Przetargi.pl
Świadczenie usługi w zakresie cateringu w formie śniadania oraz dwudaniowego obiadu dla uczestników projektu Zapewnienie funkcjonowania Dziennego Domu „Senior+”

Ośrodek Pomocy Społecznej ogłasza przetarg

  • Adres: 32-310 Klucze, ul. Zawierciańska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 642 84 67, , fax. (032) 642 94 01
  • Data zamieszczenia: 2020-07-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Ośrodek Pomocy Społecznej
    ul. Zawierciańska 16
    32-310 Klucze, woj. małopolskie
    tel. (032) 642 84 67, , fax. (032) 642 94 01
    REGON: 34573100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-klucze.pl link BIP

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi w zakresie cateringu w formie śniadania oraz dwudaniowego obiadu dla uczestników projektu Zapewnienie funkcjonowania Dziennego Domu „Senior+”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług cateringowych polegających na przygotowaniu i dostarczaniu śniadania i ciepłego, dwudaniowego posiłku (zupa +drugie danie, dodatek do obiadu) dla uczestników projektu. 2. Wykonawca będzie świadczył usługi cateringowe dla Dziennego Domu „Seniora+” (osoby powyżej 60 r.ż.) w miejscowości Chechło. W Dziennym Domu „Senior+” uczestniczyć będzie docelowo 25 osób. 3. Szacowana ilość posiłków w czasie trwania umowy to 30.000 sztuk. W tym 15000 szt. śniadań i 15000 szt. posiłków dwudaniowych 4. Wykorzystywanie naczyń jednorazowego użytku. 5. Po ustaleniu szczegółowych harmonogramów zajęć Zamawiający przekaże je do wiadomości Wykonawcy. Harmonogram ustalany będzie na bieżąco, uwzględniając okresy miesięczne. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany harmonogramu, każdorazowo zmiana harmonogramu będzie uzgadniana z Wykonawcą usługi minimum 3 dni przed terminem, którego dotyczą zmiany. W uzasadnionych przypadkach (np. zdarzenia losowe) Zamawiający może odwołać usługę na dwa dni przed terminem realizacji danej części usługi. 6. Minimalne wymagania Zamawiającego dotyczące posiłków: 1).Danie mięsne (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g),na które składać się będzie: a)porcja mięsna o gramaturze nie mniejszej niż 120 g; b)dodatki skrobiowe (np. ziemniaki, makaron, ryż) o gramaturze nie mniejszej niż 130g; c)surówka o gramaturze nie mniejszej niż 150 g. 2).Danie wegetariańskie (minimalna gramatura 1 porcji wynosi 400 g), na które składać się będzie: a)porcja jarska o gramaturze nie mniejszej niż 300 g; b)surówka o gramaturze nie mniejszej niż 100 g. 7. Dostawy posiłków przez Wykonawcę przeprowadzone będą własnym środkiem transportu, na własny koszt. Wykonawca ponosi koszty załadunku i rozładunku wszystkich dostaw posiłków. 8. W wykonaniu realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do: 1) przygotowywania w ramach prowadzonej działalności ciepłych (temperatura 65 st. Celsjusza) posiłków zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi dla osób starszych; 2) przygotowywania posiłków w piątki bez wykorzystania artykułów mięsnych, możliwość przygotowania fileta z ryby (nie dopuszcza się przygotowywania posiłku z ryby mielonej), bądź dań jarskich (np. pierogi, naleśniki, kopytka, makaron z sosem, krokiety, pyzy lub inne); 3)dostarczania posiłków w pojemnikach utrzymujących ich temperaturę i gotowych do spożycia po ich dostarczeniu jako tzw. posiłków ciepłych; dostarczane posiłki muszą być proste, tradycyjne, lekkostrawne, przewożone w ten sposób, by istniała możliwość ich estetycznego podania (nie dopuszcza się przygotowania rozmiękczonych, pływających w wodzie ziemniaków, innych warzyw, makaronu, itp.), 4)przygotowywania posiłków z surowców wysokiej jakości, świeżych, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych - konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych; 5)przygotowywania posiłków w dniu ich dostawy; 6);przyrządzania ze świeżych artykułów spożywczych posiadających aktualne terminy przydatności do spożycia sporządzonych zgodnie z wymogami sztuki kulinarnej oraz z przestrzeganiem wszelkich wymogów sanitarnych dla żywienia zbiorowego. Posiłki powinny uwzględniać dzienne zapotrzebowanie energetyczne osoby dorosłej (około 1800 kcal) . W skład każdego z posiłków wchodzić będą: Śniadania: pieczywo mieszane min. (120g), masło min. (20g), wędliny/sery/ryby/jaja w ilości nie mniejszej niż 120 g, świeże warzywa, np. pomidory, ogórki, sałatki warzywne, rzodkiew min. (100g), cytryna, napoje gorące (herbata/kawa/mleko min. 250 ml), cukier min. 10g oraz dodatku np. jogurt naturalny, owoc (min. 120g). Obiad: zupa min. (450 mł)wykonana ze świeżych warzyw z dodatkiem śmietany, z makaronem/ziemniakami/ryżem i zieleniną. Drugie danie: mięso/ryby/jaja min. (150g), ziemniaki/kasza/ryż min. (200g), dodatek warzywny min. (150g) np. surówka z marchwi, buraki, mizeria, surówka z kapusty, pomidory lub dania mączne (placki, bliny, kluski, pierogi (ruskie, z mięsem, owocami itp.) min. (400g) oraz kompot min. (200ml). Dodatek do obiadu: owoce, ciasto, budyń, kisiel, galaretka z owocami, jogurt min. (150g) Dostawa posiłków w dniach od poniedziałku do piątku, śniadania dostarczane na godzinę 8.00, obiad dostarczany na godzinę 12:00. 9. Świadczenie usług żywieniowych powinno być zgodne z ustawą z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2019 r., poz. 1252 z późn. zm.) łącznie z przepisami wykonawczymi do tej ustawy oraz zaleceniami Głównego Inspektora Instytutu Żywności i Żywienia w sprawie norm wyżywienia i żywienia, jakie obowiązują w zakładach żywienia zbiorowego oraz jakości zdrowotnej żywności, z uwzględnieniem zaleceń dotyczących: 1) wyposażenia (stanu technicznego i sanitarnego pomieszczeń i urządzeń); 2) personelu (kwalifikacje i niezbędne badania lekarskie); 3) cyklu produkcyjnego u jego poszczególnych etapów (przestrzegania zasad sanitarnohigienicznych na każdym etapie: produkcji posiłków, składowania i magazynowania produktów, przewozu posiłków). 10. Zamawiający nie dopuszcza powtarzalności rodzajowo tych samych posiłków w okresach 2 tygodniowych (10 dni). Dania mięsne muszą być urozmaicone, przygotowane tego samego dnia, z różnych rodzajów mięsa, które nie mogą się powtarzać w jednym tygodniu. 11. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany tj. zmniejszenia lub zwiększenia ilości dziennej zamawianych posiłków w zależności od bieżących potrzeb. W przypadku zakupu mniejszej ilości posiłków Wykonawca nie będzie miał z tego tytułu żadnego roszczenia. 12. Wykonawca oświadcza, że dysponuje odpowiednim zapleczem gospodarczym i osobowym na przygotowanie i dowóz gorących posiłków. 13. Posiłki muszą spełniać następujące warunki: 1) w jadłospisie powinny przeważać potrawy gotowane, pieczone i duszone, rzadziej smażone; mięso powinno być miękkie; 2) zalecane jest różnicowanie smaku sosów, również ważna jest estetyka potraw i posiłków; 3) zamawiający zastrzega sobie, że posiłki muszą spełniać normy żywieniowe dla odpowiedniej grupy wiekowej zgodnie z przepisami dotyczącymi produkcji żywności. 4) obiady powinny być przygotowane ze składników wcześniej nieprzetworzonych (świeżego mięsa, surowych warzyw i owoców). 5) nie dopuszcza się produktów typu instant, gotowych sosów i ziemniaków w proszku (typu puree). 14. Wszystkie posiłki powinny być przygotowane zgodnie z obowiązującymi normami i przepisami prawa. Bezwzględnie należy przestrzegać norm na składniki pokarmowe i produkty spożywcze określone przez Instytut Żywienia i Żywności. Posiłki mają być przygotowane zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia. 15. Udział energii z tłuszczu nie powinien przekraczać 30%. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przygotowywał posiłki zgodnie z zalecanym modelem żywienia o charakterze prozdrowotnym poprzez: 1) stosowanie tłuszczów roślinnych; 2) ograniczone stosowanie tłuszczów zwierzęcych; 3) umiarkowane stosowanie mięsa "czerwonego"; 4) stosowanie mięsa drobiowego; 5) stosowanie ryb; 6) umiarkowane stosowanie jaj, cukru i soli; 7) duży udział warzyw i owoców w posiłkach, w tym także nasion roślin strączkowych. 16. Przygotowanie posiłków odbywać się będzie z artykułów zakupionych przez Wykonawcę. Wyklucza się posiłki na bazie fast food oaz potraw i napojów z proszku (z wyjątkiem budyniu i kisielu) lub na bazie suszu. Nie zezwala się na stosowanie w procesie żywienia następujących produktów: 1) konserwy, 2) produkty z glutaminianem sodu; 3) parówki (o zawartości mięsa mniejszej niż 70 %); 4) produkty masłopodobne i seropodobne; 5) mięso odkostnione mechanicznie (MMO); 6) wędliny z dodatkiem preparatów białkowych (soja) lub skrobi modyfikowanej. 17. Składając ofertę Wykonawca zobowiązuje się ponadto do: 1) zapewnienia serwetek papierowych; 2) uwzględniania w ramach menu posiłku specjalnego np. bezglutenowego, bez laktozowego lub wegetariańskiego w sytuacji uczestnictwa osób o szczególnych potrzebach. Zamawiający poinformuje Wykonawcę o takiej sytuacji w terminie min. 2 dni przed planowaną dostawą; 3) zapewnienia własnego transportu i dowozu cateringu zgodnie z wymogami sanitarnymi o ustalonej godzinie na miejsce realizacji wskazane przez Zamawiającego; 5) zapewnienia naczyń jednorazowych zgodnie z wymaganiami menu. 18. Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo dostępu do wszystkich atestów na surowce, urządzenia, sprzęt, naczynia, opakowania transportowe wykorzystywane w procesie przygotowania i transportu posiłków oraz wyrywkowej kontroli gramatury potraw. 19. Warunki płatności – Płatność następować będzie w okresach miesięcznych i obejmować będzie wszystkie usługi wykonane w danym miesiącu. Po zakończeniu każdego miesiąca Wykonawca wystawi fakturę VAT uwzględniającą zakres wykonanych usług. Rozliczenie z Wykonawcą nastąpi na podstawie faktycznego zakresu wykonanej usługi. Termin płatności: do 14 dni od dnia otrzymania poprawnie wystawionej faktury przez Wykonawcę. Zamawiający dopuszcza składanie ofert o parametrach równoważnych do opisanych w opisie przedmiotu zamówienia.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 55321000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów . Wykonawca posiada decyzję o zatwierdzeniu zakładu wydaną przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego lub zaświadczenie, że w/w decyzja jest aktualna, tj. wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, Wykonawca posiada zaświadczenie o wpisie do rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej wydane przez właściwego Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego - wydane (wystawione) nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, lub zaświadczenie, że w/w zaświadczenie jest aktualne, tj. wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: a) Pełnomocnictwo. pełnomocnictwo dla osoby występującej w imieniu wykonawcy, uwzględniające szczegółowy zakres umocowania i okres obowiązywania, wskazujące że osoba posiada uprawnienia do podpisywania zobowiązań w imieniu wykonawcy - (jeżeli zostało udzielone). Pełnomocnictwo legitymuje pełnomocnika do wykonywania czynności prawnych w imieniu mocodawcy, zatem jego zakres i okres obowiązywania powinny być wyraźnie i precyzyjnie określone w dokumencie pełnomocnictwa, -pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, podpisane przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym ustanowionego wykonawcę –pełnomocnika (w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) – do pełnomocnictwa należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że osoby podpisujące pełnomocnictwo są uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu danego wykonawcy, b) Zobowiązanie innego podmiotu, na którym polega Wykonawca ( jeżeli zaistniał taka sytuacja).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach