Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku LXX LO przy ul. Dembowskiego 1 w Warszawie – Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, węzła cieplnego „C”.

Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów ogłasza przetarg

  • Adres: 02777 Warszawa, al. Komisji Edukacji Narodowej
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 443 71 01 , fax. 22 443 71 02
  • Data zamieszczenia: 2017-07-12
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Ursynów
    al. Komisji Edukacji Narodowej 61
    02777 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 22 443 71 01, fax. 22 443 71 02
    REGON: 1525964000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku LXX LO przy ul. Dembowskiego 1 w Warszawie – Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, węzła cieplnego „C”.
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Termomodernizacja budynku LXX LO przy ul. Dembowskiego 1 w Warszawie – Modernizacja instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej, węzła cieplnego „C”. 1. Informacje ogólne Kompleks szkolny usytuowany jest przy ul. Dembowskiego 1 w Warszawie. Budynek wzniesiono w systemie budownictwa oświatowego BSO. Budynek częściowo podpiwniczony o zróżnicowanej wysokości. Kompleks szkolny podzielony jest na trzy części: budynek A, B oraz C. Budynek A: Konstrukcja budynku: fundamenty - posadowienie bezpośrednie zrealizowano poprzez stopy kielichowe i podwaliny prefabrykowane oraz częściowo poprzez lawy fundamentowe wylewane na miejscu budowy. Ściany konstrukcyjne piwnic żelbetowe wykonywane na placu budowy. Konstrukcja forum: stalowa. Słupy z kształtowników stalowych pełnościennych. Konstrukcja dachu w postaci kratownicy przestrzennej. Poszycie dachu z dwóch warstw blachy trapezowej z rdzeniem izolacyjnym. Budynek B: Konstrukcja budynku: fundamenty - posadowienie bezpośrednie zrealizowano poprzez stopy kielichowe i podwaliny prefabrykowane oraz częściowo poprzez lawy fundamentowe wylewane na miejscu budowy. Ściany konstrukcyjne piwnic żelbetowe wykonywane na placu budowy. Budynek C: Konstrukcja zaplecza sali gimnastycznej: fundamenty - posadowienie bezpośrednie zrealizowano poprzez stopy kielichowe i podwaliny prefabrykowane oraz częściowo poprzez lawy fundamentowe wylewane na miejscu budowy. Ściany konstrukcyjne piwnic żelbetowe wykonywane na placu budowy. Konstrukcja sali gimnastycznej: Konstrukcja stalowa. Słupy z kształtowników stalowych pełnościennych. Konstrukcja dachu w postaci kratownicy przestrzennej. Poszycie dachu z dwóch warstw blachy trapezowej z rdzeniem izolacyjnym. Ściany zewnętrzne sali gimnastycznej z płyt warstwowych. 2. Planowana wymiana instalacji centralnego ogrzewania Budynki A, B i C są zasilane z miejskiej sieci cieplnej poprzez indywidualne węzły ciepłownicze usytuowane w piwnicy budynków. Projektuje się ogrzewanie wodne, pompowe z rozdziałem dolnym, systemu zamkniętego z miejscowymi odpowietrznikami. Przewody poziome będą prowadzone głównie po starych trasach, ze spadkiem w kierunku węzłów cieplnych umożliwiając odwodnienie instalacji. Piony prowadzić po starych trasach, „po wierzchu” i w szachtach murowanych, przy użyciu oryginalnych zamocowań przesuwnych i punktów stałych. Instalację wykonać z rur i kształtek z polipropylenu stabilizowanego z wkładką aluminiową klasy PN20. Przewody poziome w piwnicy prowadzić w izolacji z pianki PE. Jako elementy grzejne zaprojektowano grzejniki stalowe płytowe oraz grzejniki konwektorowe (na sali gimnastycznej i forum). Regulacji przepływu czynnika grzejnego dokonano przy pomocy: ręcznych zaworów równoważących na gałęziach przy rozdzielaczu oraz pod pionami, automatycznych zaworów termostatycznych przy grzejnikach 3. Planowana wymiana instalacji centralnej ciepłej wody Piony wody ciepłej prowadzone będą w większości w miejscach pionów istniejących, jako wkute bądź w obudowie z płyty G-K lub w istniejących szachtach. Instalację projektuje się z rur polipropylenowych stabilizowanych PP PN20, o połączeniach zgrzewanych. Maksymalna dopuszczalna temperatura pracy ciągłej instalacji wynosi 90°C. Przygotowanie ciepłej wody użytkowej odbywa się w istniejących węzłach cieplnych. Temperatura robocza wody ciepłej nie może być niższa niż 55°C, oraz wyższa niż 60°C. Dla prawidłowego działania instalacji c.c.w. przewidziano regulację instalacji za pomocą termostatycznych zaworów regulacyjnych, z funkcją równoważenia hydraulicznego (z nastawą wstępną) oraz z funkcją automatycznego wspomagania procesu dezynfekcji termicznej. Przewiduje się możliwość okresowej dezynfekcji termicznej przy temperaturze wody 70ºC (nastawa STB 70ºC), celem zwalczania bakterii Legionella. Dezynfekcję należy przeprowadzać w godzinach nocnych np. między godzinami 2 a 4, uprzednio, każdorazowo informując o tym użytkowników. Częstotliwość przeprowadzania dezynfekcji zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dn. 29.03.2007r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, Dz.U. z dn.06.04.2007r. nr 61 poz. 417. 4. Planowana modernizacja węzła cieplnego w budynku C Modernizowany węzeł cieplny zlokalizowany jest w wydzielonym pomieszczeniu, w piwnicy budynku C. Zaprojektowano węzeł cieplny, który będzie pracować w układzie równoległym. Węzeł wymiennikowy na c.o. i c.w.u. z zestawami pompowymi z płynną regulacją obrotów z automatyczną regulacją stałowartościową temperatury c.w. i nadążną temperatury zasilania c.o. Węzeł podłączeniowy: 2xDn50 z odmulaczem typu IOW z wkładem magnetycznym i filtrami siatkowymi. Na makiecie zamontowane zostaną: regulator różnicy ciśnienia z ogranicznikiem przepływu oraz licznik ciepła (dostarcza i montuje Veolia Energia Warszawa S.A.). Dopust wody do napełniania instalacji c.o. z powrotu z sieci cieplnej, opomiarowany. Węzeł centralnego ogrzewania: dla potrzeb wewnętrznej instalacji c.o. dobrano wymiennik płytowy lutowany oraz pompy elektroniczne – 2 szt. (pracujące naprzemiennie). Jako zabezpieczenie instalacji c.o. dobrano naczynie wzbiorcze, zawór bezpieczeństwa (1 szt.) oraz urządzenia czyszczące: filtr siatkowy z wkładem magnetycznym. Węzeł przygotowania ciepłej wody: projektuje się w połączeniu równoległym z węzłem c.o. wymiennik płytowy lutowany, pompą cyrkulacyjną - 1 szt. Jako zabezpieczenie instalacji c.w.u. dobrano zawór bezpieczeństwa (1 szt.), urządzenia czyszczące: filtry na instalacji z.w. i cyrkulacji. 5. Zakres robót budowlanych: a) wymiana instalacji centralnego ogrzewania w budynku A b) wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej w budynku A c) wymiana instalacji centralnego ogrzewania w budynku B d) wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej w budynku B e) wymiana instalacji centralnego ogrzewania w budynku C f) wymiana instalacji ciepłej wody użytkowej w budynku C g) modernizacja węzła cieplnego w budynku C 6. Wymagania związane z realizacja zamówienia  Wszystkie materiały i urządzenia muszą posiadać wymagane polskim prawem atesty, certyfikaty i dopuszczenia.  Wykonawca, lub podmiot przystępujący do przetargu, powinien zapoznać się z dokumentacją i zaakceptować wszystkie dokumenty, wchodzące w jej skład. Z samego faktu uczestniczenia w przetargu wynika, iż Wykonawca zobowiązuje się do zrealizowania, zgodnie z zasadami dobrego wykonawstwa, kompletnej i nienagannie funkcjonującej instalacji. Wykonawca nie będzie mógł w późniejszym terminie ubiegać się o dodatkowe wynagrodzenie, motywując to złym zrozumieniem dokumentacji lub ewentualnym nie uwzględnieniem świadczenia w przedmiarze, ale przewidzianego w dokumentacji opisowej lub na planach, lub wynikającego z samej koncepcji. Wszelkie uwagi do dokumentacji wykonawca winien zgłosić projektantowi przed przystąpieniem do realizacji zamówienia, a ewentualne zmiany na etapie realizacji uzgodnić wcześniej z projektantem. Nie upoważnia to jednak wprost wykonawcy do żądania dodatkowego wynagrodzenia.  Przy wykonywaniu robót należy stosować się do przepisów prawa, przepisów BHP, norm i instrukcji producentów i dostawców materiałów budowlanych.  Wszystkie roboty winny być wykonywane przez firmy specjalistyczne i przeszkolone w wykonywaniu instalacji w zaprojektowanych systemach, zgodnie z przepisami bhp i pod kierownictwem osób uprawnionych. 7. Obowiązki wynikające z klauzuli społecznej 1. Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu stosuje klauzulę społeczną na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r., Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 ze zm.) 2. Wykonawca zobowiązuje się do zapewnienia, że czynności w zakresie realizacji zamówienia na roboty budowlane przez cały okres wykonywania przedmiotu umowy będą wykonywane przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy w rozumieniu Kodeksu Pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę. 3. Warunek, o którym mowa w ust. 2 zostanie spełniony poprzez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę nowych pracowników lub wyznaczenie do realizacji zamówienia zatrudnionych już osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: a) Montaż rurociągów, armatury i urządzeń instalacji c. o. 4. W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w ust. 3 czynności w trakcie realizacji zamówienia a) poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub Podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji. Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; b) oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy; 6. Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w § 10 ust. 1 pkt 8) i 9) umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. 7. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa również ww. treść stanowiąca załącznik nr 11 do wzoru umowy oraz:  wzór umowy stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ  Dokumentacja projektowa stanowiąca załącznik nr 8a do SIWZ – załączniki nr od 1 do 9 do wzoru umowy;  Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót – załącznik nr 8b do SIWZ stanowiące równocześnie załącznik nr 10 do wzoru umowy;  Przedmiary robót – załącznik nr 8c do SIWZ;
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45331100-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach