Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego ogłasza przetarg
- Adres: 41200 Sosnowiec, ul. Kościelna
- Województwo: śląskie
- Telefon/fax: tel. 322 660 885 , fax. 322 661 124
- Data zamieszczenia: 2017-03-07
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Instytut Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego
ul. Kościelna 13
41200 Sosnowiec, woj. śląskie
tel. 322 660 885, fax. 322 661 124
REGON: 28854400000 - I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
„Świadczenie usługi utrzymania właściwego stanu sanitarno- higienicznego w Instytucie Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego (Instytut i Klinika)”. - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest: „Świadczenie usługi utrzymania właściwego stanu sanitarno- higienicznego w Instytucie Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego (Instytut i Klinika)” Klinika Zasady: Prawidłowe sprzątanie i utrzymanie czystości jest jedną z podstawowych zasad zapobiegania zakażeniom szpitalnym. Ze środowiska szpitalnego należy sprawnie i szybko usuwać wszelkie substancje mogące sprzyjać rozwojowi i namnażaniu się bakterii. Szczególną uwagę należy zwrócić na krew, wydzieliny, wydaliny i kurz oraz wszelkie resztki pokarmowe. Sprzątanie ma na celu stałe usuwanie i rozcieńczanie mikroflory poprzez usuwanie drobnoustrojów ze sprzętu i otoczenia chorego. Wszelkie procedury sprzątania muszą zapewniać usunięcie brudu i kurzu. Sprzęt czyszczący po każdym sprzątaniu musi być dokładnie wymyty, zdezynfekowany i wysuszony. Sprzątanie szpitala odbywać się powinno z częstotliwością i rodzajem czynności zależnym od miejsca i rodzaju powierzchni zgodnie z planem higieny opracowanym w jednostce, przy użyciu środków chemicznych spełniających wymogi Zamawiającego. Sprzątanie powinno odbywać się w sposób nie kolidujący z pracą komórek organizacyjnych, w uzgodnieniu z Zamawiającym z nasileniem prac w godzinach: * rano pomiędzy 7.00 - 10.00 * po południu pomiędzy 15.00 - 17.00 * oraz według potrzeb oddziału Należy wstrzymać się od sprzątania pomieszczeń, w których przebywają pacjenci: * podczas rozdawania i spożywania posiłków * podczas wizyty lekarskiej * podczas wykonywania zabiegów u pacjentów w salach chorych i gabinetach zabiegowo - opatrunkowych Sprzątanie oddziałów i komórek kliniki w godzinach rannych należy wykonywać z jednoczesnym usuwaniem brudnej bielizny, basenów, kaczek oraz odpadów. Do codziennego czyszczenia powierzchni należy stosować detergenty ułatwiające zmywanie i odpowiednie do rodzaju powierzchni. Tam, gdzie jest to konieczne należy stosować do sprzątania sprzęt mechaniczny, zaś do sprzątania ręcznego należy używać dobrze wchłaniających mopów i ścierek właściwie dobranych pod względem reżimu sanitarnego. Mopy i ścierki po użyciu muszą być dezynfekowane i prane w temperaturze min. 90º, a przed użyciem wysuszone. Zastosowanie odkurzaczy należy ograniczyć do powierzchni koniecznych. Odkurzacz musi być wyposażony w system filtrów zapobiegających rozprzestrzenianiu się kurzu. Do sprzątania pomieszczeń z tzw. podwyższonego ryzyka należy używać osobnego, wyraźnie oznaczonego sprzętu. Sprzęt do sprzątania należy przechowywać czysty i suchy w wyznaczonym do tego celu pomieszczeniu lub miejscu. Osoby sprzątające pomieszczenia o podwyższonym reżimie sanitarnym wskazane jako „metry szpitalne” zobowiązane są do przestrzegania zasad dotyczących stosowania środków ochrony indywidualnej: rękawic gospodarczych, odzieży ochronnej, maseczek itp., oraz zasad właściwych dla higieny rąk. Wymagania dotyczące sprzętu i środków do sprzątania 1.Urządzenie do usuwania powłok polimerowych 2. Przynajmniej jeden odkurzacz z możliwością zbierania wody 3. minimum cztery zestawy do profesjonalnego sprzątania posiadające min.; - stelaż wykonany ze stali nierdzewnej - podstawa wózka wyposażona w kółeczka skrętne - możliwość zakładania worków na odpady komunalne i medyczne o poj. 120l - kuwety na czyste mopy i brudne mopy - pojemniki przeznaczone na roztwory do mycia i dezynfekcji powierzchni innych aniżeli podłogi w kolorach czerwonym, niebieskim i żółtym - dwa wiadra o poj. min.20l każde (czerwone, niebieskie) - prasa do wyciskania mopów 4. minimum 2 wózki do sprzątania dwuwiadrowe posiadające min: - stelaż wykonany ze stali nierdzewnej lub chromowany - podstawa wyposażona w kółka samoskrętne - dwa wiadra o poj. min. 20l każde (czerwone, niebieskie) - prasa do wyciskania mopów - koszyk metalowy na detergenty 5. Stelaże 40cm do mopów na kieszenie - do wszystkich zestawów i wózków do sprzątania Mopy – bawełniane, przeznaczone do kontaktu ze środkami dezynfekcyjnymi, mocowane do stelaża (bezdotykowo) za pomocą kieszeni, (mile widziane z podziałem na kolory czerwony, niebieski, żółty) Pranie mopów po stronie Wykonawcy Należy zapewnić min.60szt mopów dziennie na obiekcie Ściereczki- z mikrofibry o gramaturze min.220g/m2, rozmiar min 35/35cm kolory zgodnie z przeznaczeniem (czerwony, niebieski, żółty, zielony) Stelaże do mopów -40cm przeznaczone dla mopów na kieszenie Papier toaletowy makulaturowy jednowarstwowy, biały, gofrowany, miękki, rolka o długości 220mb, średnicy zewn.19cm, szerokość wstęgi minimum 9cm Ręczniki makulaturowe typu ZZ; zielony, biały lub szary, rozm.25x23cm; gofrowany; gramatur minimum 38g/m2 Ręczniki makulaturowe typu rolka; biały, mini dwuwarstwowy, dł. minimum 60m na roli; gofrowany, perforowany, wys.roli 20cm Mydło w płynie o dobrych właściwościach myjących Worki Czarne o pojemnościach: 35l, 60l-HD oraz 120l-LD Niebieskie o pojemności 120l-LD Środki chemiczne do sprzątania Profesjonalny środek o silnych właściwościach czyszczących do gruntownego mycia powierzchni wodoodpornych, usuwający brud, tłuszcz, warstwy past i polimerów Profesjonalna wysokopołyskowa, antypoślizgowa powłoka, stosowana na powierzchnie podłogowe wodoodporne do stosowania w pomieszczeniach szpitalnych Profesjonalny środek do mycia bieżącego podłóg zabezpieczonych powłokami ochronnymi, który usuwa skutecznie brud i pozostawia połysk. Profesjonalny środek do mycia powierzchni i urządzeń łazienkowych, płytek ściennych, wanien, brodzików, zlewozmywaków itp. Profesjonalny środek do mycia mebli nadający się do mebli matowych oraz z połyskiem Profesjonalny środek do mycia szyb i powierzchni szklanych nie pozostawiający smug Profesjonalny środek do mycia bieżącego pomieszczeń i urządzeń sanitarnych, który skutecznie usuwa rdzę, kamień wodny oraz osady mydlane, o właściwościach myjąco-dezynfekcyjnych. Wszystkie środki dostarczane do placówki w oryginalnych opakowaniach! Środki do dezynfekcji powierzchni zapewnia Zamawiający. Rodzaje powierzchni podłóg w części szpitalnej to: - w korytarzach, sanitariatach – płytki ceramiczne, - w większości pomieszczeń – PCV. W wyżej wymienionych pomieszczeniach winien być realizowany zakres prac dotyczący poszczególnych komórek organizacyjnych, jak i całości Kliniki i obejmujący: 1. Profesjonalne doczyszczanie powierzchni (ściany, podłogi, posadzki w zależności od rodzaju powierzchni) oraz ich konserwacja – zabezpieczenie polimerową powłoką ochronną przynajmniej raz na pół roku. 2. Sprzątanie i dezynfekcja powierzchni kliniki, budynku administracyjnym, obejmuje • Sprzątanie codzienne – 1,2,3 x dziennie • Sprzątanie profilaktyczne – 3 x w tygodniu • Sprzątanie okresowe – 1 x w tygodniu, 1 x w miesiącu, 1 x w kwartale 3. Wykonywanie czynności porządkowych po czynnościach remontowych, modernizacyjnych 4. Zbieranie odpadów komunalnych oraz ich transport do punktu zbiorczego. 5. Utylizacja w maceratorze naczyń na wydaliny – baseny, kaczki 6. Sporadyczne opróżnianie, dezynfekcja i mycie naczyń na wydaliny – baseny, kaczki (w przypadku awarii maceratora) oraz mycie i dezynfekcja ssaków. 7. Mycie i dezynfekcja łóżek oraz zmiana pościeli po wypisach i zgonach pacjentów. 8. Zbieranie, sortowanie i transport bielizny brudnej z oddziałów do punktu dystrybucji bielizny oraz transport bielizny czystej z magazynu szpitalnego na oddziały. 9. Sporadycznie pomoc w transporcie artykułów medycznych, chemicznych, biurowych itp., z magazynów gospodarczych szpitala na oddziały i poszczególne komórki odbioru. 10. Dezynfekcja i mycie wózków transportowych i inwalidzkich oraz innego sprzętu medycznego. 11. Dezynfekcja bieżąca rozlanych płynów ustrojowych (wymiociny, krew, plwocina, mocz, kał itp.) zgodnie z obowiązującą procedurą. 12. Zbieranie, segregowanie, przygotowanie do transportu odpadów szpitalnych oraz ich transport do punktu zbiorczego. 13. Dezynfekcja i mycie opróżnionych pojemników na odpady oraz zabezpieczenie ich od wewnątrz właściwym workiem zgodnie z obowiązującą w szpitalu procedurą (zawsze po opróżnieniu). 14. Mycie i dezynfekcja zbiorczego pomieszczenia na odpady medyczne 3 x w tygodniu 15. Utrzymanie właściwego stanu czystości kuchenek oddziałowych zgodnie z obowiązującymi procedurami postępowania w kuchenkach oddziałowych 16. Zbieranie, zmywanie i wyparzanie naczyń, sztućców mycie i odkamienianie wyparzarki (w sytuacjach awaryjnych- brak jednorazowych naczyń i sztućców) 17. Mycie i rozmrażanie lodówek 18. Zbieranie i przygotowanie odpadów pokonsumpcyjnych do odbioru przez firmę kateringową 19. Uzupełnianie dozowników i podajników po ich uprzednim umyciu i wydezynfekowaniu w płyn dezynfekcyjny, mydło, ręczniki jednorazowe do rąk (listki), papier toaletowy. 20. Prowadzenie dokumentacji z wykonanych czynności (mycie i dezynfekcja sprzętu i powierzchni). W wykazie „Wielkość powierzchni i częstotliwość prac” Zamawiający podał częstotliwość wykonywania prac Wykonawca zapewnia sprzęt i wyposażenie: 1. Wózki do sprzątania wykonane ze stali szlachetnej lub tworzywa sztucznego odpornego na działanie środków chemicznych i temperatur. 2. Wózki z wiaderkami do powierzchni podłogowych oraz z pojemnikami do powierzchni ponadpodłogowych. 3. Sprzątanie i dezynfekcję powierzchni podłogowych tzw. mopami jednego kontaktu (mopy przygotowane w pojemnikach z pokrywą), powierzchnie ponadpodłogowe ściereczką jednego kontaktu podobnie przygotowane. 4. Mopy odporne na działanie środków chemicznych i dezynfekcyjnych, z możliwością prania w temperaturze min. 90C. 5. Tablice informujące o „śliskiej podłodze”. 6. Wiaderka, mopy i ścierki oznakowane w zależności od przeznaczenia. 7. Worki w kolorach czarnych (odpady komunalne), niebieskich (brudna pościel), oraz papier toaletowy, mydło płynne do dozowników oraz ręczniki jednorazowe 8. Detergenty, środki czystości mające zastosowanie w procesie sprzątania oraz środki myjąco-dezynfekcyjne do powierzchni powinny posiadać atesty bezpieczeństwa. 9. Środki ochrony indywidualnej np.rękawice gospodarcze, odzież ochronną, maseczki itp. dla pracowników firmy sprzątającej Dokumentacja 1. Wykonawca prowadzi dokumentację mycia i dezynfekcji sprzętu, powierzchni i pomieszczeń. 2. Wykonawca prowadzi systematyczną kontrolę jakości sprzątania, prowadzi dokumentację w tym zakresie oraz przekazuje sprawozdania i wnioski wyznaczonej do kontaktu osobie oraz osobie wyznaczonej przez Zleceniodawcę. 3. Wskazane jest aby personel był szczepiony p/WZW typu B. 4. Wykonawca zapewnia przeprowadzenie szkoleń z zakresu użytkowania sprzętu sprzątającego, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapobiegania zakażeniom szpitalnym obowiązujących i nowo wdrażanych procedur w placówce Utrzymanie czystości pomieszczeń biurowych: 1.mycie podłóg zgodnie z załączonym grafikiem 2.konserwacja powierzchni podłóg korytarzy warstwą polimerową 2 x w roku, 3.mycie ścian korytarzy obłożonych sklejką (1 x na rok), 4.mycie umywalek i kafelek wokół umywalek, 5.odkurzanie parapetów i dolnej framugi okien, 6.odkurzanie górnej powierzchni mebli, 7.opróżnianie koszy na śmieci poprzez usuwanie worków foliowych z zawartością, w przypadku zabrudzenia – mycie koszy i dezynfekcja oraz założenie nowego worka foliowego. 8. Uzupełnianie dozowników i podajników po ich uprzednim umyciu i wydezynfekowaniu w mydło, ręczniki jednorazowe do rąk (listki), papier toaletowy. W wykazie „Wielkość powierzchni i częstotliwość prac” Zamawiający podał częstotliwość wykonywania ww. prac. Podłogi w części budynku instytutu to PCV (za wyjątkiem Przychodni Medycyny Środowiskowej). Środki czystości: zakup środków czystości leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca wskazuje osobę do natychmiastowego kontaktu w przypadku bieżących uwag dotyczących świadczonej usługi Dla szczegółowego zapoznania się ze specyfiką zamówienia zaleca się dokonania wizji lokalnej placówki Zamawiającego, w celu określenia dokładnego zakresu usługi. Zamawiający zobowiązany jest umożliwić dokonanie wizji placówki oraz przedstawić PLAN HIGIENY, jeśli zostanie wcześniej poinformowany o terminie wizji, a sama wizja nastąpi w dniu roboczym oraz w godzinach pracy Zamawiającego. W przypadku nie dokonania wizji lokalnej mimo wyraźnej sugestii Zamawiającego, wszelkie roszczenia wykonawców uzasadniane nieznajomością obszaru realizacji usługi lub błędną interpretacją zakresu usługi nie będą uznawane. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90910000-9
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000 złotych (dziesięć tysięcy złotych)
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Świadczenie usług w zakresie utrzymania czystości i porządku w Śląskim Centrum Rehabilitacji i Prewnecji
Dodano: 2024-07-26 - Świadczenie usługi kompleksowego sprzątania pomieszczeń Sądu Rejonowego w Dąbrowie Górniczej oraz wykonywanie prac gospodarczo-konserwatorskich.
Dodano: 2024-07-16 - Świadczenie usługi sprzątania w wybranych pomieszczeń Uzdrowiska Goczałkowice - Zdrój Sp. z o.o.
Dodano: 2024-07-09 - Usługa sprzątania biur i innych pomieszczeń w: Sieć Badawcza Łukasiewicz – Górnośląski Instytut Technologiczny
Dodano: 2024-07-04 - Kompleksowe sprzątanie w budynkach oraz sprzątanie i utrzymywania terenów zarządzanych oraz należących do Raciborskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Dodano: 2024-06-24 - Sprzątanie pomieszczeń w budynkach należących do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bielsku-Białej
Dodano: 2024-06-06 - „USŁUGI SPRZĄTANIA CZĘŚCI ZEWNĘTRZNEJ I WEWNĘTRZNEJ OBIEKTÓW PROKURATURY OKRĘGOWEJ W SOSNOWCU I JEDNOSTEK JEJ PODLEGŁYCH”
Dodano: 2024-05-29 - Wykonanie prac w zakresie stałego utrzymania czystości nieruchomości Gminnych i TBS administrowanych przez Zarząd Budynków Miejskich II Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Gliwicach
Dodano: 2024-04-04 - Sukcesywne wykonanie usług w zakresie opróżniania wolnostanów lokali mieszkalnych i użytkowych w budynkach zarządzanych przez Bytomskie Mieszkania
Dodano: 2024-03-22 - Świadczenie usługi sprzątania w wybranych pomieszczeń Uzdrowiska Goczałkowice - Zdrój Sp. z o.o.
Dodano: 2024-03-21