Przetargi.pl
Świadczenie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych kategorii 3, oraz odbioru, transportu, utylizacji odpadów o kodzie 15 02 03 powstałych na terenach administrowanych przez 41.Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie w 2020 roku.

41 Baza Lotnictwa Szkolnego ogłasza przetarg

  • Adres: 08-521 Dęblin, ul. Brygady Pościgowej
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
  • Data zamieszczenia: 2020-06-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 41 Baza Lotnictwa Szkolnego
    ul. Brygady Pościgowej 5
    08-521 Dęblin, woj. lubelskie
    tel. 261 517 525, , fax. 261 519 536
    REGON: 61456920000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.41blsz.przetargi@ron.mil.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Jednostka Wojskowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych kategorii 3, oraz odbioru, transportu, utylizacji odpadów o kodzie 15 02 03 powstałych na terenach administrowanych przez 41.Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie w 2020 roku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    ZADANIE I; Usługa w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych kategorii 3 powstałych na terenach administrowanych przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie o kodzie 20 01 08, (na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020. 797 j.t.) w 2020 roku. 1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów pokonsumpcyjnych kategorii 3 powstałych na terenach administrowanych przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020. 797 j.t.) odpadów ulegających biodegradacji o kodzie 20 01 08 (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Klimatu z dnia 02.01.2020 r. w sprawie katalogu odpadów Dz. U. 2020. poz. 10) wytwarzanych w stołówkach żołnierskich z terenu kompleksów wojskowych administrowanych przez Jednostkę Wojskową Nr 4929 w Dęblinie – kompleksy: Lotnisko Dęblin, Twierdza Dęblin. 2) Przedmiotowe odpady stanowią jednocześnie materiał kategorii 3, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określające przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego). 3) Szacunkowa ilość odpadów wytwarzanych przez stołówki żołnierskie w 41 Bazie Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie wyniesie ok. 77 519 kg do końca 2020 roku. 4) Wykonawca we własnym zakresie zabezpiecza ważenie odbieranych odpadów w obecności przedstawiciela Zamawiającego na legalizowanym urządzeniu ważącym, którego świadectwo legalizacji przedstawi przy pierwszym odbiorze odpadów kuchennych ulegających biodegradacji a wynik zostanie odnotowany w dokumencie handlowym. 5) Ilość odbieranych odpadów może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w trakcie trwania umowy. Wykonawca nie będzie rościł żadnych praw z tego tytułu od Zamawiającego. 6) Dopuszcza się możliwość, aby Wykonawca przekazywał odpady do odzysku lub unieszkodliwiania wyspecjalizowanej firmie na mocy stosownej umowy. 7) Wykonawca z chwilą odbioru odpadów od Zamawiającego staje się posiadaczem i ciąży na nim obowiązek dalszego gospodarowania zgodnie z wszelkimi obowiązującymi przepisami w tym zakresie. Zamawiający z chwilą przekazania odpadów Wykonawcy pozbywa się odpowiedzialności za dalsze gospodarowanie tymi odpadami. 8) Wykonawca w ramach usługi zapewni odpowiednie pojemniki na magazynowanie odpadów. Pojemniki powinny być wykonane z tworzywa sztucznego, sprawne technicznie, estetyczne, odporne na działanie czynników zewnętrznych, szczelnie zamykane oraz posiadające uchwyty (wgłębienia) umożliwiające ich podnoszenie. 9) Pojemniki winny być każdorazowo zdezynfekowane oraz oznakowane zgodnie z wymaganiami przedstawionymi w Rozporządzeniu (WE) nr 1069/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 21 października 2009 r., ustanawiającymi przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi - Dz. U. UE L300/1 z 14.11.2009 r. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć pojemniki Zamawiającemu do n/wym. miejsc wytwarzania odpadów: • teren kompleksu wojskowego Lotnisko Dęblin - budynek nr 219 (stołówka żołnierska) – beczki wykonane z tworzywa sztucznego, sprawne technicznie, odporne na działanie czynników zewnętrznych, szczelnie zamykane oraz posiadające uchwyty (wgłębienia), o pojemności 60 l w ilości 15 szt.; • teren kompleksu wojskowego Lotnisko Dęblin - budynek nr 6 (stołówka żołnierska) - pojemniki wykonane z tworzywa sztucznego, sprawne technicznie, odporne na działanie czynników zewnętrznych, szczelnie zamykane oraz posiadające uchwyty (wgłębienia), wyposażone w kółka, o pojemności 120 l w ilości 12 szt.; • teren kompleksu wojskowego Twierdza Dęblin - budynek nr 111 (stołówka żołnierska) – pojemniki mobilne, wykonane z tworzywa sztucznego, sprawne technicznie, odporne na działanie czynników zewnętrznych, szczelnie zamykane oraz posiadające uchwyty (wgłębienia), wyposażone w kółka, o pojemności 120 l w ilości 12 szt.; • w uzasadnionych przypadkach Zamawiający zastrzega sobie możliwość odbioru odpadów z innych miejsc, tj. miejsca czasowego stacjonowania oraz wyposażenia tych miejsc w pojemniki np. (poligon, plac ćwiczeń, itp.); • dodatkowe miejsca odbioru odpadów i wyposażenie w dodatkowe pojemniki będą ustalane telefonicznie pomiędzy Zamawiający a Wykonawcą w kontaktach roboczych minimum na 2 dni przed planowanym odbiorem. 10) Pojemniki będą obsługiwane w rotacji pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą i stanowią własność Wykonawcy. Koszt dostarczenia (użyczenia) pojemników do przechowywania odpadów wliczony będzie w cenę usługi. 11) Ilość pojemników poszczególnych rodzajów użyczonych Zamawiającemu może ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w trakcie trwania umowy. Wykonawca nie będzie rościł do Zamawiającego żadnych praw z tego tytułu. 12) Pojazdy i pojemniki wielokrotnego użytku, a także wszystkie pozostałe elementy wyposażenia lub sprzęt wielokrotnego użytku muszą zostać wyczyszczone, wymyte i zdezynfekowane po każdym użyciu, muszą być utrzymywane w czystości, tj. być czyste i suche przed użyciem oraz muszą zostać przeznaczone do przewozu określonego produktu w zakresie niezbędnym do uniknięcia zakażeń wzajemnych. Wykonawca zobowiązany jest do czyszczenia i dezynfekcji pojemników na własny koszt. 13) Wykonawca zobowiązuje się do odbierania odpadów od Zamawiającego trzy razy w tygodniu: w poniedziałek, środę i piątek w godzinach 7.30-11.00. 14) W sytuacjach szczególnych Wykonawca zobowiązuje się na telefoniczne lub przekazane pocztą elektroniczną wezwanie Zamawiającego do odbioru odpadów z inną częstotliwością i w innym przedziale czasowym. 15) Jeżeli odbiór przypada na dzień wolny od pracy, Wykonawca zobowiązuje się do odbioru odpadów w pierwszy dzień roboczy przypadający po dniu wolnym. 16) Dowodem każdorazowego odbioru ilości i rodzaju odpadów będzie dokument handlowy stosowany przy przewozie, wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi lub produktów pochodnych KATEGORIA 3 w rozumieniu rozporządzenia nr 1069/2009. Na podstawie tych dokumentów będzie wystawiane zestawienie zbiorcze, które stanowić będzie podstawę wystawienia faktury VAT za dany miesiąc. 17) Wykonawca wykona usługę stanowiącą przedmiot zamówienia przy wykorzystaniu własnego sprzętu i urządzeń właściwych do wykonania tego typu usługi. Sprzęt i urządzenia muszą być sprawne, w dobrym stanie technicznym oraz zapewniać właściwą realizację zadań. 18) Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usługi z zachowaniem należytej staranności, zgodnie z przepisami i zasadami bhp i ppoż. oraz z zachowaniem przepisów z obszaru ochrony środowiska w szczególności Ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2019. 1396 t. j.), przestrzegania przepisów Ustawy o odpadach z dnia 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. 2020. poz. 797); 19) Cena jednostkowa za każdy kg odebranych odpadów uwzględnia wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi będącej przedmiotem zamówienia. 20) Wykonawca minimum 3 dni przed przystąpieniem do realizacji przedmiotu zamówienia wystąpi z wnioskiem do Zamawiającego o wydanie przepustek na wejście na teren Jednostki Wojskowej Nr 4929 w Dęblinie kompleks - Lotnisko Dęblin, oraz na teren Jednostki Wojskowej Nr 3248 w Dęblinie kompleks – Twierdza Dęblin dla pracowników realizujących przedmiot zamówienia, podając ich imiona i nazwiska oraz nr i serie dowodów tożsamości, a także o wjazd pojazdów, które będą uczestniczyć w realizacji przedmiotu zamówienia, podając ich markę i numery rejestracyjne. 21) W kompleksie wojskowym Twierdza Dęblin utrudniony jest wjazd samochodem po odpady ze względu na przejazd przez tunel o wymiarach: szerokość - 3,5 m i wysokość - 3,5 m. 22) Pracownicy Wykonawcy muszą posiadać aktualne zaświadczenia o odbytym przeszkoleniu przez pracowników wykonujących usługę odbioru odpadów pokonsumpcyjnych kategorii 3 z Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. 2003., nr 169, poz. 1650 j.t.). 23) Wybrany Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę w sprawie zamówienia publicznego musi okazać się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, obejmujące również odpowiedzialność ubezpieczonego za szkody osobowe lub rzeczowe oraz spowodowane przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia w okresie ubezpieczenia, opiewające na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 80 000,00 zł, wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składek o w/w wartości. Wybrany Wykonawca najpóźniej w dniu posiadania umowy musi okazać się posiadaniem ubezpieczenia OC na wskazaną powyżej kwotę. 28. Działając zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w całym okresie realizacji przedmiotu zamówienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących następujące czynności w trakcie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy: Wykonawca lub podwykonawca jest zobowiązany do zatrudnienia na podstawie umowy o pracę w okresie realizacji przedmiotu umowy osób kierujących pojazdami służącymi do wywozu odpadów. Szczegółowy opis wymagań odnośnie wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę został określony w §16 ogólnych warunków umowy. ZADANIE II; Usługa – odbioru , transportu, utylizacji odpadów powstałych na terenach administrowanych przez 41 Bazę Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie o kodzie 15 02 03, (na podstawie Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020. 797 j.t.) w 2020 roku. 29. Usługa wykonania – odbioru , transportu, utylizacji odpadów z JW 4929. - odpady tekstylne (kod 150203); - odpady brezentowe (kod 150203); - odpady skórzane (kod 150203); - odpady gumowe (kod 150203). 30. Każdorazowe przekazanie odpadów odbywać się będzie na podstawie karty przekazania odpadu, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 kwietnia 2019 r. (Dz. U. 2019 poz. 819) w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, a także Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, wystawionej przez Zamawiającego, podpisanej przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. 31. Wykonawca wykona usługę stanowiącą przedmiot zamówienia przy wykorzystaniu własnego sprzętu i urządzeń właściwych do wykonania tego typu usługi. Sprzęt i urządzenia muszą być sprawne, w dobrym stanie technicznym oraz zapewniać właściwą realizację zadań. 32. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. 2019. poz. 1403). 33. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania przepisów Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. roku o odpadach (Dz. U. 2019.701 j.t.). 34. Szacunkowa ilość odpadów w roku: - odpady tekstylne (kod 150203); - ok. max. 5800,00kg - odpady brezentowe (kod 150203);- ok. max. 1000,00kg - odpady skórzane (kod 150203); - ok. max. 200kg - odpady gumowe (kod 150203). – ok. max. 800kg. Razem. – ok max. 7800,00kg. 35. Szacunkowa ilość odpadów do odbioru jednorazowo: Razem. – ok. 4000,00kg - Odbiór ok. 2 razy w roku. -Odpady będą zgromadzone na stertach w magazynie- jedno pomieszczenie na parterze. -Cena jednostkowa za każdy kg odebranych odpadów uwzględnia wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi będącej przedmiotem zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone przepisami art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych, tj: 1) nie podlegają wykluczeniu; 2) spełniają warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i niniejszej SIWZ. 2. Zgodnie z art. 24aa ustawy, Zamawiający dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 3. Zamawiający wymaga wykazania spełniania następujących warunków określonych w art. 22 ust. 1b ustawy, dotyczących: 3.1. Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zadanie I Warunek kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się posiadaniem: a) oświadczenia zobowiązującego do dalszego postepowania z wywożonymi odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska oraz planami gospodarki odpadami (Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020. 797 j.t.) oraz Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2019. 1396 j.t.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 oraz Ustawą z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. 2019, poz. 1862 j.t.) wraz z aktami wykonawczymi– załącznik nr 6 do SIWZ; b) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza gm. Dęblin, zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. 2019, poz. 2010 j. t.); c) aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami prowadzonego przez właściwego ze względu na siedzibę marszałka, województwa dla prowadzonej działalności na podstawie Ustawy o odpadach (Dz. U. 2020, poz.797); d) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia na wytwarzania odpadów uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowanego uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów; e) oświadczenia o prowadzeniu działalności w zgodzie z zasadą bliskości (art. 20 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach) w stosunku do miejsc prowadzenia działalności wytwórcy odpadów – załącznik nr 7 do SIWZ; f) decyzji właściwego organu Inspekcji Weterynaryjnej na przewóz odpadów kategorii 3 środkami transportu drogowego, na podstawie Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2018. 1967) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1772/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego); g) decyzji Inspekcji Weterynaryjnej nadającej numer identyfikacyjny na prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na transporcie odpadów kategorii 3, tj. ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego na podstawie Ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2018. 1967) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1772/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego); h) decyzję właściwego organu Inspekcji Weterynaryjnej zatwierdzającą zakład przetwórczy kategorii 3 na podstawie Ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2018. 1967) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1772/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego) jeżeli Wykonawca sam przetwarza odpady o kodzie 20 01 08 stanowiące materiał kategorii 3. Zadanie II a) oświadczenia zobowiązującego do dalszego postepowania z wywożonymi odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska oraz planami gospodarki odpadami (Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020. 797 j.t.) oraz Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2019. 1396 j.t.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. b) aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami prowadzonego przez właściwego ze względu na siedzibę marszałka, województwa dla prowadzonej działalności na podstawie Ustawy o odpadach (Dz. U. 2020, poz.797) c) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia na wytwarzania odpadów uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowanego uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów;Zadanie I a) Wybrany Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę w sprawie zamówienia publicznego musi okazać się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, obejmujące również odpowiedzialność ubezpieczonego za szkody osobowe lub rzeczowe oraz spowodowane przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia w okresie ubezpieczenia, opiewające na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 80 000,00 zł, wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składek o w/w wartości. b) Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: • minimum 1 środkiem transportu dopuszczonym do przewożenia materiałów kat. 3 (odpady pokonsumpcyjne), na który posiada decyzję Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej dopuszczającej środek transportu do przewożenia materiałów kat. 3; Zadanie II a) Wybrany Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę powinien dysponować min. 1 środkiem transportu dopuszczonym do przewożenia materiałów (odpady o kodzie 15 02 03), 4. Spełnianie warunków poprzez poleganie na potencjale „innych podmiotów”: 4.1.Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. 4.2. Stosowna sytuacja, o której mowa wyżej będzie miała miejsce wyłącznie w przypadku kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy – przedmiotowe zobowiązanie – w oryginale - Wykonawca musi załączyć do oferty. 4.3. W celu dokonania oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przy wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4.4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale VII ust. 1 niniejszej SIWZ (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SIWZ). 5. Informacja dla wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego: 5.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 ustawy. W tym przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wymagania dotyczące wykonawcy stosuje się odpowiednio do wykonawców, wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, na zasadach określonych w art. 23 ustawy. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej współpracę tych wykonawców. 5.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego warunki udziału w postępowaniu określone w rozdziale V pkt 3.3. niniejszej SIWZ, powinien spełniać co najmniej jeden z tych wykonawców albo wszyscy ci wykonawcy wspólnie 5.3.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu wykazują zgodnie z pkt. 5.2. 6. Zamawiający wykluczy z postępowania Wykonawcę, który nie wykaże, że spełnia warunki udziału w niniejszym postępowaniu. 7.Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 24aa ustawy, dokona najpierw oceny ofert, a następnie zbada czy Wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona zgodnie z kryteriami oceny ofert, określonymi w SIWZ, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.1. O udzielnie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w tym: 1) nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy; 2) nie podlegają wykluczeniu na podstawie okoliczności wskazanych w Ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ, spośród okoliczności wymienionych w art. 24 ust. 5 ustawy (w tym postępowaniu na podstawie okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy pkt 1 ustawy). 2. Z postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający wykluczy Wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy. 3. Zamawiający działając na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy wykluczy z postępowania wykonawcę: 3.1. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259, 1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615). 4. Wykonawca jest zobowiązany wykazać, że nie podlega wykluczeniu z postępowania. 5. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, Zamawiający - z zastrzeżeniem art. 24aa ustawy - zbada czy nie zachodzą wobec innych podmiotów podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 13-22 ustawy, jak również podstawy wykluczenia przewidziane w art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy i które wskazane zostały przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i w SIWZ. 6. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji dotyczących między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy w terminie złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184, 1618 i 1634 z późn. zm.), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia. 7. Wykonawcy, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe podlegają wykluczeniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia. PROCEDURA SAMOOCZYSZCZENIA (SELF - CLEANING) 8. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 ustawy oraz pkt. 16-20 ustawy oraz na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych lub kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu Wykonawcy. Powyższego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu. 9. Dla potwierdzenia nie podlegania wykluczeniu z postępowania, Wykonawca jest zobowiązany złożyć wraz z ofertą aktualne oświadczenie w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu i SIWZ. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2a do SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Część A Oświadczenia składane wraz z ofertą: Zadanie I i II; 1. Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą, aktualnych na dzień składania ofert oświadczeń w zakresie wskazanym przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz w SIWZ, stanowiącego wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu (załącznik nr 2a do SIWZ - pkt I, załącznik Nr 2b do SIWZ – pkt. I). 2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy oraz spełnienia w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w w/w oświadczeniach (załącznik nr 2a do SIWZ - pkt II, załącznik nr 2b do SIWZ - pkt II). 3. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom (niebędących podmiotem, na którego zasoby powołuje się wykonawca), w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (załącznik nr 2a do SIWZ – pkt. III). Oświadczenia, o którym mowa powyżej muszą być podpisane przez osoby upoważnione do reprezentowania wykonawcy. 4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oświadczenie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy, składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w zakresie braku podstaw do wykluczenia oraz w zakresie, w jakim wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 6. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych, to wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji tych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy. Część B 7. Dla wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej www.4lblsz.wp.mil.pl informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, tj. informacji z otwarcia ofert, dotyczącej między innymi nazw (firm) oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty, przekazuje zamawiającemu w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy: 7.1. oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Przykład Wzór Oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej stanowi Załącznik Nr 3 do SIWZ. (W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ww. dokumenty składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji danego Wykonawcy). Część C Oświadczenia i dokumenty składane przez wykonawcę na żądanie zamawiającego: 8. Zamawiający - przed wyborem najkorzystniejszej oferty - wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie - nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia, oświadczeń lub dokumentów określonych w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych tj. potwierdzających: 8.1. spełnianie warunków udziału w postępowaniu; 8.2. brak podstaw do wykluczenia; Ad. 8.1. W zakresie potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego: 8.1.1.kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów, Zamawiający zażąda: Zadanie I a) oświadczenia zobowiązującego do dalszego postepowania z wywożonymi odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska oraz planami gospodarki odpadami (Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020. 797 j.t.) oraz Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2019. 1396 j.t.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającym przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1774/2002 oraz Ustawą z dnia 13 kwietnia 2007 r. o zapobieganiu szkodom w środowisku i ich naprawie (Dz. U. 2019, poz. 1862 j.t.) wraz z aktami wykonawczymi– załącznik nr 6 do SIWZ; b) aktualnego wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Burmistrza gm. Dęblin, zgodnie z Ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz. U. 2019, poz. 2010 j. t.); c) aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami prowadzonego przez właściwego ze względu na siedzibę marszałka, województwa dla prowadzonej działalności na podstawie Ustawy o odpadach (Dz. U. 2020, poz.797); d) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia na wytwarzania odpadów uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowanego uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów; e) oświadczenia o prowadzeniu działalności w zgodzie z zasadą bliskości (art. 20 ust. 1 i 2 Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach) w stosunku do miejsc prowadzenia działalności wytwórcy odpadów – wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 6 do SIWZ f) decyzji właściwego organu Inspekcji Weterynaryjnej na przewóz odpadów kategorii 3 środkami transportu drogowego, na podstawie Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2018. 1967) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1772/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego); g) decyzji Inspekcji Weterynaryjnej nadającej numer identyfikacyjny na prowadzenie działalności gospodarczej polegającej na transporcie odpadów kategorii 3, tj. ubocznych produktów pochodzenia zwierzęcego na podstawie Ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2018. 1967) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1772/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego); h) decyzji właściwego organu Inspekcji Weterynaryjnej zatwierdzającej zakład przetwórczy kategorii 3 na podstawie Ustawy z dnia 11 marca 2004 roku o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczania chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. 2018. 1967) oraz Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi i uchylające rozporządzenie (WE) nr 1772/2002 (rozporządzenie o produktach ubocznych pochodzenia zwierzęcego) jeżeli Wykonawca sam przetwarza odpady o kodzie 20 01 08 stanowiące materiał kategorii 3. Zadanie II a) oświadczenia zobowiązującego do dalszego postepowania z wywożonymi odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska oraz planami gospodarki odpadami (Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020. 797 j.t.) oraz Ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. 2019. 1396 j.t.) oraz Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. b) aktualnego wpisu do rejestru podmiotów wprowadzających produkty w opakowaniach oraz gospodarujących odpadami prowadzonego przez właściwego ze względu na siedzibę marszałka, województwa dla prowadzonej działalności na podstawie Ustawy o odpadach (Dz. U. 2020, poz.797) c) aktualnego zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania odpadów lub zezwolenia na przetwarzanie odpadów, pozwolenia na wytwarzania odpadów uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów lub pozwolenia zintegrowanego uwzględniającego zbieranie lub przetwarzanie odpadów; 8.1.2. Zdolności technicznej lub zawodowej Zamawiający zażąda: Zadanie I a) Wybrany Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę w sprawie zamówienia publicznego musi okazać się posiadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, obejmujące również odpowiedzialność ubezpieczonego za szkody osobowe lub rzeczowe oraz spowodowane przez niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia w okresie ubezpieczenia, opiewające na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 80 000,00 zł, wraz z dowodem potwierdzającym opłacenie składek o w/w wartości. b) Warunek zdolności technicznej lub zawodowej zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje: • minimum 1 środkiem transportu dopuszczonym do przewożenia materiałów kat. 3 (odpady pokonsumpcyjne), na który posiada decyzję Państwowej Inspekcji Weterynaryjnej dopuszczającej środek transportu do przewożenia materiałów kat. 3; Zadanie II a) Wybrany Wykonawca, z którym Zamawiający podpisze umowę powinien dysponować min. 1 środkiem transportu dopuszczonym do przewożenia materiałów (odpady o kodzie 15 02 03), b) Oświadczenia, że Wykonawca dysponuje minimum 1 środkiem transportu dopuszczonym do przewożenia materiałów (odpady o kodzie 15 02 03), – wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 8 do SIWZ; Jeśli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. 8.2. Dla wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy, z powodu okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1, określonych przez zamawiającego w Ogłoszeniu o zamówieniu oraz SIWZ, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę następujących dokumentów: (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia – niżej wymienione dokumenty składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W przypadku innego podmiotu, na zdolnościach którego wykonawca polega, nw. dokumenty Wykonawca składa w odniesieniu do każdego z podmiotów). a) odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy 9.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w punkcie 9.2. a), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 10.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 11. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 12. Dokumenty, o których mowa w pkt 9 i 10 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Informacja dotycząca podwykonawców: 13. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy składa w odniesieniu do tych podwykonawców: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. Informacja dla Wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy: 14. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a ustawy w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy składa w odniesieniu do tych podmiotów: Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 15. Oświadczenia i dokumenty, wskazane w niniejszym rozdziale muszą spełniać wymagania określone w ustawie i w przepisach rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2018 r. poz. 1993), zwanym dalej „rozporządzeniem ws. dokumentów". 16. Jeśli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych dokumentów. 1. Oferta powinna być sporządzona w języku polskim i składać się z: • wypełnionego formularza ofertowego sporządzonego na wzorze stanowiącym - Załącznik Nr 1 do SIWZ; • oświadczeń - w formie pisemnej (oryginały) pod rygorem nieważności (zgodnie ze wzorami stanowiącymi Załącznik Nr 2a i 2b SIWZ); • Pełnomocnictwa dla lidera konsorcjum (jeśli oferta składana jest przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego); • Innych dokumentów wymaganych przez obowiązujące przepisy. 2. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Zamawiający zaleca wykorzystanie formularzy przekazanych przez zamawiającego. 3. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej, w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym (innym jak polski) muszą być składane przez wykonawców wraz z ich tłumaczeniem na język polski, potwierdzonym przez wykonawcę. 4. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę. 5. Oferta i załączniki do oferty (oświadczenia i dokumenty) muszą być podpisane przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy: a) w przypadku składania dokumentów w formie kopii, muszą one być poświadczone za zgodność z oryginałem przez upoważnion(ego)ych przedstawiciel(a)i wykonawcy lub osoby wymienione w pkt c), b) poświadczenie za zgodność z oryginałem musi być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem), c) w przypadku podpisywania oferty lub poświadczania za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osob(ę)y nie wymienion(ą)e w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w formie oryginału lub poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii przez notariusza lub osoby udzielające pełnomocnictwa w zakresie zgodności kopii z oryginałem i aktualności pełnomocnictwa. 6. Kilku wykonawców może wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (lidera) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia. a) pełnomocnictwo do reprezentowania i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego musi dokładnie określać zakres umocowania; b) jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedstawienia umowy regulującej współpracę wykonawców; c) wszelka korespondencja związana z postępowaniem będzie kierowana do ustanowionego przez wykonawców pełnomocnika (należy podać adres na jaki ma być wysyłana korespondencja). 7. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 8. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 9. Zamawiający może żądać, w wyznaczonym przez siebie terminie wyjaśnień dotyczących złożonej oferty. 10. Zamawiający zaleca, aby każda zapisana strona oferty (wraz z załącznikami do oferty) była ponumerowana kolejnymi numerami. 11. Zamawiający zaleca, aby oferta wraz z załącznikami była zestawiona w sposób uniemożliwiający jej samoistną dekompletację (bez udziału osób trzecich) oraz uniemożliwiający zmianę jej zawartości bez widocznych śladów naruszenia. 12. Wszelkie poprawki lub zmiany w tekście oferty (w tym załącznikach do oferty) muszą być parafowane (lub podpisane) własnoręcznie przez osob(ę)y podpisując(ą)e ofertę. Parafka (podpis) winna być naniesiona w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby sporządzającej parafkę). 13. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 96 ust. 3 w związku z ust. 2 i art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, (załączyć dowody, pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. a) Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, które jako całość lub w szczególnym zestawieniu i zbiorze ich elementów nie są powszechnie znane osobom zwykle zajmującym się tym rodzajem informacji albo nie są łatwo dostępne dla takich osób, o ile uprawniony do korzystania z informacji lub rozporządzania nimi podjął, przy zachowaniu należytej staranności, działania w celu utrzymania ich w poufności. b) Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty, c) Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ww. ustawy skutkować będzie wyłączeniem zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji; Uwaga ! d) Jeśli Wykonawca składając ofertę wraz z jej załącznikami zamierza zastrzec niektóre informacje w nich zawarte, zgodnie z postanowieniami art. 8 ust. 3 ustawy, zobowiązany jest nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec w dokumentach składanych wraz z ofertą, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazać (załączyć do oferty pisemne uzasadnienie), iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Stosownie do powyższego, jeśli Wykonawca nie dopełni ww. obowiązków wynikających z ustawy, Zamawiający będzie miał podstawę uznania, że zastrzeżenie tajemnicy przedsiębiorstwa jest bezskuteczne i w związku z tym potraktuje daną informację, jako niepodlegającą ochronie i niestanowiącą tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. z 2003 r. Nr 153 poz. 1503 ze zm.). 14. Udostępnieniu podlega protokół wraz z załącznikami. Załączniki do protokołu mogą być udostępniane po dokonaniu przez zamawiającego wyboru najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z tym że oferty są jawne od chwili ich otwarcia. Udostępnianie protokołu oraz załączników do protokołu odbywać się będzie na zasadach określonych w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów. 15. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, z zastrzeżeniem art. 93 ust. 4 ustawy.8. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy i w ust. 7 niniejszego Rozdziału SIWZ, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.1. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w SIWZ kryteria wyboru. 2. Zamawiający powiadomi na piśmie o wynikach postępowania wszystkich wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia. Zamawiający zawiadomi o wyniku przetargu, zgodnie z przepisami ustawy. Zawiadomienie to zostanie przesłane faksem na adres wskazany w ofercie Wykonawcy. Jeżeli próba przesłania faksem okaże się negatywna, zawiadomienie będzie przesłane drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w ofercie Wykonawcy. Jeżeli wskazane próby przesłania faksem i drogą elektroniczną będą nieskuteczne, zawiadomienie zostanie przesłane na numer faksu lub adres e-mail Wykonawcy, ujawniony na stronie internetowej wskazanej w ofercie lub na stemplu firmowym Wykonawcy. 3. Wybranemu wykonawcy zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy. 4. Jeżeli zostanie wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, to zamawiający może żądać przed zawarciem umowy przedłożenia umowy regulującej ich współpracę w zakresie obejmującym wykonanie zamówienia (np. umowa spółki cywilnej, umowa konsorcjum). Zaleca się, aby z treści tej umowy wynikały w szczególności: zasady współdziałania, zakres współuczestnictwa i podziału obowiązków wykonawców w wykonaniu przedmiotu zamówienia. 5. Przed podpisaniem umów, wybrani Wykonawcy przekażą Zamawiającemu informacje niezbędne do wpisania do treści umowy, np. imiona i nazwiska uprawnionych osób, które będą reprezentować Wykonawcę przy podpisaniu umowy, koordynacji. 6.Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach