Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie Wojcieszków

Gmina Wojcieszków ogłasza przetarg

  • Adres: 21-411 Wojcieszków, ul. Kościelna
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. /25/ 755 41 01 , fax. /25/ 623 97 97
  • Data zamieszczenia: 2021-03-17
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojcieszków
    ul. Kościelna 46
    21-411 Wojcieszków, woj. lubelskie
    tel. /25/ 755 41 01, fax. /25/ 623 97 97
    REGON: 55016600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.wojcieszkow.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w gminie Wojcieszków
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych polegających na termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, w tym termomodernizacji budynku Zespołu Szkół w Wojcieszkowie oraz budynku szkoły podstawowej w Wólce Domaszewskiej. Inwestycja zlokalizowana jest na działce o nr ewidencyjnym 1281, obręb 0014 – Wojcieszków oraz na działce o nr ewidencyjnym 12, obręb 0018 – Wólka Domaszewska. 1. Zamówienie zostało podzielone na części: 1) Część 1 – Termomodernizacja budynku Zespołu Szkół w Wojcieszkowie; 2) Część 2 - Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Wólce Domaszewskiej; 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) Termomodernizację budynku Zespołu Szkół w Wojcieszkowie, w tym: ¬ Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,032 W/m*K o grubości 13 cm, metodą bez spoinową oraz wykończenie tynkiem; ¬ Ocieplenie stropu poddasza matami wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,04 W/m*K o grubości 23 cm, ¬ Ocieplenie dachu Sali gimnastycznej styropapą o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,04 W/m*K o grubości 23 cm, ¬ Ocieplenie stropodachu łącznika granulatem wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,04 W/m*K o grubości 23 cm, ¬ Wymianę stolarki okiennej na nową o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,9 W/m*K, ¬ Wymianę drzwi zewnętrznych na nowe o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 1,3 W/m*K, ¬ Wymianę grzejników oraz montaż zaworów termostatycznych, ¬ Modernizację oświetlenia wewnętrznego – wymiana opraw na energooszczędne typu LED, ¬ Wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 10 kW (35 szt. paneli fotowoltaicznych). 2) Termomodernizację budynku Szkoły Podstawowej w Wólce Domaszewskiej, w tym: ¬ Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,032 W/m*K o grubości 13 cm, metodą bez spoinową oraz wykończenie tynkiem; ¬ Ocieplenie stropu poddasza matami wełny mineralnej o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 0,04 W/m*K o grubości 23 cm, ¬ Wymianę drzwi zewnętrznych na nowe o współczynniku przewodzenia ciepła wynoszącym 1,3 W/m*K, ¬ Wymianę grzejników oraz montaż zaworów termostatycznych, ¬ Modernizację oświetlenia wewnętrznego – wymiana opraw na energooszczędne typu LED, ¬ Wykonanie instalacji fotowoltaicznej o mocy 5 kW (18 szt. paneli fotowoltaicznych). 3. Szczegółowa charakterystyka i zakres realizacji robót objętych przedmiotem zamówienia: 1) Przedmiot zamówienia należy wykonać w zakresie określonym i zgodnie z: a) przedmiarami robót, b) projektem budowlanym; c) specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych; d) niniejszą SIWZ; 2) Zamawiający informuje, że przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na realizację zamówienia będzie miała charakter ryczałtowy, w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót koniecznych do wykonania, wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w zaoferowanej cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze robót ilości robót do wielkości wynikających z własnych obliczeń na podstawie projektu budowlanego i SSTWiORB. 3) Rozwiązania równoważne W przypadku użycia w dokumentacji technicznej odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy PZP, zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym rozwiązaniom. Wykonawca analizując dokumentację projektową powinien założyć, że każdemu odniesieniu, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt. 2 i ust. 3 ustawy PZP, użytemu w dokumentacji projektowej towarzyszy wyrażenie „lub równoważne”. W przypadku, gdy w SIWZ, dokumentacji technicznej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane jako przykładowe i określają jedynie minimalne, oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji projektowej. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne, będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez zamawiającego. Użycie w SIWZ lub dokumentacji projektowej oznakowania, o którym mowa w art. 2 pkt 16 ustawy PZP oznacza, że zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym, akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez zamawiającego. Użycie w dokumentacji projektowej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę, jako środka dowodowego, potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem, że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia ujęto zapis wynikający z KNR lub KNNR, wskazujący na konieczność wykorzystywania przy realizacji zamówienia konkretnego sprzętu o konkretnych parametrach, zamawiający dopuszcza używanie innego sprzętu, o ile zapewni to osiągniecie zakładanych parametrów projektowych i nie spowoduje ryzyka niezgodności wykonanych prac z dokumentacją techniczną. 4) W załącznikach do SIWZ nie opisano przedmiotu zamówienia poprzez wskazanie nazwy materiału, produktu, urządzenia lub jego producenta. UWAGA: Nazwy materiału, produktu, urządzenia lub jego producenta podane w załącznikach do SIWZ oraz w przedmiarze robót (nawet jeśli są poprzedzone zwrotem „typu”, „np.” lub ich synonimem) są wskazaniem jedynie przykładowym i nie ma obowiązku ich uwzględnienia przy sporządzaniu oferty czy wykazywania równoważności w przypadku planowanego wykorzystania innego materiału, a wszelkie odstępstwa nie będą podstawą do odrzucenia oferty i nie ma również obowiązku konieczności udowodnienia równoważności. 4. Realizacja robót objętych niniejszym przedmiotem zamówienia: 1) obejmuje wykonanie termomodernizacji budynków użyteczności publicznej – Zespołu Szkół w Wojcieszkowie oraz Szkoły Podstawowej w Wólce Domaszewskiej wraz z robotami wynikłymi w trakcie realizacji zamówienia, nie przewidzianymi w w/w. dokumentacji, a koniecznymi do jej wykonania. 2) obejmuje dostawę całości materiałów koniecznych do wykonania przedmiotu zamówienia, które nie będą pochodziły z produkcji wcześniejszej niż 6 miesięcy licząc od terminu rozpoczęcia prac. 5. Do wykonania zamówienia wykonawcy zobowiązani są użyć materiałów nowych, gwarantujących najwyższą jakość wykonanych robót. 6. Zamawiający dopuszcza przy realizacji zamówienia korzystanie z podwykonawców. W takim przypadku wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców, jeżeli są znane; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonywania zamówienia podał, o ile będą znane, nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia; 3) jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postepowaniu wykonawca jest zobowiązany wskazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy, będącej załącznikiem do SIWZ; 4) powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia; 7. Wykonawca zobowiązany będzie również w ramach realizacji przedmiotu zamówienia: 1) wykonać niezbędne oznakowania i zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, projektami; 2) do zabezpieczenia we własnym zakresie obsługi geodezyjnej; 8. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3a, wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: wykonywanie pracy fizycznej przy realizacji zamówienia, operatorzy maszyn i urządzeń a także prace fizyczne instalacyjno - montażowe. 1) W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: 1. żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, 2. żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, 3. przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 2) W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 2 czynności w trakcie realizacji zamówienia: 1. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; 2. poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; 3) Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 3 czynności. 4) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 9. Inwestor zapewnia nadzór inwestorski nad realizowanymi robotami. 10. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 11. Wymagania dotyczące gwarancji i rękojmi. 1) Wykonawca zobowiązany jest udzielić na zastosowane materiały i wykonane roboty budowlane minimalnie 36 miesięcznej gwarancji jakości i wykonania, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego bez uwag, lecz nie dłuższej niż max 60 miesięcy. 2) Okres rękojmi na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, niezależnie od uprawnień wynikających z tytułu gwarancji. 3) Udzielając gwarancji wykonawca zapewni bezpłatne czynności przeglądów gwarancyjnych w okresie udzielonej gwarancji na cały przedmiot zamówienia. Przeglądy będą odbywały się minimum raz w roku chyba, że gwarancja producenta danego materiału lub urządzenia wymaga częstszych przeglądów gwarancyjnych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach