Przetargi.pl
Świadczenie usługi teleopieki na rzecz osób starszych zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku.

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BIAŁYMSTOKU ogłasza przetarg

  • Adres: 15-440 Białystok, ul. Malmeda Icchoka 8
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 85 879 79 50 , fax. 85 879 79 51
  • Data zamieszczenia: 2023-02-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BIAŁYMSTOKU
    ul. Malmeda Icchoka 8
    15-440 Białystok, woj. podlaskie
    tel. 85 879 79 50, fax. 85 879 79 51
    REGON: 002333177
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bipmopr.um.bialystok.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Świadczenie usługi teleopieki na rzecz osób starszych zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi teleopieki nad ok. 624 seniorami w wieku 65 lat i więcej, zamieszkującymi na terenie Miasta Białegostoku, w ramach gminnego programu osłonowego na rok 2023 „Wsparcie seniorów Miasta Białegostoku”.2. W przypadku otrzymania środków, przedmiot zamówienia spółfinansowany będzie z dotacji celowej budżetu państwa, w ramach Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2023.3. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności:a) świadczenie usługi całodobowego monitoringu dla seniorów w wieku 65 lat i więcej, zamieszkujących na terenie Miasta Białegostoku, i przyzywania natychmiastowej pomocy w przypadku zagrożenia życia, zdrowia, bezpieczeństwa dla użytkowników opasek, wskazanych przez Zamawiającego, przez prowadzone przez Wykonawcę Centrum monitoringu, gwarantujące szeroko pojęty system bieżącego monitorowania stanu seniora w miejscu jego zamieszkania oraz pozwalające na natychmiastową reakcję – przy wykorzystaniu urządzeń (opasek bezpieczeństwa) Novama by HRP H66 v 3, producenta Novamed Pharma Sp. z o.o., będących w ich użytkowaniu.System Centrum monitoringu powinien : - umożliwiać połączenie z nim opasek bezpieczeństwa model Novama by HRP H66 v3, producent aNovamed Pharma sp. z o.o., w które wyposażeni będą seniorzy, aby w przypadku trudnej sytuacji lub nagłego zagrożenia poprzez wciśnięcie guzika alarmowego znajdującego się na urządzeniu, możliwe było połączenie się z centralą i podjęcie natychmiastowej interwencji przez dyspozytora. Po odebraniu zgłoszenia dyspozytor powinien podjąć decyzję o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne, poprosić o interwencję kogoś z jego najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika MOPR lub wezwać służby ratunkowe oraz prowadzić telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych osób/ służb; - przy użyciu opaskek model Novama by HRP H66 v 3, producenta Novamed Pharma Sp. z o.o., odbierać, rejestrować i przechowywać, m.in. :- datę i godzinę użycia przycisku SOS,- lokalizację GPS w przypadku wystąpienia alarmu,- moment zdjęcia i założenia opaski bezpieczeństwa,- czas ładowania baterii i poziom jej naładowania,- moment wystąpienia alarmu, zapisy rozmów dyspozytora Centrum monitoringu z użytkownikiem opaski oraz rejestr czynności jakie wykonał dyspozytor Centrum monitoringu włącznie z czasem, w jakim zostały przeprowadzone,Centrum monitoringu powinno umożliwiać:- odczytanie pozycji GPS,- prowadzenie rozmowy z użytkownikiem opaski,- generowanie bilingów i raportów połączeń dla poszczególnych użytkowników opaski bezpieczeństwa,- zdalną aktualizację danych użytkownika,b) utrzymywania Centrum monitoringu w stałej gotowości w okresie trwania umowy poprzez zatrudnianie odpowiedniej ilości przeszkolonych dyspozytorów, spełniających wymogi określone w Programie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2023, np. ratowników medycznych i/lub opiekunów medycznych i/lub pielęgniarek) i innych niezbędnych osób w celu zapewnienia gwarancji prawidłowego świadczenia usługi w trybie 24 godziny/7 dni w tygodniu. Centrum powinno być wyposażone w technologie informacyjno-komunikacyjne pozwalające na monitorowanie zgłoszeń SOS przychodzących od użytkowników opasek bezpieczeństwa model Novama by HRP H66 v 3, będących w użytkowaniu seniorów, automatyczną identyfikację osoby wzywającej pomocy, kontakt głosowy i przyzywania natychmiastowej pomocy po otrzymaniu sygnału. W przypadku wystąpienia zdarzenia zagrażającego zdrowiu lub życiu użytkownika opaski powinno nastąpić skuteczne powiadomienie jednej z osób wskazanych do kontaktu o wywołanym alarmie i zaistniałym problemie, w razie konieczności wezwanie służb ratunkowych: Pogotowia Ratunkowego i/lub Policji i/lub Straży Pożarnej, a także prowadzenie telefonicznego nadzorowania przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do momentu przybycia wezwanych służb/osób,Wykonawca zobowiązany będzie do:- zapewnienia całodobowego dyżuru dyspozytorów Centrum monitoringu, których zadaniem będzie utrzymywanie kontaktu telefonicznego z użytkownikami opasek, w tym m.in.:- przyjmowanie zgłoszeń od użytkowników opasek przychodzących na numer linii SOS na skutek wciśnięcia przez nich przycisku SOS, ustalenie przyczyny użycia przycisku oraz niezwłoczne podejmowanie skutecznych interwencji, adekwatnych do sytuacji, np. nawiązanie kontaktu z użytkownikiem opaski, powiadomienie odpowiednich służb ratunkowych celem udzielenia pomocy, wsparcia. W przypadku odebrania przez Centrum monitoringu sygnału z detektora upadku, dyspozytor powinien podjąć interwencję poprzez nawiązanie kontaktu z seniorem lub jego opiekunem, nawet jeśli nie został wciśnięty guzik alarmowy,- telefoniczne nadzorowanie przebiegu sytuacji od chwili uzyskania sygnału o uruchomieniu alarmu do przybycia osób lub służb,- udzielanie odpowiedzi na zgłaszane przez użytkowników opasek bezpieczeństwa pytania dotyczące zakresu świadczonej usługi lub działania sprzętu oraz udzielanie wsparcia technicznego,- wprowadzenia do bazy danych Centrum monitoringu, danych identyfikujących użytkowników opasek, ich opiekunów i sytuację zdrowotną użytkowników opasek z kart informacyjnych wg. wzoru Wykonawcy, w celu właściwej obsługi zgłoszeń. Karty informacyjne, wypełnione i podpisane przez użytkowników opasek, zostaną zebrane przez Zamawiającego i przekazane Wykonawcy. Dane osobowe zawarte w kartach informacyjnych podlegają ochronie zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L Nr 119),c) konfigurację systemu monitoringu każdego użytkownika i wykonania testu łączności urządzenia przed rozpoczęciem świadczenia usługi całodobowego monitoringu dla danego użytkownika opaski, w ciągu maksymalnie 3 dni kalendarzowych od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego przekazania mu opaski bezpieczeństwa, a także w trakcie realizacji usługi – jeden raz w miesiącu dla każdego użytkownika opaski,d) aktywację usługi dla każdego użytkownika, monitorowanie i obsługę zdarzeń technicznych (np. niski stan baterii, wyłączenie opaski, zdalny reset zawieszonej opaski itp.) i w razie konieczności kontakt telefoniczny z użytkownikiem, natychmiastowe podejmowania działań w celu usunięcia awarii lub usterki systemu, w tym opasek bezpieczeństwa, bieżące informowania Zamawiającego i użytkowników opasek lub ich opiekunów o zakłóceniu działania systemu (czasie trwania awarii lub usterki i terminie jej usunięcia), w tym dla pojedynczego użytkownika - przez cały okres realizacji przedmiotu umowy. W przypadku wystąpienia zmiany użytkownika opaski, Wykonawca zobowiązany będzie do aktywacji usługi dla nowego użytkownika w ciągu 7 dni od dnia zgłoszenia takiego przypadku Wykonawcy,e) zapewnienie abonamentu telefonicznego do wszystkich kart SIM, zapewniającego prawidłowe działanie usługi w okresie trwania umowy przez 24 godziny na dobę. Wykonawca zapewni odpowiednią pulę danych (ilości minut, sms-ów, Internetu) do komunikacji z Centrum monitoringu, w każdym miejscu i o każdej porze, oraz wybór operatora zapewniającego korzystanie z usługi teleopieki w sposób niezakłócony,f) w razie konieczności przeszkolenie użytkowników opasek lub osób upoważnionych przez użytkowników opasek, z zakresu obsługi urządzenia oraz zasad świadczenia usługi, g) przedstawianie Zamawiającemu comiesięcznych raportów do 10 dnia następnego miesiąca oraz raportu końcowego z wykonania usługi, obejmujących w szczególności informacje o ilości i rodzaju podjętych działań, w tym ilości wywołanych sygnałów za pomocą przycisku alarmowego i rodzaju podjętej interwencji w przypadku wywołania alarmu i jej wyniku oraz na żądanie Zamawiającego w całym okresie obowiązywania umowy,h) przedstawiania Zamawiającemu informacji sprawozdawczych do 10 dnia następnego miesiąca obejmujących rzeczywistą liczbę zgłoszeń do dyspozytora przy użyciu opaski bezpieczeństwa, w tym:- zakończonych udzieleniem wsparcia przez telefon, prośbą o interwencję osób z otoczenia, prośbą o interwencję pracownika MOPR,- zakończonych interwencją służb ratunkowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85000000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 112 ust. 2 ustawy PZP dotyczące:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym – Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu,2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu,3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w zakresie opisu spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu,4) zdolności technicznej lub zawodowej: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie należycie wykonał, lub wykonuje (przy czym w tym przypadku będzie liczony okres zrealizowanej części przedmiotu umowy) co najmniej dwie usługi teleopieki o wartości nie mniejszej niż 80 000,00 zł brutto każda (rozumiana jako jedna umowa), których okres świadczenia trwał co najmniej 10 miesięcy,oraz załączy dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Wykonawca może wykazać zgodnie ze swoim wyborem, usługę(i) wykonane lub/i wykonywaną (-e), przy czym: pod pojęciem usługi wykonanej należy rozumieć usługę zrealizowaną (zakończoną), pod pojęciem usługi wykonywanej należy rozumieć usługę będącą w trakcie realizacji (usługę aktualnie świadczoną) i należy wykazać, iż usługa ta była wykonywana przez okres co najmniej 12 miesięcy przed upływem terminu składania ofert wartość wykonanej części usługi na dzień składania ofert nie jest mniejsza niż 80 000,00 zł brutto.UWAGI!:1) Wykonawca nie może sumować wartości kilku usług o mniejszym zakresie dla uzyskania wymaganej wartości porównywalnej,2) W przypadku posługiwania się doświadczeniem realizowanym w ramach konsorcjum (podmiotów ubiegających się wspólnie o zamówienie) doświadczenie konsorcjanta to wyłącznie zakres faktycznie zrealizowanych przez niego prac. Jeżeli pojedynczy członek konsorcjum chciałby powołać się na doświadczenie całego konsorcjum to powinien skorzystać ze wsparcia pozostałych jego członków w trybie art. 118 ustawy PZP.2. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców wyżej wymienionych warunków na podstawie danych i informacji zawartych w żądanym do załączenia do oferty – oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust.1 ustawy PZP (zgodnie z wzorem, stanowiącymi załącznik nr 2 do SWZ), oraz w przypadku Wykonawcy, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na podstawie dokumentów i oświadczeń, o których mowa w pkt. 13 SWZ, złożonych na wezwanie Zamawiającego potwierdzających powyższe oświadczenia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2023-02-13

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach