną liczbę miesięcy w zakresie: 48 miesięcy – 60 miesięcy). Okres gwarancji równy jest okresowi rękojmi. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do przestrzegania przepisów ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 992 ze zm.) w tym: a) przejmuje odpowiedzialność za powstałe w trakcie realizacji zamówienia odpady, ich segregację, transport i składowanie b) ponosi koszty z tytułu jw. c) na wniosek Zamawiającego wskaże miejsce składowania lub utylizacji oraz przedstawi stosowne dokumenty, że powstałe odpady zostały zagospodarowane (wywiezione na składowisko, poddane utylizacji) zgodnie z w/w ustawą oraz przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. 7. Rozwiązania równoważne: a) Jeżeli w STWiOR i innych dokumentach przetargowych użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego producenta lub wykonawcę, należy je traktować jako wskazane przykładowo. Zamawiający dopuszcza składanie ofert z rozwiązaniami równoważnymi, o ile zapewnią zgodność realizacji przedmiotu zamówienia z załączoną dokumentacją. b) Ilekroć mowa jest o „produkcie, materiale czy systemie typu lub np…” należy przez to rozumieć produkt, materiał czy system (typ, np.:..) taki jak zaproponowany lub inny o standardzie i parametrach technicznych nie gorszych niż zaproponowany. Wszystkie użyte znaki handlowe, towarowe, przywołania patentów, nazwy modeli, numery katalogowe służą jedynie do określenia cech technicznych i jakościowych materiałów, a nie są wskazaniem na producenta. Użyte wszelkie nazwy handlowe w opisie przedmiotu zamówienia Zamawiający traktuje jako informację uściślającą, która została użyta wyłącznie w celu przybliżenia potrzeb Zamawiającego. Dopuszcza się użycie do realizacji zamówienia produktów równoważnych, w stosunku do ich jakości, docelowego przeznaczenia i spełnianych funkcji i walorów użytkowych. Przez jakość należy rozumieć zapewnienie minimalnych parametrów produktu wskazanego w SIWZ, umowie, załącznikach, dokumentacji projektowej. c) Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp, w przypadku odniesienia w SIWZ, STWiOR i innych dokumentach do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, w tym dokumenty równoważne. d) Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 8. Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej w budynku Przychodni Rejonowo – Specjalistycznej w Zawierciu przy ul. Piłsudskiego 80 w celu uzyskania niezbędnych danych do przygotowania rzetelnej oferty. Na wniosek zainteresowanych wykonawców Zamawiający wyznaczy termin przeprowadzenia wizji lokalnej, a o wyznaczonym terminie poinformuje niezwłocznie zainteresowanych wykonawców oraz zamieści stosowaną informację na stronie internetowej. W przypadku zgłoszenia wniosku wykonawcy po wyznaczonym już terminie wizji lokalnej - Zamawiający może wyznaczyć dodatkowy termin. 9. Wykonawca będzie wykonywał roboty budowlane na czynnym obiekcie. Przychodnia na czas prowadzenia robót budowlanych nie zostanie zamknięta. Wykonawca winien zaplanować oraz wykonywać roboty budowlane w taki sposób, aby nie zaburzać normalnego trybu jej funkcjonowania. 10. Wszelkie prace powinny zostać wykonane zgodnie z wymogami Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. 11. Kolejność wykonywania prac zostanie ustalona z Zamawiającym oraz z Inspektorem nadzoru. 12. Wykonawca musi wziąć pod uwagę konieczność zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim osobom przebywającym w obiekcie w trakcie jego codziennej działalności. 13. W trakcie prowadzenia robót należy przestrzegać zasad BHP, oznakować i zabezpieczyć teren prowadzenia robót. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe oznakowanie oraz zabezpieczenie miejsca prowadzenia robót. 14. Wykonawca jest zobowiązany do urządzenia placu budowy i zaplecza oraz do ich zabezpieczenia na własny koszt. Po zakończeniu robót należy uporządkować teren. Po realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest teren inwestycji doprowadzić do stanu nie gorszego niż pierwotny. 15. W czasie wykonywania robót Wykonawca (w uzgodnieniu z Zamawiającym oraz Użytkownikiem) zapewni stały dojazd do obiektów położonych przy realizowanej inwestycji. Szczególną uwagę należy zwrócić na zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania przy zachowaniu ciągłości pracy obiektów. 16. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp Wykonawca lub podwykonawca wykonujący czynności w zakresie realizacji zamówienia jest zobowiązany do zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę tj. osób wykonujących czynności w ramach niniejszego zamówienia, gdzie wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku Kodeks pracy (Dz. U. z 2018 r. poz. 108). Na wykonawcy ciąży obowiązek zapewnienia aby również podwykonawcy i dalsi podwykonawcy spełniali wszystkie wymogi względem osób zatrudnionych na umowę o pracę. W związku z powyższym Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę, na podstawie umowy o pracę, osób wykonujących czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót (tzw. pracowników fizycznych) - prac objętych przedmiotem zamówienia: a) Docieplanie ścian piwnic i cokołu b) Kanalizacja deszczowa c) Docieplanie ścian d) Docieplanie stropodachów e) Remont pokrycia dachu f) Docieplenie wewnętrzne piwnic g) Wymiana stolarki okiennej i drzwiowej h) Instalacja odgromowa i) Montaż budek lęgowych dla jerzyka. Wymóg nie dotyczy osób pełniących funkcje: kierownika budowy, dostawców materiałów. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę, co szczegółowo zostało określone w Załączniku nr 7 do SIWZ – Projekt umowy. 17. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych (art. 29 ust. 5 i 6 ustawy Pzp) – dokumentacja projektowa, na podstawie której realizowane będzie zamówienie wykonana została zgodnie ze standardami i obowiązującymi przepisami prawa w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników. 18. Wykonawca zobowiązuje się do posiadania ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie niższą niż 500.000,00 zł, przez cały okres realizacji niniejszej umowy. Przed zawarciem umowy wykonawca dostarczy Zamawiającemu kopię aktualnej umowy ubezpieczenia (lub polisy). Jeżeli termin ważności ubezpieczenia jest krótszy od okresu obowiązywania umowy - nie później niż w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia Wykonawca przedstawi Zamawiającemu kopię polisy o przedłużonym terminie ważności. W przypadku zmiany terminu obowiązywania niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest odpowiednio przedłużyć ważność umowy ubezpieczenia (lub polisy). Niedostarczenie w ostatnim dniu ważności ubezpieczenia kopii opłaconej umowy ubezpieczenia (lub polisy) o przedłużonym terminie ważności traktowane będzie jako nienależyte wykonanie umowy i skutkowało będzie obowiązkiem zapłaty przez Wykonawcę kary umownej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45210000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości 20.000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert, obejmować cały okres związania ofertą i może zostać wniesione w: a) pieniądzu przelewem na rachunek bankowy b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej , z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości 3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank BGŻ S.A. 94 2030 0045 1110 0000 0176 1970 z dopiskiem „Termomodernizacja budynku Przychodni Rejonowo – Specjalistycznej w Zawierciu ul. Piłsudskiego 80”. 4. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna takie, które w wyznaczonym terminie znajduje się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu Wykonawca zobowiązany jest złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w pokoju 309 (III piętro) – Referat zamówień publicznych, a kserokopię dowodu wniesienia wadium, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, załączyć do oferty. 7. Wadium wniesione w formach, o których mowa pkt. 2 musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp 8. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt 13. 9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 12. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami: a) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej b) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:  odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,  nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,  zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty, składanej z wykorzystaniem Formularza ofertowego, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ, Wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia o których mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w Rozdziale X SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzory oświadczenia stanowią odpowiednio Załącznik nr 2 i Załącznik nr 3 do SIWZ. 2. Ponadto do oferty Wykonawca załącza: a) Potwierdzenie wniesienia wadium b) Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy – jeżeli zostało ustanowione, bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, c) Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, jeżeli Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp – w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby. 3. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu w oryginale oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik 5 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dowody potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 4. Wykonawca którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona jako najkorzystniejsza) w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu (Rozdział X pkt. 3) zostanie wezwany do przedłożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia): 1. wykazu wykonanych robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ wraz z załączeniem dowodów, określających czy roboty te zostały wykonane należycie w szczególności czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i prawidłowo ukończone 2. wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wzór wykazu stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ). Uwagi: 1) Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. 2) Dowodami są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. 3) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z nich winien złożyć oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp i podpisać we własnym imieniu (każdy wspólnik spółki cywilnej lub każdy konsorcjant - odrębnie)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach