Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku mieszkalnego, wielorodzinnego przy ul. Armii Krajowej 43B w Łowiczu wraz z rozbudową o kotłownię gazową

Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu ogłasza przetarg

  • Adres: 99-400 Łowicz, ul. Kaliska
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 46 8376063; 8376098 , fax. 46 8376063
  • Data zamieszczenia: 2020-04-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu
    ul. Kaliska 6
    99-400 Łowicz, woj. łódzkie
    tel. 46 8376063; 8376098, fax. 46 8376063
    REGON: 75045126500000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zgm.bip.lowicz.eu/bip/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku mieszkalnego, wielorodzinnego przy ul. Armii Krajowej 43B w Łowiczu wraz z rozbudową o kotłownię gazową
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest termomodernizacja budynku mieszkalnego, wielorodzinnego przy ul. Armii Krajowej 43B w Łowiczu wraz z rozbudową o kotłownię gazową. 2. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określają: a) przedmiar robót – załącznik Nr 9 do SIWZ; b) projekt budowlany – załącznik Nr 10 do SIWZ; c) specyfikacja techniczna wykonania i odbiory robót – załącznik Nr 11 do SIWZ. 3. Przedmiot zamówienia został opisany następującymi kodami: 45000000-7 – Roboty budowlane; 45110000-1 – Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych, roboty ziemne; 45111220-6 – Roboty w zakresie usuwania gruzu; 45251200-3 – Roboty budowlane w zakresie ciepłowni; 45261000-4 – Wykonywanie pokryć i konstrukcji dachowych oraz podobne roboty; 45262522-6 – Roboty murarskie; 45321000-3 – Izolacja cieplna; 45410000-4 – Tynkowanie; 45442100-8 – Roboty malarskie; 45421100-5 – Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów; 45324000-4 – Roboty w zakresie okładziny tynkowej; 45332200-5– Roboty instalacyjne hydrauliczne; 45431200-9 – Kładzenie glazury; 45443000-4 – Roboty elewacyjne; 45452000-0 – Zewnętrzne czyszczenie budynków; 98395000-8 – Usługi ślusarskie; 45262300-4 – Betonowanie. 4. Zamawiający wymaga udzielenia minimum 36 miesięcy gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia licząc od dnia ich ostatecznego odbioru. Maksymalny okres gwarancji, jaki Wykonawca może zaoferować to 60 miesięcy. Zamawiający wymaga gwarancji w formie pisemnej. 5. Wykonawca jest zobowiązany do prawidłowego zastosowania w swojej ofercie stawki podatku od towarów i usług (VAT), zgodnie z obowiązującymi przepisami. 6. Zamawiający, mając na uwadze przepisy art. 29 - 30 ustawy Pzp i jeżeli w jakimkolwiek miejscu specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz jej załącznikach zostały wskazane nazwy producenta, nazwy własne, znaki towarowe, patenty lub pochodzenie materiałów czy urządzeń służących do wykonania robót budowlanych będących przedmiotem zamówienia - dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych. Oznacza to, że przewidziane przez Wykonawcę do zastosowania na etapie realizacji robót urządzenia i materiały powinny spełniać parametry określone w dokumentacji projektowej i nie powinny być gorsze od jej założeń (równe lub lepsze). Zamawiający dopuszcza wszelkie rynkowe odpowiedniki o parametrach równych lub lepszych niż wskazane. Ciężar udowodnienia, że materiał (wyrób) jest równoważny w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na składającym ofertę. W takim wypadku Wykonawca musi przedłożyć odpowiednie dokumenty opisujące parametry techniczne, wymagane prawem certyfikaty i inne dokumenty dopuszczające dane materiały (wyroby) do użytkowania, oraz pozwalające jednoznacznie stwierdzić, że są one rzeczywiście równoważne. 7. Wskazane jest by Wykonawca dokonał wizji lokalnej obiektu obejmującego przedmiot zamówienia i jego otoczenia oraz uzyskał wszelkie niezbędne informacje co do ryzyka, trudności i wszelkich innych okoliczności jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji zamówienia. Wizja lokalna może być przeprowadzona w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-15.00. Zainteresowani Wykonawcy powinni zgłosić do Zamawiającego pisemny wniosek o przeprowadzenie wizji lokalnej, co najmniej na 1 dzień przed planowanym terminem jej przeprowadzenia. Zamawiający potwierdzi możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej we wnioskowanym terminie pisemnie przy wykorzystaniu poczty elektronicznej wskazanej przez Wykonawcę. W wizji lokalnej mogą wziąć udział wyłącznie Wykonawcy lub upoważnieni pracownicy Wykonawcy. 8. Wykonawca uwzględni w swojej ofercie w szczególności koszty związane z: 1) zorganizowaniem placu budowy, w tym wykonaniem przejść i komunikacji w budynku, zabudowań prowizorycznych i wszystkich innych czynności niezbędnych do właściwego wykonania robót; 2) zabezpieczeniem i oznakowaniem prowadzonych robót; 3) wykonywaniem robót budowlanych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego i przepisami BHP oraz p.poż; 4) ubezpieczeniem budowy i mienia na placu budowy; 5) zalecenia ornitologa; 6) innymi wyżej nie wymienionymi kosztami, jeżeli dobra praktyka, należyta staranność, oględziny obiektów i terenu przyszłego placu budowy oraz analiza dokumentacji technicznej, pozwalają je przewidzieć a są one niezbędne do wykonania i oddania przedmiotu zamówienia zgodnie z warunkami umowy, obowiązującymi przepisami i sztuką budowlaną. 9. Zamawiający przekaże protokolarnie Wykonawcy teren budowy w terminie do 2 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę gotowości do realizacji robót, o których mowa w pkt. 1. 10. Wykonawca zobowiązany jest do segregowania, składowania, unieszkodliwiania odpadów budowlanych oraz ich wywozu (na własny koszt) zgodnie z obowiązującymi przepisami. 11. Wykonawca zabezpieczy Zamawiającego przed roszczeniami osób trzecich przejmując odpowiedzialność materialną za wszelkie skutki finansowe w zakresie jakim Wykonawca odpowiada za takie zakłócenia czy szkody. 12. Wykonawca zabezpieczy instalacje, urządzenia i obiekty na terenie prowadzonych robót i w jego bezpośrednim otoczeniu przed ich zniszczeniem lub uszkodzeniem w trakcie wykonywania robót. 13. Roboty należy wykonać zgodnie z przepisami Prawa budowlanego i Polskimi Normami, a użyte materiały powinny spełniać wymogi określone w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 poz. 1186 z póżn. zm.). 14. Przy odbiorze robót Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć niezbędne dokumenty potwierdzające parametry techniczne oraz wymagane normy stosowanych materiałów i urządzeń w tym np.: atesty, uzgodnienia, świadectwa i deklaracje zgodności na wbudowane materiały. 15. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę i/lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji przedmiotu zamówienia w tym następujących osób: murarza (1 osoba), tynkarza (1 osoba), elektryka (1 osoba), hydraulika (1 osoba) jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 poz. 1040 z późn. zm.). Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę nie dotyczy kierownika budowy, kierownika robót elektrycznych oraz kierownika robót sanitarnych. 16. Zamawiający, najpóźniej w dniu przekazania terenu budowy, wymaga od Wykonawcy przedłożenia Zamawiającemu dokumenty potwierdzające sposób zatrudnienia wymaganych osób, w szczególności oświadczenie Wykonawcy, że osoby wykonujące czynności w zakresie realizacji zamówienia są zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy z uwzględnieniem minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia. 17. Na podstawie art. 208 §1 pkt 2 Kodeksu pracy, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca wyznaczył osobę na stanowisko koordynatora ds. bezpieczeństwa i higieny pracy, która będzie sprawować nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy wszystkich pracowników, wykonujących pracę jednocześnie w tym samym miejscu. 18. W ramach prac termomodernizacyjnych Wykonawca zobowiązany jest wykonać zalecenia Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska wydane decyzjąWPN.6401.449.2019 GJ z dnia 5 listopada 2019r. polegające na: zawieszeniu co najmniej: 1 budkę lęgową typu D, 1 budkę lęgową typu B oraz 3 budki lęgowe typu A. Wszystkie czynności, jak również sposób powieszenia i rozmieszczenia budek muszą być przeprowadzone po konsultacji i pod nadzorem ornitologa. Opinia ornitologiczna stanowi załącznik nr 12 do SIWZ. Koszty zamontowania budek w ramach działań kompensacyjnych oraz poprawy stanu siedlisk lęgowych ptaków na budynku Wykonawca musi uwzględnić w formularzu ofertowym bądź/i w kosztorysie złożonym do oferty. 19. Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. w dniu 07.01.2020r. wydała warunki przyłączenia do sieci gazowej budynku przy ul. Armii Krajowej 43B w Łowiczu. 20. Zamawiający informuje, że ubiega się o dofinansowanie ze środków pochodzących z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi na realizację niniejszego przedmiotu zamówienia. W przypadku nieotrzymania dofinansowania bądź otrzymania dofinansowania w kwocie niższej niż wnioskowana Zamawiający unieważni postepowanie o zamówienie publiczne na podstawie art. 93 ust. 1a ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 8 500,00 zł (słownie: osiem tysięcy pięćset złotych, 00/100 gr). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669). 3. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiający w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 4. Wadium wnoszone w poręczeniach, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w pkt 2 ppkt 2 - 5, należy zdeponować przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu, w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30 w zabezpieczonej przed otwarciem kopercie z dokładnym opisem „WADIUM – Termomodernizacja – ul. Armii Krajowej 43B w Łowiczu”. Ze względu na ogłoszony na terenie całego kraju stanu epidemii oferta zostanie odebrana przed drzwiami wejściowymi do Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej przez upoważnionego pracownika i zostanie opatrzona datą i godziną wpływu. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Łowiczu BGŻ BNP Paribas S.A. o/w Łowiczu, ul. Starościńska 1 NRB: 61 1600 1462 1019 8892 6000 0057 6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie tj.: do 04.05.2020r. do godz. 8.30 znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 8. Zamawiający dokona zwrotu wadium, zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Określenie warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnienie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy (lider konsorcjum). Pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty. Pełnomocnictwo dla ustanowionego pełnomocnika (lidera konsorcjum) powinno jednoznacznie wskazywać pełnomocnika, określać zakres pełnomocnictwa oraz termin jego ważności a także precyzować postępowanie, do którego się odnosi. Musi też wskazywać wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie i być podpisane przez każdego z nich. Jeżeli oferta Wykonawców została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych Wykonawców. Jeżeli oferta podpisana jest przez Pełnomocnika, do oferty należy dołączyć dokument pełnomocnictwa, z którego będzie wynikało umocowanie pełnomocnika do złożenia oferty (należy przez to rozumieć osobę umocowaną prawnie do składania oświadczeń woli, zawierania umów, podpisywania ofert i zaciągania zobowiązań w imieniu Wykonawcy) Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale albo w formie kopii poświadczonej notarialnie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach