Przetargi.pl
Szybko, wygodnie, bezpiecznie – budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Kaszubskiej - Łotewskiej oraz Kaszubskiej - Norweskiej -Słupski Budżet Obywatelski 2022 r.

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, ul. Przemysłowa 73
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 841 00 91
  • Data zamieszczenia: 2022-08-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
    ul. Przemysłowa 73
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. +48 59 841 00 91
    REGON: 221221715
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Szybko, wygodnie, bezpiecznie – budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Kaszubskiej - Łotewskiej oraz Kaszubskiej - Norweskiej -Słupski Budżet Obywatelski 2022 r.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem zamówienia jest: Budowa sygnalizacji świetlnej w systemie zaprojektuj – wybuduj w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Szybko, wygodnie, bezpiecznie – budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Kaszubskiej - Łotewskiej oraz Kaszubskiej - Norweskiej – Słupski Budżet Obywatelski 2022r.” Część I – Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kaszubskiej z ul. Łotewską w Słupsku2.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dot. zadania inwestycyjnego pn. „Szybko, wygodnie, bezpiecznie – budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Kaszubskiej - Łotewskiej oraz Kaszubskiej - Norweskiej – Słupski Budżet Obywatelski 2022r.” zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym dla każdej z części, stanowiącym załącznik do SWZ wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, opinii, uzgodnień, sprawdzeń, postanowień, ekspertyz, pomiarów, decyzji administracyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. W ramach zadania należy wykonać dokumentację projektową dot. ww. zamierzenia budowlanego oraz wykonać roboty budowlane dotyczące budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kaszubskiej z ul. Łotewską wraz z przyłączami elektroenergetycznymi.Lokalizacja zamierzenia budowlanego: Część I - Miasto Słupsk, obręb geodezyjny 4, dz. nr 1, 19.3.Przedmiot zamówienia został opisany za pomocą Programu Funkcjonalno – Użytkowego, stanowiącego załącznik do SWZ.4.Zamawiający informuje, że Program Funkcjonalno – Użytkowy nie jest dokumentem wyczerpującym pod względem wszystkich wymagań oraz przywołanych przepisów i wykonawca winien to wziąć pod uwagę przy sporządzaniu dokumentacji projektowej. PFU może nie obejmować wszystkich szczegółów niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca nie może wykorzystywać ewentualnych błędów lub opuszczeń w PFU do uchylania się od wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz właściwego wykonania robót. 5.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:1)opracowanie dokumentacji projektowo - wykonawczej budowy sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na podstawie PFU, stanowiącego załącznik do SWZ z uzyskaniem zgłoszenia robót budowalnych nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę lub uzyskania pozwolenia na budowę (w miarę potrzeb) oraz wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,2)wykonanie robót budowlanych (budowa sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą) na podstawie uzyskanych decyzji administracyjnych, o których mowa w ppkt 1 oraz dokumentacji projektowej wykonanej przez Wykonawcę wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót budowlanych/pozwoleniem na użytkowanie we właściwym nadzorze budowlanym,3)zapewnienie odpowiedniej kadry technicznej do realizacji przedmiotu zamówienia.6.Dokumentację projektową na budowę sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla każdej z części należy opracować na podstawie:1)Programów Funkcjonalno-Użytkowych stanowiących Załączniki Nr 9 do SWZ,2)postanowień Umowy stanowiącej Załącznik Nr 8 do SWZ,3)rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2021r. poz. 2454 z późn. zm.);4)rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2020 r., poz. 1609),5)rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 2458).6)Wykonawca przygotuje dokumentację projektową według wymogów dla zamierzenia budowlanego zgodnie ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).7.Dokumentacja projektowa dla każdej z części winna zostać sporządzona zgodnie z wymaganiami i w ilości określonej w PFU, w tym m.in.:1)Projekt zagospodarowania terenu – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej 2)Projekt architektoniczno–budowlany 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej3)Projekt techniczny (o szczegółowości projektu wykonawczego) – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej 4)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej5)Przedmiar robót – 1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej6)Kosztorys inwestorski uproszczony – 1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej7)Zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu Projekt Stałej Organizacji Ruchu Drogowego – 2 egz.8)Inwentaryzacja Powykonawcza 2 egz.9)Instrukcje eksploatacji i utrzymania 2 egz.10)Warunki utrzymania gwarancji11)Odpisy wszelkich pism i dokumentów uzyskanych w związku z wykonaniem umowy – 2 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej.8.Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu Umowy z należytą starannością, zgodnie z zaleceniami nadzoru autorskiego, nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami, przepisami dozoru technicznego, Prawa budowlanego i sztuką budowlaną.9.Wykonawca zobowiązany jest do wyceny przedmiotu Umowy wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.10.W przypadku użycia w dokumentach zamówienia/ programie funkcjonalno – użytkowym znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oznacza to że:1)jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń,2)Zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o parametrach technicznych równoważnych tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzuje się materiał, urządzenie, element, wskazany w programie funkcjonalno – użytkowym.11.W przypadku, gdy w dokumentach zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że gwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. 12.Przedmiot umowy został szczegółowo opisany zgodnie z art. 103 ust. 2 za pomocą programu funkcjonalno – użytkowego. Zgodnie z art. 101 ust 4 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisanymi w „PFU” za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy.13.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz założone w projekcie parametry techniczne.14.W przypadku potrzeby zmiany materiałów na etapie realizacji robót Wykonawca przed ich zastosowaniem musi uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego.15.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia stanowi jedno z kryterium oceny ofert i będzie oceniany zgodnie z zasadami wskazanymi w SWZ.16.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.17.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na czas realizacji zamówienia zapewnił kadrę techniczną z kwalifikacjami / uprawnieniami odpowiednimi do wykonania wszystkich elementów wchodzących w zakres całego przedmiotu zamówienia.18.Zamawiający wymaga, aby flota wykorzystywana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zawierała co najmniej 10% pojazdów napędzanych energią elektryczną lub gazem ziemnym.19.Za szkody wynikłe w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia, jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny jest Wykonawca. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub niewłaściwego wykonania zamówienia, a także za szkody wyrządzone przez pracowników Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez Wykonawcę należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.20.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.1.Nazwa przedmiotu zamówienia: Budowa sygnalizacji świetlnej w systemie zaprojektuj – wybuduj w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Szybko, wygodnie, bezpiecznie – budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Kaszubskiej - Łotewskiej oraz Kaszubskiej - Norweskiej – Słupski Budżet Obywatelski 2022r.”Część II – Budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kaszubskiej z ul. Norweską w Słupsku2.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dot. zadania inwestycyjnego pn. „Szybko, wygodnie, bezpiecznie – budowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ulic Kaszubskiej - Łotewskiej oraz Kaszubskiej - Norweskiej – Słupski Budżet Obywatelski 2022r.” zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym, stanowiącym załącznik do SWZ wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych warunków, opinii, uzgodnień, sprawdzeń, postanowień, ekspertyz, pomiarów, decyzji administracyjnych związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia. W ramach zadania należy wykonać dokumentację projektową dot. ww. zamierzenia budowlanego oraz wykonać roboty budowlane dotyczące budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ul. Kaszubskiej z ul. Norweską wraz z przyłączami elektroenergetycznymi.Lokalizacja zamierzenia budowlanego: Część II - Miasto Słupsk, obręb geodezyjny 4, dz. nr 1, 44, 50.3.Przedmiot zamówienia został opisany za pomocą Programu Funkcjonalno – Użytkowego, stanowiącego załącznik do SWZ.4.Zamawiający informuje, że Program Funkcjonalno – Użytkowy nie jest dokumentem wyczerpującym pod względem wszystkich wymagań oraz przywołanych przepisów i wykonawca winien to wziąć pod uwagę przy sporządzaniu dokumentacji projektowej. PFU może nie obejmować wszystkich szczegółów niezbędnych do opracowania dokumentacji projektowej. Wykonawca nie może wykorzystywać ewentualnych błędów lub opuszczeń w PFU do uchylania się od wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz właściwego wykonania robót. 5.Zakres zamówienia obejmuje w szczególności:1)opracowanie dokumentacji projektowo - wykonawczej budowy sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na podstawie PFU dla każdej z części, stanowiącego załącznik do SWZ z uzyskaniem zgłoszenia robót budowalnych nie wymagających uzyskania pozwolenia na budowę lub uzyskania pozwolenia na budowę (w miarę potrzeb) oraz wszelkich innych decyzji administracyjnych, uzgodnień i opinii niezbędnych dla zrealizowania zadania inwestycyjnego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,2)wykonanie robót budowlanych (budowa sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą) na podstawie uzyskanych decyzji administracyjnych, o których mowa w ppkt 1 oraz dokumentacji projektowej wykonanej przez Wykonawcę wraz ze zgłoszeniem zakończenia robót budowlanych/pozwoleniem na użytkowanie we właściwym nadzorze budowlanym,3)zapewnienie odpowiedniej kadry technicznej do realizacji przedmiotu zamówienia.6.Dokumentację projektową na budowę sygnalizacji świetlnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą dla każdej z części należy opracować na podstawie:1) Programów Funkcjonalno-Użytkowych stanowiących Załączniki Nr 9 do SWZ,2)postanowień Umowy stanowiącej Załącznik Nr 8 do SWZ,3)rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. 2021r. poz. 2454 z późn. zm.);4)rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 11 września 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2020 r., poz. 1609),5)rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 20 grudnia 2021 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. z 2021 r., poz. 2458).6)Wykonawca przygotuje dokumentację projektową według wymogów dla zamierzenia budowlanego zgodnie ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062).7.Dokumentacja projektowa dla każdej z części winna zostać sporządzona zgodnie z wymaganiami i w ilości określonej w PFU, w tym m.in.:1)Projekt zagospodarowania terenu – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej 2)Projekt architektoniczno–budowlany 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej3)Projekt techniczny (o szczegółowości projektu wykonawczego) – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej 4)Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych STWiORB – 4 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej5)Przedmiar robót – 1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej6)Kosztorys inwestorski uproszczony – 1 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej7)Zatwierdzony przez Miejskiego Inżyniera Ruchu Projekt Stałej Organizacji Ruchu Drogowego – 2 egz.8)Inwentaryzacja Powykonawcza 2 egz.9)Instrukcje eksploatacji i utrzymania 2 egz.10)Warunki utrzymania gwarancji11)Odpisy wszelkich pism i dokumentów uzyskanych w związku z wykonaniem umowy – 2 egz. w wersji papierowej, 1 egz. w wersji elektronicznej.8.Wykonawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotu Umowy z należytą starannością, zgodnie z zaleceniami nadzoru autorskiego, nadzoru inwestorskiego, obowiązującymi warunkami technicznymi, normami, przepisami dozoru technicznego, Prawa budowlanego i sztuką budowlaną.9.Wykonawca zobowiązany jest do wyceny przedmiotu Umowy wyłącznie z materiałów i urządzeń fabrycznie nowych, dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania w budownictwie, objętych certyfikatem w zakresie tzw. znaku bezpieczeństwa, wskazującego na zgodność z Polską Normą, aprobatą techniczną i właściwymi przepisami technicznymi zgodnie z art. 10 ustawy z 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.10.W przypadku użycia w dokumentach zamówienia/ programie funkcjonalno – użytkowym znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczegółowego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę oznacza to że:1)jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i Zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń,2)Zamawiający oczekuje zaproponowania rozwiązań o parametrach technicznych równoważnych tj. nie gorszych niż parametry jakimi charakteryzuje się materiał, urządzenie, element, wskazany w programie funkcjonalno – użytkowym.11.W przypadku, gdy w dokumentach zamówienia zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów i urządzeń, Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że gwarantują one realizację robót w zgodzie z Prawem Budowlanym i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w opisie zamówienia oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. 12.Przedmiot umowy został szczegółowo opisany zgodnie z art. 103 ust. 2 za pomocą programu funkcjonalno – użytkowego. Zgodnie z art. 101 ust 4 Ustawy Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne z opisanymi w „PFU” za pomocą norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art. 101 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy.13.Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów spełniających wymagania norm, posiadających odpowiednie certyfikaty i aprobaty techniczne oraz założone w projekcie parametry techniczne.14.W przypadku potrzeby zmiany materiałów na etapie realizacji robót Wykonawca przed ich zastosowaniem musi uzyskać pisemną zgodę Zamawiającego.15.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia na okres nie krótszy niż 36 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia stanowi jedno z kryterium oceny ofert i będzie oceniany zgodnie z zasadami wskazanymi w SWZ.16.Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi na wykonany przedmiot zamówienia na okres 60 miesięcy, licząc od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.17.Zamawiający wymaga, aby Wykonawca na czas realizacji zamówienia zapewnił kadrę techniczną z kwalifikacjami / uprawnieniami odpowiednimi do wykonania wszystkich elementów wchodzących w zakres całego przedmiotu zamówienia.18.Zamawiający wymaga, aby flota wykorzystywana przez Wykonawcę do realizacji zamówienia zawierała co najmniej 10% pojazdów napędzanych energią elektryczną lub gazem ziemnym.19.Za szkody wynikłe w czasie wykonywania przedmiotu zamówienia, jak również za wszelkie zdarzenia powstałe z tej przyczyny odpowiedzialny jest Wykonawca. Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność wobec Zamawiającego lub osób trzecich za szkody powstałe w wyniku niewykonania lub niewłaściwego wykonania zamówienia, a także za szkody wyrządzone przez pracowników Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez Wykonawcę należytej staranności przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia.20.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w SWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233294-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu, na zasadach określonych w Rozdziale VIII SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.2.O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.2)uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisówZamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie3)sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Zamawiający nie stawia warunku w powyższym zakresie.4)zdolności technicznej lub zawodowej:Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:a)wykonał w okresie ostatnich pięciu lat licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jedną (1) robotę budowlaną (umowę), której przedmiotem była budowa i/lub przebudowa i/lub rozbudowa sygnalizacji świetlnej w drodze publicznej. Zamawiający dopuszcza, aby budowa i/lub przebudowa i/lub rozbudowa sygnalizacji świetlnej była elementem zamierzenia inwestycyjnego dotyczącego budowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy drogi publicznej.b)skieruje do realizacji zamówienia jedną osobę - projektanta branży elektrycznej posiadającą uprawnienia doprojektowania bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych ielektroenergetycznych,c)skieruje do realizacji zamówienia jedną osobę – kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowalne do kierowania robotami w specjalności elektrycznej lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowalne, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą doświadczenie zawodowe na stanowisku kierownika budowy lub robót przy realizacji jednej roboty budowlanej (umowy), której przedmiotem była budowa i/lub przebudowa i/lub rozbudowa sygnalizacji świetlej w drodze publicznej. Zamawiający dopuszcza aby budowa i/lub przebudowa i/lubrozbudowa sygnalizacji świetlnej była elementem zamierzenia inwestycyjnego dotyczącego budowy i/lub przebudowy i/lub rozbudowy drogi publicznej,d)pod pojęciem „budowa, przebudowa, rozbudowa” Zamawiający rozumie budowę, przebudowę, rozbudowę, o których mowa w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane,e)pod pojęciem „drogi publicznej” Zamawiający rozumie drogi, o których mowa w ustawie z dnia 21 marca 1985 r. o drogachpublicznych.3.Zamawiający wymaga, aby wykonawca dysponował ww. kadrą techniczną przez cały okres realizacji przedmiotuzamówienia.4. Przez uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, lub odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a i innych przepisów ustawy Prawo Budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej.5.Stosownie do art. 12 ust. 7 ustawy – Prawo budowlane, podstawę do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie stanowi m.in. wpis na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego, potwierdzony zaświadczeniem wydanym przez tę Izbę.6.Zgodnie z art. 12a ustawy - Prawo budowlane, samodzielne funkcje techniczne w budownictwie mogą również wykonywać osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisachodrębnych.7.Jeżeli Wykonawca dysponuje osobą posiadającą uprawnienia wskazane w SWZ, która ma miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, musi wskazać, że osoba ta legitymuje się kwalifikacjami odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli także w tym kraju obowiązują z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (tj. Dz. U. 2021 r. poz. 1646).8.Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.9.Oceniając zdolność techniczną lub zawodową, Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli posiadanie przez Wykonawcę sprzecznych interesów, w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.10.W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych wykonawców, którzy wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.11.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia dołączają do oferty oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy w odniesieniu do warunków, które zostały opisane w pkt 2 ppkt 4 - zgodnie z załącznikiem nr 4 do SWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-08-31

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach