Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku DPS w Lisowicach

Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu ogłasza przetarg

  • Adres: 90113 Łódź, ul. Sienkiewicza
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 6337191, 42 2050307 , fax. 426 329 311
  • Data zamieszczenia: 2017-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Łódzki Wschodni reprez. przez Zarząd Powiatu
    ul. Sienkiewicza 3
    90113 Łódź, woj. łódzkie
    tel. 42 6337191, 42 2050307, fax. 426 329 311
    REGON: 47205764900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lodzkiwschodni.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku DPS w Lisowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest głęboka modernizacja energetyczna budynku użyteczności publicznej – Domu Pomocy Społecznej w Lisowicach gm. Koluszki wraz z wymianą wyposażenia instalacyjnego obiektu na energooszczędne z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii. 1. Opis stanu istniejącego Przedmiotowa inwestycja znajduje się w Lisowicach, przy drodze powiatowej nr 2917E, działka nr ew. 24/2. Teren ten objęty jest Uchwałą NR XLVI/106/2010 Rady miejskiej w Koluszkach z dnia 14 czerwca 2010 r. w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części obrębu Lisowice w gminie Koluszki. Teren zgodnie z uchwałą oznaczony symbolem 1UMW - przeznaczenie jako tereny zabudowy usługowej i mieszkaniowej wielorodzinnej. Budynek zlokalizowany na terenie założenia parkowego wpisanego do rejestru zabytków pod nr A/375/95 z dnia 30.05.1967 r., nr rej. 379. Budynek o funkcji administracyjno-mieszkalnej, użytkowany na cele DPS z dwoma lokalami mieszkalnymi wynajętymi osobom fizycznym. Obiekt murowany z lat 30-ych XX w. gruntownie zmodernizowany w 1968 r. Budynek o 2 kondygnacjach nadziemnych, całkowicie podpiwniczony, ze stropodachem pełnym. Dane techniczno użytkowe:  Pow. użytkowa 661,90 m2  Kubatura ok. 2900 m3. Stan techniczny konstrukcji obiektu ocenia się na bardzo dobry, jednak jego wykończenie nosi ślady znacznego zużycia i kwalifikuje się do remontu. Do chwili obecnej na zewnątrz obiektu malowano jedynie ściany oraz częściowo wymieniane były zniszczone okna. 2. Zakres rzeczowy zamówienia: 1) ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem metodą lekką mokrą z tynkiem cienkowarstwowym; 2) ocieplenie stropodachu płytami styropianowymi laminowanymi papą asfaltową + pokrycie dachu papą termozgrzewalną; 3) ocieplenie ścian zewnętrznych piwnicy styropianem ekstrudowanym z wykonaniem izolacji przeciwwilgociowej; 4) ocieplenie stropu piwnicy wełną mineralną; 5) wymianę okien drewnianych kondygnacji nadziemia oraz montaż nawiewników higrosterowanych; 6) wymiana drewnianych okien piwnicznych; 7) modernizacja systemu przygotowania c.w.u. z montażem kolektorów słonecznych na dachu budynku; 8) modernizacja systemu grzewczego, w tym montaż w pomieszczeniach biurowych głowic termostatycznych elektronicznych z możliwością programowania dobowego i tygodniowego cyklu zmian temperatur wewnętrznych; 9) roboty towarzyszące i odtworzeniowe. 3. Sposób wykonania robót budowlanych Wszystkie roboty budowlane należy wykonać z materiałów własnych przy pomocy własnego sprzętu i maszyn oraz zapewnić własnym staraniem transport materiałów i odpadów. Za własne materiały, sprzęt i maszyny uznaje się również materiały, sprzęt i maszyny podwykonawców i dalszych podwykonawców, z którymi zostały zawarte umowy o podwykonawstwo zgodnie z warunkami określonymi we wzorze umowy stanowiącym zał. nr 7 do SIWZ. Roboty budowlane prowadzone będą w czynnym obiekcie DPS. Szczegółowy opis robót budowlanych zawarty jest w dokumentacji projektowej, na którą składają się: 1) projekty budowlane i wykonawcze w branżach:  architektonicznej,  konstrukcyjnej,  sanitarnej,  elektrycznej, 2) przedmiary robót w poszczególnych branżach; 3) specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych. 4. Materiały równoważne Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, to jest ofert, w których poszczególne wyroby, materiały bądź systemy wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót będą zastąpione wyrobami, materiałami lub systemami równoważnymi, to jest takimi, których parametry techniczno użytkowe odpowiadają lub przewyższają parametry wyrobów, materiałów lub systemów wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Projektanta i zamawiającego. 5. Wymagania dodatkowe Dla prawidłowej i zgodnej z przepisami realizacji robót budowlanych Wykonawca powinien uwzględnić niżej wymienione prace: 1) sporządzenie harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji zadania i uzgodnienia go z Zamawiającym i Dyrektorem DPS; 2) sporządzenie planu BIOZ; 3) wykonanie wszelkich niezbędnych robót przygotowawczych, towarzyszących, rozbiórkowych, transportowych, zabezpieczających, koniecznych do wykonania zadania i wynikających z zakresu zamówienia; 4) przygotowanie zaplecza budowy wraz z doprowadzeniem wszystkich wymaganych mediów na czas budowy i ich opomiarowanie, dojazdów, przejść i przejazdów na plac budowy i do zaplecza budowy; wszelkie opłaty za zużyte media obciążają Wykonawcę; 5) zapewnienie w trakcie prowadzenia robót właściwego oznakowania i wygrodzenia terenu robót, prowadzenie robót budowlanych, dostaw oraz transportu na terenie DPS w sposób zapewniający bezpieczeństwo osobom trzecim; 6) usuwanie z placu budowy zbędnych elementów i materiałów mogących stwarzać przeszkody lub utrudnienia dla użytkownika (ziemię z wykopów, gruz, elementy z rozbiórek i wyburzeń) z uwagi na realizację budowy na terenie czynnego obiektu; 7) przeprowadzenie badań, prób i sprawdzeń związanych z realizacją zamierzenia; 8) przeprowadzenie rozruchu wszystkich instalacji i urządzeń ( m.in.: węzła, instalacji c.o., c.w.u., solarnej,) z uzyskaniem zakładanych parametrów wg obowiązujących norm i przepisów oraz sporządzenie dokumentacji rozruchowej; 9) z upoważnienia Zamawiającego zgłoszenie do odbioru urządzeń wymagających odbioru oraz uzyskanie i dostarczenie dokumentów stwierdzających odbiór urządzeń m.in. przez Urząd Dozoru Technicznego (z poniesieniem wszystkich kosztów); 10) realizowanie przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający funkcjonowanie DPS w Lisowicach; 11) odtworzenie terenu do stanu pierwotnego zgodnie z wymaganiami WKZ w Łodzi; 12) wykonanie schematów technologicznych węzła, instrukcji obsługi i eksploatacji urządzeń, instrukcji bhp i pożarowej i oznakowania; 13) przeprowadzenie szkolenia personelu użytkownika w zakresie obsługi węzła; 14) sporządzenie Świadectwa Energetycznego Obiektu; 15) poniesienie opłat i odszkodowań za wyrządzone szkody związane z realizacją zadania. 6. Obowiązujące opracowania 1) dokumentacja projektowa (załączniki od nr 8 ÷ nr 11 SIWZ); 2) opis przedmiotu zamówienia (pkt 3 SIWZ); 3) Specyfikacje Techniczne Wykonania i Odbioru Robót (załącznik nr 12 do SIWZ). Załączone przedmiary robót (załączniki nr 13, do SIWZ) mają charakter pomocniczy, dla ułatwienia identyfikacji podstawowych robót oraz ich wielkości. 7. Zalecenia dla Wykonawców Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej terenu inwestycji celem uzyskania informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy z wynagrodzeniem ryczałtowym. Zakłada się, że Wykonawca uwzględni w ofercie również inne warunki lokalne rozpoznane we własnym zakresie. Koszty związane z przeprowadzeniem wizji lokalnej ponosi samodzielnie każdy Wykonawca. Każdy Wykonawca ponosi również wyłączną odpowiedzialność za treść uzyskanej informacji oraz za wszelkie straty lub szkody powstałe jako następstwo wizji lokalnej terenu inwestycji. 8. Obowiązek zatrudnienia osób na podstawie umowy o pracę. 1) Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia, przez Wykonawcę i Podwykonawców, na podstawie umowy o pracę, wszystkich osób wykonujących następujące czynności w zakresie realizacji zamówienia: a) prace termomodernizacyjne przegród budowlanych, b) prace instalacyjne sanitarne i elektryczne. 2) Wykonawca jest zobowiązany zawrzeć w każdej umowie o podwykonawstwo stosowne zapisy zobowiązujące Podwykonawców do zatrudnienia na umowę o pracę osób wykonujących wskazane w ust. 1. czynności. 3) Przed przystąpieniem do wykonania czynności, o których mowa w ust. 1 Wykonawca przekazuje Zamawiającemu, za pośrednictwem Inspektora nadzoru inwestorskiego, oświadczenie stwierdzające zatrudnienie osób przewidzianych do wykonania tych czynności na podstawie umowy o pracę; oświadczenie (Wykonawcy podwykonawców), podpisane przez osobę uprawnioną do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub podwykonawcy winno zawierać dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia oraz wskazanie, że czynności wymienione w ust. 1 wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę. 4) Zamawiający może wezwać Wykonawcę do przedstawienia kopii umów o pracę potwierdzających zatrudnienie pracowników wykonujących czynności określone w ust. 1, gdy złożone oświadczenie, o którym mowa w ust. 3 budzi wątpliwości Zamawiającego; kopie umów winny zostać zanonimizowane w sposób zapewniający ochronę danych osobowych. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przedłożonych przez Wykonawcę lub Podwykonawców dokumentów, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 6) Zapisy ustępów 1 ÷ 4 nie dotyczą osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wysokość wadium. Zamawiający określa w przedmiotowym postępowaniu wysokość wadium w kwocie: 10 000,00zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100). 2. Forma wadium. Wadium może być wniesione w następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240). 2. Miejsce i sposób wniesienia wadium. 1) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 2) Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek Zamawiającego prowadzony przez: PEKAO S.A. III Oddział w Łodzi nr 71 1240 3060 1111 0010 0515 4916 a do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 3) W przypadku wnoszenia wadium przelewem na rachunek bankowy, o jego wniesieniu w terminie, decydować będzie data i godzina uznania środków na rachunku bankowym Zamawiającego. 4) Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału w kasie Starostwa Powiatowego w Łodzi, Łódź ul. Sienkiewicza 3, VII piętro, pokój 704 albo załączyć do oferty w osobnej kopercie, a kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 5) Wadium wnoszone w formach wskazanych w ust. 2 pkt 2-5 musi zachowywać ważność przez cały okres, w którym Wykonawca jest związany ofertą. Oferta, która nie będzie zabezpieczona przez cały okres związania ofertą nie będzie rozpatrywana, a oferta Wykonawca zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b. Z treści gwarancji/poręczenia musi wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta/Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6) W przypadku każdej z ww. form wniesienia wadium Wykonawca musi jednoznacznie wskazać postępowanie, którego dotyczy wnoszone przez Niego wadium (znak/numer sprawy). 4. Zwrot wadium. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ustawy. 5. Utrata wadium. 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach