Przetargi.pl
TC/08/2014 - Dostawy kwasu solnego spożywczego

Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica ogłasza przetarg

  • Adres: 59-220 Legnica, ul. Złotoryjska 89
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 076 8505500 , fax. 076 8505501
  • Data zamieszczenia: 2014-12-30
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Instytut Metali Nieżelaznych O/Legnica
    ul. Złotoryjska 89 89
    59-220 Legnica, woj. dolnośląskie
    tel. 076 8505500, fax. 076 8505501
    REGON: 00002754200033
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.imn.legnica.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: JBR

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    TC/08/2014 - Dostawy kwasu solnego spożywczego
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: dostawy
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Wymagania ilościowe i jakościowe: Przedmiotem zamówienia są dostawy kwasu solnego spożywczego, który powinien charakteryzować się następującymi właściwościami: 1) zawartość HCl - min 33,0%, max 35,0% 2) zawartość żelaza w przeliczeniu na Fe3+ - maks. 1,0 ppm 3) zawartość wolnego chloru - maks. 1,0 ppm 4) zawartość wapnia - maks. 0,04 ppm 5) zawartość arsenu - maks. 0,05 ppm Zakres zamówienia obejmuje dostawy w ilości ok. 77 ton kwasu o stężeniu HCl 100%. Zamówienie zrealizowane będzie w przeciągu maksymalnie 3 miesięcy od daty zawarcia umowy. Dokładne terminy dostarczenia poszczególnych partii produktu będą przekazywane Wykonawcy telefonicznie i potwierdzane pisemnie (poczta e-mail lub faks). Miejsce i sposób dostaw: Instytut Metali Nieżelaznych Oddział w Legnicy, Zakład Doświadczalny Chemii, ul. Złotoryjska 194 (Teren Huty Miedzi Legnica). Kwas należy dostarczyć w cysternach samochodowych do punktu rozładowczego w IMN O/Legnica. Do Dostawcy należeć będzie zapewnienie transportu za pomocą autocystern samochodowych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami o transporcie samochodowym ADR. Koszt załadunku, przewozu, ubezpieczenia na czas przewozu towaru do miejsca przeznaczenia ponosi Dostawca. Koszt rozładunku ponosi Zamawiający. Dostawca zobowiązany jest spełnić wszystkie aktualne wymogi prawne w zakresie wprowadzania do obrotu substancji chemicznych w ich postaci własnej, jako składników preparatów lub w wyrobach. Dostawca zapewnia, iż przewidziane jest zastosowanie kwasu solnego w produkcji soli cynku bądź zobowiązuje się ciągu 1 miesiąca od dnia podpisania umowy takie zastosowanie uwzględnić. Kontrola jakości dostaw: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania reklamacji ilościowych i jakościowych dostarczonego towaru. Dostawca do każdej dostawy ma obowiązek dołączyć Świadectwo Kontroli Jakości Towaru wydane wyłącznie przez laboratorium badań chemicznych, potwierdzające spełnienie przez dostarczony towar wymagań jakościowych określonych przez Zamawiającego dla kwasu solnego. Świadectwo kontroli jakości winno mieć formę raportu z badań laboratoryjnych, zawierać nazwę laboratorium, nr wykonanej analizy z ważną data. Świadectwo Kontroli Jakości nie może być wystawione nie wcześniej niż 7 dni przed dostawą i powinno zawierać informację o rzeczywistych stężeniach pierwiastków w kwasie solnym. Dla określenia jakości towaru decydujące będą badania kontrolne Zamawiającego. Zamawiający ma prawo dokonywać analizy jakościowej każdej partii dostawy. Dla ustalenia należytej jakości Produktu wiążąca jest próbka pobrana komisyjnie przez Zamawiającego z autocysterny w momencie rozładunku. Pobór prób odbywać się będzie zgodnie z Instrukcją IMN o/Legnica: Instrukcja poboru próbek surowców i produktów nr TC/IS-24 z dnia 06.06.2012 r. Upoważniony przedstawiciel Dostawcy ma prawo uczestniczyć w czynnościach poboru próbek. Zamawiający pobierze komisyjnie każdorazowo 3 próbki - po jednej dla każdej ze Stron i jedną, która stanowić będzie próbkę rozjemczą. Próbka rozjemcza zostanie zabezpieczona poprzez zaplombowanie w momencie pobrania i będzie przechowywana przez okres min. 30 dni w siedzibie Zamawiającego. Z poboru prób zostanie sporządzony protokół w ilości dwóch egzemplarzy (dla każdej ze Stron po jednym). Reklamacja jakościowa zostanie zgłoszona pisemnie niezwłocznie po wykonaniu analiz przez Zamawiającego w dniu dostawy towaru. Dostawca ma obowiązek w przeciągu 3 dni roboczych od daty zgłoszenia rozpatrzyć reklamację jakościową. W przypadku uznania reklamacji za zasadną Dostawca ma obowiązek w przeciągu 3 dni roboczych zakończyć postępowanie reklamacyjne. W przypadku braku wspólnego porozumienia analizę jakościową wykona niezależne laboratorium. Laboratorium zostanie ustalone pomiędzy Zamawiającym a Dostawcą w momencie podpisania umowy. Koszt analiz poniesie Strona, której stanowisko w zakresie reklamacji nie zostanie potwierdzone, tj. Strona, której uprzednie wyniki analiz będą bardziej różniły się od analizy rozjemczej. W przypadku nienależytego wykonania umowy przez Dostawcę, Zamawiający ma prawo do odstąpienia od umowy lub rozwiązania umowy z winy Dostawcy bez wyznaczenia dodatkowych terminów oraz do naliczania kar umownych z tego tytułu , jeżeli Dostawca w dwukrotnych dostawach w okresie obowiązywania umowy nie dotrzyma parametrów jakościowych kwasu solnego określonych w pkt.4 SIWZ. Reklamacja ilościowa zostanie zgłoszona pisemnie, w dniu dostawy zamówionego towaru. Dostawca ma obowiązek w przeciągu 1 dnia roboczego od daty zgłoszenia rozpatrzyć reklamację ilościową. W przypadku uznania reklamacji za zasadną Dostawca ma obowiązek w przeciągu 3 dni roboczych zakończyć postępowanie reklamacyjne. Warunki płatności: płatność na podstawie prawidłowo sporządzonej i zatwierdzonej faktury VAT w terminie 30 dni od daty jej wpływu do siedziby Zamawiającego w formie polecenia przelewu na rachunek bankowy Dostawcy. Każdorazowa prawidłowo wykonana dostawa realizowana w terminie określonym w zapotrzebowaniu będzie potwierdzana dokumentem WZ, który ma obowiązek sporządzić pracownik Dostawcy. Na podstawie sporządzonego dokumentu WZ potwierdzonego podpisem przez upoważnionego pracownika Zamawiającego, Dostawca wystawi fakturę VAT Zamawiającemu. Dostawca może rozliczać każdą zrealizowaną partię na podstawie oddzielnych faktur. Dopuszcza się rozliczanie jedną fakturą za całą dostawę zrealizowaną w danym miesiącu zgodnie z Zapotrzebowaniem zgłoszonym przez Zamawiającego, jeżeli w danym miesiącu nie były wszczynane postępowania reklamacyjne ze strony Zamawiającego. Zamówienie Produktu w ilości mniejszej niż określono w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie będzie rodzić żadnych roszczeń ze strony Dostawcy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 243114702
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 3 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego podany w pkt.1 SIWZ; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Zwrot wadium Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza (temu wykonawcy zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano). Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Zatrzymanie wadium Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Podstawa prawna Ustawa z 29.1.2004 r. - Prawo zamówień publicznych (tekst jedn. Dz.U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: termin realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.imn.legnica.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach