Przetargi.pl
Termomodernizacja budynku Domu Kultury w Łaskarzewie

Miasto Łaskarzew ogłasza przetarg

  • Adres: 08-450 Łaskarzew, Rynek Duży im. J. Piłsudskiego 32
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. +48 25) 684-52-50 , fax. (+48 25) 684-50-97
  • Data zamieszczenia: 2022-10-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Łaskarzew
    Rynek Duży im. J. Piłsudskiego 32
    08-450 Łaskarzew, woj. mazowieckie
    tel. +48 25) 684-52-50, fax. (+48 25) 684-50-97
    REGON: 711582180
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.miastolaskarzew.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynku Domu Kultury w Łaskarzewie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    IV.1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynku Domu Kultury w Łaskarzewie.Zamówienie będzie dofinansowane w ramach projektu ”Termomodernizacja budynku Centrum Kultury w Łaskarzewie” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej XII „REACT-EU dla Mazowsza” Działanie 12.1. „REACT-EU dla termomodernizacji budynków użyteczności publicznej na Mazowszu” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.IV.2. ZAKRES OPRACOWANIAProjekt obejmuje następujące roboty budowlane:- instalacje sanitarne c.o.- ocieplenie elewacji,- ocieplenie stropodachu,- wymianę okien,- wymianę drzwi,- roboty towarzyszące.IV.3. STAN ISTNIEJĄCY BUDYNKUIV. 3.1. Dane ogólne.Budynek składa się z trzech części – części środkowej użytkowanej przez OSP Łaskarzew, części wschodniej użytkowanej przez Dom Kultury „Bajka” oraz części zachodniej, w której mieści się na parterze Biblioteka, a na piętrze sala wielofunkcyjna. Wysokość żadnej części budynku nie przekracza 12m.Powierzchnia zabudowy 720,6 m2Powierzchnia budynku – kondygnacje nadziemne 1210,61 m2Powierzchnia piwnicy 68,04 m2IV.3.2. Część wschodnia - prawa.Część trzykondygnacyjna, nie podpiwniczona.Zawiera w poziomie parteru salę wielofunkcyjną z zapleczem socjalnym i zespołem toalet,przedsionek wejścia głównego do Domu Kultury. Na piętrze pierwszym i drugim zlokalizowane są pokoje biurowe i toalety. Pomieszczenia biurowe na 1 i 2 piętrze posiadają balkon od strony wschodniej. Ściany zewnętrzne murowane grubości 38cm, z cegły kratówki podwójnej, tynkowane od wewnątrz. Od strony wschodniej elewacja ocieplona styropianem grubości 10cm, pozostałe ściany nieocieplone,otynkowane. Stropy gęsto żebrowe. Budynek posiada stropodach wentylowany pokryty papą termozgrzewalną. Stropodach nie jest ocieplony. Część wschodnia posiada dwa wejścia – główne z poziomu terenu po stronie wschodniej i drugie postronie południowej, schodami żelbetowymi, zadaszone daszkiem żelbetowym. Wejście główne do Domu Kultury na parterze posiada zadaszenie w konstrukcji stalowej przykryte poliwęglanem. Balkon 2 piętra zadaszony płytą żelbetową gr.8cm pokrytą papą termozgrzewalną. Witryna wejściowa aluminiowa na parterze, okna i drzwi balkonowe PCV na piętrze 1 i 2 są w dobrym stanie. Stan techniczny tej części budynku jest dobry, z wyjątkiem nietynkowanej elewacji północnej, gdziewystępują ubytki cegły. Na dachu uszkodzona attyka, bez obróbki blacharskiej.Czapki kominowe w stanie dostatecznym i niektóre w złym stanie.Remontu wymagają schody zewnętrzne żelbetowe wejścia do Domu Kultury, na których występują ubytki otuliny zbrojenia, nie zabezpieczone przed korozją balustrady i marki do ich mocowania.IV. 3.3. Część środkowa budynku.Cześć dwukondygnacyjna podpiwniczona.W poziomie parteru znajduje się garaż OSP, pomieszczenia biurowe OSP, sala spotkań OSP oraz Hol i komunikacja. Różnica poziomów pomiędzy garażem a częścią biurową wynosi 1,2cm. Wejście do budynku odbywa się po schodach przykrytych zadaszeniem wielospadowym o konstrukcji drewnianej pokrytym blachodachówką. Na piętrze zlokalizowana jest sala świetlicy OSP wraz z zapleczem socjalnym, hol wejściowy wraz z toaletami. Różnica poziomów między sala wielofunkcyjną a holem na piętrze wynosi 0,45m. Sala OSP posiada od południa balkon stanowiący zadaszenie wjazdów do garażu OSP, przykryty daszkiem o konstrukcji stalowej pokrytym blachą trapezową. Po stronie północnej zlokalizowane są schody zewnętrzne o konstrukcji żelbetowej, do wyjścia ze świetlicy na piętrze. Wyjście na poddasze nieużytkowe odbywa się poprzez wyłaz usytuowany w toaletach. Na poddaszu znajduje się wyłaz na dach. Ściany zewnętrzne murowane grubości 38cm, kondygnacje murowane z cegły pełnej, część górnaelewacji, nad oknami piętra, murowana z cegły kratówki podwójnej. Ściany nie ocieplone, tynkowane od wewnątrz. Gzymsy żelbetowe. Konstrukcja dachu nad salą świetlicy jednospadowa oparta na ścianach zewnętrznych. Sufit z płyty gk, na którym ułożono izolację termiczną z wełny mineralnej. Dach, pokryty papa termozgrzewalną na deskowaniu pełnym. Nad pomieszczeniami 110 -114 znajduje się poddasze nieużytkowe. W tej części nad piętrem jest strop Kleina – ceglany na belkach stalowych. Konstrukcja dachu drewniana, krokwie na ramach stolcowych. Dach kryty blachą trapezową ułożoną na blasze płaskiej ocynkowanej i deskowaniu. Stan techniczny tej części budynku jest dostateczny. Na nietynkowanej elewacji północnej występują ubytki cegły. Odpadają tynki ścian bocznych schodów wejścia głównego. Remontu wymagają schody zewnętrzne żelbetowe wyjścia północnego ze świetlicy na piętrze, na których występują ubytki otuliny zbrojenia, nie zabezpieczone przed korozją balustrady i marki do ich mocowania. Zadaszenie i balustrada balkonu sali OSP wymaga wymiany z uwagi na nie-konstrukcyjne przekroje elementów.Okna garażu drewniane w złym stanie podobnie jak drzwi drewniane wyjścia północnego ze świetlicy. Instalacja klimatyzacji wymaga uporządkowania w zakresie prowadzenia przewodów. Elewacja wymaga oczyszczenia z pozostawionych nieużytkowanych zawiesi przyłącza napowietrznego wystających prętów i innych tego typu elementów. Po stronie północnej rynny i rury spustowe w złym stanie.IV. 3.4. Część zachodnia - lewa.Na parterze zawiera Bibliotekę w pomieszczeniu jednoprzestrzennym. Nad podcieniem od strony południowej zlokalizowana jest w bibliotece antresola. Wejście usytuowane od strony wschodniej obok wejścia do OSP. Na piętrze zlokalizowana jest sala wielofunkcyjna wraz z zapleczem oraz pomieszczenia biurowe. Komunikacja odbywa się poprzez schody w części środkowej budynku i holna piętrze. Konstrukcja budynku tradycyjna. Ściany zewnętrzne murowane z bloczków gazobetonowych, obustronnie tynkowane grubości 43 cm. Ściany nie są ocieplone. Strop nad biblioteką oparty na słupach żelbetowych i podciągach. Dodatkowo wstawiono w środku rozpiętości podciąg stalowy oparty na słupach drewnianych. Dach w konstrukcji drewnianej. Występują dwie oddzielne połaciejednospadowe pokryte blachą trapezową. W części wyższej, północnej, poddasze nieużytkowe dostępne jest poprzez właz usytuowany w sali wielofunkcyjnej. Podbitka drewniana, malowana. Ocieplenie z wełny ułożone na podbitce. W części niższej, południowej, podbitka drewniana, uszkodzona z powodu zawilgocenia, miejscowo odpada wraz z polepą. Izolacja termiczna z wełny ułożona na podbitce, zawilgocona. Przestrzeń stropodachu bez włazu. W części lewej zostało wymienione pokrycie dachowe na blachę trapezową z obróbkami kominów i nowym orynnowaniem.Okna w tej części PCV. Stan techniczny budynku jest dostateczny. Słup podcienia od strony południowej, skrajny lewy, z racji uszkodzenia otuliny zbrojenia wymaga naprawy. Miejscowo popękane są tynki. W części południowej, z uwagi na zawilgocenie i uszkodzenie, wymaga rozbiórki sufit drewniany wraz z polepą i izolacją termiczną.IV.3.5. Instalacje sanitarneInstalacji centralnego ogrzewania i źródła ciepła (gazowa absorpcyjna pompa ciepła z kotłem kondensacyjnym) oraz instalacji gazowej w zakresie doprowadzenia gazu od istniejącej skrzynki gazowej do zestawu nowoprojektowanych urządzeń. Zaprojektowany zestaw pompy ciepła i kotła gazowego będzie pracował na cele c.o. Ciepłą wodę użytkową należy przygotowywać w podgrzewaczach elektrycznych pod/nad umywalkowych. Rozwiązanie taki e umożliwi miejscowe przygotowanie ciepłej wody od razu w punktach poboru, bez rozległej instalacji ciepłej wody i cyrkulacji powodującej straty ciepła i konieczność wprowadzenia wygrzewu termicznego.UWAGA: W tabeli kosztowej – zał. nr 1A do SWZ należy uwzględnić koszty wszystkich robót i inne koszty niezbędne do wykonania poszczególnych zadań. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w w/w dokumentacji projektowej budowlano – wykonawczej i STW i OR stanowiącej wraz z zał. Nr 8a -8f do SWZ, która jest podstawą do wyceny oferty.UWAGA: Załączone „Przedmiary robót” są elementem pomocniczym, nie mogą być podstawą wyceny robót.Uwaga: Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki publiczne, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznaneIV. 3.5. Wytyczne dot. wykonania robót1) Zamienne materiały zaproponowane przez Wykonawcę powinny być uzgodnione z Inwestorem i Projektantem.2) Producent zastosowanego systemu musi posiadać atest PZH oraz certyfikaty na swoje produkty.3) Na wszystkie materiały zastosowane na budowie wykonawca powinien przedstawić deklarację zgodności z polskimi normami lub aprobatą techniczną wydaną przez ITB.4) Ze względu na konieczność prowadzenia robót podczas normalnej pracy Urzędu Wykonawca zobowiązany jest do uzgadnianie z Zarządcą obiektu godziny pracy na czynnym obiekcie oraz uzgadnianie poszczególnych etapów wykonywania robót.5) Zamawiający wymaga, aby przed zamówieniem materiałów Wykonawca przedstawił je do akceptacji.6) Zagospodarowanie materiałów z rozbiórek leży po stronie Wykonawcy. Materiały z rozbiórki należy wywieźć na składowisko dostępne dla Wykonawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45332400-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł. (słownie: dziesięć tysięcy złotych).2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:1) pieniądzu;2) gwarancjach bankowych;3) gwarancjach ubezpieczeniowych;4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.).4. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego w Banku BS Łaskarzew nr rachunku 66 9217 0001 0000 1049 2000 0370 z dopiskiem „Wadium – ZP.271.18.2022”.UWAGA: Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego.5. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone jako oryginał gwarancji lub poręczenia w postaci elektronicznej i spełniać co najmniej poniższe wymagania:1) musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę określone w ustawie P.z.p.2) z jej treści powinno jednoznacznej wynikać zobowiązanie gwaranta do zapłaty całej kwoty wadium;3) powinno być nieodwołalne i bezwarunkowe oraz płatne na pierwsze żądanie;4) termin obowiązywania poręczenia lub gwarancji nie może być krótszy niż termin związania ofertą (z zastrzeżeniem iż pierwszym dniem związania ofertą jest dzień składania ofert);5) w treści poręczenia lub gwarancji powinna znaleźć się nazwa oraz numer przedmiotowego postępowania;6) beneficjentem poręczenia lub gwarancji jest: GMINA MIASTO ŁASKARZEW7) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (art. 58 P.z.p.), Zamawiający wymaga aby poręczenie lub gwarancja obejmowała swą treścią (tj. zobowiązanych z tytułu poręczenia lub gwarancji) wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub aby z jej treści wynikało, że zabezpiecza ofertę Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum);6. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98 ust. 2 pkt 3 P.z.p. zostanie odrzucona.7. Zasady zwrotu oraz okoliczności zatrzymania wadium określa art. 98 P.z.p.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu w powyższym zakresie.4) zdolności technicznej lub zawodowej:a) dotyczącej Wykonawcy:Warunek zostanie spełniony jeśli wykonawca wykaże, że nie wcześniej niż w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty budowlane polegającą na polegającą na wykonaniu termomodernizacji budynku obejmującej swoim zakresem co najmniej wymianę instalacji sanitarne c.o., ocieplenie ścian i wymianę stolarki okiennej oraz drzwiowej, o wartości robót co najmniej 300.000,00 zł brutto każda.(Wykonawca nie może sumować wartości kilku robót o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej).Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.b) dotyczącej osób:Warunek zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia t.j.:Kierownik Budowy (Przedstawiciel Wykonawcy) posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe, w tym co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik Budowy,Kierownik robót sanitarnych posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami sanitarnymi lub nadzorowaniu robót sanitarnych.Kierownik robót elektrycznych i elektroenergetycznych posiadający:• uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,• co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe polegające na kierowaniu robotami elektrycznymi i elektroenergetycznymiUprawnienia posiadane przez osoby wskazane powyżej, w wymaganym zakresie, powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.) oraz aktualnym obowiązującym rozporządzeniem Ministra Inwestycji i Rozwoju z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie przygotowania zawodowego do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. z 2019r. poz. 831) lub równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.W każdym przypadku, gdy wymagane jest posiadanie określonych uprawnień budowlanych, przez osobę wskazaną do pełnienia jakiejkolwiek funkcji wymienionej powyżej, Zamawiający dopuszcza posiadanie przez wskazane osoby:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, uznanych przez właściwy organ zgodnie z ustawą z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1646 ze zm.) lub:- uprawnień równoważnych względem wymaganych, nabytych w innym niż Rzeczypospolita Polska państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o wolnym Handlu (EFTA),- stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej i której na mocy odrębnych przepisów przysługuje prawo do świadczenia usług transgranicznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. a) musi być spełniony w całości min. przez jednego z Wykonawców, warunek określony w rozdziale VIII ust. 2 pkt 4) lit. b) może być spełniony łącznie przez WykonawcówW odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z Wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. Oświadczenie, z którego wynikać będzie, które roboty budowlane wykonają poszczególni Wykonawcy składane będzie w pkt. 10 Formularza Oferty.3. Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-11-09

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach