Przetargi.pl
Termomodernizacja budynków komunalnych oraz użyteczności publicznej na terenie gminy Sulmierzyce

Gmina Sulmierzyce ogłasza przetarg

  • Adres: 98-338 Sulmierzyce, ul. Urzędowa
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 446 846 056 , fax. 446 846 057
  • Data zamieszczenia:
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Sulmierzyce
    ul. Urzędowa 1
    98-338 Sulmierzyce, woj. łódzkie
    tel. 446 846 056, fax. 446 846 057
    REGON: 59064818400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.sulmierzyce.biuletyn.net

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Termomodernizacja budynków komunalnych oraz użyteczności publicznej na terenie gminy Sulmierzyce
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1) Przedmiotem zamówienia jest realizacja w systemie zaprojektuj i wybuduj projektu pn. „Termomodernizacja budynków komunalnych oraz użyteczności publicznej na terenie gminy Sulmierzyce”. Część 1 zamówienia – termomodernizacja budynku Urzędu Gminy w Sulmierzycach wraz z budową instalacji klimatyzacji Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizację robót budowlanych obejmujących w szczególności: 1) Ocieplenie ścian budynku, remont zsypu wraz przykryciem, uporządkowania okablowania zlokalizowanego na elewacji budynku, demontaż i ponowny montaż anten nadawczych, zszycie spękań na elewacji, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej pionowej i poziomej fundamentów i ścian piwnicy, ocieplenie fundamentów i ścian piwnicy, 2) Remont schodów żelbetowych wraz z wymianą barierek przy frontowym wejściu głównym oraz wejściu na pocztę (stal nierdzewna), remont gzymsu dachowego, wymiana daszku nad wejściem głównym (dach z poliwęglanu) wraz z odnowieniem konstrukcji (malowanie), 3) Odtworzenie chodników i opasek wokół budynku, 4) Wykonanie nowej instalacji odgromowej budynku, 5) Ocieplenie stropodachu, 6) Wykonanie nowego dachu dla budynku (nowa więźba dachowa, nowe pokrycie z blachy – dach kopertowy), wymiana rynien i rur spustowych na nowe, remont istniejących kominów, 7) Wymiana okien i parapetów (parapety zewnętrzne z blachy ocynkowanej powlekanej, parapety wewnętrzne z PCV), montaż nawiewników higrosterowalnych w każdym oknie, 8) Wymiana stolarki drzwiowej, 9) Remont zejścia do piwnic (demontaż murków oporowych, poszerzenie zejścia, montaż nowych murków oporowych, wykonanie nowej pochylni oraz balustrady), remont zjazdu do garażu (wykonanie odwodnienia liniowego na całej szerokości zjazdu, wymiana nawierzchni betonowej, remont ścianek oporowych), 10) Wykonanie instalacji wentylacji dla pomieszczeń budynku, 11) Budowa instalacji klimatyzacja dla budynku (jednostki w systemie VRF oraz dla pomieszczenia serwerowni typu SPLIT w układzie redundantnym, wykonanie instalacji automatyki systemu wraz z systemem monitoringu oraz zarządzania energią, sterowanie poprzez przewodowe ekrany dotykowe oraz piloty zdalnego sterowania). Część 2 zamówienia – termomodernizacja budynków komunalnych zlokalizowanych w msc. Wola Wydrzyna oraz Eligiów gmina Sulmierzyce. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizację robót budowlanych obejmujących w szczególności: 1) Budynek w msc. Wola Wydrzyna 21 – ocieplenie ścian powyżej i poniżej gruntu, ocieplenie stropodachu, stropu pod strychem oraz dachu wraz z wymianą konstrukcji i pokrycia dachu nad częścią budynku, wymiana orynnowania, rur spustowych oraz podbitki dachowej, wykonanie nowej instalacji odgromowej, wymiana stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych, modernizacja źródła ciepła (demontaż istniejących kotłów (kotły po demontażu pozostają w dyspozycji Zamawiającego), armatury, instalacji grzewczych z grzejnikami, montaż podziemnych zbiorników na gaz, wykonanie nowych przyłączy, montaż nowego kotła oraz instalacji gazowej, grzewczej, spalinowej oraz układu wentylacyjnego), modernizacja instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, roboty towarzyszące w tym miejscowe naprawy pęknięć ścian budynku. 2) Budynek w msc. Eligiów 17 - ocieplenie ścian powyżej i poniżej gruntu, ocieplenie stropu pod nieogrzewanym strychem, wymiana orynnowania, rur spustowych oraz podbitki dachowej, wykonanie nowej instalacji odgromowej, wymiana drzwi zewnętrznych, modernizacja źródła ciepła (demontaż istniejących kotłów (kotły po demontażu pozostają w dyspozycji Zamawiającego), armatury, instalacji grzewczych z grzejnikami, montaż podziemnych zbiorników na gaz, wykonanie nowych przyłączy, montaż nowego kotła oraz instalacji gazowej, grzewczej, spalinowej oraz układu wentylacyjnego), modernizacja instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, roboty towarzyszące. Część 3 zamówienia – termomodernizacja budynków komunalnych zlokalizowanych w msc. Bogumiłowice oraz Kuźnica gmina Sulmierzyce. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizację robót budowlanych obejmujących w szczególności: 1) Budynek w msc. Bogumiłowice 78 – ocieplenie ścian powyżej i poniżej gruntu, ocieplenie stropodachu wraz z wykonaniem dachu kopertowego (nowa więźba dachowa, nowe pokrycie z blachodachówki, nowa instalacja odgromowa, nowe rynny i rury spustowe), wymiana stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych, modernizacja źródła ciepła (demontaż istniejących kotłów (kotły po demontażu pozostają w dyspozycji Zamawiającego), armatury, instalacji grzewczych z grzejnikami, montaż podziemnych zbiorników na gaz, wykonanie nowych przyłączy, montaż nowego kotła oraz instalacji gazowej, grzewczej, spalinowej oraz układu wentylacyjnego), modernizacja instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, roboty towarzyszące. 2) Budynek w msc. Kuźnica 43 – ocieplenie ścian powyżej i poniżej gruntu, ocieplenie stropu pod nieogrzewanym strychem wraz z wymianą konstrukcji dachu i pokrycia (nowa więźba dachowa, nowe pokrycie dachu z blachodachówki, nowa instalacja odgromowa, nowe rynny i rury spustowe), wymiana drzwi zewnętrznych, modernizacja źródła ciepła (demontaż istniejących kotłów (kotły po demontażu pozostają w dyspozycji Zamawiającego), armatury, instalacji grzewczych z grzejnikami, montaż podziemnych zbiorników na gaz, wykonanie nowych przyłączy, montaż nowego kotła oraz instalacji gazowej, grzewczej, spalinowej oraz układu wentylacyjnego), modernizacja instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, roboty towarzyszące. Część 4 zamówienia - – termomodernizacja budynków komunalnych zlokalizowanych w msc. Dworszowice Pakoszowe oraz w msc. Sulmierzyce ul. Szkolna 5 gmina Sulmierzyce. Zakres zamówienia obejmuje wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz realizację robót budowlanych obejmujących w szczególności: 1) Budynek w msc. Dworszowice Pakoszowe 5 – ocieplenie ścian powyżej i poniżej gruntu, ocieplenie stropu pod nieogrzewanym poddaszem, wymiana orynnowania, rur spustowych oraz podbitki dachowej, wykonanie nowej instalacji odgromowej, wymiana stolarki okiennej, modernizacja źródła ciepła (demontaż istniejących kotłów (kotły po demontażu pozostają w dyspozycji Zamawiającego), armatury, instalacji grzewczych z grzejnikami, montaż podziemnych zbiorników na gaz, wykonanie nowych przyłączy, montaż nowego kotła oraz instalacji gazowej, grzewczej, spalinowej oraz układu wentylacyjnego), modernizacja instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, roboty towarzyszące. 2) Budynek w msc. Sulmierzyce ul. Szkolna 5 – ocieplenie ścian powyżej i poniżej gruntu, ocieplenie stropodachu wraz z wykonaniem dachu kopertowego (nowa więźba dachowa, nowe pokrycie z blachodachówki, nowa instalacja odgromowa, nowe rynny i rury spustowe), wymiana stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych, modernizacja źródła ciepła (demontaż istniejących kotłów (kotły po demontażu pozostają w dyspozycji Zamawiającego), armatury, instalacji grzewczych z grzejnikami, montaż podziemnych zbiorników na gaz, wykonanie nowych przyłączy, montaż nowego kotła oraz instalacji gazowej, grzewczej, spalinowej oraz układu wentylacyjnego), modernizacja instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej, roboty towarzyszące. Informacje wspólne dla wszystkich części zamówienia: W zakres dokumentacji projektowej, którą opracuje Wykonawca odrębnie dla każdej z Części zamówienia wchodzą: 1) wielobranżowy projekt budowlany wraz ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami; 2) uzyskanie w imieniu Zamawiającego pozwolenia na budowę i/lub zgłoszenia zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających decyzji o pozwoleniu na budowę wymaganych przepisami Prawa Budowlanego; 3) uzyskanie w imieniu Zamawiającego opinii, uzgodnień, badań wymaganych przepisami prawa, niezbędnych do uzyskania zgody Starosty Powiatowego na realizację zamierzenia budowlanego; 4) wielobranżowe projekty wykonawcze wraz ze specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót oraz kosztorysami opracowanymi metodą uproszczoną; Przedmiotowe zadania zostaną zaprojektowane i wykonane zgodnie z koncepcją uniwersalnego projektowania, tj.: • użyteczność dla osób o różnej sprawności • elastyczność w użytkowaniu • proste i intuicyjne użytkowanie • czytelna informacja • tolerancja na błędy • wygodne użytkowanie bez wysiłku • wielkość i przestrzeń odpowiednie dla dostępu i użytkowania • percepcja równości. Przed rozpoczęciem robót Wykonawca zobowiązany jest: • ogrodzić plac budowy, • oznakować teren budowy (tablice informacyjne, ostrzegawcze), • powiadomić właścicieli działek sąsiednich i ewentualne osoby przebywające na działkach sąsiednich o prowadzonych robotach, Wykonawca w ramach niniejszego zamówienia zobowiązany jest wykonać wszystkie prace, które należy zrealizować w formule „zaprojektuj i wybuduj”, zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, obowiązującymi przepisami i normami, przy dołożeniu należytej staranności, by przedmiot, którego zakres został określony w programie funkcjonalno-użytkowym oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia, osiągnął gotowość do użytkowania. Prace wymagane przez Zamawiającego, a nieobjęte PFU: 1) Wykonanie pełnej obsługi geodezyjnej inwestycji, 2) Wykonanie dokumentacji odbiorowej w języku polskim z podziałem na branże (oprawionej w segregatory z szczegółowym spisem treści) zawierającej co najmniej: a) pozwolenie na użytkowanie/zgłoszenie do użytkowania do PINB przyjęte bez sprzeciwu, b) oryginał/kserokopię dziennika budowy, c) mapy geodezyjne powykonawcze z pieczątkami potwierdzającymi wniesienie do zasobu geodezyjnego w Ośrodku Dokumentacji Kartograficznej i Geodezyjnej, d) oryginał pisemnego oświadczenia Kierownika Budowy: • o wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym, ostateczną decyzją Pozwolenia na budowę oraz ustawą Prawo budowlane, • o doprowadzeniu do należytego stanu i porządku Terenu budowy, a także dróg, ulic, sąsiednich nieruchomości, budynków i/lub lokali, • o odpowiednim zagospodarowaniu Terenów przyległych do budowy umożliwiającym właściwą eksploatację wybudowanego obiektu. e) zestawienie wbudowanych materiałów wraz z dokumentami potwierdzającymi dopuszczenie ich do stosowania na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, f) oryginał/kopię projektu budowlanego powykonawczego - podpisanego przez Kierownika Budowy/Kierowników Robót, g) wykaz zmian istotnych (jeżeli miały miejsce) z załącznikiem graficznym, podpisany przez Kierownika Budowy, Kierownika Robót odpowiedniego do charakterystyki branży, której dotyczy zmiana, Inspektora Nadzoru, Projektanta, wraz z dokumentami potwierdzającymi prawidłową legalizację tych zmian, h) protokoły z badań wykonanych w trakcie realizacji prac budowlanych, i) wersję elektroniczną (w ilości zgodnej z wersją papierową) dokumentów odbiorowych oraz dokumentacji powykonawczej (inwentaryzacja w formacie pdf.) na płycie CD/DVD, j) „Instrukcję użytkowania i eksploatacji obiektu” wraz z wykazem wbudowanych urządzeń, które wymagają przeglądów serwisowych, k) wszelkie instrukcje obsługi oraz DTR urządzeń (w języku polskim), wraz z potwierdzeniem wykonania szkoleń w zakresie obsługi tych urządzeń. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został zawarty w Rozdziale V SIWZ - Program funkcjonalno – użytkowy wraz z audytami energetycznymi. 3.2) Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Pzp wymaga, aby wszystkie czynności objęte opisem przedmiotu zamówienia zawartym w Programie funkcjonalno - użytkowym oraz niniejszej SIWZ składające się na bezpośrednie wykonanie Robót lub usług i związane z wykonaniem tych Robót lub usług dla, których jest konieczna obecność osoby je wykonującej na Terenie budowy t.j. wykonanie robót branży konstrukcyjnej i ogólnobudowlanej, branży sanitarnej oraz branży elektrycznej były wykonywane w oparciu o osoby zatrudnione na umowę o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. - Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1040 ze zm.). Osoby wymienione w zdaniu pierwszym nie mogą wykonywać żadnych czynności na Terenie budowy bez zatrudnienia na umowę o pracę u Wykonawcy, Podwykonawców Robót lub usług. Wymaganie nie dotyczy Projektantów, Geodety oraz Kierownika budowy i Kierownika robót. Szczegółowe wymagania dot. zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zawarte zostały w Rozdziale IV SIWZ – Wzór umowy. 3.3) Nazwy i kody określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: Główny przedmiot zamówienia: 45.00.00.00-7 - roboty budowlane Dodatkowe przedmioty zamówienia: 45.31.00.00-6 – roboty instalacyjne elektryczne 45.33.11.00-7 – instalacje centralnego ogrzewania 45.33.11.10-0 – instalowanie kotłów 71.32.00.00-7 – usługi inżynieryjne w zakresie projektowania. 3.4) Zamawiający informuje, że tam, gdzie w SIWZ opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego Wykonawcę, co mogłoby doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne opisywanym. Tam, gdzie Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych lub innych systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Pzp, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a każdym miejscu opisowi takiemu towarzyszą słowa „lub równoważne”. 3.5) Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Zwrot „równoważne” oznacza możliwość uzyskania efektu założonego przez Zamawiającego za pomocą innych rozwiązań technicznych niż przewidziane w PFU. 3.6) W przypadku składania przez wykonawcę propozycji rozwiązań równoważnych, to na wykonawcy ciąży wykazanie za pomocą dowodu, iż oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane są zgodne z wymaganiami Zamawiającego. Jeżeli zastosowanie rozwiązania równoważnego wymaga dopełnienia strony formalnej, np. zmiany pozwolenia na budowę, wykonania dodatkowych projektów, rysunków itp. wykonawca ma obowiązek czynności te dopełnić i uwzględnić w cenie oferty. 3.7) W przypadku gdy wymagania w PFU odnoszą się do znaku towarowego, danego pochodzenia lub danej produkcji, zamawiający wymaga, aby wykonawca przedstawił już w jego ofercie dowód równoważności oferowanych przez niego produktów w stosunku do tych określonych w PFU (Wyrok TSUE C-14/17 z dnia 2018-07-12) np. karty katalogowe lub dokumentacja techniczna produktów. W przypadku gdy wymagania w PFU odnoszą się do norm lub innych systemów odniesienia, Zamawiający wymaga, aby wykonawca przedstawił już w jego ofercie dowód równoważności w sposób określony w art. 89 ust. 4 i 5 Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 9. Wymagania dotyczące wadium 9.1. Oferta składana na wykonanie zamówienia musi być zabezpieczona wadium wysokości: Część 1 zamówienia - 30.000,00 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) Część 2 zamówienia - 33.000,00 zł (słownie: trzydzieści trzy tysiące złotych 00/100) Część 3 zamówienia - 21.000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy złotych 00/100) Część 4 zamówienia - 21.000,00 zł (słownie: dwadzieścia jeden tysięcy złotych 00/100) 9.2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej; z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 110 ze zm.). 9.3. Termin wnoszenia wadium upływa wraz z terminem składania ofert. 9.4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacać przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Banku Spółdzielczym Kleszczów Oddział w Sulmierzycach. Nr rachunku: 27 8978 0008 0030 1846 2000 0140 z dopiskiem: Wadium – „Termomodernizacja budynków komunalnych oraz użyteczności publicznej na terenie gminy Sulmierzyce – Część …… zamówienia” 9.5. Wadium wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione w sposób prawidłowy, gdy środki pieniężne zostaną uznane na koncie zamawiającego przed upływem terminu składnia ofert. 9.6. Wadium wnoszone w postaci niepieniężnej należy złożyć w oryginalnym egzemplarzu bezpośrednio do oferty. Zaleca się zamieścić dokument wadialny w taki sposób, aby jego zwrot przez zamawiającego nie naruszył integralności oferty i dołączonych oświadczeń wraz z dokumentami (np. umieszczony w koszulce, co pozwoli na swobodne oddzielenie wadium od reszty dokumentów). 9.7. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe i nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 Pzp na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego, w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia pierwszego żądania przez Zamawiającego. 9.8. Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 9.9. Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9.11. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium zgodnie z pkt. 9.8, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania, jego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca ten wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 9.12. Wykonawca, którego oferta została wybrana, a który wniósł wadium w pieniądzu, może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 9.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 9.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: • odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; • nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; • zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 9.15. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona w oparciu o art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp. 9.16. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku określa ustawa Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest załączyć: 1) Formularz ofertowy, 2) Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać upoważnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru, aktualne zaświadczenie o wpisie do centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy, inne. Jeżeli dokumenty,o których mowa w zdaniu pierwszym można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne wykonawca podaje tylko adres URL i jeżeli potrzeba kod do pobrania dokumentu. Wykonawcy z Polski nie muszą podawać tych informacji. W/w dokumenty można złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu, o którym mowa w zdaniu pierwszym, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo w oryginale lub w postaci kopii poświadczonej notarialnie. 2.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie, o którym mowa w zdaniu pierwszym wykonawca załącza do oferty w formie pisemnej. Z dokumentów załączonych do oferty np. zobowiązania, o którym mowa powyżej musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi,których wskazane zdolności dotyczą. 3. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 3 Pzp, bez uprzedniego wezwania przez zamawiającego,przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp z innym wykonawcą lub wykonawcami, którzy złożyli oferty lub oferty częściowe. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach